Õhtumaa lõpp

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 561 kommentaari.

Noh, 2006-01-25 16:54:29

mis me selle tsuktsaga teeme?

Hele, 2006-01-25 16:54:34

tsukts, 2006-01-25 16:22:56

budismis on karistus olemas

No siis on ka füüsikas karistus olemas - kui liiga kõrgelt alla hüppad, siis karistab sind gravitatsiooniseadus.

tsukts, 2006-01-25 16:59:14

Hele, 2006-01-25 16:54:34

Mnjah... eks ta ole.
Aga õnneks on füüsikas olemas advokaadid, mis karistust kergendavad ehk pehmendavad.
Gravitatsiooniseadus küll üritab, aga näiteks langevari kaitseb :o)

Oh, 2006-01-25 16:59:21

seda “pärispatu” häda ja häbi [punastab]
http://www.cite-sciences.fr/francais/ala_cite/act_educ/education/images/accessibilite_visuel/procreation.gif

kaak, 2006-01-25 16:59:46

Vanasti ütlesid Räpina filosoofid, et ainsad elus edasi liikuma panevad jõud on...surmahirm, nälg ja sitahäda.

Kui neist kaks on olemas...siis on jätkuvus ja edasiminek garanteeritud.

Läänemaailma valge rassi poolt on viimasel ajal aktsepteeritud vaid see viimane.

Seda jääb aga väheks.

tsukts, 2006-01-25 17:03:03

teebki võimatuks tigude, ja üldse loomade, jõudmise nirvaanasse. See võime olla vaid inimestel.

Täpsustaks veidi - vaid isastel inimestel.

nj, DiaTheo, 2006-01-25 17:06:53

Aga nii ühel kui teisel juhul pole tegemist mitteuskliku poolt mittemõistmisega, väärkäsitlusega, vaid hoopis kristlastest intelligentide eemaldumisega mõistusevastastest käsitlustest, mida aga targu ei tunnistata.

Hingeelu ongi selline sfäär, kus mõistusega tihtipeale vaid ummikteele jõuab.

NJ muidugi seda ei vaevu mõistma, sest kolmandat mätast polegi ju olemas:-)

Sinu mätta motoks saab kirjutada:

kõik religioonid on sead.

Buddha, tsukts, 2006-01-25 17:12:35

oli sugudestki olenematutele võrdsetele võimalustele viitaja.

Kas tõesti ei läbe enne avalikku lahmimist asja veidigi uurida?

skeptik, 2006-01-25 17:13:03

sead on head

religioonid aga ???

Tulep, 2006-01-25 17:15:29

Noh, mis me selle tsuktsaga teeme?

guurute manu läkitä ;)

tsukts, 2006-01-25 17:16:40

Buddha, tsukts, 2006-01-25 17:12:35

Too siis need viited, aga ära lahmi.

Mina tean, et nirvaanasse võib pääseda vaid sellesse ellu mehena sündinu.
Naisena sündinu peab lihtsalt uut tsüklit ootama.

Hele, 2006-01-25 17:19:01

dt, 2006-01-25 16:52:33
Kõhu täis söönud viinamäe tigu kahe seksakti vahel on nirvaanalähedases seisundis - tal puuduvad soovid, ihad, kired - teisisõnu, tal puudub kõik see, mille olemasolu tähendaks kannatamist.

Kuidas küll see dt kõiki asju nii täpselt teab :) Ma küll ei oska viinamäeteo seisundit päris hästi ette kujutada. Nirvaanast rääkimatta.

Ja miks just tigu? Inimegi võib ju olla sellises olekus, et mingit häda ega himu parasjagu polegi.

dt, 2006-01-25 17:21:35

Kastid Indias on ühiskonna probleem. Religiooniväline oma olemuselt, religioonisisene vaid niikaua, kui jutt hinduismist. Ka siis, kui kastitu hakkab budistiks, jääb ta ikka kastituks. Ainult saatuse seletus-selgitus muutub.

Budismi kohaselt, kui kes iganes, ka kastitu, puutumatu, elab igati kiiduväärset elu, siis ... eiei, selles elus jääb ta ikka puutumatuks või braahmaniks, kes ta parasjagu satub olema, aga vot uuele ringile tulles võib ta juba kes iganes olla.

Ja kui puutumatule sündinud lapsed osutuvad India ühiskonnas ikka ja jälle, põlvest põlve puutumatuteks, siis sellega pole karma seaduses miskit viltu - mingi imeväe toimel, millest ei räägita, satuvad puutumatutele sündima ikka just need lapsed, kellele karmaseadus on puutumatu saatuse ette näinud:-(((

Et räiges vastuolus tõenäosusega? Mis asi see tõenäosus veel on? Budism ei tunne sellist sõna. Karmawärgis kaost ei ole, hoidku jumal selle eest, seal on kõik Ühe poolt ülemkorrastatud! Kuigi, jah, budismis ei eksisteeri ka Ühte mitte ...

dt, 2006-01-25 17:33:53

Kui sina, Hele, miskit viinamäe teost ei tea, siis sellest ei järeldu ometi, et mina ei teaks. Nojaka viitseversa jälle:-)

Et mis vahe õllekõhtu mõnuga sügava laisa meesinimese (resp. tsuktsile täpsustuse eest:-)) ja viinamäe teo rahulolu vahel?

Aga sa jälgi viinamäe teo rahulolu ja inimese raulolu! Inimene naudib oma rahulolu, aga see on budismi gradatsiooni kõige alam aste, see nauding! Absull vastuolu seega! Nauding on iha rahuldus, järelikult kõige suuremate kannatuste algallikas!

Ega ma vist ei pea selgitama enam teo rahulolu? Oki, seletan. Teo rahulolu on olematuse rahulolu olematuses, Üks Kõiges ja Kõik Ühes ühtaegu! See on selline rahulolu, mis isegi rahulolu endas enam ei sisalda. Täis nirvaana, kui ainult seda va potentsiaali ees poleks!

dt, nj-le vastuseks, kaude, 2006-01-25 17:35:31

Ole sa südamest tänatud, Skeptik! Olingi kimbatuses:-)

tigumõistusega nj, 2006-01-25 17:36:01

Ja just see asjaolu, et tigu pole võimeline endast välja juurima seda va kannatuse tekkimise potentsiaalset võimalust (ta ei tule selle peale, milleks see küll hea võiks olla:-)),

Kuigi budistile on keha pigem segav faktor kui abistav, siiski mõistmine, et keha on keha ja vajab toitu... sellega ongi üks probla välja juuritud,
elik... teadvustades, et sul on keha ja tunnistades et see on loomulik, ei ole keha enam põhiprobleem ja on aeg ette võtta järgmine probleem.
Väljajuurimine budismis ei tähenda amputeerimist vaid mõistmist. Öeldud on et virgumine on eneseleidmine, illusioonist vabanemine.
Nirvaana...
.../ei kommentaari

Kuule, lollivuud!, 2006-01-25 17:38:10

Kus sa tavaliselt pesitsed? Ma tahaks sulle kangesti külla tulla. Jäta mulle aadress ja mine pane oma kodu vastuvõtuks valmis ning oota mind seal. Sa oled ju lahke võõrustaja, eksju!

DT

Tegelt, 2006-01-25 17:41:57

budistile on keha pigem segav faktor kui abistav

on keha parim ja asendamatult tänuväärseim vahend.

Kas, 2006-01-25 17:44:39

Kuule, lollivuud!, 17:38:10

jälle tahab va tsuksa nüüd kakelda !?

DT, nj, 2006-01-25 17:46:35

Väljajuurimine budismis ei tähenda amputeerimist vaid mõistmist.

Nee-nee-nee! Noo-noo-nooo!

Et ma mõistan seksi pahesust ja lähen trein poolele külale lapsed toita-hoida?

Seksiiha, elik ihad üldse siis, tuleb endast justnimelt välja juurida. Kirge ei tohi tekkidagi enam. Raudlukutaha sulgemine ei vii ka veel nirvaanasse. Suuri kive tuleb sugutiga sikutada, et kired põrmu kaoksid. Jmt.

Kõvasti kannatama peab, et karma-tädile/onule meeldida. Pikki maid tuleb vaksamõõtjana läbida, kibuvitsapõõsal peab magama, süüa ei tohi endale teha-muretseda, ainult annetustest pead vireledes elama etc, etc.

***