Sulnis Kristus

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 2518 kommentaari.

tsukts, 2005-08-04 13:50:21

Konsultant, 2005-08-04 13:41:34
Teadusemaailm koosneb ju üksikutest tippudest ning tuhandetest hallidest teadustöölistest, kes Kostariika tarakani jalakarvu kataloogidesse kannavad. Seal võib njah kõva tegija olla.

Pole sul ka teadusmaailmast mingit aimu. Ei ole seal sugugi nii, et geeniused tingimata särama peavad. Säravad ja ajalukku satuvad vaid need geeniused, kes on olnud õigel ajal õiges kohas.

Teadusmaailmas on negatiivne tulemus ka tulemus, sest see aitab teistel vältida seda ummikteed, mida mööda üks geenius käis ja millele kulutas aastaid ja mõnikord ka terve elu enne kui veendus, et minna pole kuhugile.

Teadus on kumulatiivne.

toomas, Numbrimees, 2005-08-04 13:54:03

1) ma jooksin SADAT meettrit - jooksin minevikus, kujd kxnesolevaks ettkeks (moss onn eraldi väljändatud) pole ma 100.' meettrini ehk lxppu vel jxud.
2) ma jooksin SADA meettrit - mu jookks on lxppend ning ma olen ned 100 meettrit läbijoosst.
nii et pole se sugugi jama ega laste lollitamine. kujj oleks, sandistaks me oma keele temalt väljändamisvxjmaluste tehisliku eemaldamisega.

Jah. Siin on Sul õigus - ma eksisin näitega.

Näide, milles osastava käände kasutus ei näitaks ära, kas tegemist on “sihitise” või “määrusega” oleks

<b>Ma ei jooksnud sadat meetrit.>/b>

uuk, 2005-08-04 13:55:30

Toomas Help lugemas teksti TOM JESUS RULES! HELP juhuslikul Jaapani saral on Ime, mis ei kaotanuks oma objektiivset imelisust (tõenäosuse rikkumine), kui seda asja oleks lähemalt uurima hakanud.

Jah, see on primitiivne arusaam, et ime on tingimata loodusseaduste rikkumine. Dualistlik värk. Isegi taolised juhtumid, mida seni avastatud seaduspäradele tuginedes seletada ei saa, on usutavasti lihtsalt veel avastamata nähete ilmingud. Aga see ei devalveeri imet. Need on kaks eri keelt, mis üheaegselt ühes ja samas süsteemis asu ei leia.

toomas, Numbrimees, 2005-08-04 14:00:53

Kuigi Su esimene seletus ikkagi lonkab:

Ma jooksin sadat meetrit on üheselt sihitis (s.t. jooksmine, mida tähistatakse, võib vabalt olla kõnehetkeks lõppenud)

Ma jooksin sada meetrit võib olla niihästi sihitis (distantsi nimi) kui ka määrus (meetrite arv).

Konsultant, 2005-08-04 14:01:22

Jah, see on primitiivne arusaam, et ime on tingimata loodusseaduste rikkumine.Dualistlik värk. Isegi taolised juhtumid, mida seni avastatud seaduspäradele tuginedes seletada ei saa, on usutavasti lihtsalt veel avastamata nähete ilmingud.

Täpselt nii.
Selle fakti teadvustamine laseks õhu välja paljudest tulistest vaidlustest.

tsukts, 2005-08-04 14:02:46

uuk, 2005-08-04 13:28:28
Pealegi, kui Pavlovi koertega piisavalt kaua võidu joosta, hakkab sest endalegi ühtteist külge.

Kes on Pavlovi koerad ja mille poolest erinevad nad teistest koertest? Kas see muudab nad kuidagi halvemaks või paremaks, et Pavlov just nende reflekse ja füsioloogiat uuris?
Kui Pavlov oleks elanud tänapäeval ja uurinud ning lõiganud inimesi, siis võiksime me ehk halvustavalt samamoodi rääkida Pavlovi uugist.

Aga muide, need tingimatud ja tingitud refleksid on sinulgi küljes :o))

toomas, Konsultant, 2005-08-04 14:03:25

Tõeline rõõm on Sinu viimaseid komme lugeda.
Esiteks, kuna olen nendega nõus. Teiseks, kuna nendest paistab väga selgesti Sinu enda positsioon. Aitähh :)))

Konsultant, 2005-08-04 14:03:56

Palun, Toomas :-)

uuk, 2005-08-04 14:04:24

Aga muide, need tingimatud ja tingitud refleksid on sinulgi küljes :o))

On küll küljes.

tsukts, 2005-08-04 14:09:12

toomas, Konsultant, 2005-08-04 14:03:25

Tõeline rõõm on Sinu viimaseid komme lugeda.
Esiteks, kuna olen nendega nõus. Teiseks, kuna nendest paistab väga selgesti Sinu enda positsioon. Aitähh :)))

Mnjah... ma mõtlesin, et kaine mõistus on parteilisusest üle, aga paistab, et eksisin :o(

patune eksinu, Harri Kingo, 2005-08-04 14:10:23

Tõeline rõõm on Sinu viimaseid komme lugeda.
Esiteks, kuna olen nendega nõus. Teiseks, kuna nendest paistab väga selgesti Sinu enda positsioon. Aitähh :)))

toomas, tsukts, 2005-08-04 14:10:27

Konsultandiga me päris ühes parteis vist ikka pole.

nipitiri, 2005-08-04 14:11:12

see kaagi jutt luureleminekust ja kaaslaste valikust...
usaldusest...
*
mulle on meelde jäänud, et kaak usaldanuks oma lapsed kooli, kus tsukts oleks õpetajaks...
*
mumeelest on see veel suurem usaldusavaldus kui “luureleminek”...
:)

Konsultant, 2005-08-04 14:12:58

Konsultandiga me päris ühes parteis vist ikka pole.

Seda vast mitte.

Aga see ei tähenda, et peaksime üksteist printsipiaalselt materdama, nagu mõned eeldavad.

Ma mõistan ja aktsepteerin Tomi usku, kuigi see ei ole konkreetselt minu jaoks see kõige õigem.

toomas, 2005-08-04 14:13:12

Minuarust on suur usaldus ka see, et me siin kommentaariumis usaldame ennast üksteise seltskonda. Tegelikult.

tsukts, 2005-08-04 14:15:36

nipitiri, 2005-08-04 14:11:12
see kaagi jutt luureleminekust ja kaaslaste valikust...

Läbi aegade on selle killu sõnastus ja paistab, et ka tähendus muutunud.

Esialgselt kõlas ta umbes nii, et selle inimese usaldaksin ma oma seljatagust kaitsma.
Ta ei põgeneks, ta ei lööks mulle pistoda selga.

33338, 2005-08-04 14:17:22

su näjttäs on samuti iva pejdus:
“ma ej joosst sadat meettrit”
tähändab et ma ÜLTTSE ej joosst, mitte meettritki sellest kuradi sajast meettrist.

aga kujj oleks selline näjdä:
“ma ej joosst sada meettrit”,
sis ma ej joosst küll 100 meettrit, kujd vxjsin jossta nt 99m.

tsukts, 2005-08-04 14:19:23

toomas, tsukts, 2005-08-04 14:10:27

Konsultandiga me päris ühes parteis vist ikka pole.

Sina ju rääkisid tema positsioonist... Mäletan, et see positsioon ehk parteipileti värv on sinu jaoks väga oluline. Oled sa ju paar korda tõsimeeli imestunud, kuidas võib küll olla, et kristlane toomas ja uskmatu tsukts mõtlevad mõnikord ühtmoodi ja mäletatavasti polnud nondel kordadel juttu sugugi usust.

toomas, 2005-08-04 14:19:34

Selliseks kaaslaseks tahaksin mina küll kaa tsuktsi (tingimusel, et võitlus poleks usuvõitlus!).

skeptik, 2005-08-04 14:21:47

Aga miks ei võiks reaalsus ja ettekujutus omavahel segamini minna, kui see võib inimest reaalselt elada aidata, ilma et see teiste inimeste elamist segaks?
Võiks küll. Ja nii ju ongi. Aga osadele meeldib ettekujutust reaalsuseks pidama ja seda teistele vägisi kaela määrima hakata. PL üritab ka selgeks teha, et kui piisavalt suur hulk inimesi mingit asja ette kujutab, siis olla see kindel tõend asja reaalsusest. Piir saab sellega ületatud ja on astutud teiste elamist segama, teiste elu läbi oma ettekujutuse seletama, teiste eludele “mõtet” pakkuma/müüma. Reaalne kahju tuleb ka nt sellest, et ikka leidub mingi survegrupp, mis nõuab, et nende kapsaid tuleb ka uurida, sest nemad kujutavad ette, et just nende kapsastes on kapsahaldjas kindlasti olemas. Sellele uuringule kulutatud raha oleks efektiivsemat rakendust leidnud näiteks geeniuuringutes, mis aitaks mingit tüüpi vähki ravida.

Maailmapildi täiuslikkuse seisukohalt võib jumal algpõhjusena ahvatlev olla. Kas see aga tõele vastab? Kahtlane. Mina lepin rahulikult ebatäiusliku ja aukliku hetkearusaamaga, kuhu uue teabe ilmudes mõned pusletükid juurde saab panna.
Kui keegi vägisi endale terve pildi vastavalt oma ettekujutusele kokku maalib, siis pole uusi tükikesi ju kuhugi panna ja nii kogunebki tasapisi hunnik teateid reaalsusest, mis ei sobi kuhugi jumalast täidetud teosesse. Raske on valmis pilti ümber teha.

Tõenäosus Viking Lotoga 10 miljonit võita on väike. Konkreetsele inimesele võib see osutuda “imeks”. Kas sellega nüüd jumala olu tõestatud saab?

Ma ei kujuta ette, et kuidagi oleks loogiliselt võimalik objektiivse maailma tagant selle välist subjekti kui Algpõhjust ära välistada.
Ma kujutan küll ette. Ja mitte ainult loogiliselt, vaid ka füüsikaliselt.

"MINA ei ole täiuslik."
Mina ka pole, keegi pole.

Jumal on.

“Mõiste “täiuslik” on mingist hetkest ekspluateeriv ja vaimsele tervisele kahjulik.”

Juhul kui ennast “täiuslikuks” pidama hakatakse, siis küll.
Ja ka siis, kui keegi arvab endal olevat suhe täiuslikuks väidetud jumalaga.

***