Püha tabamine

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1016 kommentaari.

RJR, hr ja trikster 23, 2006-01-01 19:55:24

Foucault ütleb, et hulluses tajutakse tähenduse reservi,
lõpmatut võimalusterikkust,
hullus asub tühjuses,
kus pole midagi näha,
aga kuhu võib iga hetkasuda üks või teine tähendus.

Joosu, 2006-01-01 19:56:01

/nina norus

no niiiiiiiiii vana ma nüüd ka ehk pole...
:(

või..ikka juba oleb?
/rõõmsalt

Viire Viljandist, 2006-01-01 20:00:55

Asi on nüüd sedaviisi, et mis te siin nüüd omast meelest siis arutate, et hull on tore olla või...

Mul lätt õkva kops üle maksa kui ti sihukest juttu aate...

Mes see siis om... Aru pole enam üldse peas ve...

Te tulge maale ja vaadake, kuis na omma ennst HULLUS JOONU...

PRAEGU ANNA PELGALT KAKS SARVIKUT KÄTTE ja na nakas ka säherdust juttu aama, et hull on tore olla...

Pärast lõpetava kraavin... Ma ole neid näinu küll...Kooleva kui... ma ei taha üteldaki...

Hull on kole olla.
ja nüüd kos enam tüüd pole tule neid hula õkva nagu Vändrast saedlaudu...

See üits linnameeste jorin, et tiiks natu hullu ikka ka. ja viil ilusta ja hullu

Ma saa aru küll, et kui pää teoloki pulki täin, egas siis tahass raputet saada küll...

Oi jah, mul tõesti kihvatass... Tulke tuleva sui mede mmanu, visake hundiratast ja olke hullu kui taate, aja ärke tud juttu küll aage, et hull om hääolla..

Tuu om ikke üks õkva hull jutt küll ja ma mõtle, et ma tee maapoistele ika liiga kah, kui ütle, et na nakas pärast kaht SARVIKUT kahh säherdust juttu aama, nii lollis juttust lätt ikka oma viis SARVIKUT vaja...

eks ta ole

ikki tede
viire

trixter, 2006-01-01 20:03:09

Kui Jumal loob lolli, siis loob lollile ka molli

trixter, 2006-01-01 20:04:12

Lolle peab ikka olema, muidu ei panda tarku tähele

trixter, 2006-01-01 20:05:26

Annad hullu kätte pilli, pead selle järel tantsme ka

Viire Viljandist, 2006-01-01 20:06:47

Karksin ei kasva hulle paljalt maa pääl, neid kasvab puu otsan ka

Kuulge,, 2006-01-01 20:10:08

see joosu on ku vallimmaa olef jupa. mutkui rõemsalt, on hea olla. ime et veel valgust ei soovi.

Heelium, 2006-01-01 20:10:30

Ma arvan siinkohal, et hullumeelsusel ja hullumeelsusel on vahe.

Loomulikult tundub keskmisele inimesele, et temast erinev on hullumeelne. On ta ju valinud enda elu alusteks kõik selle, mille põhjendatusest saab aru — ja kui keegi teine kõiki neid asju eirab, siis tundub selle teise inimese tegevus talle põhjendamatu.

Inimese ideed võib mõjutada rohkem sisemine või välimine, rohkem külm või nälg ...mõni inimene suudab kergesti olla ilma toiduta (isegi, kui ta seda parasjagu vajab), mõni teine ilma soojuseta, mõni kolmas ilma rõõmuta.

Seega on mõjuv sisend erinevate inimeste puhul erinev.

Kasvõi inimene, kes suudab teha peast mingit liiki kompleksseid arvutusi ilma vaevata ja märgata selliste arvutuste seaduspäradele vastavaid mustreid ümbruses ja nende mustrite tagajärgi — sellise inimese mõjuv sisend on täiesti erinev selle omast, kes märkab ennekõike lihtsaid mustreid. Samuti erinevad suuresti inimeste mõjuvad sisendid, kes märkavad teiste inimeste tundeid, nende omadest, kes märkavad nende riietust ja näoilmet.

Seega võiks inimeses toimuvat vaadelda, kui:
* Tähelepanu jaotusviis (mille järgi inimene otsib seda, mida märgata) — suuresti ebateadlik
* Tähelepandava töötlusviis (mille järgi inimene kujundab märgatud asjadest ideed) — suuresti ebateadlik
* Ideede töötlusviis — mille põhjal inimene neid ideid kombineerib (pidevalt toimiv seisundi muutumise protsess)
* Ideede mõjuviis (mille põhjal inimene otsustab, millistest ideedest millist tegevust arendada)

Pildi kujunemisel mängib rolli suur hulk tegureid. Näiteks inimene, kes on loonud enda teadvusse mingi mudeli selle kohta, millistes raamides saab toimuda põhjuslikkus, lõikab ära võime teatud põhjuseid teatud tagajärgedega siduda või moonutab seda oluliselt. Inimene, kes ei märka kompleksseid seoseid või mõtleb lineaarselt, sõltub peaaegu ainult märgatud sisendi intensiivsusest (mida ta küll kahtlemata mõne tähelepanualgoritmi abil kujundab).

Inimene, kelle tähelepanu algoritm on teise inimese oma vastand (kes märkab ainult seda, mida see teine ei märka, ja ei märka midagi, mida see teine märkab) on selle teise poolt hoomamatu (ja vastupidi). Sellised inimesed tajuvad üksteist hullude, irratsionaalsetena.

Tricksterit võiks siis iseloomustada paindlik ja ulatuslik tähelepanu suunatus (või suunamatus).

Joosu, 2006-01-01 20:11:44

mõeldes
surmast
või hullusest

ma arvan jah
et... kui surmale
otse silma vaadata,
väga lähedalt...
otse läbi hirmtumedate pupillide
oma eluaegse armsama
hääbuvas silmas
siis...
võib trixteri-pühitsuse kätte saada küll.

ma... arvan.

ma arvan nii

võibolla

hilisemad valikud on üpriski piiratud, kas teate
olla narr
olla eikeegi
olla eikellegi narr
?
peale faasi lõppu: “kas üldse olla?”

kuid... ärge kuulake mind.

Joosu, 2006-01-01 20:12:41

ma soovin teile pimedust.

kui te soovite.

joosu.

Joosu, 2006-01-01 20:13:07

vastates 20:10:08-le

Padre J., 2006-01-01 20:13:28

Kiida lolli ja loll teeb.

/murelikult jälgides kärna-ärninduse vohamist filosoofiaportaalis

Kas, 2006-01-01 20:21:48

Joosu = spell?

Joosu, 2006-01-01 20:28:52

te ju muidugi võite

kui te tahate

te võite

kuid..

mulle pole võimalik enam haiget teha

mulle pole võimalik ROHKEM haiget teha, kui..

kuid, jah, te võite
alati üritada.

kui see teid lohutab

tõesti

Joosu.

Joosu, 2006-01-01 20:30:27

ah, see oli nüüd vastuseks nondele eelmistele.
mis nüüd kustu.

et... siis juba palun kustutada mu enda need kaks viimast kommi ka.
palun.

Joosu, 2006-01-01 20:32:03

sõu?

Joosu, 2006-01-01 20:35:46

siis oleb ju tore,
et kui miski olib puud ja nüüd oleb olemas.

siiski
saan ma sin aidata kuidagi..?
su kurbuses.

Joosu, 2006-01-01 20:40:15

et kui miski olib puudU ja nüüd oleb olemas.

..oli mu mõtte sõnastus eelmises kommis,
aga see poleboleuline, sest TÕESTI
ühes teises kohas oleks ammu juba öeldud, et asi on läinud ikka rämedaks offtopicuks küll.

et millest me rääkisismegi?
hullusest.
pühast trixterist.
püha tabamisest läbi hulluse?
millest?

/vaatab abiotsivalt ringi.

Heelium, 2006-01-01 20:40:31

väga lahe intrigant ju :)

***