Nisargadatta: sinu ärkvelolek on uni

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1059 kommentaari.

vanaisa, 2005-05-02 15:23:18

Ants
“Seda küll, et Veda hümnide loomise ajal oli Indias alternatiivne (materialistlik) maailmavaade ilmselt domineeriv. Seda kaitsepositsioonil olemist võib tekstidest välja lugeda küll.”
—————————————-

Siiski polnud materialislik maailmavaade domineeriv. Enne vallutajate-aarjalaste veedasid, oli kohalik rahvas väga kõrgel tasemel: Mohendžodaro ja Harappa kultuur. Vägivallatu Dharma oli kohalik usund, mida aarjalased 1000a jooksul pärast India vallutamist ja kohaliku kõrgkultuuri hävitamist, tasapisi ise üle võtsid ja selle tulemusel sündisis veedad (segu Dharmast ja aarjalaste primitiivsest šamanismist).
http://www.hot.ee/dharmakirjastus/ajalugu/index

vanaisa, 2005-05-02 15:52:12

Ants, 2005-05-02 14:30:08

Mis see satanism ikka täpsemalt on?

Ma saan aru, et mingit sorti eduteoloogia.
Aga millega ta teistest eduteoloogiatest eristub?

Kas 666 üldse omab satanistidele mingit sisu. 666 seostub ilmutusraamatus ühe kuningaga, kes asub Jerusalemas troonile vahetult enne Kristuse teist tulemist, või midagi sellist. Selle numbri järgi tunnevad kristlased ära, et tegemist ei ole veel Jeesusega, vaid Metsalisega. Kuidas see number kuningaga seostub saab selgeks alles lõpuaegadel.
Number peab aitama kurja ära tunda. Kuri aga ei peaks küll olema väga huvitatud, et ta ära tuntakse.

Kuivõrd satanistid üldse piiblist peavad või sellega seotud on?

Teab keegi?
——————————

Nojah, seda peab kahjuks tunnistama, et satanism on tekkinud kristluse ja piibli baasil, satanism on ümberkeeratud kristlus, selle vastandusk, veider ja naiivne konstruktsioon, millega lapsi, naisi ja vanureid hirmutatakse. Rullnokkade, metallistide, rokkarite usk.

Kunagi nägin Tarus kohvikusse sisenemas näost halli ja tuikuvat meest, kes baarmenilt klaasi vett küsis. Siis ta ütles vabandavalt, et ta on satanist ja jube paha on olla. Siis ta kurat tuli minu lauda ja hakkas kaeblema ja oma elust rääkima. Rääkis, et teevad vahel rituaale, tapavad oina ja joovad verd. Sümpaatne kutt oli, aga nii kahju, täiesti sassis omadega.

Tartus ühika taga tegid nad öösel riutaali, lugesid saatana piiblit ja möirgasid. Alles mitme tunni pärast tuli politsei ja viis paar tükki minema, ülejäänud läksid laiali.

Nende arvel on haudade rüvetamised ja ühe tuntud luuletaja pussitamine. Välismaal ka mõned kirikud maha põletatud.

Mooz, nipitiri, 2005-05-02 16:03:09

sa siis ei tahtnudki võid omakasuks ära kasutada...

A mis mul omakasust. Pole sihukest renomeed, mille pärast pabistama peaks.
Ja kui olekski, siis annaks sellele anyway jalaga - segab targutamist, va raip.

OR on ju tõene... nii mõlema poole kui kummagi poole tõesuse korral... või ei ole? mhh?

Väide kui kasutada igapäevase kümnendsüsteemi asemel vähelevinud kolmendsüsteemi või neljandsüsteemi, siis 2+2=11
oli siiski vale.

Loogiliselt õige oleks olnud siis, kui 2+2=11 asemel oleks seisnud 2+2!=4.
Ehk 2+2 ei võrdu 4.

vanaisa, 2005-05-02 16:11:48

Hele
ehhee, esimest korda elus näen budistlikku fundamentalisti
ma mõtsin enne et neid polegi
———————————————-

Püüan küll keskele hoida, aga kisub sageli fundametaalseks:)
Et asju ilmekamalt väljendada, siis panen paksult värvi juurde:)

Aga mis sa arvad, kui palju on võimalik ühte raamatusse tõde pressida? Nagu näiteks kohvrisse riideid enne reisile minekut? Ja kui palju tõde siis jääb sellest raamatust väljapoole? Mõõtmatult!!!

Buddhagi võttis maast peotäie lehti ja ütles, et see, mis ta on õpetanud, on niisama vähe, kui võrrelda kogu suure puu lehtedega. Pidada seda peotäit lehti kogu tõeks - on suur eksitus.

Ometi rääkis ja õpetas ta 50a järjest!

Hele, :), 2005-05-02 16:16:11

Lause:
“Toomas istub Vias või teeb tööd”
on tõene ka siis,
kui Toomas istub Vias ja tööd ei tee.

vanaisa, 1111111111, 2005-05-02 16:26:39

Mooz, nipitiri

Nägin kunagi üht und.
Valge paberi leht.
Kirjutasin sinna 1. Siis veel 1.
Ja niimoodi terve lehetäis ühtesid.
Ja ma mõtlesin, et kuidas on võimalik 1, kui terve leht on neid täis - siis ju pole ühte, vaid on paljusus. Aga kuidas paljusus, kui ometi on paberil ka 1 ?

Mõtlesin, mõtlesin, sain aru, ja ei saanud aru.

1 ei ole võimalik, kuna lehel oli kokku juba palju, palju ühtesid.

1 on täiesti ebareaalne ja olematu number ehk mõiste, sest sellist asja maailmas ei ole! Alati on palju! Järelikult sõltub reaalsus tähelepanu suunamisest:
keskendud ühele - tundub reaalne
keskendud paljule - tundub reaalne

111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111

vanaisa, 2005-05-02 16:28:36

111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111.

kaak, 2005-05-02 16:31:07

Kui Toomas oleks paljajalu lidunud, sest pidi oma botased Mallele loovutama, siis poleks ju tema poolt ohverdatud varbaküüned ometi kaubandusartikliks osutunud:-))

Vale puha.

Toomase kustunud/mustunud varbaküüned omavad lähemas tulevikus vägagi suurt väärtust.

Neist saab kloonida väikeseid andekaid uskmatuid ja usklikke Toomaseid päris palju.
Kui sinna lisada veel geeniteraapia korras mõni Rabinovitshi geen, oleks 60 milli samahästi kui taskus.

m.h., 2005-05-02 16:41:50

DT:
Aga mis rahulolu saab olla sellest, et oleks võinud botased jalga panna, aga vot ei pannud:-)))
—————————
Kui Toomas oleks paljajalu lidunud, sest pidi oma botased Mallele loovutama

???
A ja tut pritšjom?
Fantaseerid, DT, (ja muudad lähteandmeid)!
See oli üks solistlik üritus, mille materiaalsed tulemused (sinised-lahkuvad; väkk!) ilmnesid hiljem...
päälegi erineb me jalanummõr 5 jagu! :)

Ants:
Mina sain Toomasest nii aru, et ta võttis botased jalast seepärast, et vähem valus oleks.

Nõnda mõistsin minagi.

kaak, 2005-05-02 16:31:07
:))))))))

Mooz, kaak, 2005-05-02 16:47:37

Aga oled sa kindel, et toomasegeen ja rabinoovitsigeen üksteist ei välista?

kaak, Mooz, 2005-05-02 17:20:27

Miks?

On ju meil väikestest toomastest ja rabinovitsitest kultiveeritud kogunisti uus rahvus...nõukogude rahvas...sovetski narod.

Suurtest Toomastest ja Rabinovitsitest muidugi pead ei anna.

4, 2005-05-02 17:38:56

ei liida ei lahuta vaid püüan taset pihtide vahelt välja kangutada :)

Buddha, himust ja hirmust, 2005-05-02 17:42:31

Himu ja hirm

Buddha:
“Mis on, mungad, ihade viletsus? Näiteks üks perepoeg hangib enesele ülalpidamist mõne ametiga, olgu see siis kirjutaja või arvutaja amet, valisteja või põllumehe amet, karjakasvataja või sõduri või kuninga minitri amet või ükskõik missuguse teise teenistuse läbi; ta on palavuse käes, ta on külma käes, peab päikest ja tuult trotsima, peab sääskede, herilaste ja roomajatega sõdima; nälg ja janu kurnavad teda. See aga, mungad, ongi ihade viletsus, see on ilmne kannatuste ahel, mis ihade kaudu tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.
Kui see perepoeg, mungad, kes nõnda on vaeva näinud, rassinud ja piinelnud, heale järjele pole jõudnud, siis muutub ta kurvaks ja raskemeelseks, kaebleb, lööb enesele oiates rusikaga vastu rindu ja on meeleheites: “Ah, asjatu on minu püüdlus, minu vaevanägemisel ei ole mõtet!” See, aga, mungad, ongi ihade viletsus, see on ilmne kannatuste ahel, mis ihade läbi tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.
Kui see perepoeg, kes nõnda vaeva on näinud, rassinud ja piinelnud, heale järjele jõuab, siis hakkab teda närima piinav mure varanduse alalhoidmise pärast: “Et minult ainult varandust kuningale ära ei võetaks või röövlid seda ei riisuks või tuli seda ei hävitaks või vesi ei uputaks või pahatahtlikud sugulased käest ei kisuks!”
Ja sel ajal kui ta oma varandust hoiab ja kaitseb, võetakse see ära kuningale või riisuvad selle röövlid või hävitab tuli või uputab selle vesi või kisuvad pahatahtlikud sugulased selle tema käest äta. Siis muutub ta kurvaks ja raskemeelseks, kaebleb, lööb enesele oiates rusikaga vastu rinda ja on meeleheitel:”Minu varandust ei ole enam!” See aga, mungad, on ihade viletsus, on silmanähtav kannatuste ahel, ihade kaudu tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.
Samamoodi, te mungad, ihadest sunnitult, ihadest esile kutsutult, ihadest mõjutatult, ka ainult edevuse ihast, tülitsevad kuningad kuningatega, vürstid vürstidega, preestrid preestritega, pürjel pürjeliga, tülitseb ema pojaga, poeg emaga, isa pojaga, poeg isaga, vend vennaga, vend õega, õde vennaga, sõber sõbraga. Niiviisi tülli, riidu ja võitlusse sattunult lähevad nad üksteisele kallale rusikate, kivide, keppide ja mõõkadega. Ja nii ruttavad nad surmale või surmavalule vastu. See aga, mungad, on ihade viletsus, on silmanähtav kannatuste ahel, ihade kaudu tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.
Samamoodi, oo mungad, ihadest sunnitult, ihadest esile kutsutult, ihadest mõjutatult, ka ainult edevuse ihast sööstavad nad – kilp ja mõõk käes, nooletupp ja vibu vööl, mõlemast küljest lahingurivis – võitlusse ja nooled vihisevad, odad vuhisevad ja mõõgad välguvad. Ja nad läbistavad üksteist nooltega ja torkavad odadega läbi ja raiuvad mõõkadega päid maha. Ja nii ruttavad nad surmale või surmavalule vastu. See aga, mungad, on ihade viletsus, on silmanähtav kannatuste ahel, ihade kaudu tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.
Samamoodi, oo mungad, ihadest sunnitult, ihadest esile kutsutult, ihadest mõjutatult, ka ainult edevuse ihast murravad nad lepinguid, röövivad võõrast vara, varastavad, petavad, võrgutavad abielunaisi. Siis lasevad kuningad mõne niisuguse kinni võtta ja määravad mitmesuguseid karistusi, nagu piitsa-, kepi- ja vitsahoobid, käe maharaiumine, jala maharaiumine või käte ja jalgade maharaiumine, kõrvade äralõikamine, nina äralõikamine või kõrvade ja nina äralõikamine, keevasse katlasse heitmine, kõrvalestade äralõikamine, suu rebimine lohelõugadeks, pigipärg, läbi kadalipu jooksmine, puukoorde mähkimine, piinapink, õngelihaks kasutamine, leelisevannis leotamine, kruustangidega pitsitamine, roguskivõrku riputamine, keeva õli pealetilgutamine, koertega lõhkirebimine, elusalt teibasse ajamine, pea maharaiumine. Ja nii ruttavad nad surmale või surmavalule vastu. See aga, mungad, on ihade viletsus, on silmanähtav kannatuste ahel, ihade kaudu tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.
Samamoodi, oo mungad, ihadest sunnitult, ihadest esile kutsutult, ihadest mõjutatult, ka ainult edevuse ihast, kõnnivad nad sõnades ülekohtu teed mööda, kõnnivad nad mõtetes ülekohtu teed mööda. Ja olnud tegudes ülekohtu teel, sõnades ülekohtu teel, mõtetes ülekohtu teel, jõuavad nad keha lagunedes pärast surma alla, halvemale tasandile – hukatusse ja hädasse. See aga, mungad, on ihade viletsus, on silmanähtav kannatuste ahel, ihade kaudu tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.”

Hele, loogika, 2005-05-02 17:56:35

vanaisa: Sul, Mooz, oli õigus, nagu alati.

Mooz: Vaat see ei lähe mitte. Alati mul lihtsalt ei saa õigus olla.

Vaat see viib juba Aristotelese loogikast välja, Gödeli teoreemi juurde, kus on tegu enesekohaste lausetega. Kui Moozil kõiges õigus oleks, siis peaks Moozil ju ka selles õigus olema, et tal kõiges õigus olla ei saa... mis tähendaks, et tal oli ka seda väites õigus nagu alati... mida aga sellesama väite kohaselt olla ei saa jne :)

Lihtsaim sedasorti väide on “see lause on vale”.
Sellele ei saa omistada tõeväärtust... see on õige just siis kui see on vale ja vastupidi.

Loogika ja elu, jajaa...
Vaatamatta kõigele maailma loogikalle võiks mumeelest seekord ka vanaisal õigus olla,
selle “loogika” järgi, et
see on õige, sest see meeldib mulle :)

Buddha, uuesti, vigade parandus, 2005-05-02 17:57:13

Neli Õilsat Tõde, Esimene Õilis Tõde kannatuste ahelast, himust ja hirmust

Buddha:
“Mis on, mungad, ihade viletsus? Näiteks üks perepoeg hangib enesele ülalpidamist mõne ametiga, olgu see siis kirjutaja või arvutaja amet, valitseja või põllumehe amet, karjakasvataja või sõduri või kuninga ministri amet või ükskõik missuguse teise teenistuse läbi; ta on palavuse käes, ta on külma käes, peab päikest ja tuult trotsima, peab sääskede, herilaste ja roomajatega sõdima; nälg ja janu kurnavad teda. See aga, mungad, ongi ihade viletsus, see on ilmne kannatuste ahel, mis ihade kaudu tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.
Kui see perepoeg, mungad, kes nõnda on vaeva näinud, rassinud ja piinelnud, heale järjele pole jõudnud, siis muutub ta kurvaks ja raskemeelseks, kaebleb, lööb enesele oiates rusikaga vastu rinda ja on meeleheites: “Ah, asjatu on minu püüdlus, minu vaevanägemisel ei ole mõtet!” See, aga, mungad, ongi ihade viletsus, see on ilmne kannatuste ahel, mis ihade läbi tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.
Kui see perepoeg, kes nõnda vaeva on näinud, rassinud ja piinelnud, heale järjele jõuab, siis hakkab teda närima piinav mure varanduse alalhoidmise pärast: “Et minult ainult varandust kuningale ära ei võetaks või röövlid seda ei riisuks või tuli seda ei hävitaks või vesi ei uputaks või pahatahtlikud sugulased käest ei kisuks!”
Ja sel ajal kui ta oma varandust hoiab ja kaitseb, võetakse see ära kuningale või riisuvad selle röövlid või hävitab tuli või uputab selle vesi või kisuvad pahatahtlikud sugulased selle tema käest äta. Siis muutub ta kurvaks ja raskemeelseks, kaebleb, lööb enesele oiates rusikaga vastu rinda ja on meeleheitel:”Minu varandust ei ole enam!” See aga, mungad, on ihade viletsus, on silmanähtav kannatuste ahel, ihade kaudu tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.
Samamoodi, oo mungad, ihadest sunnitult, ihadest esile kutsutult, ihadest mõjutatult, ka ainult edevuse ihast, tülitsevad kuningad kuningatega, vürstid vürstidega, preestrid preestritega, pürjel pürjeliga, tülitseb ema pojaga, poeg emaga, isa pojaga, poeg isaga, vend vennaga, vend õega, õde vennaga, sõber sõbraga. Niiviisi tülli, riidu ja võitlusse sattunult lähevad nad üksteisele kallale rusikate, kivide, keppide ja mõõkadega. Ja nii ruttavad nad surmale või surmavalule vastu. See aga, mungad, on ihade viletsus, on silmanähtav kannatuste ahel, ihade kaudu tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.
Samamoodi, oo mungad, ihadest sunnitult, ihadest esile kutsutult, ihadest mõjutatult, ka ainult edevuse ihast sööstavad nad – kilp ja mõõk käes, nooletupp ja vibu vööl, mõlemast küljest lahingurivis – võitlusse ja nooled vihisevad, odad vuhisevad ja mõõgad välguvad. Ja nad läbistavad üksteist nooltega ja torkavad odadega läbi ja raiuvad mõõkadega päid maha. Ja nii ruttavad nad surmale või surmavalule vastu. See aga, mungad, on ihade viletsus, on silmanähtav kannatuste ahel, ihade kaudu tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.
Samamoodi, oo mungad, ihadest sunnitult, ihadest esile kutsutult, ihadest mõjutatult, ka ainult edevuse ihast murravad nad lepinguid, röövivad võõrast vara, varastavad, petavad, võrgutavad abielunaisi. Siis lasevad kuningad mõne niisuguse kinni võtta ja määravad mitmesuguseid karistusi, nagu piitsa-, kepi- ja vitsahoobid, käe maharaiumine, jala maharaiumine või käte ja jalgade maharaiumine, kõrvade äralõikamine, nina äralõikamine või kõrvade ja nina äralõikamine, keevasse katlasse heitmine, kõrvalestade äralõikamine, suu rebimine lohelõugadeks, pigipärg, läbi kadalipu jooksmine, puukoorde mähkimine, piinapink, õngelihaks kasutamine, leelisevannis leotamine, kruustangidega pitsitamine, roguskivõrku riputamine, keeva õli pealetilgutamine, koertega lõhkirebimine, elusalt teibasse ajamine, pea maharaiumine. Ja nii ruttavad nad surmale või surmavalule vastu. See aga, mungad, on ihade viletsus, on silmanähtav kannatuste ahel, ihade kaudu tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.
Samamoodi, oo mungad, ihadest sunnitult, ihadest esile kutsutult, ihadest mõjutatult, ka ainult edevuse ihast, kõnnivad nad oma tegudes ülekohtu teed mööd, kõnnivad nad sõnades ülekohtu teed mööda, kõnnivad nad mõtetes ülekohtu teed mööda. Ja olnud tegudes ülekohtu teel, sõnades ülekohtu teel, mõtetes ülekohtu teel, jõuavad nad keha lagunedes pärast surma alla, halvemale tasandile – hukatusse ja hädasse. See aga, mungad, on ihade viletsus, on silmanähtav kannatuste ahel, ihade kaudu tekkinud, ihade läbi kujunenud, ihade läbi püsinud, lausa tingitud ihadest.”

rannatüdruk, DiaTheo, 2005-05-02 18:08:52

Villidest, valutavatest jalgadest ja varbaküüntest...

DiaTheo: Ehk see ohverdamine ohverdamise enda pärast ongi mulle religioonide juures üks raskemini seeditavaid konte - on ta ju kindel tunnus manipuleeritavuse kuritahtlikust ärakasutamisest:-((

Ekstreemsed elamused nagu Tooma Pilistveres käigust jäid, annavad elule värvi, loovad mälestusi ja lugusid. Äi tia, kas seal ikka oli niipalju religioosset ohverdamist? Mu meelest oli üks mõtestatud tegu, ja kuna olud olid ebasoodsad (ilm ja jalanõud), siis ka eneseületamist.

Aga mismoodi see küll religioosse kuritahtliku ärakasutamisega seostub? Sellest ma küll aru ei saanud. Kas füüsiline eneseületamine on religioosne? Hee, ma siis olengi spordiusku :D Samas ei näe selles enda kuritahtlikku ärakasutamist ;)

/eriti kogenud enesepiinaja villide ja varbaküünte osas

vanaisa, 2005-05-02 18:20:24

Dia, toomas

Toomase tegu oli õilis. Ta viis kaks kivi Pirita meeste mälestuseks Pilistvere kivikangrusse!

Ta kannatas külma, veriseid varbaid, kõvasid botaseid, aga õilis tegu sai tehtud!

Kas DiaTheo on selliseks õilsaks teoks valmis, vaatmata kannatustele? Kahtlen. Kui ta nimetab seda kuritahtlikuks religioosseks ärakasutamiseks.

Dia peaks oma patused sõnad heastama paljasjalgse palverännakuga kivid taskus Pilistverre.

Jeesus ja Vahindra said samuti kõvasti oma “mõtetute” kannatuste pärast pilgatud.

Hele, rannatüdruk, 2005-05-02 18:48:30

Ekstreemsed elamused nagu Tooma Pilistveres käigust jäid, annavad elule värvi, loovad mälestusi ja lugusid.

Olen siiski seda meelt, et ekstreemseid elamusi tohib korraldada iseendale ja neile, kes seda ise soovivad. Aga kui teistel inimestel kästakse põrgu ähvardusel kogu oma vara kirikule anda või 10 km mingi pühamuni roomata, siis see on mumeelest näide manipuleeritavuse kuritahtlikust ärakasutamisest .

m.h., 2005-05-02 18:58:33

Hele:
ekstreemseid elamusi tohib korraldada iseendale ja neile, kes seda ise soovivad.

aga täpselt nõnda see ju oligi!
soolo!

vanaisa, 2005-05-02 19:05:47

Hele

Toomas oli siiski südame sunnil palverännakul. Välist sundust ei tohi muidugi olla, siis pole see enam õige usk. Väljaarvatud juhul, kui väga tark õpetaja on, kes näeb, et mõningane sport on kasuks.

Põrguga ei tohiks ähvardada. Sellest on vist enamus kristlasigi välja kasvanud, väljaarvatud jehovistid jm äärmuslikumad sektid. Aga noh, piiblist võib igasugu vägivalda välja lugeda. Jahve ka päris vihane sell.

***