Religiooni funktsioonest ühiskonnas

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1385 kommentaari.

Ants, 2006-01-14 06:13:41

Kus on, kus on kurva kodu,
Kus on halva aseke,
Leinanaise nutunurka,
Vaese lapse varjupaik?

Seal kus tuul on toa teinud,
Vesi palgid veeretanud,
Sadu seinad sammeldanud,
Kaste magab katuksel.

Seal on, seal on kurva kodu,
Seal on halva aseke,
Lesenaise nutunurka,
Vaeselapse varjupaik.

kaak, 2006-01-14 08:53:12

Oleks ilmselt parem olnud, kui oleks kasutusel www.via.läbu.com

On ju ka suuremates marketites ja laevadel oma laste nurgakakesed, kus saab hüpata ja karata, ilma et keegi paneks seda pahaks.

On lipsuga härrasmehi, säravate õhtukleitidega daame, kes käituvad galantselt lege artis.

Need daamid ja härrad loomastuvad aga välgukiirusel

1)peale mõnuainete nautimist

2)sitt päev ja peab kellegagi norima(aadressita...poste restante raev/kättemaks)
Lootuses...ehk keegi saatusekaaslane selle ürgse stepikutse mängule üles korjab.

3)vahepeal käiakse peldikus oksendamas, lastakse kraanist vett ning ahmitakse uusi aliaseid...ja jälle asja juurde(back to work)...lauda.
Paljudel säiluvad revääridel peldikus välja oksendatud kapsatükid ja daamide sukkadel pole kusi veel kuivanud.

4)naiivsed usklikud ja ateistidest filosoofid ahastavad...neid ei kuulata...neid ei loeta...nende sõnumid kaovad nagu peer Sahaara kõrbes.

5)väsinud toimetaja...aga kes ei väsiks?

On ju siin ka naturaalseid lolle, kellele distantseerumine korrektsest arvamustevahetusest on ületamatu raskus.

Igal juhul kahju VIA:st...parim asi siiamaani, mida olen näinud.
Haruldaselt hea disain ja kasutamise lihtsus/kergus.

Loodame parimat.

levi, 2006-01-14 09:41:33

Nagu näha on tsuktsile ‘levi haigus’ ületamatuks saanud. Kuid samas püüab teisi veenda, et nad tsuktsi haigusest üle saaks.

Üldse paistab tsuktsi puhul silma, et ta kutsub teisi loobuma milleski, mida ta ise pidevalt teeb. Huvitav, kas ta iseennast nähagi ei suuda? Ilmekaks näiteks on voblasabas toimuv.

irw

:-)))

levi, 2006-01-14 09:45:17

tsukts, levile lugemist ja meenutamist, 2006-01-14 02:12:09

Seal ei olnud midagigi minu poolset otsest halba joosu aadressil, või selle algatamist. Joosu ise ütles mulle, et peksa pihku; mina vastu, et sa võiksid seda ise mul teha, mille peale joosu pöördesse läks ja ütles, et ma tahan taha saada, nagu ma oleksin naisterahvas või siis lausa pederast.

Ma lihtsalt vastasin joosu rünnakutele kerge iroonia abil.

levi, 2006-01-14 09:50:31

Sa tsukst rebisid lihtsalt ühe killu terviskust välja, moonutades seeläbi tervet konteksti ja ka algust (nimelt, kes oli see, kes algatas nn pihkutagumise jms). vaata aga vaata, mis edasi toimus:

http://www.via.ee/content/article/ra-mtle-inimese-moodi/comments/1/nr/99

levi, tsukts, 2006-01-14 09:53:46

Ja mingil kombel on joosul samasugused paranoilised mõttekäigud, nagu sulgi. Kohe hämmastav sarnasus! Nii joosu, kui sina (delfis) pidasite mind siin via-s kirjutamas teise aliase all asju, mida ma ei ole kirjutanud. A see on sinu puhul lausa krooniline seisund.

Oledki sina joosu?

muusa, 2006-01-14 09:58:42

Olen siin olnud algusest peale, kuid viimasel ajal väga harva.
Igalühel omad jutud.
Pole via vähem kaitstud kui EKF või mistahes vähegi enam vabadust võimaldav portaal.

Ja sellist avatust kasutavad ära need, kes selliseid sõnasõdu naudivad. Mõni kultuurselt õelal viisil, mõni labasel viisil, mõni oma massilise toodanguga, mõni lausroppuse ja pornoga.
Tullakse uksest ja aknast. Tullakse terve sibiautoga.

Omad kaklejad pandi ajutiselt nurka. Seegi põhjustas mõlemapoolselt nii solvumist kui solvamist. Seda vaakumit kasutasid ära aga kohe seni tahaplaanile jäänud.
Mina sekkusin siis kui lugupeetud härra Elfitaat siin Joosu õnnetusest rääkis ja rjr Joosut tema eeldatavas flash-mobis toetas. Kui Elfitaat aga ise samuti ropendama hakkas ja Padre nagu truu kannupoiss potiga kaasa jooksis, siis oli asi juba kontrolli alt väljas.
Mõtlesin, et mind siin niikuinii pole, et las siis need, kes seda kannatavad, teda ka toetavad.
Asi aga polnud nii.

Leina ei elata välja nii.

See polnud enam ahistamine, see oli vägivald lugejate suhtes, minu toodud näites “kestev nina väänamine”.
Üritasin midagi öelda. Vastu sain pornolingi (ise tead, selle lingi panija, et see läks Joosu kaela).

Siis rääkisin oma pere tragöödia, et kui küsimus tõesti selles leina väljaelamistunnetes, siis tedku, et maailmas on iga päev miljoneid tragöödiaid, mida ei elata kunagi välja sellisel ropul viisil.

Ma ei hakka kokkuvõtteid tegema, kelles pettusin, kelle nimi mu silmis tõusis või kellega edasi suhtlen.
Nii palju julgen aga küll arvata, et Maila ei kaitsnud seekord mitte ennast, vaid seda gruppi inimesi, kes aegajalt siin lugemist leidsid või siin kirjutamisest virtuaalset meelelahutust leidsid.
Üks meie seast ütles mulle hiljaaegu, et andekspalumist ei saa nõuda sunniviisiliselt, see peab tulema enese seest.
Padre?
Elfitaat?
Joosu?
Pornosõber?

Padre, 2006-01-14 10:24:05

Leina ei elata välja nii.

Kes oled sina, et teistele ettekirjutusi teha, kuidas nad peavad leina välja elama?

Siis rääkisin oma pere tragöödia, et kui küsimus tõesti selles leina väljaelamistunnetes, siis tedku, et maailmas on iga päev miljoneid tragöödiaid, mida ei elata kunagi välja sellisel ropul viisil.

Õigus. Igal inimesel on elus tragöödiaid.

Enamus ei ela neid välja nii ropul viisil nagu SINA, muusa: oma viletsust ja õnnetusi teistele näkku surudes, nii et süda läheb pahaks. Süütundeid tekitades. Vinguval häälel oiates ja ohkides. Seejärel vabanduse nagu märja põrandakaltsu näkku visates ja uksi prõmmides lahkudes.

Padre, 2006-01-14 10:25:47

levi: sinukesega pole mõtet lävida, kuna paistab et sul jälle raskem periood, kus katus eriti hoogsalt sõidab.

Ega su huvi psühholoogia vastu ju tühjalt kohalt tekkinud.

Padre, 2006-01-14 10:30:56

Kasutasin varjunime?
Täiesti võimalik, naer.

Täiesti võimalik?
—-
Noorpoliitik jääb moosikeldri uksel vahele, tühi purk käes ja nägu moosine.
“Kas näppasid moosi?”
“Ei kinnita ega lükka ümber”
—-

Vaat nii on ka meie õigluseapostli Ti-ga, kes ei mäleta küll täpselt, mitme aliase all ja mida ta kirjutas, kuid igatahes midagi halba seal ei saanud olla, kuna ta on nii kena ja vastutustundlik inime.

Sellest, miks üldse oli vaja sellist nukuteatrit teha, hea inimene rääkida ei soovinud.

muusa, Padre, 2006-01-14 10:34:53

Süütundeid tekitades.

Ära sa märgi?

Süütunne on sinul küll viimane tunne, mis sind siin tegutsemast on seganud.
Ma ei hakka sinuga vaidlema, sest sul on väga tugev seljatagune.

Padre, 2006-01-14 10:42:25

Süütunne on sinul küll viimane tunne, mis sind siin tegutsemast on seganud.

Õige. Süütunde tekitamisele ei reageeri ma juba ammu.

Ma ei hakka sinuga vaidlema, sest sul on väga tugev seljatagune.

Ka see on tõsi.

Seda nimetatakse selgrooks.
Suuremal osal siinsetest selline asi puudub.
Nende hinge võid väänata nii palju kui kulub.

AlbertO, 2006-01-14 10:43:41

muusa - Mina sekkusin siis kui ...

Kunagi ilmus üks mu kolleegidest tööle mõlemad käed küünarnukkideni sidemetes. Arstid olid ainult mõned näpud otsast välja jätnud, et too natukenegi oma toimetusi saaks teha. Ja kogu asi oli sekkumisest. Nimelt olla tema isane kass saanud kokku ühe teise isase liigikaaslasega ja nii karmilt, et veri pritsis ja karvatustid lendama hakkasid. Kuna tema seal läheduses juhtus olema, siis otsustas ta sekkuda, et kasse lahutada. Tema jaoks lõppes see kõik traumapunktis. Kassid olid jätkanud aga senikaua kui omad pinged maandatud said ja kumbki eri suunas minema lonkas. Niipalju siis sekkumisest...

// Antud loos lohutati seda kolleeegi nii, et kui tal ämbrit veega kohe haarata pole, leppigu sellega mis toimub. Ehk siis nii - kui sul jõud olukorrast üle ei käi, jäta parem sekkumatta. (eriti kui su kommentaarile järgnevat Padre’t lugeda)

muusa, Padre, 2006-01-14 10:47:16

Kahjuks pean sulle ütlema tõsiasja, et selgroog on küll viimane asi, mis inimesest inimese teeb.
Nii füüsiliselt kui vaimselt.
Tugeva seljatoe olemasolul aga polegi selgroo seisund eluliselt esmatähtis.

Padre, 2006-01-14 10:51:24

See ei ole tõsiasi, vaid sinu isiklik arvamus, muusa.
Pealegi ekslik.

Edasi mittevaidle juba üksinda.

muusa, AlbertO, 2006-01-14 10:55:52

Aga sul on ju võimalus ainult Padret lugeda!
“Selgrooline” ikka ja ei vingu kunagi.

Kui mina sekkusin, siis mina ka “mõtlesin”, et ...
Tead, loe parem Padre üllitisi!
Sest temal on jõulised mõtted, mis innustavad.

Ainult et, et...jõudu ei anna.:(
/lähen oma pisipõnni aurutama - tal on larüngiit/

AlbertO, 2006-01-14 11:01:46

Padre - See ei ole tõsiasi, vaid sinu isiklik arvamus, muusa.

Kas nii: Kõik mida arvab Padre, on tõsiasi. Kõik mida arvavad teised on nende isiklik arvamus.

// Igaühel on oma maailmapilt, aga sellega inimese arengutaset ei määra. Viimase paneb paika hoopis oskus teiste maailmapiltidega arvestada.

skeptik, 2006-01-14 11:04:05

limukad on selgrootud
neil on toiduahelas oma kindel vääramatu koht

DiaTheo, 2006-01-14 11:04:47

AlbertO facit on asjalik. Ma küll ei analüüsinud oma võimalusi eile, aga ju siis Loodus ise ütles mulle sellesama mõtte ette - piirdusin lõbusa emotikoniga Padre rünnakule reageerimisel.

Ehk AlbertO ütleb miskit sama asjalikku ka sellise keissi kohta. Padrel on hulganisti häid, tõeseid ja situatsiooniadekvaatseid tähelepanekuid, aga see, millise käitumismalli ta oma tähelepanekutele taha lükib, see on küll tihtipeale kusagilt lausa teisest maailmast pärit.

Võtame näite kasvõi siitsamast. Ta küll saab aru, et Ti on “vastutustundlik ja kena inimene” ja et Ti kommentaarides mistahes nime all “igatahes midagi halba olla ei saanud”, aga ... asjaloost õigesti arusaamine ei sega sugugi teda, Padret siis, Ti`d (ja paljusid-paljusid teisi) pidevalt põhjamast.

Täpne tsitaat kah, et mind tõe väänamises ei süüdistataks:-))

/Padre/
igatahes midagi halba seal ei saanud olla, kuna ta on nii kena ja vastutustundlik inime.

Millest se küll tuleb, Padre? Saad aru küll, aga keeldud ikka aru saamast!!? Egas ometi sandi iseloomuga pole tegemist?

Padre, 2006-01-14 11:08:10

Õige, skeptik.
Seda kohta tuleb neile aeg-ajalt meelde tuletada, kui limukad väga härjaks lähevad.

***