Religiooni funktsioonest ühiskonnas

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1385 kommentaari.

Jakob, pealtvaatajatele, 2006-01-12 19:15:22

Mina nimelt võitlesin äsja Jumalaga
ja sain hakkama - õnnistus käes,
ehkki puus valutab (Jumal tegi seda
mulle, kui ma alla ei andnud.
Soovitan ka Joosule!)

Noogutab takka, Joosu, 2006-01-12 19:15:44

Mine pittu.
See on hää mõte :)

Sõberitega.

/ning jäta need mittesõberid sedapuhku enne litsumata.
Nu kui vähegi saad.

Hääd pidu! :)

Padre, 2006-01-12 19:19:33

Vaat, Padre, niikaua kui pole asjalikku tõendamist leidnud tema väide,

Oot-oot, skeptikuke, jälle üritad oma joru ajama hakata.

On sul siis mingi fakt välja käia või mitte? Kui on, too see esile, kui ei ole, siis nii ütlegi. Otse ja ausalt- sul ei ole fakte.

Sa vaid arvad, oma usule tuginedes, et igasugune PubMedis kirjeldamata tervenemine on saadanast ja tuleb maha materdada, olematuks kuulutada ja rumalad tervenejad esialgsesse haigusse tagasi suruda.

Kui SINA väidad, et keegi on petis, siis on SINU asi oma sõnu tõendada.

Mitte nii, et sina lajatad veksli välja ja siis tulgu keegi ja veengu sind vastupidises sinu määratud reeglite järgi.
See absurd ju.

/ Muide, su meeleheitlik püüd inimestes petist näha ütleb üht-teist su enda kohta.

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2006-01-12 20:19:42

Hää Priit 2006-01-10 09:36:16

Eks ma siis kordan uuesti:

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2006-01-10 09:48:47

...et kas teie meelest on religioon indiviidi inimliku tegevuse nõrkuse tulemus...

Ei mitte mu meelest.
Indiviidi inimliku tegevuse loomulik osa hoopis.

Kõike head nüüd, hiljem loen edasi.

Samad sõnad praegugi.

Olev:)))

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2006-01-12 21:19:06

Minu jaoks on <u>minu</i>
USK see kepp, mille najal ma veel kõnnin.
Kui see kah mul käest ära lüüa tahetakse, siis hakkan ma kõigi küünte ja hammastega vastu.

Kõike hääd.

Olev

Ants, 2006-01-12 21:36:18

Uuk ka siis funktsiooni mees

nagu Andrus

ma olen alati mõelnud

mida Peremees võiks tollest arvata

et tema vabastava vere varjust

osutatakse Keisrile orjastamisteenust

muidugi

funktsioonitamine pole tänapäeval enam kerge

primadonna registrid pole enam need mis vanasti

dublandid laulavad üle

iga kell ja igast asendist

ja mis vana daami meele eriti mõruks teeb

kõik dublandid on ju tema sanktsioneeritud ja õpetet

aga tänutunnet ei mingit

piisaks leedil vaid korra selg keerata

kui seal oleks kümme

kahvlit

nuga

kirvest

seepärast ta selga ei keeragi

vaid punnitab naeratada

nagu kõik oleks veel tema kontrolli all

nagu tal oleksid veel funktsioonid

nagu tal oleks veel Keisri juures mõju

ja mis kõige hullem

Hüübimatu Vere bisnis

kipub ka kuhtuma

ehkki

katedraalid basiilikad veel seisavad

juba sosistatakse

üha valjenevalt

Elvis has left the building

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2006-01-12 22:53:46

Ja veel midagi:

Jumal annab
Jumal ka võtab

Õiekest näed Sa laual
iseenda ees

Õiekest näed ka haual
ja omaenese sees

Padre, 2006-01-12 23:10:23

Lollikest näeb ta kaua
kui seisab peegli ees

priit kelder, 2006-01-12 23:12:14

Olev, justkui kena poees, ainult et kuidas ühilduvad “iseenda ees” ja kaks rida hiljem “omaenese sees”?

Hele, 2006-01-12 23:20:22

Reklaamipaus:

Laupäev, 21. jaanuar 19:00 ETV
Muusikadokumentaal Ekstaasitantsud (Dances of Ecstasy, Inglise 2002)

Ekstaasitantsud jälgivad mitmeid tegelasi nende rituaalsetel otsinguretkedel ja esitavad sündmusi nende pilgu läbi. Intervjuud asjaosalistega annavad lähema ettekujutuse erinevate kogukondade uskumustest ja transikogemustest. Kalahari kõrbes Namiibias viivad San Bushmeni šamaanid läbi riitust, kus laulu, tantsu ja käteplaksutamisega püütakse saavutada tervendavat transiseisundit. Brasiilias juhatavad preestrinnad trummimängu- ja tantsuküllaseid candomble'i-tseremooniaid, milles osalejate üle võtab viimaks võimust jumalik vaim. New Yorgi ärkliateljees juhendab nimekas pedagoog Gabrielle Roth ekstaatilise tantsu kursust. Näeme transirituaale veel Austraalias, Koreas, Marokos ja mujal Aafrikas. Režissöör Michelle Mahrer.

http://www.etv.ee/index.php?03252&kuu=2006-01-21

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2006-01-12 23:21:24

Eks mõtle.

Padre, 2006-01-12 23:21:24

Skeptik tuleb ja tõestab veenvalt et tantsu pole olemas.

Uuk, Ants, 2006-01-13 00:30:11

Ants, 2006-01-12 21:36:18

Äkki on lihtsalt nii, et jahimehega ta jahimehemilmas ja -keeles jutukest puhudes, pole nagu sisulist mõtet vastu punnida, kui viimane väidab jänese valget tagumenti hää sihtmärgi funktsiooni kandvat.
Seda enam, et tal ju ongi õigus. Kannab jah.

Samuti ka sotsfunktsiga.

Kuidas need asjad jäneste endi jaoks on, see on vägagi teine teema.

Uuk, 2006-01-13 00:33:02

Jahimeheilm sai ühe emmi pealekauba, kahju küll.

Joosu, 2006-01-13 01:20:18

nohh, kuda kulgeb?
/juukset nats sassis endal. :)
vaatan siin tundelised lullad ja antspoisi bullad.
aga religioonede funsioonesid ikka rohkemp njemaa.

/lükkab oma ilusad jalad oma ilusate saabastes eemalolevale laule

jah, ja naisi on ka vähe.
nagu ütles üks kodanik Naiss. :)

Joosu, 2006-01-13 01:27:01

nööpis selle Hele antud lingi ka muidugi lahti.
et ikka uvitavuvitav mis tants und ekstaas.
ja et kas ka meite kaerajaanist juttu vai miskit. et äkits keegi meie raffatantsur transsi ärr lännu ja tagasi ple mette tulnu. :)

aa siis lõi esimesena lahti oopis säänse asja:
/mõtlin seepääle, et kas via-st on multikas vändatud.:

Lustakas lugu Kartulimaa kuningast, tema tütrest ja teistest õukonna liikmetest. Kartulite kuningriigis elab ka tuldpurskav draakon, kes pidevalt kuningat kiusab. Kuningas püüab igal võimalikul ja võimatul viisil draakonist vabaneda, kasutades selleks erinevate mees- ja naisrüütlite abi. Kuid draakonist vabanemine pole kuigi lihtne, kuna draakonit kaitsevad tema sõbrad - kuningatütar, õukonna narr ja väike paaž.

Joosu, 2006-01-13 01:33:06

aa olevi lulla oleb ilus.
/nuuskap nina
sa viisistada ple tahtnud seda?
saaks ikka ullult popi iti. et siis coveri.
ja sexikad vanillad võiks lauleda seda.

oo! ma tean ka ühte jubeilusat luuletust!
/vaatab otsa.
VÄGA TÕSISELT.

palju tähti taevas udurikkal ööl
vähe õigeid sõpru leida eluteel.

onje jõleiluz?

:))))

Joosu, 2006-01-13 01:39:36

no nuid istub siin vias'

nigu üks joozhik udurikkal ööl.

ui, blin. :))

/lääb ambapesurisse ära.

Joosu, 2006-01-13 02:12:00

/tuli ikka alla ja peap ikka veel mölizema.

ma siin lihtsalt elektrilist ammba-arrja vaadates mõtsin, et..
mõned jõuetumad tegelased miksite prabljeemadega
vai niisama KÕIGEnimetumad ja püüdlikumad pragudespugejad siin
võiks endale hankida kuskilt habbyhallist soodushinnaga oopis sihukse asja nagu
pihkupeksmismasina.

jah. just.

aa nüüd küll eadööd ead inemised ja teised sipsikud.

Ants, Uuk, 2006-01-13 04:40:03

Äkki on lihtsalt nii, et jahimehega ta jahimehemilmas ja -keeles jutukest puhudes, pole nagu sisulist mõtet vastu punnida, kui viimane väidab jänese valget tagumenti hää sihtmärgi funktsiooni kandvat.
Seda enam, et tal ju ongi õigus. Kannab jah.

Kiidad konformismi kõrgeks?

Või räägid jahimehejutte, et sind kalamehejuttude rääkijaga lootusetult segi ei aetaks?

Jänkuonust on muidugi kahju. Üks nahk võetakse talt nagunii. Ühiskonna eest pole pääsu.

Aga kui ta nüüd läheb taevaliku õiglust, armu ja lunastust otsima endiste osavate nülgijate juurde, siis võetakse temalt ka teine nahk, karta on. Lihtsalt vanast harjumusest, kuigi jänesenaha tellimust pole keegi esitanud.

Üldiselt, ma arvan, kui jänku pageb jahimeeste eest sinu kotta ja sa seal üksi oled, on ta pääsenud. Aga kui sa pole üksi, võib su konformismile andumine jänkukesele veel halvasti lõppeda.

Lohutada võiks siinjuures ainult Onu Remuse jutt kavalast jänesest, kes laskis end, halvema ärahoidmiseks, kibuvitsapõõsasse visata.
http://www.cs.ut.ee/~mroos/Remus/d1b1_kuidas_janku-onu_rebase-onu_ninapidi_vedas.mp3

Aga mure mittekavalate jäneste pärast ikka jääb.

***