Sulnis Kristus

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 2518 kommentaari.

priit kelder, 2005-07-28 10:54:41

Mõlemad variandid on eesti keeles ontlikud - nii aarjalik, kui ka aarialik.

DiaTheo, 2005-07-28 10:55:08

Tõde - nimetamatu, kujutlematu, nimetu, kujutu, isikuta, isetu, kehatu, meeletu, väljendamatu, kirjeldamatu, nähtamatu, ainetu ...

... maitsetu, lõhnatu, kompamatu ...

Kui nüüd seda kõike integreerida ... nullist lõpmatuseni .... saab vastuseks, mida ilmsemalt ...

sisutu.

On kõige muuga, mida see sisutu tõde pakub, kuda on, üks hea moment käib temaga küll kaasas - tema ümber seesinatsena võib lõpmatuseni jahuda!

Ja otsida, otsida, otsida - lõpmatuseni otsida!

Ükskõik kes, ükskõik mida ka ei leiaks, saab alati väita, jääb alati lootus, et see polnud veel see, otsigem edasi!

Jäksu teile hinge ja vaimu toidupoolise otsingutes, müstikusklased. Küllap sest kõikidele suurt kasu tõuseb:-)Pime vihmauss ka otsib endale toitu - ja kui palju sest kasu, et ta just pime on - terved suured põllud saavad kobestatud.

Po, 2005-07-28 10:56:32

Aga ‘aarjalik’ on ikka natuke ontlikum, või kuidas?

Hele, 2005-07-28 11:02:38

Inimesed, te olete ilusad
igaüks omamoodi selles ühes maailmas
ja meid ühendab see, et igaühele on miski
õige, oluline, armas, lähedane, imeline...

tähenärija, 2005-07-28 11:02:38

vaadake ikka enne tüvisõna.
ei ole aarja tõug, ikka aaria tõug/rass

kuidas võib priit kelder nii harimatu olla?

Po, 2005-07-28 11:07:02

A millest see aaria/aarja tõug/rass tulnd on? Kas mitte sanskriti sõnast ‘arja’?

Hele, 2005-07-28 11:13:55

rjr, 2005-07-28 08:46:37

Ma ei ole Masinguga reaalis kohtunud
aga nüüd tunnen justkui oleks ta olnud täna hommikul siin
mitte kui kumiir ja õpetaja
vaid armas inimene

Hele, 2005-07-28 12:52:16

Konsultant:

Midagi Sellist
on alati siin
mitte seal

jaa, nii on
aga Keegi Selline
ometi ei vaja
enese hästitundmiseks
teistele halvastiütlemist

ooperiaaria, soovitus, 2005-07-28 12:52:38

tähenärija,
tutvu uuemate keele- ja ortograafiareeglitega

EA, 2005-07-28 13:11:12

tähenärija, 2005-07-28 11:02:38

vaadake ikka enne tüvisõna.
ei ole aarja tõug, ikka aaria tõug/rass

kuidas võib priit kelder nii harimatu olla?
————————————————————-
Harimatu tähenärija, vaata sõnaraamatut ka vahepeal!

Kui sa suurest tõest leidsid ühe tähe vea ja seegi polnud viga, siis pead veel edasi raamatuid närima:)

EA, maskva, 2005-07-28 13:32:00

aria - aarja, aaria “püha” (mõlemad kirjaviisid eesti keeles õiged)

judo - džuudo

Kõnes mõned eestlased ütlevad isegi lauluisa kohta Kroitzwald, saksapäraselt. Kuigi eesti keeles oleks ikka Kreutzwald. Ja Treufeldt, mitte Troifeldt. Nii orjameelselt püüdlikud on eestlased, et isegi eesti nimesid üritatakse saksa häälduses öelda:)

Nii võiksime Moskva asemel öelda Maskva? Puhas originaal hääldus:)

EA, Dia, 2005-07-28 13:38:49

Aga armastuse, tõe ja jumala teemal dialoog kastkes? Rjr ja Konsultant vaikivad?

Dia Theo

Just see sisutus ongi sisu (nähtuste olemus on tühjus). Kõik muu on väline.

Kruusi õõnsus on ju ülimalt vajalik. Kuhu kallata teed? Sama lugu maailmaga. Kus paikneb maailm?

Maailm ei ole sisu, vaid väline.

EA, Dia, 2005-07-28 13:48:35

Pime vihmauss ka otsib endale toitu - ja kui palju sest kasu, et ta just pime on - terved suured põllud saavad kobestatud.
———————————————————
Kui otsid maailmast tõde, siis oledki pimeda vihmaussi sarnane, kes põldu kobestab. Ussikese jaoks on põld viimane tõde. Ja teistele ussidele ütleb vihmauss: see põld on kõik, rohkem pole midagi, see ongi tõde:)

Põld on nagu maailm - väline, ebatõde.

Nähtuste sisu on tühjus.

Kord vaibuvad kõik merelained (nähtused, maailm).

tsukts, EA, 2005-07-28 13:54:39

Kruusi õõnsus on ju ülimalt vajalik. Kuhu kallata teed? Sama lugu maailmaga. Kus paikneb maailm?

Kui piirduda ainult kruusi vaatlemisega ja selle üle mõtlemisega ning sellest üldistuste tegemisega siis võib maailm muidugi kruusjas olla...
Aga kui sa kukud auku, siis see tugev köis, mille abil ma sind sealt välja sikutan, peab oma olemuselt olema just sama täiuslik, nagu pealt paistab. 40. numbri niidi abil sa välja ronima ei hakka, aga kui väliselt korralik köis on tegelikult pehkinud ja tühi ning ta tugevus on võrdne niidi tugevusega?

Maailmas on kruuse ja köisi ja maailm on nii kruusjas kui ka köisjas.

EA, 2005-07-28 13:58:55

Dia Theo

Jahuda, jahuda ja ikka jahuda lõpmatuseni:)

Niikaua kui inimene on inimene, kuni kestab piiratud ja keha-meele ahelates isik, siis ei jää muud üle. Himu ja hirm, valu ja kannatus sunnib leidma väljapääsu. Ja väljapääs on olemas. Vabadus on olemas.

EA, 2005-07-28 14:02:50

tsukts

Kõik on augus. Kruusid ja köied lagunevad tolmuks. Siis ongi vabadus. Välja pole vaja ronida.

EA, 2005-07-28 14:06:56

tsukts

tuleb lihtsalt näha, et kruusid ja köied on ajutised ja ebapüsivad. mitte nendesse klammerduda.

isiku ja maailma haare lõdveneb...

EA, 2005-07-28 14:09:15

tsukts

maailm on kruusjas ja köisjas
—————————————————
väga tabavalt öeldud!

Konsultant, 2005-07-28 14:38:59

jaa, nii on
aga Keegi Selline
ometi ei vaja

Tõesti või?
Imelik, kuidas mõned ülimalt täpselt teavad, kuidas peab olema lugu asjadega mida nad ei tea.

PL. elifaat, 2005-07-28 15:12:24

Väga hea. Küsiks siis uuesti, kas telepaatia ja kehavälised kogemused on müstika?

Ei mitte. Müstika, nagu juba kirjutasin, on samasus või vähemalt “ühtsus”, “üksolek” - Looduse (loodusmüstika), Jumala (jumalik müstika), Puhta Teadvuse (vormitu müstika) või sansaara kui nirvaanaga (mitteduaalne müstika, Ühe Maitse).

***