Religiooniõpetuse mõttekusest

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 792 kommentaari.

Täielik, 2005-12-05 11:07:04

teineteise mõistmine.

Padme, 2005-12-05 11:07:16

Me ei suuda endile tunnistada tõde ei iseenda kohta, ei kõiksuse kohta, sest tõde oleks meid totaalselt muutev, me aga pole selleks muutumiseks kuidagi valmis.

Nii hoiabki materialist kramplikult kinni oma mateeriast, sest see on temale ainus reaalne päästeparv sellel määramatuse ookeanil, ja nn. “õige kristlane” klammerdub sama kramplikult oma dogmaatikasse, sest see on tema päästeparv.

Inimene vajab alust, millel püsida.

Armastus ja surm on need, mis läbi ja lõpuni mõistetuna meie näivused hajutavad ja lubavad meil tegelikult avastada Jumala endas ja enda Jumalas.

See on kogemuslik sündmus. Kõrvalseisjal on vähe, mida selle kohta öelda.

Padme, 2005-12-05 11:09:01

v.l., 2005-12-05 11:04:12
Viimasele lisaks. Mitmed “teisel pool ärakäinud” on oma usu sisu kindlasti revideerinud ja nende arusaamad “neist asjadest” on vahel totaalselt teised varasemast.

Kuud kolm tagasi oli ETV-s sel teemal pikem ja väga heatasemeline dokfilm, mida ka Discovery on näidanud.

Padme, 2005-12-05 11:10:24

PAUS

v.l., 2005-12-05 11:13:03

Kuskil aasta tagasi oli terve sari neid filme pühapäeviti.
Aga neist juhtumistest on ka raamatuid, ka eesti keeles vist juba. Ja internetis ka üksjagu neid lugusid ülal
http://near-death.com/

Padme, 2005-12-05 11:46:48

Eile hommikul kirikusse minnes jäin vaatama seda talvise madala Päikese paistet madalate pilvede vahelt, mis hommikuse looduse üle valgustas. Ja mul oli äkki väga selge selge ja mõistetav, et nagu Maa ja kõik see, mida enese ümber selles vaikses hommikus näen, ei valgustu iseenesest, vaid Päikesest, nii ka oma suhelise reaalsuse hämaras elav inimene ei valgustu mitte iseendast, vaid vaimne Valgus ja selle selgus, kirkus ja puhastav kargus meis ja meie eludes on pärit vaimse Valguse Allikast, ja ainult ja üksnes. Isegi siis, kui me oleme justkui ise midagi mõelnud, tunnetanud, kogenud ja selle kõik enese arvele kirjutame, on see tegelikult vaid Tema ja Temast.

Valguse Allikas, Valgus ise ja Valguse teostumine meis ja meiena – need on Isa, Poeg ja Vaim oma lakkamatus hoolekandes meie eest. Milline oleks Maa, kui neid kolme poleks? Kas meid endid üldse saaks olemas olla, kui neid kolme poleks?

Selline selguse ja äratundmise hetk. Väga lihtne, väga selge, väga tõene.

Padme, 2005-12-05 11:52:21

Isa, Poeg ja Vaim = Allikas, Sõna ja Teostaja.

Muud polegi.

Head päeva.

menopaus, 2005-12-05 11:53:20

Jaaa, oskus õigel kohal pausi pidada teeb ka paadunuimast müristajast muusiku.

Vahel kuluks muidugi ka mõni pikem paus ära - publikum vajab ju ka aplodeerimisaega.

toomas, Padme, 2005-12-05 14:22:12

Need Sinu read vana õppejõu kohta olid ilusad read.

toomas, DiaTheo, 2005-12-05 14:36:09

Hia DiaTheo,

ää ole kurb! Mulle on Issameiet väga tarvis: minu jaoks on kogu maailm iga mistahessuguste Kostariika tarakanideta nendes sõnades koos.

Täna olen kõik neli roosipärjatsüklit juba läbi palvetanud ja läks lausa nii, et ühe Issameie sain lugeda enda jaoks erakordselt veenvalt (kaldun arvama, et osaliselt ka seepärast, et hommikul need kolm Issameiet siia Via-sse sisse kribasin).

Issameie on mõnusalt macho ja seda kompenseerib Avemaria naiselikkusesse pugemine.

Miks ma peaksin siis teda ülistama, temast unistama, tema võimuülimuslikkust palveldama (mida see sõna ka tähendada võiks)? Jättes samas pöördumata tegelike abistajate, toetajate, ühiste laste ema, endasigitatud laste, muidu saatusekaaslaste poole!

Muidugi tuleb pöörduda ka inimeste poole, kes abistavad, toetavad, on ühiste laste ema, omasigitatud laste poole ja saatusekaaslaste poole, aga minul on küll vaja ka Ideed Totaalse Kontakti Võimalikkusest Kellegagi.

Tšuješ, kui ebaõiglane sa kõige muu maailma vastu oled sel ajal, kui sa meieissat loed?

Ei usu seda, sest kõiki teisi inimesi tuleb ju kristlasel samuti range käsu korras armastada, mitte ainult Jumalat!

v.l., 2005-12-05 14:51:43

Kas sa vahel Meie Ema palvet ka loed?

toomas, Issameie Werro Special, 2005-12-05 14:53:40

Meie esä taivah,
pühendetüs saago Sino nimi.
Sino riik tulgu.
Sino tahtmine sündügu kui taivah,
niida ka maa pääl.
Meie päivälik leib anna meile täämbä.
Ja anna meile andis meie süüd,
niida kui meie andis anname omile süüdlaizilõ.
Ja ära saada meid kiusatuse sisse,
enge päästä meid ära kurjast.
Sest sino perält on riik ja vägi ja auv
igavetsel ajal.
Amen

toomas, v.l., 2005-12-05 14:54:31

Ma loen Avemariat ja Loretto litaaniat Pühimale Neitsi Maarjale.

toomas, v.l., 2005-12-05 14:55:42

Noh oleks pidand ikka olema:

süüdlaisile

(õ-d on jäänud siin märkimata)

toomas, 2005-12-05 14:56:14

Ja eelmine oleks pidanud mitte olema v.l.-le

v.l., 2005-12-05 15:02:53

mina küsin A-d, tema vastab B-d
Siiski mittesolgunud

toomas, 2005-12-05 15:05:45

Minu arust vastasin küll:
Meieema palve “feminiinses” funktsioonis “maskuliinse” Meieisa palve asemel on mul
Ave Maria:

Ole tervitatud, Maarja, täis armu,
Issand on Sinuga.
Õnnistatud oled Sa naiste seast
ja õnnistatud on Sinu ihu vili jeesus.
Püha Maarja, Jumala ema,
palu meie patuste eest
nüüd ja meie surmatunnil.
Aamen.

Muidugi: Neitsi Maarja pole selles dogmaatikas mitte Jumalema, vaid Jumala ema.

v.l., 2005-12-05 15:07:44

Jeesus andis jüngritele ka Meie Ema palve ja see on Esseenide Rahuevangeeliumiskirjas.

toomas, v.l., 2005-12-05 15:10:08

Ja muidugi Meieema palve “feminiinses” funktsioonis “maskuliinse” Meieisa palve asemel on mul Avemaria. ei ole jälle kirjutatud mitte minuenda, vaid Sinu eeldatavast aksiomaatikast lähtuvalt.

toomas, v.l., 2005-12-05 15:11:25

Kui nii, siis nii. Rooma Kirik seda ei arvesta. Mina kuulun Rooma Kirikusse.

***