Naiste ühiskond, meeste hierarhia ehk ood soolistele stereotüüpidele

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 192 kommentaari.

Lilleke, Kat unetu, 2004-12-10 18:42:13

Nii:))...nüüd on jutt sassis....ajame veel rohkem sassi:))
Ma arvan, et Hodža ei arva, et Lilleke nii arvab....
Ta porises niisama....sedasi sõbralikult, et ''Ja jaa räägi sa nüüd...ise...''

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), Lilleke, 2004-12-10 18:45:14

Tean selliseid, kes süstalt nähes minestavad...

Olin haiglas. Ühel päeval tuli sihuke kena näkk õde (med) mu juurde ja ütles, et Hodža, nüüd tule opilauale...

Kõndis tema ees ja mina tema järel, kuigi endal oli tahtmine hoopis teise suunda minna ja jooksuga pealegi, aga... ma olen mees ja see oli kena näkk... võibolla oleks niimoodi ka tapalavale läinud.

A muide jutt polnud üldse meestest, vaid sellisest, kes päevast päeva su silme ees virvendab ja öösel su selja taga norskab.

unetu, Lilleke, 2004-12-10 18:46:18

*
Tean-tean.. ma niisama õrritasin.. :)))

Lilleke, Hodža, 2004-12-10 18:52:40

''Olin haiglas. Ühel päeval tuli sihuke kena näkk õde (med) mu juurde ...''

Aaaaaaa;o)...siis seepärast nad sindrid minestavadki:))
Ma tobu mõtlesin, et süstalt kardavad..

Olev Vallimaa, olev15@solo.delfi.ee, 2004-12-10 19:20:36

Mnjahh...hea meelega minestaks ka. ;))

Toomas, 2004-12-11 09:10:04

Naised on midagi suurt ja võimsat,
mehed karglevad ringi kui kergatsid...

Toomas, 2004-12-11 09:11:00

Kõige vastikum, et ise karglen täpselt samuti!

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), Toomas, 2004-12-11 09:29:40

Naised on midagi suurt ja võimsat,
mehed karglevad ringi kui kergatsid...

Mingit au pole selles kui su ees põlvitab su ori ja sind ülistab su sõltlane...

Olev Vallimaa, olev15@solo.delfi.ee, 2004-12-11 10:17:44

Päikeselist laupäeva kõigile!

Aga mis ime see ikkagi on, mis mehi ja naisi pidevalt teineteise poole tõmbab ja kõik teravad nurgad silub???

Olev:)))

Kat unetu, Olev, 2004-12-11 10:46:15

*
Tere hommikust! :)

_Aga mis ime see ikkagi on, mis mehi ja naisi pidevalt teineteise poole tõmbab ja kõik teravad nurgad silub??? _

Kunagi sa ütlesid, et sulle meeldib J.Galsworthy “Forsyte'ide saaga” Irene.

Mulle kaa..naisekujuna..
A võib-olla siis tõmbabki see Irene'ist hõnguv vaevuaimatav, kuid vastupandamatu ‘kannikeselõhn’, mh.. ? :))

Toomas, Hojja Nasreddin, 2004-12-11 11:23:46

Mingit au pole selles kui su ees põlvitab su ori ja sind ülistab su sõltlane...

Au on ainult Jumalal'.

Mees ja naine peaksid olema tasakaalustavas vastastikkuses sõltuvuses.

Tulin siit Vanemuise mäge pidi üles ja kontserdisaali seina peal rippus plakat

Ave Maria, laulavad Maria Listra ja Mart Sander.

Neitsi Maarja - Naine,
Jumal(Isa,Poeg) - Mees...

inks, 2004-12-11 13:10:35

Nipitiri:

poisid tuleks kooli panna üks aasta vanemana kui tüdrukud...
ütleme tüdrukud kuueselt – poisid seitsmeselt...

mumeelest on see päris õige mõte...

———————————————————-

Hiljuti oli saade raadios, kuulasin seda poole kõrvaga.
Kõige õigem olevat hoopis eraldi koolid nii poistele kui tüdrukutele.
Paraku ebareaalne oma kalliduse tõttu.

M. Kohk, 2004-12-11 13:37:31

Väga huvitav artikkel.
Eluline.
Isand Kohk ei oleks ajapuuduses ehk reageerinudki mõnele ebaolulisele mõttevahetusele, kuid seesama hierarhia ju kehtib ka siinsamas ja endises Delfi usutriidiski!
Just see hierarhiline segadus oli uue triidi sünni põhjustajaks, nagu Kohk seda mõistab.
Kui meie keelemees ei pahanda, siis asja lihtsamaks mõistmiseks nimetaksin ma seda isegi toitumisahelaks!
Ja selline gurmaan kui isend Kohk ei saa end jätta hüääni või veel hullem, mikroobi rolli,kes lepib subproduktidega, vaid tema peab olema lõvipraidi isane, kes käpalöögiga saaklooma selgroo murrab... ning hiljem rahulolevalt nurrudes vaatab, kuidas praid kosub.
Elu on kristlikust garneeringust hoolimata jäänud sellekssamaks mis ta oli ajaloo koidikul.
Igasugune hierarhia rikkumine loob kaost, revolutsioone, millele järgneb uute hierarhiate moodustamine.
Kui Spartacus oleks võitnud, oleks ta ju olnud uus keiser (või esimene senaator).
Feminismgi on uus hierarhia, oma võitlevas vormis aga veidi... paroodialik.
Et aga Kohkil naljasoon täielikult puudub, siis nii tõsiselt ka lõpetan seekord.

rannatüdruk, 2004-12-11 14:06:55

Mu meelest isand Kohk osutab õigesti, et garneeringutest hoolimata on elu jäänud samaks, mis ta oli ajaloo koidikul. Juhiksin siinjuures oma naisepositsioonilt tähelepanu sellele, et hierarhia krooniks olemine, lõvipraidi juhtiva isalõvi võimas lakk ja paabulinnu uhked sabasuled on ühtviisi suunatud naise või emaslooma tähelepanu võitmiseks. Selles süsteemis on kummalgi oma väärikas roll. Loomariigis emane ei ole isase alluv ega ori.

M. Kohk, 2004-12-11 17:35:36

Nõus Rannatüdrukuga.
Samas paadis.
Isegi laevas.

Ja milline on metsisekuke kevadine pulmalaul ning -tants!
Sel ajal kaotab too igasuguse kuulmise-nägemise, kuid tõeline loodussõber ei soovigi teda siis saagina tabada, vaid jälgib põnevil ürgseid armurituaale.
Kõik daamide auks.
Tänapäeva naine pole samuti minetanud ürgseid tarkusi.
On tänapäevalgi naine valija, tema valib tegelikult nii lapse isa kui teeb abieluettepaneku.
Nõustumise vormis lõppserveeringuna.
Kuid see on selline saladiplomaatia, mida mehed alles tagantjärele mõistavad!
Vaene mees peab ennast ikka otsustajaks, sest väliselt on justkui tema naise võtnud, kuid sisuliselt hoopis võeti teda.

Aga tänapäeva meeste lõvilakk ja paabulinnu saba on kõikjal olemas...
Selleks on iga asi, mis aitab silma paista.
Olgu siis kroonikate seksikaimad või BMW.

Isand Kohkki nooruses harrastas kulturismi, küllap ta rannas jalutades tõmbas poolkogemata liitrijao liigset õhkugi kopsudesse ja ükskõikset nägu pähe manades üritas oma oma liikmeid nii painutada, et “rotid” naha all volksataksid:-)

Ikka need stereotüübid, ei me neist vabane.

rannatüdruk, 2004-12-11 18:03:01

Igasugune hierarhia rikkumine loob kaost, revolutsioone, millele järgneb uute hierarhiate moodustamine.

Aga et mis nüüd just selle sugudevahelise tasakaalu peapeale keeras, ei oskagi öelda. Usundilugu ma ei tunne piisavalt, et põhjustele osutada. Umbropsu pakkudes tundub, et orjanduses olid nii mehed kui naised orja rollis ja agraarühiskonnas oli perekonna tööjaotuses kummalgi oma roll. Kastiühiskonnas ei jookse ka seisustevaheline piir sugude vahelt läbi. Alles industriaalses ühiskonnas hakati naist ja meest ühesuguse mõõdupuuga mõõtma ja tasustama ning leiti, et naised on viletsam ja odavam tööjõud. Füüsiliselt nõrgemad ja nende tähelepanu on hajutatud lastekasvatamisekohustuste tõttu. Priit võib ju küll väita, et ühesuguse töö eest makstakse võrdset palka, aga ühiskonna poolt on tüüpiliselt naistele sobivad tööd hinnatud odavamaks. Mees naljalt ei alandu odavale naistetööle.

Kui terves ühiskonnas on üks sugu alamaks hinnatud, siis ei tasu küll imestada, kui oma õiguste eest võideldakse. Küsimus on vaid selles, milliseks kujuneb pärast revolutsioone uus tasakaaluasend ja kas inimkond äkki enne iibepuudulikkusse välja ei sure.

Hele, 2004-12-11 18:38:45

Lõvipraidis muide murravad emased, aga esimesena sööb isane ja alles siis saavad emased, mis isasest üle jääb. Ja kui uus isane võimule tuleb, tapab ta kõigepealt eelmise juhi sigitatud lõvikutsikad, et nende emad rutem temaga paarituksid. No ma lõvimamma asemel hakkaks küll naiste revolutsiooni tegema...

Vaene mees peab ennast ikka otsustajaks

Oi ei, vaene mees peab ennast kannatajaks, keda sunnitakse söögiraha andma, prügiämbrit välja viima ja keelatakse kenamate tibidega lõbutsemast, nii et vaeneke on sunnitud seda oma naise eest salaja tegema.

rannatüdruk, Hele, 2004-12-11 18:50:58

No näedsasiis, kui eksiteel ma olin. Samas on see kurb, sest kui asi on nii, siis pole miskiks naistele sobivamaks ilmakorraks eriti lootustki. Looduse seaduspärade muutmine tundub küll üsna lootusetu tee.

MK, 2004-12-11 20:29:23

_Lõvipraidis muide murravad emased, aga esimesena sööb isane ja alles siis saavad emased, mis isasest üle jääb. Ja kui uus isane võimule tuleb, tapab ta kõigepealt eelmise juhi sigitatud lõvikutsikad, et nende emad rutem temaga paarituksid. No ma lõvimamma asemel hakkaks küll naiste revolutsiooni tegema..._

Niisiis on seal siis murdjad emased.
Aga jahti juhib ometi isalõvi, alfaisane?
Eks mammid pea ju oma tittesid toitma ka.
Aga see kutsikate murdmine teenib üht looduse põhialust, parimate geenide edasiandmist.
On ju juht parimate geenide kandja.
See ju evolutsiooni seadus või nii.
Kahjuks revolutsiooni seadust vist loomariigis ei esine.
Ja kas inimloomariigiski revolutsioonidest kasu on, väga küsitav.
Küllap mitte, pole nagu loogiline.

andrus, 2004-12-11 20:30:00

Hele

aga kui nad mulle on nii öeldnud, mis siis

kas nad eksiteel nn. majaneegrid kes ei oska vabaks saada tahta või mida värkki?

Muidu nõus sinuga igati.

***