Kunst olla õnnelik

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1427 kommentaari.

Harri Kingo, Toomas, 2004-12-30 08:25:46

Kui siin on piir, mitu tähte keegi tohib päevas sisse toksida, antagu see piir teada.

Mul ei teki kunagi küsimust, kui pikk on kellegi tekst. Küll tekib küsimus, kuivõrd on kellegi tekstid väärtused. Vastavalt sellele ka panen tekste tähele.

See pole päris vorstipood, kus vortste jupi pikkuse ja kaaluga mõõdetakse.

Ehk oleks selline - kvaliteedist ja mitte kvantiteedist lähtuv hindamine targem?

tase, Vastseliina Toomas, 2004-12-30 08:26:04

_Raha on millegi mõõt, mitte rohkem._

Asi selles, et NSVLis see ei olnud. Mõõdeti kummipaelaga.

tase, 2004-12-30 08:27:12

_Kui siin on piir, mitu tähte keegi tohib päevas sisse toksida, antagu see piir teada._

Muuseas tean foormeid, kus kommentaaride arv on piiratud.

tase, kingo, 2004-12-30 08:28:21

_Küll tekib küsimus, kuivõrd on kellegi tekstid väärtused._

Kardan, et seda Toomas silmas pidas.

Harri Kingo, tase, 2004-12-30 08:28:57

"tase, kingo, 2004-12-30 08:19:36
Ei pane, sest mul puudub selleks soov ja aeg, aga seda on tehtud. Arvan, et oled isegi võibolla neid lugema juhtunud, vähemalt nii sa väidad."
————————————
Mina küll ei tea maailmas ühtegi raamatut, kus Moraal kirjas oleks.

Nimeta, millisest raamatust saaks seda Moraali lugeda.

(Seejuures olen ma lugenud moraali küll... Aga siin on sel mõistel teine tähendus, mida võimaldab elava keele elav tähendusväli elavas INIMESES.)

tase, kingo, 2004-12-30 08:30:30

_Mina küll ei tea maailmas ühtegi raamatut, kus Moraal kirjas oleks._

Nojah, eks ma siis tean, kui sa teinekord väidad, et sa Piiblit oled lugenud.

Harri Kingo, tase, 2004-12-30 08:32:28

Kus on Piiblis Moraal kirjas? Anna viide raamatule ja peatükile.

tase, kingo, 2004-12-30 08:33:16

Loe VT-d

Harri Kingo, tase, 2004-12-30 08:34:13

Kas Anna Kareninas pole Moraali kirjas? Kas mistahes väärtkirjanduses, kunstis, luules jne. pole Moraali?

Tase, tee enesele need mõisted selgeks, mis on moraal, mis on Piibel, siis...

Pole veel mina kuulnud, et Piiblis on moraal kirjas!

Harri Kingo, tase, 2004-12-30 08:34:59

Olen lugenud, aga Moraali pole sealt leidnud...

Kus on Piiblis Moreaal kirjas?

tase, kingo, 2004-12-30 08:36:06

_Olen lugenud, aga Moraali pole sealt leidnud..._

Miks sa “moraal” suure tähega kirjutad?

Vastseliina Toomas, Harri Kingo, 2004-12-30 08:37:06

Kui siin on piir, mitu tähte keegi tohib päevas sisse toksida, antagu see piir teada.

Ma arvan, et põhiline kriteerium ei ole mitte tekstide pikkus, vaid see, et tekstid haakuksid üldisesse heatahtlikku arutelukäiku.

(Kirjutan seda inimesena, kellel on olnud aegu, mil ta ise on kommentaariumis sellesama põhimõtte vastu rängalt eksinud, nagu ka Sina Harri ise oled seda mulle väljendanud - selles mõttes ei ole minu kriitika, Harri, mitte “ülevalt alla vaatamine”!)

Mul ei teki kunagi küsimust, kui pikk on kellegi tekst. Küll tekib küsimus, kuivõrd on kellegi tekstid väärtused. Vastavalt sellele ka panen tekste tähele.

Aga teksti väärtus siin kommentaariumis ei ole paraku mitte ainult intellektuaalne, vaid puudutab ka suhtlemist.

Üks mu sõber ütles kunagi, et mingis seltskonnas on inimesel olemas “suhtlemiskohustused”, teistega arvestamise kohustused. Minu arust, Harri, Sa eksid nende vastu väga tihti!

See pole päris vorstipood, kus vorste jupi pikkuse ja kaaluga mõõdetakse.

Jah, kindlasti mitte. Eelkõige peaks see nähtavasti olema intellektuaalsetest süvateemadest huvitunute ja nende sõprade suhtlemiskeskkond.

Ehk oleks selline - kvaliteedist ja mitte kvantiteedist lähtuv hindamine targem?

Jah. Ja ikkagi: pea meeles, et siinsete tekstide väärtus ei ole ainult intellektuaalne. Ei ole normaalne, et paljud inimesed reageerivad nimele “Harri Kingo” Sinu kirjutise päises nii, et nad peavad ärritusega Sinu tekstist üle skrollima. See ei ole hea, oled ju nõus?

tase, kingo, 2004-12-30 08:37:22

_Tase, tee enesele need mõisted selgeks, mis on moraal, mis on Piibel, siis..._

Tee endale selgeks, et moraal on ajas ja ruumis muutuv.

Harri Kingo, tase, 2004-12-30 08:38:08

Jätame selle. Tase, sa oled veidi oma “absoluutsete sõnatähendustega” ja Moraaliga, mida saavat Piiblist lugeda, end tupikusse kirjutanud.

Tee seda, mida sa sel puhul alati teed: ütle, et “Ise oled!”.

See on muuseas väga praktiline viis ummikutest välja tulle.

Veel paremini aga vabastab pingetest siiras naer. Vaata mind, järgi mind - naera.

Padre Alfonso, 2004-12-30 08:38:46

Kahjuks riivab selline jama mida ta kirjutab, mu silma.

Kahjuks, mida rohkem sa iga tema lause kallal naaksud, seda rohkem ta seda läbu siia kirjutab.

Harri Kingo, tase, 2004-12-30 08:38:50

ma kirjutan Moraal suure tähega, sest ma tahan seda kirjutada suure tähega.

tase, kingo, 2004-12-30 08:41:11

_Jätame selle. Tase, sa oled veidi oma “absoluutsete sõnatähendustega” ja Moraaliga, mida saavat Piiblist lugeda, end tupikusse kirjutanud._

Esiteks räägid mingist absoluutsest sõnatähendusest ja Moraalist sina, mina kasutan moraali väikese tähega ja olen olnud seisukohal, et tegemist on relatiivse nähtusega.

Samas kena, et sa oma viise tupikust välja kirjutada siin kurjeldasid.

tase, Padre Alfonso, 2004-12-30 08:42:58

_Kahjuks, mida rohkem sa iga tema lause kallal naaksud, seda rohkem ta seda läbu siia kirjutab._

Samas läbu kirjutab ta siia ka täiesti iseseisvalt.

Vastseliina Toomas, tase, 2004-12-30 08:44:07

Sorri. Sa jätad mulje klähvivast shaakalist Suure Looma ümber.

Harri Kingo, Toomas, 2004-12-30 08:45:10

Ütle, Toomas, kas sinu soov on, et ma siit lahkun?

Kui vastad jaatavalt, ma lahkun sekundi jooksul.

Kui sa ei vasta jaatavalt, siis ole kena - suhtle. Minult pole vaja ei luba, ei midagi pärida.

Kui keegi minust üle skrollib - targasti teeb. Kui ta muud tõesti ei oska saada, kui vaid lõpmatut traumat mu nimest - mul on temast kahju, mitte endast. Skrolligu siis aga ja muudkui.

Mõned siin, kes iga mu lause sabas ripub, võiks neist tarkadest inimestest eeskuju võtta ja kah skrollimise ära õppida, oleks vähem läbu.

Kui soovid, et lahkun - ütle vaid, ja ma ei tule siia kunagi.

***