Õhtumaa lõpp

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 561 kommentaari.

skeptik, 2006-01-25 18:56:17

Mõnele on paistab küll elu suureks eesmärgiks olevat eimillestki kõike teada saada.
Uskuge mind - seda on jõletumalt palju :-)

tsukts, 2006-01-25 18:59:33

_Teadmist sellest mul pole_

Tõesti ei ole. Nagu ma ka ei tea seda, kas Markioni kaks jumalat on õige või vale, kuigi katoliiklased kuulutasid selle valeõpetuseks, kumb on õige ja kumb vale, kas luterlaste vaba valik või kalvinistide ettemääratus...

Nii kuradima palju on neid erinevaid ja seejuures vastuolulisi õpetusi, et siin ilma usuta ja ilma meeldivuseta hakkama ei saa... seda õiget-valet ma mõtlen.

nj, 2006-01-25 18:59:48

Teadmist sellest mul pole

Ehk leiad midagi siit:
http://www.hot.ee/dharmakirjastus/ajalugu...

N, 2006-01-25 19:03:11

tarrbite ajna nark"ottsi?

tsukts, 2006-01-25 19:05:51

nj, 2006-01-25 18:59:48

Ma leian siit vaid kellegi arusaamu ja tõlgendusi :o)

Muideks, kas sa tead Tiibeti surnuteraamatut? Kas oled kursis sellega, et seda ei õpetatud koolilastele, vaid loeti surnutele. Surnutele !
Aga miks? Miks teda koolis ei loetud?
Võibolla sellepärast, et koolilastele ja elavatele pole seda teadmist vaja, et niikuinii saavad nad sellest omamoodi aru - ükskõik kui mõistvat nägu selle juures teevad :o)

Aga lingi eest aitäh, olen seda ja mitmeid selletaolisi tuuseldanud.

nj, 2006-01-25 19:16:00

Võibolla sellepärast, et koolilastele ja elavatele pole seda teadmist vaja, et niikuinii saavad nad sellest omamoodi aru - ükskõik kui mõistvat nägu selle juures teevad :o)

Paljud, väga paljud teadmised ‘jõuavad kohale’ vaid läbi kogemuse.

N, 2006-01-25 19:21:36

parim kogemus on reha pulkkadeleasstu.

tsukts, 2006-01-25 19:26:13

Paljud, väga paljud teadmised ‘jõuavad kohale’ vaid läbi kogemuse.

Just nimelt, seepärast polegi elavatele vajadust surnuteraamatuid ette lugeda, sest nendel surmakogemust ei ole... bioloogilise surma kogemust.
Ja kas on vajadust targutada selle üle, mis meid pärast surma ootamas on, kas ateistide nirvaana, kristlaste pasunakoor või budistide edasi sebimine teises nahas. Kui kogeb eks siis näeb.

Aga eks nende kogemustega ole ikka natuke jama kaha - nendest saadud teadmised ei pruugi tõele vastata. Minu silmad näiteks ütlevad, et päike käib ümber maa.

Hele, 2006-01-25 19:29:28

tsukts, 2006-01-25 18:59:33
Nii kuradima palju on neid erinevaid ja seejuures vastuolulisi õpetusi, et siin ilma usuta ja ilma meeldivuseta hakkama ei saa... seda õiget-valet ma mõtlen.

Ometi kord saab tsuktsile ka takka kiita.

Aga selle kahtlase killu kohta, et naised nirvaanasse ei saa, paluksin küll miskit põhjendust.

Hele, 2006-01-25 19:35:30

tsukts: Aga eks nende kogemustega ole ikka natuke jama kaha - nendest saadud teadmised ei pruugi tõele vastata. Minu silmad näiteks ütlevad, et päike käib ümber maa.

Selavii ... (ohkap).

Aga see tarkus käib tegelt pigem kogemuse tõlgenduse kui kogemuse enda kohta. Kogemus on ise tõde - sesmõttes et kogenuna tead, et sihukest asja on tõesti võimalik kogeda, mitte ei puhu teised sulle keni tühje mullikesi.

Hele, 2006-01-25 19:44:41

dt, Hele, 2006-01-25 18:13:37
Aaa ... ehk viitsiksid kirjeldada seda karmaseadust läbi oma kooliseinte vahel omandatu, ahh?

Põhjuse ja tagajärje seos ehk mida külvad, seda lõikad. Aga seda füüsikavalemisse toppida on sama hea kui suutrate keeles molekuli võnkespektreid rehkendada. Pole veel leiutattud mõistetesüsteemi, mis igas olluses ühehästi funkaks nigu jaantatika imemassin.

DT, 2006-01-25 20:04:30

Põhjuse ja tagajärje seos ehk mida külvad, seda lõikad.

Vale! Totaalselt vale! Lausa ...

Karmaseadus ei rakendu kunagi külvajale. Üks külvab, teine lõikab.

Juku külvab ja Tuleviku-JulkJüri kunagi lõikab. Ja on siis Juku sellest kangesti kurb? :-))

Budism on end samamoodi ära kindlustanud nagu kristluski - tulemust, väidete tõesust, pole siinses ilmas võimalik kontrollida.

tsukts, 2006-01-25 20:07:49

Aga selle kahtlase killu kohta, et naised nirvaanasse ei saa, paluksin küll miskit põhjendust.

See pole sugugi kahtlane kild, ega ammugi mitte minu visatud kivi femmide kapsaaeda :o)

Võin sind lohutada, et nirvaanasse ei saa ka mina mitte ja dt samuti, sest see võimalus on ainult budistlikel munkadel... kuigi jah, meie ju võiksime munkadeks saada ja siis mingi õhkõrn lootus säilub, aga naised mungaks ei saa, kohe kuidagi mitte :o)

v.l., 2006-01-25 20:10:10

Budism on end samamoodi ära kindlustanud nagu kristluski - tulemust, väidete tõesust, pole siinses ilmas võimalik kontrollida

No mis jabur jutt see on. Iga päev toob rohkelt näiteid selle seaduse kehtimisest. Ja ainult külvajale ta kehtib.

DT, 2006-01-25 20:16:14

Lõmps lõmpsiks, aga tegelt olen sunnitud kahjuks tõdema, et mu oponentidel puuduvad elementaarne kujutelm ja teadmised budismist. Kaasaarvatud v.l.

NJ-le aga väike illustratsioon inimeste kannatamistest, kõik selle nimel, et uues elus, ehk ninasarvikuna näituseks, parema saatuse osaliseks saada:

http://www.photosbybjorn.com/tibet_pilgrimage2.htm

Kaks esimest pilti sealt.

N, 2006-01-25 20:29:57

sukk.s on vist samuti mere kooliskäjjnd. sest mejjle 'ööldi esimeses asstro tunnis et unustagu me ära mida Kopèrnik ja Kalil"ejj on jaurand. mejjejaokks käjjb päjkä ümmber maa. ja kohhta sajjgi selle pxhimxttejärrgi määratud. vajd mxne káablise ekksimusega.

v.l., 2006-01-25 20:32:01

Naised ja nirvana

There were many other highly capable and wise Bhikkhuni. So, there is no question about women’s spiritual ability to achieve Nirvana.

However, if we study the origin of Bhikkhuni, we will know that it did not come about without difficulty. And it was with great reluctance that Lord Buddha agreed to the ordination of women.

The question of women’s ordination has to be looked at on two levels, spiritually and socially. Spiritually, Lord Buddha conceded that women, too, can achieve Nirvana and it was for this reason alone that he finally ordained Bhikkhuni, although at a social cost. Socially, women’s ordination had the capability to weaken Buddhism because it made the religion, which was still young at the time, an easy target of attack.

...
- To what extent has the ecclesiastical hierarchy given assistance to Buddhist nuns?

A: The nuns have received very little official support. However, there have been efforts to raise the status of nuns through such means as the setting up of the Nun Institution of Thailand at Wat Bovorn Nives Temple. Nuns can receive an education up to the level of Parien Nine (the highest level that monks can study).

http://www.budsas.org/~anson/ebud/ebdha203.htm

DT, 2006-01-25 20:34:56

Väike kirjeldus ka ühelt “vaksamõõtjalt”:

“He calculates that he performs 500 prostrations for each kilometer. The total journey is 2000 km, for a total of one million prostrations. Not only that, but even during his month of ”rest" in Litang, he is still performing 2500-3000 stationary prostrations every day. Sometimes illness or hunger or exhaustion compels him to pause for a few days at places along his route, or he stops to pay respects to a sacred temple, lake, or mountain.

Tenzin travels alone, depending on people he meets to give him food or cash for his daily needs. At each meal he eats three bowls of tsampa, and when people are generous then he can eat three times a day. Sometimes, however, he must make do with only one or two meals a day. He sleeps “anywhere,” sometimes in a cave, often in the open, and carries only a blanket to stay warm."

Nagu lugeda võib, olid minu “tahtlik-teadlikud valestinägemised ja teadmatusest tulenevad liialdused” köki-möki tegeliku reaalsuse taustal.

v.l., 2006-01-25 20:46:15

Naised ja nirvana - teine koht:
This, then, is the society in which the Buddha grew up and taught. Into this culture, the Buddha made what would have then been a radical statement on the potential of women. When asked by Ánanda (his closest disciple) the Buddha said that women are capable of becoming Arhats. If women follow the path of renunciation, they can become completely enlightened, just as men can. Elsewhere in the scriptures, the Buddha elaborates on this idea, while using the imagery of a chariot to explain the Buddhist path:

“ ‘Straight’ is the name that Road is called, and ‘Free From Fear’ the Quarter whither thou art bound. Thy Chariot is the ‘Silent Runner’ named, With Wheels of Righteous Effort fitted well. Conscience the Leaning-board; the Drapery Is Heedfulness; the Driver is the Dharma, I say, and Right Views, they that run before. And be it woman, or be it man for whom such a chariot doth wait, by that same car into Nirvana’s presence shall they come.” [2]

http://www.buddhistinformation.com/women_in_theravada_buddhism.htm

DT, 2006-01-25 20:56:40

V.L: lingilt:

Women seem to have held an extremely subordinate place in the society in which he lived. They spent their lives serving. A typical woman spent her youth serving and obeying her parents, her middle years serving and obeying her husband and his parents, and her old age serving and obeying her grown children

No selge! Mida naised külvasid, seda nad ka lõikasid! Karma ikkagi vilets neil, mis teha! Elasid küll vaguralt, aga salahimud valitsesid siiski nende üle.

***