Nisargadatta: sinu ärkvelolek on uni

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1059 kommentaari.

toomas, DiaTheo, 2005-05-02 19:10:29

Aga mis rahulolu saab olla sellest, et oleks võinud botased jalga panna, aga vot ei pannud:-)))

Selles et ma seal Tapa rongis botased jalast võtsin ei olnud mingit ohverdust, varbad lihtsalt hakkasid nii valutama, et muud ei jäänud üle. Mööda Lasnamäed koju komberdasin kah paljajalu lihtsalt seepärast, et valu oli noh.

Ohverdamise all pidasin silmas kogu oma kivivedamise lugu algusest lõpuni. Eks see üks esivanemate kultuse ilming toona mul oli.

toomas, vanaisa, 2005-05-02 19:16:57

Tom
Aga miks sa kohtusse ei kaevanud? Ma arvan, et kohtus oleksid õigust saanud.

Olen proovinud kohtusse pöörduda. Veidi lihtsustades võib öelda, et kohus keeldub mu taotlust vastu võtmast, kuna 14. juuni 1993 äravõtmisotsust oleks võinud vaidlustada lühikese aja jooksul (oli vist kaks nädalat), mida ma ei saanud teha, sest olin samal ajal vaimuhaiglas, kuid seda arvesse ei võeta. (Mu kohtussepöördumise taotlemisest võiks samuti palju huvitavat rääkida Eesti õigussüsteemi kohta, aga see on nähtavasti meie riigis tavalisem asi kui Pirita 60 Lugu ise, mis - ma loodan! - on siiski erakordsem asi.)

Ants, vanaisa, 2005-05-02 15:23:18, 2005-05-02 19:20:14

Võrreldes aarjalasi Induse oru alistatud rahvaga, oleks küll raske leida kaht religiooni, mis oleksid teineteisest sedavõrd erinevad.
/.../
Kokkuvõttes oli religioosse elu lõppeesmärk Induse oru tsivilisatsioonis vabanemine, kuid aarjalastel taevasse pääsemine.
http://www.hot.ee/dharmakirjastus/ajalugu/index

Kas Nisargadatta olemasolu seda huvitavat teooriat ümber ei lükka?

Nisargadatta oli hinduistliku pärimusliini guru, läbi ja lõhki hindu.

Frydman oli hinduist, Ramana Maharši õpilane. Frydman pidas enda koostatud raamatut ”I am that” parimaks kommentaariks Sama Veda’st pärit mantrale tat tvam asi, jne.

On ikka budism ja hinduism nii erinevad ja antagonistlikud?

Minu teada on sisserännuteooria lingvistiline ja tal pole mingit arheoloogilist toetust.
Indo-euroopa keeled võisid rännata Indiasse aga ka vastupidine on võimalik.
Mustlased on sellise suuna võimalikkuse tõestuseks.
Tõesti, lingvistilised teooriad kipuvad viimasel ajal kõikuma, ka meie suur tulemine Uuralist on kahtlejaid kogumas.

toomas, 2005-05-02 19:22:44

DiaTheo:
Mitte ilmtingimata. Kui Toomas oleks paljajalu lidunud, sest pidi oma botased Mallele loovutama, siis poleks ju tema poolt ohverdatud varbaküüned ometi kaubandusartikliks osutunud:-))

Ega ma siis oma kividega Piritalt teele asudes teadnud, et ma oma varbaküüntest ilma jään. See kujunes ikka nii loo käigus.

toomas, 2005-05-02 19:26:16

Ants, DiaTheo, 2005-05-02 13:03:02

Mina sain Toomasest nii aru, et ta võttis botased jalast seepärast, et vähem valus oleks.

Noh muidugi!

Läksin teele nagu linnuke väljal, et kuidagi ikka välja veab.

rannatüdruk, Hele, 2005-05-02 19:29:31

Hele, rannatüdruk, 2005-05-02 18:48:30

Täitsa nõus. Ma lihtsalt ei näinud Tooma lool seost DiaTheo sõnadega.

Mis puutub põrguga ähvardamisse ja kuritahtlikku manipuleerimisse, siis ma olen kindlasti oma teravat vastumeelsust selle suhtes siin varemgi väljendanud. Aga ma oleksin ettevaatlik enne kui kõik füüsiliste kannatustega seotud (palve)rännakud ühte kuritahtliku manipuleerimise patta üldistaks. Nende asjade tegemiseks on inimestel ka sisemisi, oma hingest tulevaid motiive.

Mooz, 2005-05-02 19:30:44

ka meie suur tulemine Uuralist on kahtlejaid kogumas.

Aa, see oli Richard Villems, kes suht hiljuti lehes väitis, et eestlased olla geneetiliselt rohkem indoeurooplased kui ugrilased.
Põhjalikumat tööd pole kahjuks lugenud.

toomas, 2005-05-02 19:49:17

Ei usu, et seda saaks keeleajaloo poole pealt kahtluse alla seada, et indoaaria keeled on Indiasse loodest sisse toodud.

toomas, Hele, 2005-05-02 19:52:03

Su sõnadel selle kohta, et enesepiitsutamine-ohverdamine võib olla maailmaga mitte silmitsi seismise väljendus, on kindlasti põhi taga.

Hele, rannatüdruk, 2005-05-02 19:52:47

rannatüdruk, Hele, 2005-05-02 19:29:31

Täitsa nõus. Ma lihtsalt ei näinud Tooma lool seost DiaTheo sõnadega.

DiaTheo ise ju seletas sealsamas, et seda seost polegi:

DiaTheo, 2005-05-02 11:07:11

Ehk see ohverdamine ohverdamise enda pärast ongi mulle religioonide juures üks raskemini seeditavaid konte - on ta ju kindel tunnus manipuleeritavuse kuritahtlikust ärakasutamisest:-((

See viimane lõik ei käinud enam botaste juurde:-)))

vanaisa, 2005-05-02 20:07:56

Ants

Mitte ainult keeleline tõestus. Aarjalased olid valged, aga põliselanikud draviidid olid mustad. Kaks eri rassi. Piltidel, pühakirjades ja ka Kaama suutras on näha nii siniseid (tõmmusid) kui valgeid inimesi (aarjalased). Krišnat kujutatakse tõmmuna ja tema oligi õpetaja, vanade väärtuste edasikandja.

Teiseks ikkagi religioonide erinevus. Aarjalaste põrgu ja taeva kultus, kangelaskultus oli sarnane pigem kreeka ja pärsia vastavate uskudega, kuni germaanlaste ja slaavlasteni välja. Aga vanade draviidide usk oli Dharma, vägivallatus ja mõtlus. Dharmas (budaluses) polnud ega ole ka tänapäeval vastikut kastisüsteemi, mille tõid Indiasse aarjalased - talupojad, sõdurid, preestrid - see seisuste süsteem oli ka Euroopa aarjalastel tänapäevai välja. Seisuste vahed Euroopas olid sama karmid kui Indias, abielu eri seisuste vahel oli võimatu ja keelatud.

Aga et Nisargadatta oli enne valgustumist hinduist, ei ole probleem. Usun, et ka mingi muu usu järgija võib valgustuda, isegi loomad! Ei pea olema budalane. Pealegi on hinduism tuhandete aastate jooksul Buddha Dharmaga kõrvutiolemisega järjest enam vägivallatumaks muutunud. Selle tõestuseks on esimene veeda, mis sisaldab palju vereohvreid ja loitse ja hümne jumalatele.

Hinduismile omane kastisüsteem, ohverdamine ja muu säärane jama puudub budaluses, mis on demokraatlik ja kõigile avatud vägivallatu õpetus.

Kui nüüd vaadata Nisargadatta õpetust sisuliselt, siis on see puhtal kujul budalus. Igasugu välistest siltidest ja nimetustest ei tohi lasta end häirida. Tüüpiline hinduism kummardab isikulisi jumalaid ja jumalusi. Nisargadatta ütleb: unustage kogu see krempel.

vanaisa, 2005-05-02 20:15:00

Ants
“Tõesti, lingvistilised teooriad kipuvad viimasel ajal kõikuma, ka meie suur tulemine Uuralist on kahtlejaid kogumas.”
——————————————
Geneetiline sarnasus eurooplastega on põhjendatav tuhandete aastatega kõrvutielamisega. Eesti viikingid käisid pidevalt Rootsist naisi röövimas. Sellest ka lääne-eestlaste valged juuksed ja viikingi välimus (lisaks rootsi püsiasustus Lääne-Eestis. Idaeestlased on rohkem mongoliidsed, tumedamate juustega ja lühemat kasvu.

Keel ja geneetiline põhi on uuralist. Pealiskiht on valged skandinaavlased. Kuna valgeid tuli juurde aeglaselt ja vähestes kogustes, siis vana keel säilis, kuid välimus muutus kõvasti.

Mooz, 2005-05-02 20:21:06

Niih, botasenalju on juba tehtud, tagumine aeg ka mõned tobedad ketsinaljad vahele susata.

Millalgi eelmisel kevadel tuli irrmus nostalgia pääle, et vaja endale ehtsad hiina ketsid osta.
Just sellised nagu lapsepõlves olid. Tol ajal olid hiina ketsid lausa nii popid, et neid tuli tükk aega mööda letialuseid taga otsida.

Mõeldud, tehtud.

Lähen esimesse ettejuhtuvasse marketisse - hiina ketsid täitsa olemas. Suures tuhinas ei viitsinud neid isegi jalga proovida, võtsin igaks juhuks number suuremad ja viskasin korvi. Mõtlesin, et no 46 ei tohiks küll kuidagi väikseks jääda, suuremaid tegelt polnud ka.

Järgmine päev ajasin uhkelt ketsid jalga, viisin auto hooldusesse ja läksin linna peale patseerima. Kõiksepealt jalutasin mõne kilomeetri Lasnamäelt kesklinna - algul pold nagu vigagi, aga tunda oli, et ikka veidi kitsad on. Mõtlesin, et küll nad kõndides järgi annavad. Aga tutkit. Kesklinna jõudes olid varbad peris valusad ja ketsid jäid justkui järjest väiksemaks... no ja edasi läks nagu minema pidi. Terve päev oli parajalt piinarikas. Ei suutnud kuidagi otsustada ka, kas minna vahepeal poodi uusi jalavarje hankima (mis oleks natuke nagu uhkuse pihta käinud) vai siis mitte. Lõpuks ei läinudki, piinlesin päeva kenasti õhtusse.

Õhtuks olid varbad niiii jämedad, et peale lahtiste plätude ei õnnestunud enam mitte kui midagi jalga ajada...

Moraal?
Ise loll, nagu ikka.
Omaenese tobedate ihade ohver.
Ise ühtlasi ka ohverdaja.

Aga ketsid olid tõesti uhked...ja kõva kuuskümmend krooni maksid.

vanaisa, 2005-05-02 20:33:01

Mooz, Ants

Villems: “Eestlased on emaliinis Euroopa üks kesksemaid rahvaid,” ütleb Villems ja hoiatab, et selles väites ei sisaldu suhtumist ega väärtushinnangut. “Lihtsalt meie geneetiline kaugus korralikumalt läbi uuritud euroopa rahvastest on tõenäoliselt kõige väiksem. Objektiivselt oleme väga homogeenne eurooplane, kelle kaugus sardiinlastest ja islandlastest on pea sama.” See jutt käib emaliini kohta. Teine asi on isaliin. “Oxfordi teadlased avastasid, et isaliini pidi on soomlased ja laplased palju teistmoodi kui lääne-eurooplased,” ütleb Villems. “Meie vaatasime eestlased kiiresti üle ja leidsime, et meie, soomlased ja laplased oleme isaliini pidi sarnased. ”Ses suhtes on meil midagi ühist mongolitega." Tshingis-khaani fenomen tundub eestlaste suhtes kehtivat suisa otseses tähenduses."

—————————————-

Ja ongi nii nagu ma arvasin. Naisi rööviti Rootsist! Valged naised meeldisid mongoliidsetele eesti ugridele:) Naisliin on eurooplased, aga isaliin tuleb idast!
http://www.epl.ee/artikkel_19712.html

nipitiri, 2005-05-02 20:34:03

mul on ka hiinaketsinali...
*
lugu oli nii, et mulle osteti parajas kasvueas 36, emale 37 ja vanaemale 38... number siis...
ema ja vanaema omi ei kandnudki...
ja mu klassiõed ei jõudnud ära imestada, et minu omad justkui ei kulugi...
eks ma sain ema ja vanaema omad järjest endale...
*
vat defitsiidiaeg...

DiaTheo, 2005-05-02 20:49:20

No üksjagu segadust olen tekitanud, pahatahtmatult.

Ennist lugesin Toomase lugu kudagi ülerea ja see tõeline ohvripoint jäi minust tõesti teadvustamata! Jäi nagu mulje, et Toomas pooljonni pärast jättis botased ka rongist väludes jalga panemata:-))

Nüüd sain kõigest nii aru, nagu Toomal mõeldud oli - ilus klassikaline ohvrilugu tõeste:-))

Mis aga Malle sissetoomisse, religiooniteemasse etc puutub, siis siin jään oma juurde. Oli mulgi kirjas, millest miski tulenes - Toomasega polnud seal enam miskit pistmist, puhas “ohvriteooria” vaid:-))

Aitüma Helele! kes mu poindid just sellistena edastas, nagu nad mul mõeldud olid.

Vanaisa ümberjutustus Toomase kangelaslikust ohvriteost ja Rannatydruku villijutt olid vahvad!

Enda karistamiseks toon veelgi suurema ohvri, kui Vanaisa seda minult nõudis - joon täna õlut ühe poti võrra tavalisest vähem:-)))

vanaisa, 2005-05-02 20:52:32

Dia
Ära joo õlut ega kääritatud jooke. Põhjustavad põletikke!

Ikka paljajalu lumele või kastesele rohule:)

rannatüdruk, 2005-05-02 21:04:17

Eks igaühel tekivad lugusid lugedes omad mõtteseosed. Lisaks tunnistan ka ennast ülerea lugemises süüdi.
/palup kergemat karistust
:)

Noh minu mõte hoopis ikka seda pealiini järgis (miskist Antsu sõnaseosest), et kas enesepiitsutamine on tingimata religioosne. Et kui on, siis sport on usk.

Ajan muudku oma vana joru...
;)

Ants, vanaisa, 2005-05-02 21:22:56

Hinduismile omane kastisüsteem, ohverdamine ja muu säärane jama puudub budaluses

On see ikka budism millest sa räägid. Kohati tundub nagu oleks tegu portselanpilvedel surfava zuzukismiga.

Luust ja lihast budistid teevad ohvririitust, lihtsalt riitust, loevad mantraid (ka hinduistlike, ka otse Rig Vedast[näiteks gelupkas väga tavaline]), teevad yantraid, tegelevad astroloogiaga, arvestavad vastu’ga. Miskit hinduistliku ei ole budistidele võõras.

Mis puutub mõtlusesse siis ... Nisargadatta tegi tund vestlust hommikul ja õhtul ja kui jüngrid tahtsid guru lähedusse mõtlustama jääda käratas meister: ”Mis te kügelete siin minu elutoa põrandal, parem istuge peldikus potil, sellest oleks vähemalt midagigi kasu”
http://davidgodman.org/interviews/nis1.shtml

***