Sulnis Kristus

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 2518 kommentaari.

Püha Kustase varamust, 2005-08-07 10:08:07

Ein Rabbi ärgert sich darüber,

dass viele der Glaeubigen ohne Kaeppi in die Synagoge kommen. Also schreibt er an den Eingang: “Das Betreten der Synagoge ohne Kopfbedeckung ist ein dem Ehebruch vergleichbares Vergehen.” Am naechsten Tag steht darunter: "Hab ich probiert. Kein Vergleich!."

Püha Kustase varamust, 2005-08-07 10:14:31

Der erste Floh hieß Joseph und kam aus Ägypten: "Joseph floh aus Ägypten."

Püha Kustase varamust, 2005-08-07 10:15:12

"Neulich war ich in der Kirche, da habe ich jemand gesehen, der hat dort geraucht! Da ist mir doch vor Schreck das Bier aus der Hand gefallen!"

Püha Kustase varamust, 2005-08-07 10:15:53

Anruf bei der Polizei: “Hilfe, in unserem Nonnenkloster gab es eine Vergewaltigung!”
“Ist ja schrecklich, wer wurde denn vergewaltigt?”
"Der Briefträger..."

Kesknädal, 2005-08-07 10:16:36

RISTIUSK EI TOO MORAALI

Kui olin läbi lugenud artikli “Usuõpetusele roheline tee” (Kn, 25. mai, autor Elmar Kriik), ei suutnud vastu pidada ja olin sunnitud sule haarama. Kust küll võetakse õigus rääkida ikka ja jälle sellestsamast ristiusust? Kas teisi religioone polegi olemas? Täiskasvanud inimesed uskugu, millesse tahavad, aga jutt on lastest. Olen kahe käega poolt, et koolidesse viiakse sisse religiooniõpetus, kus juba mõtlevale noorele inimesele antakse teadmised maailma religioonidest. Pole aga õige toppida suud-silmad täis ristiusku, mis pealegi toodi siia tule ja mõõgaga.
Moraaliõpetust on vaja, head ja asjalikku moraaliõpetust kõigepealt lastevanematele ja siis lastele. Kui lastevanematel ei ole moraali, siis sunniviisiline jumala palumine koolis ei anna mitte midagi. Vaadake enda ümber, milline on praegu moraal ühiskonnas? See, kes suudab miljonid tasku panna, ei karda kedagi, ei rahvast ega kohut. Nende käest aga, kellel heal juhul on töö ja kes teenivad igapäevast leiba, nendelt palutakse 25 krooni lasteaia toetuseks või meditsiinilise instrumendi soetamiseks. Häbitunnet kui sellist pole ei riigis ega ühiskonnas üldse olemas. Ja seda ei paranda ristiusk, vaid ühiskondliku moraali üldine tõus, mis peab alguse saama igaühest isiklikult.
Ristiusk ja moraal pole sünonüümid. Igas religioonis on moraal ja moraalitus üheselt ära toodud. Kui ristiusku kasutati omal ajal rahvaste tapmiseks ja alistamiseks (millel pole usuga midagi pistmist), siis nüüd kasutatakse näiteks islamit kilbina terrorismis (kus jällegi pole usuga midagi pistmist).
Gümnaasiumis on vaja anda selge ülevaade maailma religioonidest üldse, kuid kindlasti mitte ristiusu pastorite suu läbi. Las noored inimesed otsustavad ise, mis neile sobib ja mis mitte. Jumala poole püüelda saab väga mitut moodi. Igaüks leiab oma tee. Ristiusk pole sugugi ainuke võimalus.
Vägisi kisub mõtlema, et väga vale oli sotsialismist raksatades minna kohe demokraatiasse, sest inimesed polnud harjunud rakendama neile juba võõraks jäänud õigeid moraalinorme. Demokraatia on ju kõikelubav ja selline kiire üleminek oli kellelegi kasulik. Nüüd pole muud teed kui juua tühjaks see meie ammuigatsetud vabaduse karikas koos väärastustega. Põhjast algab uus tõus.
A. Viigand
Tallinn

Püha Kustase varamust, 2005-08-07 10:17:10

Der Pfarrer betroffen: “Mein Sohn, ich fürchte, wir werden uns nie im Himmel begegnen.”
"Nanu, Herr Pfarrer, was haben sie denn ausgefressen?"

Püha Kustase varamust, 2005-08-07 10:17:51

Die Pille für katholische Frauen: 2 Tonnen schwer und man kann sie vor die Schlafzimmertür rollen...

Püha Kustase varamust, 2005-08-07 10:19:34

Der Arzt ist nach der Untersuchung mit seinem Patienten sehr zufrieden, und meint: “Und mit dem Sex klappt es doch sicher auch gut.” Antwortet der Patient: “Na so dreimal in der Woche geht es schon...” Arzt: “Was? Bei Ihrer Konstitution muesste es aber dreimal am Tag gehen!” Patient: "Ich tu ja mein bestes, aber als katholischer Priester auf dem Land ist das nicht so einfach."

Püha Kustase varamust, 2005-08-07 10:21:06

Ei viitsind kokkulugeda. Loodame, et ei jäänud pühale Augustinusele ometi võlgu. Seda virisemist veel pärast ...

33338, 2005-08-07 12:56:06

vaattasin telekast najste kiirustamist ehk póoljookksmist ja see ala on küll rohhkem kasìinoala (kes péenemalt kohhtuniku ärapetab) kuj spordiala.
tuleb méelde kujdas me pojsieas oma spordipundiga ka käjjmistarrastasime. 1 kildi käjsime ikka 5 minutikantti aga korrd olid mejsst kakks nii omavahelises vxjttluses et aeg tuli 4.11. korrutasime selle 3'ga ja avastasime et Jungi Pruuno rekord oli vajd pool minutit parem. sellest p'äälä me selle kometiga enam ej tegelend.
käjsin küll oma lxbuks ajale 10 kiltti aga kahh aeg tuli 50 minutikantti. siis ma küll omatéada xhhku ej txusst.

Regent, 2005-08-07 12:57:09

Eelistan siiski Augustinuse tekste
kuna nende siiatoojal on nii palju
austust kaasinimeste vastu,
et toodud tekstid ka ära tõlkis

suhtumise vahe on tuntav

33338, 2005-08-07 13:01:52

käjjmine spordialana oleks mxéldav vajd siis kuj jalas oleks máapinnaga öhendusesolevat aégamxxttvad plä.tud. kuj kummagi jala öhendusajad osaliseltki ej kattu, oleks mxlemad jalad koos xhus ning tuleks kohe sekund vxj rohhkem trahhvi.

Maila, 2005-08-07 13:12:25

33338
Elektroonilised sussid oleks tänapäeval vist täiesti teostatavad.

33338, 2005-08-07 13:28:18

majlade kaúgelekarrgamistkaédes tuli taas méelde juba lapsepxlves lejttud lahend praéguse inimrumaluse kxrvaldamiseks. nimelt ejj üpata ju ajnult kaúgust, vajd püüttakkse ka vxjmalikult täppsält pakkutabada, seda mxxttmise allg joontt. et vajd mxnel selline mxnemilline tabamine xnnestub, sis kxjkk ülejäänu onn üppaja palljaksvarastamine. toon tehisliku näjttä:
1. Majla - 3.62 (tabab täppsält)
2. Ele - 3.60 (üppas 3 sm tagantpooltt)
3. Muusa - 3.55 (üppas 15 sm tagantpooltt)
kess on PARIM üppaja?
arrvangi et oleks juba aeg kehtestada kuni 50 sm'ne ala kus mxxdetakkse ka tagantpooltt äratxuget. ja see lisataks tavamxxdetule ottsa. nii saakks me téada kess on tegelikult parim. mujdugi ejj arvesta ma siin osalejate erinevajd jallgadepikkusi, see oleks vel omaette arvestus SISULT parima üppajaselgitamiseks.

Maila, 2005-08-07 14:05:47

33338
Ma mõtlen, et sport on võistlemine kokkulepitud reeglite alusel. Praegu kaugushüppes lähevad arvesse kaugus + täpsus. Eks see ole kokkuleppe küsimus, kas arvestada ainult kaugust või mõlemat. Ma näiteks käin orienteerumas ja mind võlub just õige rajavaliku ja jooksutulemuse kombinatsioon. Või näiteks matkavõistlusel erinevate alade ja ülesannete kombinatsioon. Tavalisele võidujooksule ma ei lähe, ei meeldi.
Aga käimise asjas on küll nii, et kehtiva reegli järgi peab jalg maas olema, aga selle reegli täitmise kontrolliga on nii-ja-naa.

DiaTheo, 2005-08-07 14:07:37

Niisama, nagu enamus naisi-mehi eelistavad mitteteada partneri kõrvalhüpetest, niisama on usklased midailmsemalt tänulikud, et Kustase varamumaterjal ilma tõlketa on jäetud.

Niiet ...

PL, 2005-08-07 14:10:42

Poisid-plikad, Traditsiooni Tarkuses Klassikaraadios praegalt Tõnu Talimaa.

Hele, 2005-08-07 14:27:56

Aitähh, PL :)

Peemot, 2005-08-07 15:58:27

PL, 2005-08-07 14:10:42

Tänud. Ehk õnnestub minulgi kuulata...kas või kordust.:))

Tuli just õuest ja sätib end pliita ees asuvale taburetikesele kasukat KUIVATAMA.

NURR!:)))

rjr, 2005-08-07 16:52:47

Kristus ütles, et mis inimese seest südamest tuleb, see roojastab teda, mitte väline. Seega on olemas ka varjatud pühadus. Ja püha võib leida ka välise elu varjus.

Üks bütsantsi legend räägib kahest erakust, kes aastaid kõrbes paastusid ja palvetasid ja elasid ranges askeesis.

Kord tuleb nende juurde rändur, kellest nad küsivad: “Kas maailmas on veel kedagi nii püha kui meie?”

“Kas teate – on,” kostab rändur.
“Aga kes?” küsivad erakud.
“Üks juurviljakaupmees Jaffas,”
“Kuidas ta saab olla püha,” vaidlevad erakud vastu, “ta ju petab kaaluga?”
“Nojah,” ütleb rändur, “Asi on nii, et temasse on läinud ahnuse kurat, kes sünnib teda petma üha rohkem. Jah, ta petab küll, kuid ta hoiab metsikult tagasi, et mitte rohkem petta!

Kui te teaksite, milliseid piinu ületab see vaene mees, et mitte petta enam. Teie jõupingutused paastuda ja olla kained pole selle kõrval midagi…”

“Aga kas on kedagi, kes võiks olla sellest juurviljakaupmehest veel püham?” küsivad erakud.

“Jah on. Keiser,” ütleb rändur.

Erakud tõstavad häält: “Kuidas, kuidas keiser elab ju palees luksuses, kuis ta võib püha olla?”

“Jah ja keiser armastab üle kõige võiduajamisi. Kui ta lemmikhobused maha jäävad, siis tahaks ta karjuda ja kätega vehkida ja jalgadega trampida, aga ta hoiab end vaos, nii et ta näos ei liigu ükski lihas.

Keisri rahuliku ilme järgi pole midagi näha. Nii et ta talub ebainimlikke piinu võideldes oma kire ja uhkusega…”

Ükski välistest asjadest pole profaanne iseenesest. Kõik võib-olla püha selle jaoks, kelle sees on PÜHA. Aga ka temal on pühaduse eri kvaliteedid ja see sõltub hierofaaniast ehk pühaduse manifestatsiooni astmest.

Püha vahendab üleloomulikku.
Püha on aken tavalisest aegruumist välja.
PÜHA ON TEINE OLEMINE.
Püha on eelkõige reaalne – püha reaalsuse, elususe aste on kõrgem.
Püha on elusam.

***