Kristlus ja vägivald

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1537 kommentaari.

Lilleke, M. Kohk, 2005-01-10 17:28:30

Ilmatargad räägivad, et oodatav torm ei pidavat enam nii kibe olema kui möödunud...aga noh mine tea, ei või ju nii kindel olla...
Kui taas koju saabud anna ikka märku endast.

andrus, 2005-01-10 18:36:21

tänan kõiki

ehkki aega veel on selgi teel jutustella

mõistan et nimetet artikkel kirgi esile kutsus ja mitte vaid - isegi hinnanguid mu isikule ;-)

aa mis sa teed

kas jätkata edasi tapjajumala ja armastuse jumala segamist ja kokkumätsimist

segada õli veega?

markeerisin juba kesteab mitmendat korda ühe võimaluse seda mitte teha

selgi on oma hind

ometi mitte kõrgem kui esimese lähenemisnurga puhul

fundamentalistid mind meeleldi tõrvas ja sulgedes veeretaks

ja kinnitaks seega kummalisel moel just seda mida me eespool ütlesin

andrus, 2005-01-10 18:37:30

ma tahtsin vaid öelda et Jumal on tõesti armastuse Jumal.

ja mina ei suuda mätsida kokku ohverdajate ja ohvrite jumalat

andrus, 2005-01-10 18:38:37

ilmelt on see liiga radikaalne lähenemine

mis tekitab võõristust ortodoksides

ja segadust ateistides

andrus, 2005-01-10 18:43:42

et tapmine ongi armastuse väljenduseks?

mis ime siis kui me oleme misogüünid jms.

andrus, 2005-01-10 18:46:20

lõppeks olen ma vaimulik ja ei saa endale lubada sähendseid lapselikke solvumisi nagu teised

ikka saab mult nii seatud- kui teisigi armuvahendeid

kui ma vikaarina neid juhuslikult jagama peaksin..........

Next day, Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-10 14:50:59, 2005-01-10 19:27:46

Oh, ei. Sa pisikene provokaator eksid. Uskmatud on siin sidruniks, mis kaotab su näolt enesega rahuloleva naeratuse ja paneb su kiunuma.

Kas see ongi see, milleks sa siin oled?
See on sinu maailmavaade ja ideaal?

Vähemalt aus ülestunnsitus.

Next day, 2005-01-10 19:32:28

Ka mitte see triid, ei nõua liiga palju ohvreid?

/Mõeldes Andrusele ja veel mõnele lahkunule

Hele, 2005-01-10 19:34:53

andrus, 2005-01-10 18:37:30

ma tahtsin vaid öelda et Jumal on tõesti armastuse Jumal.

ja mina ei suuda mätsida kokku ohverdajate ja ohvrite jumalat

Mis siin mätsida - nad ongi juba lahutamattult koos
ei ole ju ohvrit ilma ohverdajata ega vastupidi
vaata vägivalda siit- või sealtpoolt
no ei ole ta armastuse moodi.

a mis siis kui püüaks lihtsalt armastada
kõigest oma hingest ja meelest ja ... kõigest
ilma kedagi ohverdamatta, ohvrit või ohverdajat kummardamatta

et elas ilmas armastuse õpetaja
tervendas inimeste hingi ja ihusid
tegi ja õpetas palju head
oli täielik inimene
Jumala laps nagu me kõik
lõpuks kahjuks võimusüsteemile ette jäi
nagu paljud õpetajad ja sõnumitoojad enne ja pärast teda.

Next day, parandus, 2005-01-10 19:48:32

19:32 - Kas, mitte ka.

Hele, 2005-01-10 20:48:38

/pilgutap uskumattult silmi:
kommentaaridel on iseparanemisvõime...

andrus, 2005-01-10 20:49:26

hele ma ei saa sust aru

vägivald pole armstuse moodi?

tõsi et pole

just seda mu ju öelda püüangi

et jeesus oli ohvri lõpp - viimane ohver

nende jaoks kel kõrvad on kuulda

teised panevad aga täiega edasi

inkognito, 2005-01-10 21:40:53

_Oh, ei. Sa pisikene provokaator eksid. Uskmatud on siin sidruniks, mis kaotab su näolt enesega rahuloleva naeratuse ja paneb su kiunuma._

:-))))))))))
Miski ei pane mind rohkem muhelema, kui sinu reageering.
Sidruniks?
Sidrun on väga hea maitselisand paljudele pipstükkidele.
Ja isegi see va konjak pidi ju tee ning sidruniga alles tõelise maitse omandama.
Aga kõiges mõõdukus.
Sina ole ikka siin usuliste seas, iga teekond (VIA) algab esimesest sammust ning sinu oma on juba üsna hea jupi läbi teinud, kuigi raskel maastikul.
Küll jõuad lõpuks ka siledale rajale:-)
Ära muretse, meile võid alati loota.

Hele, 2005-01-10 21:52:04

et jeesus oli ohvri lõpp - viimane ohver

Oh oleks see siis olnud nii...
Tema armastuseõpetus on see mis elada aitab,
aga sorry ristisurma kummardamine on mu jaoks imelik.
Vägivallaakt jätkab vägivalda, mitte ei lõpeta seda
ja et see inimeste patud lunastanuvat... seda ma mõista ei suuda,
ehkki saan aru, et sellesse uskumine võib toimida tehnikana, mis aitab inimesel eneselle andestada.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-11 04:06:12

inkognito, 2005-01-10 21:40:53
:-))))))))))
Miski ei pane mind rohkem muhelema, kui sinu reageering.

Sa muheled?
Oh ei, sa ei muhele sugugi. Su näol võib olla silmakirjalik naeratus, kuid see pole sugugi see südamest tulev muhelus, mis näitaks inimese sisemist vabadust.
Sa ei ole ju vaba. Pole vaba oma mõtetes, otsustes ega tegudes, sest sul on ülesanne. Sa pead oma kleepuvatesse võrkudesse püüdma võimalikult rohkem inimesi ja muutma nad tahtejõuetuks lambukestekarjaks, kes üksisilmi taevasse jõllitades, järgneksid sulle.
Mida rohkem on sul lambukesi, seda rohkem on sul võimu ja ainult võim on see, millest sa unistad. Aga võim pole vabadus.
Võim eeldab valetamist ja vassimist ning sina valetad ja vassid.
Sulle oli antud valida vabaduse ja võimu vahel ja sa valisid võimu. Võimu teiste inimeste üle.

Sa tahaksid mind ropult läbi sõimata, kasutada samasuguseid sõnu nagu mina ja hullemaidki veel, aga sa pole sellekski vaba, sest sa pead näitama ennast hea ja rahumeelsena.
Aga sa pole seda. Kui sa seda oleksid, siis sa ei provotseeriks, sa ei kirjutaks, et minusugune ahastab ja tahab sinusuguseks saada, teades ise väga hästi, et see on vale ja selline kirjutis põhjustab ainult konflikte.
Aga konfliktid sulle ju meeldivadki, just nendest sa toitudki.

Sa pole isegi enesekindel, sest enesekindel inimene ei püüaks soovitut välja pakkuda tegelikkuse pähe, et ennast rahuldada. Enesekindel inimene ootaks rahulikult ja ei kiunuks, sest ta teab, et kord koidab päev, mil tema soov täitub ja kui ei täitu, pole ka midagi katki...

Ei, sa eksid - ma ei taha sinusuguseks saada, kristlane, ma hindan oma vabadust sinu jumalast kõrgemaks.

PS. Ja mis puutub sidrunisse, siis sa said mõttest aru küll, kuid sinu valetaja ja võltsijaloomus sundis sind võimu nimel, sellist mööda jura ajama.

muusa, Hodza, 2005-01-11 07:32:53

Ma arvan, et sa eksid inkognitos.

¿nüüd ei eksinud¿, muusa, Hodza, 2005-01-11 14:53:06

sotingokni
<————————<

täpsustagem, andrus, 2005-01-11 14:53:29

kas jätkata …segamist ja kokkumätsimist…
segada õli veega? …meeleldi tõrvas ja sulgedes…

tegelt õlle

selgi on oma hind

Olev Vallimaa, olev15@solo.delfi.ee, 2005-01-11 18:28:55

a mis siis kui püüaks lihtsalt armastada
kõigest oma hingest ja meelest ja ... kõigest
ilma kedagi ohverdamatta, ohvrit või ohverdajat kummardamatta

...Ja lihtsalt leppida sellega MIS ON ??? :)))

Marko Kaasik, marko@apollo.aai.ee, 2005-01-11 19:10:06

Ega vist ilma vägivallata ei saa.
Selleks et elada, tuleb paratamatult tarbida, ümber kujundada, muuta, hävitada täielikult või osaliselt teiste olendite elu.
Liigi Homo sapiens sisestes suhetes ei saa ka olelusvõitlusest (karmimat või pehmemat liiki vägivallast) täielikult loobuda. Ja see, kui suur ja sagedane vägivald on selle liigi ühishuvides ja kust algab destruktiivne käitumine, on päris keeruline teema.
Religioon olemuslikult tekitab inimesetes tugevaid tundmusi ja masside suunatud liikumist, seega ka vägivalda nende vastu, kes arvavad, usuvad, tunnevad teisiti. Lootus vägivallatule religioonile on naiivne, sest kõik nagunii ei ole ühesugused.

***