Kristlus ja vägivald

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1537 kommentaari.

Vastseliina Toomas, DiaTheo, 2005-01-07 17:06:46

Vau! B-B kirjutab piibel väikese tähega. Ja mina suurega:-))

Minu jaoks on Piibel üks konkreetne raamat. Seepärast.

Või pole Piiblit kui konkreetset raamatut olemaski, on vaid VT ja UT ühtede kaante vahel? Seepärast piibel?

No mis tähendust on üleüldse raamatutel.
Parem oleks kui saaks üldse ilma ühegi raamatuta.
hih-hih!!!

Vastseliina Duude,
Aleksandria raamatukogu antiigiosakonna varahoidja aastal AD 2005

DiaTheo, 2005-01-07 17:08:48

Toomas:
Ristiusk on elav traditsioon, mis sündis mitte mingi raamatuna, vaid inimestel Jeesuse Kristuse maapealsest elamisest jäänud mälestuse edasiandmisena PÄRIMUSENA.

Sa kohe ei saa ilma muinasjuttudeta, Duud! Ühest ütled lahti, piiblit pean silmas, piiblist lahtiütlemist, ja siis mõtled selle asemele kohe uue välja!

Ehk v.l. või Hodža võtavad vaevaks sulle selgitada - neid ma usaldaksin ses osas kõikse rohkem - kus ja kuidas kristlus tegelikult sündis ja millena edasi eksisteerib.

Vastseliina Toomas, ANN, 2005-01-07 17:12:33

Vastseliina Toomas:
Minu arust kogu asja tuum just selles on,
et VÄGIVALD EI KAO,
et naiivne soovmõtlemine on, et sellest maailmast siin võiks vägivald kaduda

ANN:
kui pessimistlik Sa! ;-)</i>

Nii on. Isiklik kogemus.

ANN:
Toomas, aga kuidas on/jääb siis sellega mida ütles Jeesus Kristus - et Jumala riik on otsapidi inimese sees.. on siin ja praegu.. no umbes nii Tema ütles.. eksole?

See on see olukord, millest Vägivald puudub.
Seda siin maailmas veel ei ole.

</i> Vägivald (kurjus) ei ole ju midagi väljaspool inimest ennast asuvat..</i>

Vägivalda kannavad inimesed, seda küll.

Vastseliina Toomas, Andrus, 2005-01-07 17:18:53

Andrus:

.../vägivald/...

muidugist ei kao

rivaliteet kestab samakaua kuni inimesed ilmas elavad

religioon pärssib teda ometi

ehkki läbi sellesama vägivalla

nii on religioon vägivaldne vaktsiin vaktsiin vägivalla vastu

Mina ütleks, et religioon teadvustab vägivalla paratamatuse siinses maailmas.

Ja laiemalt, kurjuse paratamatuse siinses maailmas.

.../religioon/...
pärssib läbi
vägivaldsuse paljastamise
keeldude käskude
kunagise algmõrva rituaalse läbimängimise
ohvrimehhanismi paljastamise
ohvri poole asumise
jne jne

See on asja sotsioloogiline külg
(religioon kui vägivaldsuse vähendaja ühiskonnas).

Minu arust on Usu kui maailmavaate plaanis olulisem lihtsalt see, et Usk tunnistab vägivalda ja sellesse suhtumise vajadust ühe inimese keskse eluküsimusena, millele iga maailmavaade peab andma selge vastuse (aga paraku ei anna!).

Vastseliina Toomas, DiaTheo, 2005-01-07 17:29:26

Andrus:
nii on religioon vägivaldne vaktsiin vaktsiin vägivalla vastu

DiaTheo:
Et kristlus on ise vägivaldne, demonstreerimaks inimestele, kui paha üks vägivald ikke on ja toimides seeläbi vaktsiinina vägivalla vastu!

Et kristlus fokuseerib vägivallale, aitamaks inimesi reageerida vägivallale nii, et see toimib vaktsiiinina vägivalla vastu.

DiaTheo:
Elik käib ringi üks jõhkard, kes virutab inimestele vastu lõugu ja teatab: see oli profülaktika korras, nüüd tead, kui valus teisel on, kui sa satud ise teda lööma:-((

Käib ringi jõhkardeid, kes virutavad inimestele vastu lõugu ilma midagi teatamata. Teatab hoopis ristiusk: need lõuahaagid ei loe tegelikult midagi, nii et vaadake et te ise ei anna.

Andrus:
religioon pärssib teda /rivaliteeti/ ometi
ehkki läbi sellesama vägivalla

pärssib läbi
vägivaldsuse paljastamise /olles ise vägivaldne/

DiaTheo:
Taevakene, kas usumeeste meelest on inimesed (mittekristlased?) tõepoolest nii topskid, et nendele peab vägivalda ette mängides paljastama!?

Inimesed on vägivalla ees abitud ja neid tuleb aidata vägivallast üle olema.

Andrus:
kunagise algmõrva rituaalse läbimängimise
ohvrimehhanismi paljastamise
ohvri poole asumise

DiaTheo:
Paljastatakse ohvrimehhanism ja ... kirikutes süüakse ohvri ihu ja rüübatakse tema, ohvri, verd??? Mis “paljastamine” see siis ka oli! See ju ikka enda ohvrikstoomise heroiseerimine nagu hoopis!

No aga Jeesus Kristus mitte ainult et suri, vaid ka tõusis surnuist üles ja läks taevasse.

Ihusöömise ja verejoomise juurde kuuluvad sõnad:
“Me kuulutame sinu surma ja tunnistame sinu ülestõusmist, kuni sa tuled oma kirkuses.”

Elik: kõnealuse vägivaldne surm ei loe, see surm elimineeriti > vägivald ei ole kõikvõimas.

DiaTheo, 2005-01-07 17:29:27

ANN /10:56, 1101-/:
Lugesin selle art. ka nüüd lõpuks läbi ja ei muud kui plusspunktid Andrusele kes ise kristlasena kristluses ainult armastusreligiooni ei näe (ega kuuluta) vaid kes Sa tunnistad ka selle teist poolt – kristlust kui võimu-vägivallavahendit mis ta on olnud ja mida endas kätkenud aegade jooksul..

Kui SC nüüd seda loeks, poetaks ta kindlasti mitte ühe heldimuspisara - kes ei poetaks, kui näed, et su aastatepikkune misjonitöö pole liiva jooksnud - ANN tunnistab lõpuks ometi "kristlust kui võimu-vägivallavahendit mis ta on olnud ja mida endas kätkenud aegade jooksul"!:-)!:-)

DiaTheo, 2005-01-07 17:41:28

Ma kujutan ette, Duud, kudas poisid olid koolis sinuga hädas:-((

Kui mängiti vutti, kasutasid sa kindlasti käsi mängimiseks rohkem, kui jalgu; kui mängiti kossu, patsutasud sa kindlasti palli kahe käega ja iga seitsme sammu tagant korra; kui mängiti võrku, püüdsid sa palli kindlasti kinni ja sokutasid võrgu alt vastaste poolele ...

Ja nüüd jätkad siin samasorti reeglite eiramist “argumenteeritud vaidlemise” sildi all. Sa küll tsiteerid vastast, aga vastad mingi sulle sobiva ebaadekvaatse juraga. Tahad näiteid ka?

Vaevalt, sa ju tead isegi täpselt, millega sa tegeled, va ... va ...

Vastseliina Toomas, b-b, 2005-01-07 17:47:34

b-b, Dia ja Theo, 2005-01-07 15:31:12

Mes seal ikka ymber seletada, eks va kõhnrett ise ole kõiges syydi. Hea lihtne ju, kui on kohe keegi, kellele näpuga näidata ;)

Jah. See on hea sõna. Kõhnrett on süüdi jah!

Vastseliina Toomas, 2005-01-07 17:49:38

Räägi mulle sellest va Kochnrettist pikemalt. Kindlasti on sul miskit varus! Tänud ette!

Mina võin kah rääkida! Ma lausa tahan rääkida! Ma lausa pean rääkima!

Äsja nimelt saabus Kõhnrett Moskvasse Patriarhi Tiikide juurde või kuhu see oli!

DiaTheo, 2005-01-07 17:50:49

No räägi-räägi edasi, kuulan sind huviga:-))

Vastseliina Toomas, 2005-01-07 17:53:27

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja):

Muidugi on see 20000 rootslase jutt rõvedus, aga... kas see mis jumal teeb, ei olegi hästi tehtud?

Või ei olnudki see tsunami jumalast? Ja kui see ei olnud ning too ei olnud ja muu ei olnud kaa, siis mis üldse temast on, mis tast üldse järgi jääb?

No ma ei saa aru sellest moralistlikust hoiakust!

Kuidas saab üldse arutleda selle üle, kas on hea või halb, et see Aasia tsunami oli, kui see aasia tsunami lihtsalt oli!

Vastseliina Toomas, b-b, 2005-01-07 17:57:01

b-b:

Ja tegelikult ka - ilma naljata, kurat seda teab.

Vahel on nii, justku teeks Jumal ise endasse uskumise oi kui raskeks. Kui mitte suisa võimatuks. Usu siis veel, et see on hea ja armastav Jumal. Aga see pole midagi uut, sellest on enne mind miljonid targad juba rääkinud.

Lollidest rääkimata.

Jah, kurat seda teab.

Ning äkki tõesti on kurat see Jumala nägu, millega ta meid korrale kutsub

No et nagu:

KURADI DEFINITSIOON:
(i) Kurat on see osa Jumalast, millest me ei saa aru saadagi.

Vastseliina Toomas, kaak, 2005-01-07 17:58:56

usaldamatus ja skeptiline eelhäälestatus...

Ainult nii elabki ära selle..."igapäeva elu inimühiskonnas".

Ainult nii.

Ära plära!

Elab ikka teisiti ka, kasvõi nagu meie siin DELFIs-VIAs!

Vastseliina Toomas, Andrus, 2005-01-07 18:00:26

Ahjaa. Aitüma toreda jutupuhumise eest.

Kuna see siin niisuguseks Avaliku Elu Sündmuseks kujunes, siis tänan ka siin avalikult

Toomas
/klaviatuuriklahvid klõbisevad!

Padre Alfonso, 2005-01-07 18:02:24

KURADI DEFINITSIOON:
(i) Kurat on see osa Jumalast, millest me ei saa aru saadagi.

Järelikult on enamus usutegelasi KURADIST.

Vastseliina Toomas, DiaTheo, 2005-01-07 18:07:03

Meil siin, Eestis, kus inimene usub jumala asemel inimest.Meil siin, Eestis, kus inimene usub jumala asemel inimest, prevaleerib usaldamine....

Mis Sa demagoogitsed! Nagu Jumala uskumine välistaks inimese usaldamise!

Vastseliina Toomas, DiaTheo, 2005-01-07 18:11:40

Ehk v.l. või Hodža võtavad vaevaks sulle selgitada - neid ma usaldaksin ses osas kõikse rohkem - kus ja kuidas kristlus tegelikult sündis ja millena edasi eksisteerib.

Ma ei ütle muidugi, et ajaloolised asjad seoses ristiusuga mind üldse ei huvita, aga mulle on seoses ristiusuga siiski tähtsaim Pühad Missad ja teised sakramendid, s.t ASI ISE, mitte metatasandi kirjeldused.

DiaTheo, proovi sellest aru saada, et KIRJELDUSED ei ole veel ASI ISE.

Minu arust ei tee arvesta Sa sellega, et ma teen nendel kahel asjal nii usu kui muude nähtuste puhul eriti täpselt vahet.

SUM-SUM-SUMISEV Vastseliina,
ASJANA inimene, KIRJELDUSENA mesilane

Vastseliina Toomas, Dia Theo, 2005-01-07 18:16:35

Koolis pallimängudes ei olnud ma eriti tugev tõesti :)))

Ja nüüd jätkad siin samasorti reeglite eiramist “argumenteeritud vaidlemise” sildi all. Sa küll tsiteerid vastast, aga vastad mingi sulle sobiva ebaadekvaatse juraga.

Minu arust on probleem hoopis selles, et Sina ei tunnista minu aksiomaatikat, vaid nõuad, et mina lähtuksin Sinu omast.

DiaTheo, Duudele, 2005-01-07 18:17:22

Ise kah demagoogitsesid (märka siis, et ma poolenisti nõustusin sinuga:-))! Mul, nimelt, käis sinna ette üks pehmendav lause veel!

Vastseliina Toomas, P. Alfonso, 2005-01-07 18:20:02

Padre Alfonso, 2005-01-07 18:02:24

KURADI DEFINITSIOON:
(i) Kurat on see osa Jumalast, millest me ei saa aru saadagi.

Järelikult on enamus usutegelasi KURADIST.

Eks kurat ilmutab ennast eri inimestele tõesti väga erineval kujul. Tähtis on ainult resultaat surma hetkel.

***