Nisargadatta: sinu ärkvelolek on uni

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1059 kommentaari.

Võimas lugu sellest,, 2005-04-30 08:07:58

kuidas Eesti vabriigis üritati ümber teha Rooma õigust.

Traagiline lugu sellest,, 2005-04-30 08:18:04

kuidas üks pere on oma isa pärast kannatanud.

Julgustav lugu sellest,, 2005-04-30 08:22:15

kuidas võib ennast ise aidata ja end parun Münchhauseni moodi mülkast juukseidpidi välja tõsta (sest Ühes Loos on see täiesti võimalik!)

Ühesõnaga:, 2005-04-30 08:27:19

Voila:

Pirita 60 Lugu

Peemot, 2005-04-30 08:32:49

Tere hommikust ja head tuju siitpere rahvale.

Piilun kõrvalt... Olev päikeselist ilma nõiub, et inimesed saaksid VALGUSEST rõõmu tunda ja peletada viimased talvised tondid me hingest:)

soss, 2005-04-30 09:13:33

Piilun kõrvalt... Olev päikeselist ilma nõiub, et inimesed saaksid VALGUSEST rõõmu tunda ja peletada viimased talvised tondid me hingest:)

Ah seepärast ongi päike kadunud ja ilm esimest korda üle nädalate sombune?

toomas, 2005-04-30 10:05:54

Jäin lugema Eriku tsitaate Nisargadattalt.
Täitsa kihvt!
Jumala taha pugemine tundub vahel just sellise poistekamba näidendis osalemisena.
Ei ikka minus on tõesti vaimulaadi poolest palju budisti:
mõtle! mul lubataks ju taotleda enda mitte-olemas-olemist!
ma võiksingi elada selle sooviga, et mind lõpuks olemas ei oleks ja minu asemel oleks too...

nii on ikkagi väga huvitav, miks ma kristlikku kirikusse kuulun...

kas seepärast, et pärast Buddha pesemist Tokyos tuletasin meelde kristliku käsu “Sinul ei tohi mitte teisi jumalaid olla” ja tõlgendasin seda valesti...

poisikestekamba näidendis peab ju seltsi pärast osalema niikuinii...

toomas, 2005-04-30 10:45:19

Küsija: Üks tiibeti joogi ütleb, et Jumal loob maailma teatud eesmärgil ja juhib seda teatud kavatsuse järgi. Eesmärk on hea, kavatsus ülitark.

Nisardatta: Kõik see on ajutine, mina aga räägin igavesest. Jumalad ja nende maailmad tulevad ja lähevad, üks jumalapoeg järgneb teisele ja lõppude lõpuks samasse allikasse. Mina räägin vaid kõigi jumalate ja nende maailmade, mineviku, oleviku ja tuleviku ajatust allikast.

Üks veike Jumalate maailm oli ka see veike maailm DELFI-s, mida juhtis Indra.

Nii InsKar kui ka mina olime selles asjas tõsised.

Mul oli sel ajal siin korteriski suur möll.
Lugesin entsüklopeediast hinduistlikke märksõnu, kõik kohad olid lahtisi entsüklopeediaköiteid täis.

Hirmutavalt hirmsad jõud...

...ja kõige telg see meie dialoog InsKariga DELFIs läbi väga pika aja...

(mina ise tantsisin muidugi kaa palju Bali tantse siin korteris kui üksi olin)

Küsija: Kas tunnete neid kõiki? kas mäletate neid?

Nisargadatta: Kui poistejõuk lavastab oma lõbuks näidendi, mida selles vaadata või mäletada on?

Poistejõuk DELFI-s InsKari ja minu hinduistlikul juhtimisel.

Küsija: Miks pool inimkonnast on mehed ja pooled naised?

Nisargadatta: Nende enda õnne pärast. Üldisest saab isklik inimeste välise õnne nimel. Tänu oma õpetajale suudan näha vahet tegemata nii isiklikku kui üldist. Mõlemad on minule üks. Elus sulab isiklik üldisesse.

Jälle DELFI. Jutt Kurjast kui Yangist ja Mehest ja Heast kui Yinist ja Naisest.

Täna hommikul roosipärga lugedes mõtlesin samas laadis Isast-Pojast kui Yangist ja Neitsist Maarjast kui Yinist. Püha Vaim - Too.

...vaat selline maailm, kus ma internetti ja reaalreaalsust üheskoos hoian. Pirita 60 Lugu, mis teha!

toomas, 2005-04-30 10:47:09

Aga nüüd jälle normaalreaalsusse, oma tõlketööd tegema!

toomas, 2005-04-30 11:30:43

nii on ikkagi väga huvitav, miks ma kristlikku kirikusse kuulun...

kas seepärast, et pärast Buddha pesemist Tokyos tuletasin meelde kristliku käsu “Sinul ei tohi mitte teisi jumalaid olla” ja tõlgendasin seda valesti...

poisikestekamba näidendis peab ju seltsi pärast osalema niikuinii...

Budalaseks sain Tokyos. Pärast seda kui Buddha kuju pesin, olen endalt üha rohkem himu ja hirmu maha pesnud.

Kristlaseks sain Vastseliinas, kui mind ristiti. See on koorem.
Kui nii on, siis tuleb koorem kaastundest ära kanda.

toomas, 2005-04-30 11:36:09

Aga budalusest ja kristlusest ülem on eneseväljendus. Sum.

toomas, see kommentaar siin praegu!, 2005-04-30 11:36:47

Sum.

vanaisa, 2005-04-30 11:39:32

Toomas

Kuidas see juhtus, et Jaapanisse Buddha kuju pesema sattusid? Kas läksid mõttega kloostrisse minna või lihtsalt sinna elama? ???

Ants (kas Roosi tänavalt?)

Eks ta ole, enamik inimesi kõlgub põrgus, elu pole kerge.
Tuleb välja, et üks inimene on Nisargadattat lugenud! Aga teised?

toomas, vanaisa, 2005-04-30 11:43:27

Ma olin väljapaistev keeleteadlane, kes järjest puistas uusi väljapaistvaid mõtteid eesti keele kohta, mis olid nii teistsugused tavalistest väidetest eesti keele kohta, et teised keeleteadlased ei osanud nendega midagi peale hakata.

Mu ülemus ei osanud minuga samuti midagi peale hakata ja pakkus mulle võimalust Jaapanisse sõita jaapanlastele eesti keelt õpetama.

Ma ei tahtnud sõita, aga sõitsin.

See oli rist ja viletsus.

ea vanaisa, 2005-04-30 11:44:49

toomas

Võibolla oled siis budakristlane!? Arvan, et esimene budakristlane oli Uku Masing. Minu teada on ka RJR käinud Burjaatia kloostris ja tema kristliku pealispinna all peitub budalane.

toomas, 2005-04-30 11:47:06

Aga see Buddha kuju oli lihtsalt üks Buddha kuju, mis oli minu elukoha ja metroojaama vahel tee peal.

Tegin Buddha kuju pestes seda järgi, mida teised ees tegid.

Suitsu tõmbasin endale peale kaa.

Münte viskasin altarile kaa.

Need olid minu elu esimesed teadlikud religioossed aktid. (Ristiti mind üheaastasena.)

toomas, 2005-04-30 11:49:02

Pigem olen nähtavasti midagi mudakristlase taolist.

Isa-Poeg on mulle reaalsed, aga kohati ei suuda ma seedida kogu sinna juurde kuuluvat retoorikat.

vanaisa, 2005-04-30 11:54:35

toomas, 2005-04-30 11:47:06

Aga see Buddha kuju oli lihtsalt üks Buddha kuju, mis oli minu elukoha ja metroojaama vahel tee peal.

Tegin Buddha kuju pestes seda järgi, mida teised ees tegid.

Suitsu tõmbasin endale peale kaa.

Münte viskasin altarile kaa.

Need olid minu elu esimesed teadlikud religioossed aktid. (Ristiti mind üheaastasena.)
***************************************

OHOOO! Ilus usutunnistus, Toomas!

vanaisa, 2005-04-30 11:55:44

toomas

Aga mis retoorika sind kristluse juures häirib?

toomas, vanaisa, 2005-04-30 12:06:11

Mind häirib see, et kui kristlust nii tõsiselt “harrastada”, nagu olen seda vahepeal teinud (ja tegelikult teen siianigi), muutub asi väga “ratsionaalselt kõikehõlmavaks”, kaob mõttevabadus.

Mulle on kristlus eelkõige Jeesus Kristus Tabernaaklis ja Püha Missa kui Kõige, Mis On, austamine, aga mitte mõtted tema kohta.

Piibel muutub mulle kohati liiga konkreetseks ja ma ei taha seda.

Tahan lihtsust.

Umbes nii.(Kirjutasin, mis pähe tuli ja seetõttu vastuoluliselt ja läbimõtlematult, aga vaat praegu tahan nii kirjutada.)

***