Sulnis Kristus

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 2518 kommentaari.

m.h., toomas, 2005-08-04 22:17:16

No messa intrigeerit? :)
Ma tahan ju vaid vaikselt põõsast piiluda ja lugeda, junõu!

aga suurelt, puust ja punaselt:
SINU VÕIT, 1710!
:)

Konsultant, 2005-08-04 22:19:27

Kulla Njah, kindlasti tahaksid sa veel pikalt endast rääkida, kuid kahjuks pole teema nii huvitav, et mittenjahhidele pikemat huvi pakkuda.

Pakuks sulle hoopis hea nõuande: ära võta enda tagasihoidlikku isikut NII südantlõhestava tõsidusega.

Ja maailm on kohe ilusam, isegi suurt pingutust pole vaja et sellest aru saada.

PS. Kas sulle kui füüsilise reaalsuse austajale tundub loogiline, et palk (ehk maha saetud ja okstest vabastatud puutüvi) saab otsapidi inimese silmas olla?

Mulle igatahes mitte.
See on mingi imelik jutt.
Pole vist päris tõsi, vaat et isegi lausa vale.

m.h., 2005-08-04 22:24:45

Oki-doki!
Seletan siis lahti kaa:

Olime me oma norrasugulastega mõnusaste all-linnas ‘Vanaema juures’ aega veetnud ja koju laekudes panin ette ennustusvõistluse, et mitu kommi võiks hetkel Via-s olla.
No ja mina pakkusin raskelt puusse (vist et 1670), aga Toomas pakkus 1710.
Ja netti avades röögatasin ma, sest oli nehh täpipäält 1710!

Õnneks me suurtes auhindades kokku leppida ei jõudnud :))

toomas, 2005-08-04 22:26:49

Mina mõtlesin, et Põhjasõda lõppes no umbes 1710, et siis peab siin kah olema 1710. kommi. See on kõnealuse Juhuse “materiaalne seletus”. :)))

Njah, toomas 13:34, 2005-08-04 22:27:53

"Ettekujutus on ju mingis mõttes samuti reaalne, kuna reaalsus ei tähenda konkreetsust, mõõdetavust jms."

Reaalsus just seda konkreetsust ja mõõdetavust tähendabki. Ettekujutus on vaid reaalsusest teadvuses moodustuv mudel.

(Vrd. uuki väidet, et armastus pole vähem reaalne kui lehmakook.)

uuk väitis küll reaalsuse asemel konkreetsust.

Nii et lõppkokkuvõttes on selle ettekujutuse puhul tegemist küsimusega, kelle käes on maine võim maailmapildi üle - loodusteadlastel või Jumalasse uskujail. Kummal viisil puudutatakse maailma olemust lähemalt - teaduslikus eksperimendis või Pühal Missal või muus riituses.

Ettekujutuse moodustamine pole rahvahääletuse teel kehtestatav. Igaüks teeb seda ikka ise.

Igal juhul aga suudame me ettekujutust ette kujutada ilma ajukeemiata.

Sa võid ju vabalt endale ette kujutada ettekujutuse moodustumist ilma ajukeemiata, aga ilma ajukeemia osaluseta pole Sa selle ettekujutuse moodustamiseks võimeline.

Konsultant, 2005-08-04 22:27:57

Siin kirjeldad küll stiilipuhtalt eilset uuk'i käitumist...

Ai-ai, hea Njahh, kesse siis niimoodi valetab!

Uuk viskas sinuga eile head nalja, andis sulle isegi mitu korda võidu kätte, kuid sina vaeseke ei pand seda vist oma egokaitselahingute pinges tähelegi.

Ei ole ilus niimoodi, Njahhike, ei ole ilus...

Hele, 2005-08-04 22:31:04

Konsultant, 2005-08-04 22:19:27
Kulla Njah, kindlasti tahaksid sa veel pikalt endast rääkida, kuid kahjuks pole teema nii huvitav, et mittenjahhidele pikemat huvi pakkuda.

Räägi parem oma tahtmistest ja huvidest, ehk tead sa neist natuke rohkem kui Njahi ja “mittenjahhide” omadest.

toomas, Hele, 2005-08-04 22:33:58

Minu arust on Konsultant täna tegelt päris palju ka oma seisukohtadest rääkinud. See oli lausa veike üllatus :)))

33338, 2005-08-04 22:34:12

kujj unetud kogunema°akkavad, lähän mina tu.ttu. ja ommikul olen mujdugi esimene kess öjjse loomingu sxnnikuks ümmbertööttab.
ommikuni

ussipesa, 2005-08-04 22:34:37

Rästikud on läinud Hiiumaal juba niivõrd julgeks, et hakkavad kirikutesse kippuma.

eks nad tahavad minna koju, omasuguste juurde.

toomas, Numbrimees, 2005-08-04 22:35:55

Hääd und! Siis peab Sulle muidugi siia ka sõnnikumaterjali jätma! :)))

Njah, konsultant 22:19, 2005-08-04 22:36:11

"Kulla Njah, kindlasti tahaksid sa veel pikalt endast rääkida, kuid kahjuks pole teema nii huvitav, et mittenjahhidele pikemat huvi pakkuda."

Kujuta ette, et tegelikult ple mul mingit soovi siin endast rääkida, aga kuna Sa siin minu kohta sellist oma soovmõtlemiset pärinevat jama levitad, siis mõnikord olen selleks sunnitud.

Kas sulle kui füüsilise reaalsuse austajale tundub loogiline, et palk (ehk maha saetud ja okstest vabastatud puutüvi) saab otsapidi inimese silmas olla?

Palksilmsus on rahvapärimusest muutunud omaette tähendusega mõisteks. Olen nõus, et vanasõnana oli ta liialdatud ebareaalsete mõõtmeteni, kuid seda tehti sõnumi rõhutamiseks...

Konsultant, 2005-08-04 22:37:57

Ma tahaks, Hele, et maa peal valitseks õnn ja rõõm ning et kõik inimesed, loomad, kalad ja bakterid oleksid suured sõbrad ning sööksid käsikäes aasal rohtu.

Ja veel soovin ma väga, et inimesed tühja lobisemisega nirvaanasse, valgustumiseni, vaimsesse kõrgusse ja Jumala rüppe jõuaksid ja rõõmsalt naeraksid, kui on kohale jõudnud ning lehvitaks neile, kes veel sinnamaani jõudnud pole ning hüüaks neile kelmikalt “Halloo, teie seal all!”

Vaat seda tahaksin ma.

Hele, 2005-08-04 22:38:10

Toomas: Kummal viisil puudutatakse maailma olemust lähemalt - teaduslikus eksperimendis või Pühal Missal või muus riituses.

Hea küsimus! Ma arvan, et eri viisidel (teaduses, riituses, ...) puudutatakse maailma olemust eri kohtadest. Nagu pimedad puudutasid elevanti.

toomas, Njah, 2005-08-04 22:38:31

Reaalsus just seda konkreetsust ja mõõdetavust tähendabki.

Kas kõik, mis pole konkreetne ja mõõdetav, on irreaalne?

toomas, Hele, 2005-08-04 22:41:20

Kui nii, siis on väga oluline, et elevandipuutujad tunnistaksid teiste teistsuguste elevandipuutujate õigust esindada täieõiguslikku maailmavaadet.

Konsultant, 2005-08-04 22:43:10

Palksilmsus on rahvapärimusest muutunud omaette tähendusega mõisteks. Olen nõus, et vanasõnana oli ta liialdatud ebareaalsete mõõtmeteni, kuid seda tehti sõnumi rõhutamiseks...

No aga mõtleme nüüd veidi järele, õpetet Njah, kas tasub ikka selliseid mahajäänud rahva seas luurivaid, reliktseid ebausu jäänukeid nõnda hooletult inimeste seas levitada?

Äkki mõni inimene arvab, et tegemist on tõsise instruktsiooniga ja vaat et hakkabki endale või, mis isegi tõenäolisem, ligimesele palki silma toppima?!?

KES vastutab, küsin ma täie tõsidusega, kui selline asi juhtub?!

Ebateaduslike väidete pruukimisel peab ütlemata ettevaatlik olema!

Njah, Konsultant 22:27, 2005-08-04 22:43:47

"Ai-ai, hea Njahh, kesse siis niimoodi valetab!"

Ah et nüüd püüad teise kimbatust valega naljatamiseks pöörata. Tegelikult ei olnudki tal midagi asjalikku vastata. Selle “naljatamise” taha varjamine ei muuda kimbatusse jäämist.

Ei ole ilus niimoodi, Njahhike, ei ole ilus...

Ei ole jah ilus ausale küsimusele ausa vastamise asemel kildu viskama hakata. See teeb vaid vastajast endast tola...

Hele, 2005-08-04 22:44:40

Konsultant, 2005-08-04 22:37:57

Päris andekas kujutlus, selle võiks üles joonistada :)))

Aga tegelikult?

Konsultant, 2005-08-04 22:47:29

"Lugupeetud elevant," küsis loomakese saba näperdav pime "mida te nüüd õigupoolest selle nähtusega meile selgeks teha üritate?"

***