Religiooni funktsioonest ühiskonnas

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1385 kommentaari.

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2006-01-13 17:15:16

palju tähti taevas udurikkal ööl
vähe õigeid sõpru leida eluteel.

onje jõleiluz?

On. :)))

nipitiri, Remark, 2006-01-13 17:15:49

sa mõtled ekstaole/ekstapole?
oled see Sina?

nipitiri, nj, 2006-01-13 17:17:34

just... :)
läbustajad ilmuvad välja siis...
kui kelleski on väge/kirge/võimisiganes sõna Sa siia paneksid...

Maila, Remark, 2006-01-13 17:18:37

Remark, Padre, 2006-01-13 16:53:00, 2006-01-13 17:13:37
Siin keegi alles hiljuti tegi innukalt parandusettepanekuid.
Mäletad, mis tast sai?
Deliiditi.

Jah, Kingo tõesti kustutati.

Remark, Nipitiri, 2006-01-13 17:19:02

Ei ole.
Ja ma ilmselt ei mõtle teda, pole nagu kohanud sellist.
Kõike kogu aeg ei jälgi.

nj, 2006-01-13 17:24:26

läbustajad ilmuvad välja siis...
kui kelleski on väge/kirge/võimisiganes sõna Sa siia paneksid...

Läbustajad tulevad jah ja lähevad ära, kui näevad, et nendele sobivate reeglite järgi ei mängita. Mõne sabas aga ripuvad kui shaakalid, sest sealt pudeneb kogu aeg.

Remark, Nipitiri, 2006-01-13 17:31:49

Maila juba vastas.

Uuk, 2006-01-13 17:33:38

Läbustajad tulevad jah ja lähevad ära, kui näevad, et nendele sobivate reeglite järgi ei mängita. Mõne sabas aga ripuvad kui shaakalid, sest sealt pudeneb kogu aeg.

Eriti veel kui see keegi oma sabamänge ilmsesti naudib.

33338, 2006-01-13 17:35:41

Ele,
vonèetika on VORMILINE téadusaru, see uurib kujdas täppsält minngit äälikut ‘ääldatti ning püjjab txmmata äälikutevahele píire.
vonol"oogia on SISULINE aru, see uurib ääliku tähänduslikku küllge.
nejjd kahht ej tohi segiajada.
kuj vonèetliselt on tegemist tugeva E varjundiga Ä’ga ja tugeva Ä varjundiga E'ga, sis on nende mxxdetav vahe ime väjkä, nad oleks nagu öhed äälikud. kuj samu äälikujd vxtta aga tähänduslikult, sis esimene on rauttselt Ä ja tejne E, ehk 2 eri äälikut (/von"eemi).
ja loomulikult ej saa nendeta ólla järrgnävajd ükksusi KXNES. kujd mitte keeles. sest keel vxjb ólla mis tahes märgistik (ka viibetega, näomoonutustega jne) millel ülttse pole elilist väljundit. kxne ja kiri on vajd öhed keeleväljändus vxjmalustest.

skeptik, 2006-01-13 17:46:27

tekkinud segaduses läks mu vastus doktorile kaotsi :-(
see oli nii tark ja põhjapanev mõttearendus, aga kahjuks pole seda võimalik taastada

püüan kuidagi meenutada, aga kahtlemata jääb see taastamisüritus tõe kahvatuks varjuks :-)

doktor, kui sa ikka ka päriselt arst oled, siis tead sedagi, et inimese arvamus sellest, miks ta paranes lootusetuna näivast haigusest, ei maksa paraku mitte midagi.
Ma võin ka väita, et Kuu paistab tänu sellele, et mina selle üle hardalt palvetan.

Iseeneslikke remissioone esineb usklikel ja mitteusklikel üsna ühte moodi. Jah, see on müsteerium teadlastelegi, kuid usupraktikad ei too sellesse teadmatusse selgust juurde. Pigem vaid häma, lootusega lollitamist ja tihti ka parimast võimalikust ravist kõrvalejäämist.

Irvitada pole siin midagi.
Sooja südant ja külma pead.

nipitiri, Uuk, nj, 2006-01-13 17:49:08

aga kas teile ei tundu, et vahel on pilt selline...
nagu Astrid Lindgreni “Vahtramäe Emilis”:
http://www.gwindor.net/emil1.jpg
?

noh...
ma pole päris kindel, et keegi põrsa-rolli eriti naudiks, aga mingite asjaolude, kuufaasi või tähtedeseisu tõttu võib üks või teine sellisesse rolli sattuda...

skeptik, 2006-01-13 17:57:26

Padre,
küllap mõistame skeptilisust väheke erinevalt.
Asi pole ju sugugi selles, kas mingi arvamus on meinstriim või sellele vastuhakkav. Et meinstiim on kohe ja alati kahtlane ja vastukaaluks peavad alternatiivsed seletuse automaatselt õiged olema.

Tõendusmaterjal on see oluline osis.
Kas seda on või pole, millise kvaliteediga see on ja kas väide kannatab skeptilised urgitsemised ja kummutuskatsed välja.

Sinu poolt palavalt armastatud Louise elab heas ja õilsas usus, mis talle ka head raha sisse toob (see pole sugugi halvustav hinnang), aga ainult usku tal pakkuda ongi. Ei enamat.

Uuk, nipitiri, 2006-01-13 17:59:12

:)

Noh, kui see pildipõrsas kasvõi natikegi tahaks, oleks tal käkitegu hüppenöör läbi järada, “kiusajad” paika panna või siis lihtsalt minema jalutada. Aga ei, ta ei taha.

nj, 2006-01-13 17:59:31

Võib, Nipitiri, võib. Aga välja astuda keegi ju ei keela. Ei maksa labiilse närvisüsteemiga inimese taktikepi järgi tantsida.

Padre, 2006-01-13 18:01:23

Iseeneslikke remissioone esineb usklikel ja mitteusklikel üsna ühte moodi. Jah, see on müsteerium teadlastelegi, kuid usupraktikad ei too sellesse teadmatusse selgust juurde.

No tore.

Et siis iseeneslikke remissioone võib nagu ette tulla? Selliseid juhuslikke ja ei millegagi põhjendatud?

Muide, usul (mõistes seda laiemalt kui kristlus vm. konkreetne usuvorm) ON mõju inimese tervenemisele.

See pole enam ammu mingi uudis ja seda on tunnistanud ka kutsutud ja seatud tohterkond. Vähemalt ärksam osa sellest.

Kui ma väidan, et alternatiivravi aitab inimese iseeneslikku ravivõimet toetada, kas see on ka ebateaduslik ja vale?

Padre, 2006-01-13 18:10:36

Et meinstiim on kohe ja alati kahtlane ja vastukaaluks peavad alternatiivsed seletuse automaatselt õiged olema.

No näed kui karikatuurne su vaatekoht on, kui see peegelpilti keerata?

Ma pole kusagil väitnud, et meinstriim on ALATI kahtlane ja alternatiivne ALATI õige.

Sina seevastu väidad vastupidist täie kindlusega.

Sinu poolt palavalt armastatud Louise elab heas ja õilsas usus,

Ta pole minu poolt palavalt armastatud. Ära keera vinti üle.

Samas sai ta oma emakavähist teatud protseduuridega jagu ja tema selgitused/meetodid on suutnud küllalt paljusid aidata oma tervist parandada. Meeldigu see kellelegi või mitte.

Mai saagi aru, miks sa just temataoliste, suht positiivsete näidete küljes ripud, tegelikult ilma fakte valdamata?

Nagu kunagi juba juttu oli, kohalike ajalehtede kuulutused on täis kaardimoore ja imeravitsejaid, kes tõesti ON petised.

Mine ja paljasta neid.
Miks sa seda ei tee?
Kardad?

/ jutt sellest, et rahvas nagunii neid ei usu, ei ole pädev- kuna reklaamid ilmuvad, siis on ilmselt ka tarbijaid. Tööpõld reaalne ja lai, mine ainult ja tee inimkonnale teene.

Või kui mõni elfitaat end ravitsejaks kujutleb, anna talle ka pihta nii et tolmab. Padre annab sellele oma õnnistuse.

Joosu, 2006-01-13 18:12:58

/kammitult ja siledalt
kõpskingad jalas.

tahan ja võin. nii välja astuda, kui sisse astuda.
via-st, eesti vabariigist või loomaaiast nimega Elu.
ära kahtle selles.

oojaa, on soovitud siingi mite ainult mu kustutamist vaid lausa mu surma. ühel ja teisel viisil.
ja just nende vagade *pühakute* poolt esimeses järjekorras. kas pole?
kuid ei käi nende jõud must üle.
ja siis *pühakud* muutuvadki limukaks. ja ründavad isiklikult. võttes sihikule su isisklkku elu või valu. sest mu vaimust nad muudmuudi jagu ei saa.
nii nad arvavad.

ja nii nad ka end reedavad.

oma nõrkuses ja väikluses.

aga mingitest murumängudest sisse või väljaastumisi pole mina kunagi põnnanud.
ole mureta.
ja tiki oma eeslikest edasi, tore mees Uuk.

/astub koduuksest välja

Joosu, 2006-01-13 18:16:09

/tuli tagasi

Padrele aitäh.

Padre, 2006-01-13 18:19:43

Võta heaks, Joosu.

Uuk, Joosu, 2006-01-13 18:26:27

Oot-oot, millal ma sulle limukat pannud olen või su isklikust elust rääkind?

Mingi maani nautisin su komme täiel rinnal. A kui põrsakiusamismäng monopoliseerub, siis kisub nagu üksluiseks. Just satelliitide pärast. (Olgu jüngrite või antijüngrite.)

Ja see on ikka suuresti sinu teha, kuidas ja kas neil nabanööri läbi lõikad.

/eeslike aga ei tuld hästi välja.
Nüüd tikin robotit.

***