Religiooniõpetuse mõttekusest

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 792 kommentaari.

toomas, 2005-12-04 18:51:09

Pan mowi:
“Bo gory moga ustapic,
i pagorki sie zachwiac,
ale Milosc Moja
nie odstapi od ciebie...”
Iz 54,10

toomas, 2005-12-04 18:55:15

Hele küsis Via sünnipäeval, et kas oli halb, et ahvid tulid puu otsast alla.

Järelekaalununa ütleksin, et vastus on erinev ahvide ja inimeste perspektiivist vaadatuna.

Inimesena ütleksin, et see oli hea, ahvina, et halb.

Kui ma oleksin tuleviku robot, siis ma oleksin praeguse asjade käiguga, et maailma tunnetamine areneb plahvatuslikult, kindlasti nõus.

Aga ma olen inimene.

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-12-04 18:57:19

ainult et looduses on seatud paraku nii, et sa pead ka oma kuninglikkust tõestama...

Nõus... paraku on olukord tänapäeval selline, kus üks osake on oma LOOJALE sõna otses mõttes “pähe istunud” ja nõuab väidetavalt temale määratud ARMUANDI.

Olev

toomas, 2005-12-04 18:59:12

Ja inimesena on mul mu usk, et Esimene Puu Otsast Alla Tulnud Inime, nimeks Aadam, tegi algpattu, mille käes kannatavad ka kõik järgmised inimesed.

Algpatt nähtavasti oligi justnimelt puu otsast alla tulemise patt. Nii et Hea Patt nagu siis vist...:)

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-12-04 19:01:21

ainult ta käitub looduses ja loodusega mitte kui kuningas, vaid kui parasiit ja ühepäeva peremees.

Seega pole ta mingi kuningas ja tema saatus on parasiidile vääriline... ta hävitatakse.

toomas, 2005-12-04 19:06:01

Kui ikka Inimene on kord välja ilmunud, siis kvalitatiivne piir on ületatud ja midagi jääb igaveseks alles, isegi kui inimliik kui bioloogiline reaalsus hävib, sest mõte Igavikust on ära mõeldud ja Igavik on seeläbi põhimõtteliselt juba saavutatud.

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-12-04 19:07:30

toomas, 2005-12-04 18:42:23

Inimelu PEAKS olema PÜHA, aga praegu on PÜHA hoopis TUNNETAMINE ja ARENG.

Paraku jah... inimese enesekesksusest lähtuvalt ja teisi maailmakoosluse osalisi arvestamata.

Kõike head Sulle...hää Toomas! :)))

33338, 2005-12-04 19:08:17

Tóomajärrgi tuli inimesestund ahhv Aadam álla xunapuotsast! säältt sis ned patud kohe ka kaasas.

toomas, 2005-12-04 19:10:19

Ei, Numbrimees, paradiisiõunapuu otsast.

ahvgepards, 2005-12-04 19:16:19

Algpatt nähtavasti oligi justnimelt puu otsast alla tulemise patt. Nii et Hea Patt nagu siis vist...:)

Ja et seda pattu lunastada, otsib inimene teed puu otsa tagasi :)

toomas, 2005-12-04 19:19:44

Nojah, seda muidugi, sest puu otsas on ju Jumalale märgatavalt lähemal, lausa taevas puualusega võrreldes.:)

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-12-04 19:29:23

Kuigi aru ei saanud, et on OSAKE TEMAST koos puuga ... elik moodustavad TERVIKU...KÕIKSUSE.

tsukts, 2005-12-04 19:50:26

Hele küsis Via sünnipäeval, et kas oli halb, et ahvid tulid puu otsast alla.
Järelekaalununa ütleksin, et vastus on erinev ahvide ja inimeste perspektiivist vaadatuna.
Inimesena ütleksin, et see oli hea, ahvina, et halb.

See on lihtsalt üks juhuslik tsitaat praegusest arutelust, mis iseloomustab seda vestlust ja mõningaid arusaamu päris hästi.
Niisiis oskab inimene panna ennast lausa ahvi kohale ja tema eest arvata.
Nu ma saan aru, et räägitakse jumala eest, sest olematult niikuinii midagi küsida ei saa, aga ahvilt ju võiks :o)
Ja need teised seisukohad, et inimene on parasiit ja hävitatakse ära... huvitav, kas ahvid vihkavad ahvisugu samamoodi, kui siinsed jumalaks ja ahviks pürgijad?
Hoidku taevas selle eest, et keegi teist ühel hommikul ahvina ei ärkaks... ja ka mitte jumalana, sest siis tuleb üks jumalatevaheline sõda :o))

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-12-04 20:01:08

tsukts, 2005-12-04 19:50:26

Miks nii nukker?

Ma ju pole tiiger ometi:)))

toomas, 2005-12-04 20:03:34

Noh. Enda erinevatesse perspektiividesse “sisse mõtlemine” peaks ikka nagu üks oluline inimlik oskus olema.

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-12-04 20:05:12

toomas, 2005-12-04 20:03:34

:)))

tsukts, 2005-12-04 20:07:08

Noh. Enda erinevatesse perspektiividesse “sisse mõtlemine” peaks ikka nagu üks oluline inimlik oskus olema.

Targad idamaalt ütlevad, et ka kõige pikem tee algab esimesest sammust. Ehk oleks targem üritada esialgu teise inimese saabastesse pugeda ja alles siis minna edasi ahvide ja jumalate juurde puu otsa ja pilve peale?

toomas, 2005-12-04 20:08:59

Seda me siin via-s ju tihti ka teeme, kas pole?

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-12-04 20:09:57

Hää tsukts. Kui Sind kogemata solvasin... palun vabandust, sest seda ma tõesti ei tahtnud.

toomas, 2005-12-04 20:11:46

Kusjuures me võime ka ise kaasa aidata, et teisel inimesel selline mõtlemine võimalikult kerge oleks.

Nõnda võivad minusenda lugudes avaneda tõeliselt ahaa-kogemust tähendavad seigad.

***