Kunst olla õnnelik

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1427 kommentaari.

Harri Kingo, tase, 2004-12-27 23:17:13

Kui mu sõnad ei huvita sind, miks alati ja tingimusteta - ja alati samas laadis - üldse reageerid?

Võiksid mitte reageerida.

tase, kingo, 2004-12-27 23:20:55

_Kui mu sõnad ei huvita sind, miks alati ja tingimusteta - ja alati samas laadis - üldse reageerid?_

Ma reageerin, kui näen su jutus vastuolusid.

_Võiksid mitte reageerida._

Kui sind sinu ideede kriitika ei huvita, siis oled sa vales kohas. Peaksid oma jutu komenteerimisvõimaluseta kusagil välja andma.

DiaTheo, 2004-12-27 23:22:29

Kristus Kingos tähendavat

"oma mina - isiku nimega Harri Kingo - üha enamat jätmist ja oma mulle kuuluva Jumala pojastaatuse üha täielikumat vastuvõtmist Jumala ees...

Jälle jõudis teine Rootsi peaministri tapja sündroomini - Tase on talle seda küll juba kordi ja kordi lahti seletanud, milleni otsuste delegeerimine välisele pettekujutelmale võib inimese viia ...

Harri Kingo, tase, 2004-12-27 23:23:55

Su mõte oma lõptut “Tõesta!” kordamisega on, et janusele peab kõigepealt paberil ja pliiatsiga tõestama, et vesi kustutab tema janu. Ja kui on see tõestus pliiatsiga paberil olemas ja janune on selle tõesuses ja õigsuses veendunud - kae imet! - polegi enam janusel janu!

unetu, 2004-12-27 23:25:05

*

Padre Alfonso:
Kordan: ära kujuta ette asju, mida pole, ning ära jäta tähelepanuta neid, mis on.

H.K.
: Kas sisutu sõnaderida ikka väärib kordamist?

Tea, kas on ikka nii sisutu sõnaderida?
Kui jätta kõrvale teie dialoogi sisuline külg, mida te neid repliike vahetades silmas pidasite, siis mind viisid just Padre lauses kasutatud kaks sõna- ‘mis on’ mõttele, et enamasti see, mis on, ongi õnn. Jätkuks vaid tarkust seda märgata.

Harri Kingo, DiaTheo, 2004-12-27 23:26:21

DiaTheo, su usu ja religiooni taandamine ühe pooleldi skiso, pooleldi enese väljavaletaja näitele on maailma ja inimeste surumine väga kitsasse karpi.

Harri Kingo, tase, 2004-12-27 23:26:56

Tõtt öelda, rida seosetuid küsimusi ei ole kriitika.

Lilleke, 2004-12-27 23:27:24

''janusele peab kõigepealt paberil ja pliiatsiga tõestama, et vesi kustutab tema janu.''

Selles vähemalt peaks veenduma, et vedelik joodav on

tase, kingo, 2004-12-27 23:29:55

_Su mõte oma lõptut “Tõesta!” kordamisega on, et janusele peab kõigepealt paberil ja pliiatsiga tõestama, et vesi kustutab tema janu._

Lõpeta see järjekordne demagoogia. Siin ei ole mingi lollide kogunemine, et sa selliselt kirvega kurge saaksid püüda.

Su võrdlus on täielikult ebaadekvaatne.

Samas, kui sa seda siiralt mõtlesid, siis on mul su pärast piinlik.

Janune teab mis on vesi, see mida sina siin müüd on tundmata ussiõli.

Seega tõestama pead sina, kui sa seda ei suuda, siis ei jjäägi sul muud üle kui tunnistada, et sa oled eksituses.

DiaTheo, 2004-12-27 23:30:49

Su mõte oma lõptut “Tõesta!” kordamisega on, et janusele peab kõigepealt paberil ja pliiatsiga tõestama, et vesi kustutab tema janu.

Täiesti ebaadekvaatne võrdlus. Lausa demagoogiline.

Tase ootab tõestust väitele, et elueliksiir, millega seni keegi siinilmas veel keelt kastnud pole, aga mida Kingo siin lakkamatult promob, kole hää olla!

tase, kingo, 2004-12-27 23:31:52

_Tõtt öelda, rida seosetuid küsimusi ei ole kriitika._

Kui sa seoseid ei suuda näha ära süüüdista kedagi peale iseenda. Samuti on sul alati võimalus küsida selgitust, kui sa ise aru ei saa.

Samas kui sa küsimustele vastata ei oska, siis tunnista ka seda ja ära hakka sõimu ja madaldamisega tegelema.

Harri Kingo, unetu, 2004-12-27 23:33:06

unetu: “Kui jätta kõrvale teie dialoogi sisuline külg...”

Aga meie “dialoogil” Padrega polegi sisu, sest Padre ei ole võimeline selgitama oma esitatud algset vastuolu - selle Jumala häält, keda olemas pole... Kui ta seletaks, ehk saaksime ka sisulisemat arutada kui mingid tühjad aforismid ei tea millest üldse.

Jah, õndsa jaoks pole enam seda, mis poleks osa õndusest, seda küll, unetu.

Üldiselt, ma eelistan kasutada mitte sõna “õnn”, vaid “õndsus”, tähistamaks kõrget vaimset seisundit.

Õnn... see on maine, meeleline, emotsionaalne, muutlik, petlik, hajuv... ega rahulda mind ega ole mu eesmärk.

DiaTheo, 2004-12-27 23:33:26

Meil Tasega lihtsalt <b>peab/b> õigus olema - mõlemad tundsime Kingos, teineteisest sõltumatuna, demagoogia ja ebaadekvaatsuse ära:-)))

Harri Kingo, tase, 2004-12-27 23:38:13

tase: “Seega tõestama pead sina, kui sa seda ei suuda, siis ei jjäägi sul muud üle kui tunnistada, et sa oled eksituses.”

Ma arvasin, et Jumala olemasolu/olematuse tõestamise etapi oleme juba edukalt selja taha jätnud... Aga vist mitte.

Et aga jutt oli mite sedavõrd Jumala olemasolust, kui jumaliku kogemisest...

Kogemust ei tõestata, tase. Kogemus tõestub kogeja jaoks. Kui sa ei taha kogeda, siis ei tõestu - vaata lootusrikkalt minu otsa, kaua tahad - ma ei saa sulle abiks olla. Su tahe on vaba ja keegi peale sinu pole selle valitseja.

tase, kingo, 2004-12-27 23:39:22

_Ja kui on see tõestus pliiatsiga paberil olemas ja janune on selle tõesuses ja õigsuses veendunud - kae imet! - polegi enam janusel janu!_

Siin muide on sul õigus, kuna sa ei suuda mitte midagi oma jutust kuidagi isegi natuke veenvaks muuta, saabki “janune” aru, et see mis sa pakud on solk.

Hele, 2004-12-27 23:41:41

DiaTheo, Kylli, 2004-12-27 23:04:46
Mina ei saa küll kuidagi aru, miks peaks jumal järsku minu mure ja kannatustekoorma (l: solgikoorma) minu turjalt enda kanda võtma ja jätma nendele nende kannatustekoorma, keda Muusa oma igaöistel reididel elustamas käib????

Kuidas ma saaksin õnnest lendu tõusta, kui jumal mind palja tema äratundmise pärast enda soosikuks arvab ja kargul limpaval vennal laseb edasi almust paluda????

Jumal võib anda sedasama või enamatki õnne ka karguga vennale. Pealegi ei muutu sandi hing sugugi kergemaks teadmisest, et DiaTheo end tema pärast oma õnnelennust ilma jätta on otsustanud.

Kui oled armunud, kas keelad endale ka seda õnne, kuna teised inimesed samal ajal sõdivad, kannatavad ja surevad?

Isegi kui peaksin täna “igaveseks põrgusse” minema, lohutaks mind seejuures tugevasti teadmine, et teisi siiski parem saatus ootab.

Aga seda küll, et ei saa taevariiki igaüks, kes “Issand, Issand” hüüab. Ja paistab, et Üks suure hulga suuri õnnesid ka ilma maapääl tunnustet suurjumaluste signatuuridetta välja jaotab.

unetu, Harri Kingo, 2004-12-27 23:42:56

*
Õnn... see on maine, meeleline, emotsionaalne, muutlik, petlik, hajuv... ega rahulda mind ega ole mu eesmärk.

Vat, kui õnn ei ole su eesmärk, siis võib juhtuda selline “õnnetus”, et ta tababki sind.
Õnnel on kalduvus tekkida ‘kõrvalsaadusena’ millegi hoopis muuga tegelemise käigus.

Vaata ette igaks juhuks! :))

tase, kingo, 2004-12-27 23:42:56

_Ma arvasin, et Jumala olemasolu/olematuse tõestamise etapi oleme juba edukalt selja taha jätnud... Aga vist mitte._

Jälle räige sinupoolne demagooogia. Mingist jumalatõestusest pole siin siiani juttu olnud.

_Et aga jutt oli mite sedavõrd Jumala olemasolust, kui jumaliku kogemisest..._

Ei ole, jutt on sinu väidete tõesusest.

_Kogemust ei tõestata, tase. Kogemus tõestub kogeja jaoks. Kui sa ei taha kogeda, siis ei tõestu - vaata lootusrikkalt minu otsa, kaua tahad_

Kuule kingo, sa ei ole ju mitte mingi autoriteet, et sa sellist ülbust endale võiksid lubada.

Nagu ma juba mainisin, kui sa oma sõnu ei suuda tõestada, siis järelikult sa kas valetas, või on sus segadus.

tase, kingo, 2004-12-27 23:46:34

_Kogemust ei tõestata, tase._

Muuseas on täiesti teadmata, kas see kogemus, millest sa räägid on jumalakogemus.

PL, 2004-12-27 23:46:54

Kristluses on selleks usu kui usalduse puudumine - avatuse asemel inimese suletus, kinnisus, uuega kohanematus, soovimatus midagi muuta ja muutuda. Ka hirm muutuste ees.

PL: Tahtin just küsida, et mis on see (religioon kui liikumine) ära ideaalist - ja see vist oligi Su vastus kristluse kohta.

Kuid - hakkasin mõtlema selle “usu kui usalduse” - ja teadmise üle. Teadmine eeldab alati teadjat, keset, iset, seda “kes teab”. Seepärast usk kui teadus tundub kuidagi individuatsioonilisem kui “usk kui usaldus”. Sest usaldatakse ju kedagi teist, keda/mida veel ei teata...?

Usu puhul tundub ähvardavat oht sattuda sõltuvusse sellest, keda ei teata...?

***