Õhtumaa lõpp

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 561 kommentaari.

kaak, 2006-01-25 23:15:42

Kätele tuleb lööve, silmad hakkavad vett jooksma, lihastesse lööb kramp, munad hakkavad hirmsaste sügelema, hingamine muutub raskeks, kõrvus hakkab vilisema, pulss sageneb, ihu kattub külma higiga,

Üldiselt aitavad sellisel puhul anksiolüüdid või onaneerimine.

Tubli ja hoogne masturbatsiooni seanss lõõgastab vegetatiivset närvisüsteemi, mille järel võid jälle mõne usualase raamatu kätte võtta.

skeptik, 2006-01-25 23:20:26

muidu isegi toimiks vastavalt kaagi ettekirjutusele, aga krambid segavad :-((

DT, 2006-01-25 23:40:28

Ja, muide, uuestisündimisest pole ma sõnagi poetanud.

Issand, kui kitsa vaatenurgaga sa oled:-)

Sa poetasid mitte ainult sõna, vaid tegid minust lauslolli, muuhulgas sedasi, et väitsid lugemise ja nägemise mittepiisavat, eesriie pidi alles praktikas avanema.

No ja kui sa teadsid kui loll ma olen, siis pidin ma ometi eeldama, et sina tark oled. No ja tarkus ilma praktikata pidi ju võimatu olema. Aga mis on budism ilma karmawärgita ja taassündideta - nonäedsasiis, kui lihtne oli see seos, kui õige oli minul eeldada, et sina taassünnid praktikas korduvalt läbi oled teinud. Ja sina ... “mina pole taassündidest miskit rääkinud ... rääkinud ... rääkinud ...”:-(

Ti, 2006-01-25 23:41:05

*
Ka ilukirjanikud on fantaseerinud elust pärast surma.

Ükskord ma tsiteerisin juba M.Kunderat, kuidas ja milliste sõnade saatel ta lubas Goethel lõpuks peale surma ka tegelikult magama minna- nautima totaalset olematust.

Sellele eelneb Hemingway ja Goethe dialoog teispoolsuses.
Goethe, kelle igavene kohus oli mõistnud surematusse raamatute kirjutamise patu pärast, seletab H-le:

“Ernest, leppige sellega, et ma olin niisama sõge nagu teiegi. See hoolitsemine oma kujutise eest, selles on inimese saatuslik alaealisus. On ju nii raske omaenda kujutise vastu ükskõikne olla. Selline ükskõiksus käib inimesel üle jõu. Selleni jõuab inimene alles pärast surma. Ja ka siis mitte otsekohe. Alles kaua pärast surma. Teie pole selleni veel jõudnud. Te pole ikka täiskasvanu. Ja te olete surnud.. tegelikult kui kaua?”
“Kakskümmend seitse aastat,” ütles Hemingway.

“See pole midagi. Te peate veel vähemalt kakskümmend, kolmkümmend aastat ootama, enne kui tunnetate täielikult, et inimene on surelik, ja siis oskate sellest kõiki järeldusi teha. Varem see ei õnnestu. Mina kuulutasin veel natuke aega enne surma, et ma tunnen endas sellist loomejõudu, et on võimatu, et ma kaoksin jäägitult. Ja loomulikult uskusin ma, et ma elan kujutises, mille ma endast siia maha jätan. Jah, ma olin nagu teie. Ka pärast surma oli mul raske sellega leppida, et mind pole enam olemas. Teate, see on kohutavalt kummaline asi. Olla surelik, see on kõige põhilisem inimlik kogemus, ja seejuures pole inimene iialgi pidanud võimalikuks seda aktsepteerida, seda mõista ja sellele vastavalt käituda. Inimene ei oska surelik olla. Ja kui ta sureb, ei oska ta ka surnud olla.”
*
Goethe siiski lõpuks, kui on juba 156 aastat surnud olnud, mõistab, et igavene kohus on tobedus ja ta võib ära kasutada õigust- olla surnud- ning minna lõpuks magama..

/M.Kundera “Surematus”
..................

Kas religioonid ei räägi teispoolsusest ja ümbersündidest just seepärast, et inimesel on raske leppida oma ‘nii unikaalse olemuse’ olematusega?
Et lohutuseks siis :)

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2006-01-25 23:51:31

skeptik, 2006-01-25 22:56:04

Ise sisendad, säält see tulebki. :))

skeptik, 2006-01-26 00:00:08

Einoh, Olev, kuidas ma ise sisendan, kui esialgu üldse ei teagi, et mingi siuke tondiraamat ligi on. Enne on ikka reaktsioon, siis hiljem selgub, et kolekirjandus selle põhjus on.

tsukts, 2006-01-26 00:04:29

skeptik, 2006-01-26 00:00:08

Kuule, aga kas selline reaktsioon on sul igale kolliraamatule? Ka neile, mis kirjutatud sulle tundmatutes keeltes? :o)

Mooz, 2006-01-26 00:07:04

Kas religioonid ei räägi teispoolsusest ja ümbersündidest just seepärast, et inimesel on raske leppida oma ‘nii unikaalse olemuse’ olematusega?

See on jah üks variant. Et räägitakse inimestele seda, mille järgi neil kõrvad sügelevad.

Teine variant on märksa hirmsam.
Et see neetud triangel nimega elu lähebki edasi. Kuni aegade lõpuni. Ja parata pole selle vastu midagi. Parim, mida teha saab, on õnnetule igavesele hulkurile veidi “teemoona” kaasa panna, et veidi kergem oleks.

Nagu ütleb kirjakoht (Murphy 1,30):

1. Te ei saa võita.
2. Te ei saa viiki mängida.
3. Te ei saa isegi mängu lõpetada.

Ilmselt on ka mingid kolmandad-neljandad variandid olemas.

Ja muide - kui üldse miski on tänapäeval tavaline ja banaalne, siis on see inimeste püüe olla iga hinna eest eriline.

Hele, 2006-01-26 00:07:15

Uuk, puu tagant, 2006-01-25 22:36:28

Karistuse mõiste on möödapääsmatuks eelduseks sellisele kristlusele, mille keskmeks ja sihiks on õigeksmõist.

Siin hiilgab juriidiline mõttelaad ning terminoloogia.

Kõik on üks Kosmiline Kohtuprotsess. (Tänapäeval ehk küll rohkem psühholoogiline).

Pääsemisest mõlgutav (meditsiinilse sõnavaraga toimetav) kristlus aga ei mõista langust karistusena. Kui, siis vaid sarnases mõttes nagu näiteks invaliiditool on “kõrgelt lennanule” karistus.

Seega teatud valikule järgnev loomulik ning vältimatu tulemus.

Tõesti, parem olla patsient kui kurjategija.
Siiski ei näe ma põhjust pidada ennast ei kohtualuseks ega invaliidiks - ja ma ei näe mõtet endale midagi sellist sisendada. Iseasi, kui ma tõepoolest oleksin ratastoolis invaliid ja sisendaksin endale, et ma saan Jumala abiga jälle kõndima...

skeptik, 2006-01-26 00:13:19

tsukts,
eriti hullud ongi just need Vana-Egiptuse ja Vana-India üllitised. Kohe näha, et need on ikka surnutele ettelugemiseks mõeldud, mitte lihtsurelikele õhtuseks via-targutamiseks.

Egas keele tuntus või tundmatus loe. Tead ju küll - energia, vibratsioon, võnge on see, mis määrab ;-)

tsukts, 2006-01-26 00:15:11

Uuk puu taga peidus!? Miks?

Aaaa, ta ju tappis jumala ära, selle kõigeväelise ja halastaja, kes sulle sulekoti alla paneb kui sa kõrgelt kukkudes temalt seda palud.

Nu muidugi - seokese tembu eest vaid puu taha end peitma peabki :o)))

Ti, Mooz, 2006-01-26 00:21:42

*
Ja muide - kui üldse miski on tänapäeval tavaline ja banaalne, siis on see inimeste püüe olla iga hinna eest eriline.

Mhmhm.. see on vist kõige valdavam püüe.

Aga paradoks on minu meelest selles, et ta (inimene) ju ongi.
Ongi kõige erilisem ja ainulaadsem omasuguste seas. Teist sellist eksemplari lihtsalt pole.
Isegi püüda pole selleks kuhugi vaja.

/A nende Murphy kolme seadusega sa “lohutasid” mudugi hästi.. :)))

Hele, 2006-01-26 00:24:11

neetud triangel nimega elu

mõnikord neetud, mõnikord õnnistattud
enamasti nagu ikka

sest kõik läheb mööda
iga ilu ja iga valu

igavese aja peale
peaaegu kindlasti

tsukts, 2006-01-26 00:28:09

skeptik, 2006-01-26 00:13:19

Mu sugulastel on koer, kelle endine pererahvas olid venelased.
Ütle talle, et lähme õue ja tal ei võngu miskit, vaatab lihtsalt lolli näoga otsa...

Aga ütle, et pošli guljatj ja sa näed seokest võnkumist-vibreerimist, et anna kohe olla :o))

Mooz, 2006-01-26 00:32:37

Isegi püüda pole selleks kuhugi vaja.

See'p see igavene iroonia ongi, et inimene kulutab suure osa elust selleks, et püüda midagi, mis juba olemas. Mitte ainult erilisust, muud ka.
Ning see püüe on üks neist jõududest, mille mõjul elu tõsiselt nihu võib minna.

Mooz, 2006-01-26 00:35:01

mõnikord neetud, mõnikord õnnistattud

või siis
alati neetud
ja
alati õnnistatud
üheaegselt
ühekorraga

Mooz, 2006-01-26 00:38:02

igaveseks neetud
igaveseks õnnistatud
üheaegselt
ühekorraga

And Now For Something Completely Different:
hääd ööd!

tsukts, 2006-01-26 00:40:11

See'p see igavene iroonia ongi, et inimene kulutab suure osa elust selleks, et püüda midagi, mis juba olemas.

Eks ta ole... minu salmikulehtedel on kah seoke tõde kirjas, et alles siis kui sa millestki ilma oled jäänud, mõistad sa, millest sa ilma jäid.

skeptik, 2006-01-26 00:46:45

ja selle igavese salmikutõe mõistmise nimel tulekski püüda kõigest ilma jääda

Materiaalsed väärtused võib heaga mulle läkitada :-)

Hele, 2006-01-26 00:50:59

ja kumb parasjagu kätte paistab
sõltub sellest, kustpoolt vaadata
...
.
...

***