Nisargadatta: sinu ärkvelolek on uni

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1059 kommentaari.

Nisargadatta, Nisargadatta, 2005-05-03 12:27:00

Nisargadatta

vanaisa, 2005-05-03 16:10:25

DiaTheo, Njah

Ma ei tegele kividega, eriti kui nad südametes asuvad. Ma tegelen tõe, ilu ja armastusega. Seal kus materjalist näeb kive ja kruusa, seal näen mina kultusekivi. Seal kus materjalist näeb puitu, seal näen mina hiietammesid. Kus materjalist näeb igipüsivat maailma - seal näen mina kaduvust ja näivust.

Nisargadatta, 2005-05-03 16:15:30

Nisargadatta:
Ehtne õnn ei peitu muutuvas ja kaduvas. Nauding ja piin vahelduvad. Õnn tuleb iseenesest ja võib peituda vaid iseendas. Avastage oma tõeline mina ja kõik muu tuleb seejärel!

Nisargadatta, 2005-05-03 16:16:10

Nisargadatta:
Ärge püüdke mõista! Piisab, kui te ei mõista valesti. Ärge jätke vabanemist meele hooleks. Just meel aheldab teid. Jätke see täiesti seljataha.
Mis on ilma alguseta, on ilma põhjuseta. Ei ole nii, et teate, kes olete ja siis unustasite selle. Kui kordki teate, ei saa te seda unustada. Teadmatusel ei ole algust, aga sellel võib olla lõpp. Küsige, kes on teadmatu ja teadmatus kaob kui uni. Maailm on täis vastuolusid, siin on põhjus tasakaalu ja rahu otsimisele. Te ei saa leida neid maailmast, sest maailm on segaduse laps. Et leida korda, peate otsima seda enda seest. Maailm sünnib vaid siis, kui te sünnite kehasse. Ei ole keha - ei ole maailma. Küsige kõigepealt, kas olete keha. Maailma mõistmine tuleb pärast seda.

Nisargadatta, 3, 2005-05-03 16:17:41

Küsimus: Miks siis olin õnnetu kogu oma elu?

Nisargdatta: Sest te kunagi ei süvenenud uurima oma sisemust. Täielik teadmatus iseenesest peitis teie eest armastuse ja õnne ning pani teid otsima seda, mida te kunagi kaotanud polnud. Armastus on tahtmine, tahtmine jagada oma õnne kõigiga. Olla õnnelik, teha õnnelikuks - nii tuksub armastuse rütm.

Nisargadatta, 4, 2005-05-03 16:19:05

Nisargadatta:
Kõigepealt hävitate tasakaalu ja siis kurdate! Kui himustate ja kardate, kui samastute tunnetega, loote mure ja ahelad. Kui loote armastades ja targalt, kiindumata oma loomingusse, on tulemuseks rahu ja tasakaal. Aga olgu teie meeleolu milline tahes - kuidas satute selle valda? Vaid iseenda samastamine meelega teeb teist õnneliku või õnnetu. Tõstke mässu meele orjastava ülevõimu vastu, nähke, et teie ahelad on teie endi looming ja murdke see kiindumuse ja vastumeelsuse ahel. Pidage meeles oma eesmärki, vabadust, kuni teile kirgastub, et oletegi juba vaba, et vabadus ei ole midagi kauges tulevikus ähmaselt paistev ja vaevaliste pingutustega teenitav, vaid püsivalt enda oma ja kasutatav! Vabaduses ei ole tegemist saavutusega, vaid julgusega uskuda, et olete juba vaba ja tegutseda vastavalt sellele.
Kõik häda tuleb sellest, et peate ennast kellekski ja millekski. Peatuge, vaadake, uurige, püstitage õiged küsimused ja õiged eesmärgid, toimige julgelt vastavalt nendele ja vaadake, mis juhtub. Esimeste sammude järel võib katus kokku variseda teie peale, kuid peagi selgineb segadus ja asemele tulevad rahu ja rõõm.

Nisargadatta, 5, 2005-05-03 16:20:23

Küsimus: Kas see tähendab, et mul tuleb loobuda tegevusliku eluga seotud kavatsustest?
Nisargadatta: Mitte sugugi. Abielu, lapsed ja raha hankimine pere ülalpidamiseks - kõik see tuleb mahutada sündmuste loomulikku kulgu, sest saatus tuleb teostada. Te käite selle läbi vastupanematult, ette tulevaid ülesandeid pelgamata, täpse ja põhjalikuna nii suurtes kui väikestes asjades. Aga üldine lähtepunkt peab olema armastus, mis ei jää millessegi kinni, suunatu heatahtlikkus, ilma tasu ootamata, pidev andmine, midagi küsimata. Abielus ei ole te mees ega naine, vaid armastus nende kahe vahel. Olete selgus ja sõbralikkus, mis paneb kõik laabuma hästi ja õnnelikult.
See võib tunduda teile ebamäärasena, aga kui mõtlete järele, siis märkate, et nähtamatu on toimivam, sest see muudab elu loovaks ja õnnelikuks. Teie teadvus tõuseb kõrgemasse mõõtmesse, kust näete kõike selgemini ja jõulisemalt. Mõistate, et isik, mis teist sai sündides ja mis hävib teie surres, on ajutine ja ebatõsi. Te ei ole aistingute, tunnete ja mõistuse poolt piiratud, himude ja hirmude poolt kammitsetud isik. Leidke oma tõeline olemus. “Mis ma olen?” on kogu filosoofia ja psühholoogia põhiline küsimus. Süvenege sellesse.

Nisargadatta, 6, 2005-05-03 16:21:42

Küsimus: Räägitakse suurtest avataaradest, jumalapoegadest, maailma vabastajatest.

Nisargadatta: Kas nad vabastasid? Neid on tulnud ja läinud - maailm komberdab ikka edasi. Tõsi küll, nad on teinud palju ja avanud inimkonnale uusi avarusi. Aga jutt maaailma päästmisest on liialdus.

Küsimus: Kas maailma jaoks on pääsemist?

Nisargadatta: Missugust maailma te tahate päästa? Kas seda, mille olete ise peegeldanud? Päästke see ise. Või minu maailma? Näidaku mulle minu maailma ja ma kannan selle eest hoolt. Ma ei teadvusta iseendast eraldi mingit maailma, mida oleks vaja päästa või jätta päästmata. Miks te räägite maailma päästmisest, kui kõik, mida maailm vajab, on pääseda teie eest. Lahkuge lavalt ja vaadake, kas on veel vaja midagi päästa?

Nisargadatta, 7, 2005-05-03 16:22:37

Küsija: Kas tõe mõistmine on tähtis?

Nisargadatta: Ilma selleta vaevavad teid himu ja hirm, mis kordavad ennast pimedalt, ja kannatusel ei tule lõppu. Enamus inimesi ei tea, et ahistus võib lõppeda. Aga kui nad kuulevad seda head uudist, selgub neile, et ei saa olla tähtsamat ülesannet kui pääseda vabaks kõigist hõõrumistest ja heitlustest. Nüüd te teate, et võite olla vaba ja see on teie kätes. Te kas jääte alati näljaseks ja januseks, igatsema, otsima ja leinama, või andute kogu hingest otsima seda ajatut täiuslikku seisundit, millele ei saa midagi lisada ja millest ei saa midagi ära võtta. Selles seisundis ei ole himu ega hirmu, mitte sellepärast et neist oleks loobutud, vaid sellepärast, et need on kaotanud tähenduse.

Nisargadatta, 8, 2005-05-03 16:25:05

Küsija: Aga kas on tõsi, et kogu olemasolu on piinarikas?

Nisargadatta: Mis muu võiks olla põhjuseks sellele kõikjaleulatuvale mõnujanule? Kas õnnelik inimene otsib õnne? Kui rahutud on inimesed, kui lakkamatult liikvel! Sest nad on valu küüsis, nad otsivad leevendust naudingust. Ainus õnn, mida nad suudavad ette kujutada, on korduva naudingu tagamine.

Küsija: Kui see, kes olen, see isik, kellena end tunnen olevat, ei saa olla õnnelik, siis mida ma pean tegema?

Nisargadatta: Võite lakata vaid olemast see, kellena end tunnete olevat. Selles, mida ütlen, ei ole midagi julma. Inimese äratamine õudusunenäost on kaastunne. Tulite siia, sest olete valu käes ja mina ütlen ainult: Ärgake, tundke iseennast, olge te ise. Valu lõpp ei ole naudingus. Kui mõistate, et olete naudingust ja valust eemal, tingimatu ja puutumatu, siis naudingujanu ja sellele järgnev lein lakkab. Sest valu viib naudingule ja naudingu lõpp valule, armutult.

Küsija: Algses seisundis ei saa siis olla õnne?

Nisrgadatta: Ega ka leina. Ainult vabadus. Õnnelikkusel on alati oma põhjus, seepärast saab seda kaotada. Ehtne vabadus - kus leina ei ole - on põhjustest täiesti sõltumatu ja seda on võimatu kaotada. Leidke see vabadus!

Küsija: Kas ma pole sündinud kannatama mineviku tagajärgede pärast? Kas vabadus on üldse võimalik? Kas ma sündisin oma vabast tahtest? Kas ma pole vaid tööriist?

Nisargadatta: Mis muud on sünd ja surm kui teadvuses liikuva sündmustevoolu algus ja lõpp? mõte erinevusest ja piirist paneb neid tundma piinavaina. Hetkelist kergendust piinast nimetame me naudinguks - ja lõputus naudingu lootuses ehitame õhulosse, nimetades seda õnneks. See on vaid arusaamatus ja sõnade valesti kasutamine. Ärgake, jätke see selja taha, elage tõeliselt!
Küsija: Mu teadmised on piiratud, võimed väikesed.
Nisargadatta: Oma mina on teadmise ja võimete allikas, ületage need mõlemad. See, mida märgatakse, on meeles. Enese põhiomadus on puhas teadvustamine, puhas nägemine, mida teadmine või meeldivus ei mõjuta.
Olge sellest sündivast ja surevast laibast väljapool ja kõik teie mured lahenevad. Need on olemas seepärast, et usute olevat sündinud surema. Avage silmad ja te olete vaba. Te ei ole isik.

Nisargadatta, 9, 2005-05-03 16:27:57

Küsija: Üks tiibeti joogi ütleb, et Jumal loob maailma teatud eesmärgil ja juhib seda teatud kavatsuse järgi. Eesmärk on hea, kavatsus ülitark.

Nisardatta: Kõik see on ajutine, mina aga räägin igavesest. Jumalad ja nende maailmad tulevad ja lähevad, üks jumalapoeg järgneb teisele ja lõppude lõpuks jõuame samasse allikasse. Mina räägin vaid kõigi jumalate ja nende maailmade, mineviku, oleviku ja tuleviku ajatust allikast.

Küsija: Kas tunnete neid kõiki? kas mäletate neid?

Nisargadatta: Kui poistejõuk lavastab oma lõbuks näidendi, mida selles vaadata või mäletada on?

Küsija: Miks pool inimkonnast on mehed ja pooled naised?

Nisargadatta: Nende enda õnne pärast. Üldisest saab isklik inimeste välise õnne nimel. Tänu oma õpetajale suudan näha vahet tegemata nii isiklikku kui üldist. Mõlemad on minule üks. Elus sulab isiklik üldisesse.

Nisargadatta, 10, 2005-05-03 16:30:05

Nisargadatta:
Ärge püüdke mõista! Piisab, kui te ei mõista valesti. Ärge jätke vabanemist meele hooleks. Just meel aheldab teid. Jätke see täiesti seljataha.
Mis on ilma alguseta, on ilma põhjuseta. Ei ole nii, et teate, kes olete ja siis unustasite selle. Kui kordki teate, ei saa te seda unustada. Teadmatusel ei ole algust, aga sellel võib olla lõpp. Küsige, kes on teadmatu ja teadmatus kaob kui uni. Maailm on täis vastuolusid, siin on põhjus tasakaalu ja rahu otsimisele. Te ei saa leida neid maailmast, sest maailm on segaduse laps. Et leida korda, peate otsima seda enda seest. Maailm sünnib vaid siis, kui te sünnite kehasse. Ei ole keha - ei ole maailma. Küsige kõigepealt, kas olete keha. Maailma mõistmine tuleb pärast seda.

Nisargadatta, 10, 2005-05-03 16:33:08

Nisargadatta:
Looduses ei seisa miski paigal, kõik tuksub, ilmub ja kaob. Süda, hingamine, seedimine, uni ja ärkvelolek, sünd ja surm - kõik tuleb ja läheb lainetena. Seaduseks on rütm, järgnevus, äärmuste tasakaalukas vaheldumine. Elu põhikorra vastu ei tasu mässata. Kui otsite muutumatut, ületage kogemus.

Kui soovitan teil meeles pidada “olen” tõsiasja kogu aeg, siis mõtlen sellega: pöörduge selle juurde üha uuesti tagasi. Meele loomulik seisund ei saa olla mingi kindel mõte, vaid vaikus. Mitte meelepete vaikusest, vaid vaikus ise. Kui meel on loomulikus seisundis, pöördub see vaistlikult iga kogemuse järel vaikusesse tagasi, või veel parem, iga kogemus toimub vaikuse taustal.

No nii, sellest, mida olete siin õppinud, saab seeme. Võite selle unustada, näilikult. Kuid see jääb ellu ja tärkab õigel aastaajal, kasvab, õitseb ja moodustb vilju. Kõik toimub iseenesest. Teil ei ole tarvis midagi teha, kui te vaid ei takista seda.

päike, 2005-05-03 16:41:46

Kaks nädalat, kõik see aeg, mil Nisargadatta siin jutlustas - kogu aeg paistis päike!!!
Hea enne!

Aga nüüd, kui jutlus lõppes, hakkas külma vihma sadama ja taevas tumenes.

nipitiri, 2005-05-03 16:58:43

pole hullu... :)
*
selle vihma peale läheb kindlasti roheliseks...
oligi juba aeg...
maikuu ometi...
nüüd paisuvad pungad lausa silmnähtavalt...

nipitiri, Njah, 2005-05-04 18:52:53

ennist jäi ütlemata...
Moozi vastus selle või kasutamise/mittekasutamise kohta...
oli kõikse parem... :)

olgu... olgu...
et sul valestilugemisse asja poleks...
oleks võinud mittevõrdumise kirjutada <>...

———————————————

n:

sa siis ei tahtnudki <b<või</b>d omakasuks ära kasutada...
OR on ju tõene... nii mõlema poole kui kummagi poole tõesuse korral... või ei ole? mhh?

M:

A mis mul omakasust. Pole sihukest renomeed, mille pärast pabistama peaks.
Ja kui olekski, siis annaks sellele anyway jalaga - segab targutamist, va raip.

OR on ju tõene... nii mõlema poole kui kummagi poole tõesuse korral... või ei ole? mhh?

Väide kui kasutada igapäevase kümnendsüsteemi asemel vähelevinud kolmendsüsteemi või neljandsüsteemi, siis 2+2=11
oli siiski vale.

Loogiliselt õige oleks olnud siis, kui 2+2=11 asemel oleks seisnud 2+2!=4.
Ehk 2+2 ei võrdu 4.

———————————————

:)

Ram, 2005-05-05 00:10:19

Tere! Olen algaja internetikasutaja, kuid pikaajaline oma mina uurija. Tundub, et olen vist õigesse kohta sattunud. Olen mõnda aega otsinud võimalust suhelda inimestega, kes valdavad seda teemat. Soovin arutleda oma kogemustest lähtuvalt. Minu küsimus on: mis on tähelepanu?

priit kelder, 2005-05-05 13:45:34

Ram, kuidas on sul õnnestunud oma “mina” uurida? Objektiivsust teeseldes, endaväliselt ennast koukides või? Tähelepanu soovitan selgitada endale sõna-sõnaliselt: on täht või tähed, ning siis sellele ladustatakse (alaleütlev kääne, eks ole).

nipitiri, 2005-05-05 13:56:59

panin tähele, et komminumber suurenes... :)

EA, 2005-05-05 14:53:06

Ram

Tähelepanu on märkamine. Suunad pilgu lillele ja märkad - lill! Tähelepanelikkus on teadvustamine, mõistmine, arusaamine. Suured gurud rõhutavad - olge tähelepanelikud! Tähelepanu tähendab ka hoolivust ja armastust.

Mõtlus on ka tähelepanu. Tähelepanelikkusel on 4 liiki: 1. tunnete, 2. mõtete, 3. sõnade, 4. liigutuste tähelepanemine. Lisaks ümbruse ja tõe tähelepanemine, oma mina teadvustamine.

Budalus tegeleb tähelepanuga põhjalikult, sest see on vaimse arengu ja mõtluse alus.

Loe eesti keeles: Sangharakshita "Buddha Õilis Kaheksaosaline Tee"

***