Kristlus ja vägivald

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1537 kommentaari.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), levi, 2005-01-03 16:53:50

Muide, mis sa arvad (kui fantaseerida), kas sina, kui sa oleksid elanud tolle aja Hispaanias, ei oleks kohe kindlasti võinud näituseks olla keegi neist, keda sa silmas pidasid?

Ja siis? Mida muudaks see kui mina olnuks Torquemada?
Kuid ega kirik märatsenud ainult Hispaanias, ka siin ei löönud ta risti ette... usulised küll lõid, aga ega see pisiasi neid ei peatanud.

Padre Alfonso, 2005-01-03 16:59:24

Võimatu on, et sa ei märkaks, et see aeg on juba ammu läbi.

Kas ikka ON läbi?

Arvad, et sul on võimalus midagi ümber pöörata?

Küsimus pole millegi ümber pööramises.
Küsimus on tegude hindamises.

Või näed sa mingit reaalset ohtu?

Oht on vägagi reaalne, kusjuures selle ohu üks märk on kiriku tahtmatus võtta vastutust enda sooritatud hirmutegude eest.

Mis kristluse kui usundi eriti ohtlikuks teeb, on Andrus Noraku mainitud kaks liini.

Oma Jumala eeskujul kahte liini ajades võib kristlane rahumeeli jutlustada armastust ja külvata hävingut, kusjuures ta ei eksi Õpetuse vastu mitte milleski.

Ajalugu näitab, et seda on tehtud minevikus ja tehakse ka praegu, kui jõud vastastest veidigi üle käib.

Hiljem (vajaduse korral) kuulutatakse “pahad poisid” mokaotsast mitteõigeteks kristlasteks ja väidetakse, et nad said õpetusest valesti aru, ning masinavärk võib rõõmsalt uuele ringile minna.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), Vastseliina Toomas, 2005-01-03 16:59:39

Ma üritan keskenduda positiivsemale ja lihtsalt nendin, et Kiriku ajaloolisele vägivaldsusele hinnangu andmisel ei tohi unustada, et Kirikul on alati olnud vastaseid nii lähemal kui kaugemal.

Keskendu siis ja mõtle, et kas türgid oleksid Euroopasse tulnud, kui kristlased poleks neil ristisõdade aegu külas käinud ja ennast nende vaenlaseks teinud?
Moslemid peavad kristlasi ikkagi õigeusklikeks, kuigi natuke eksi läinuteks :o)

Vastseliina Toomas, Padre Alfonso, 2005-01-03 17:11:37

Mis kristluse kui usundi eriti ohtlikuks teeb, on Andrus Noraku mainitud kaks liini.

Jeesus Kristus ja kaks liini???

Kristlus ja muu kui Jeesus Kristus???

/??? märgib eriti retoorilist küsimust/

PL, 2005-01-03 17:18:51

Vaatan, lood sünnivad otse Teel - peaaegu pool Andruse “mürast” ju siin enne juba maha öeldud.

PL, 2005-01-03 17:19:53

Mõista-mõista, mis see on:
lipp lipi peal
lapp lapi peal
ilma nõela pistmata?

Kutsud mind oma lasteaeda mängima?

Vastseliina Toomas, 2005-01-03 17:20:44

Mis stsientismi kui usundi eriti ohtlikuks teeb, on Kostariika tarakanid, inimese elamise jaoks ebaoluliste teadmiste seadmine inimeste elamise põhitõdedest kõrgemaks

PL, 2005-01-03 17:26:13

Hullu ja “buda” käitumise mõningane väline sarnasus ei tähenda sisemist sarnasust.

“Buda” käitumisnormide eiramine tuleb suurenenud selgusest, hullul aga segadusest.

Ma ei rääkinud käituminormide eiramisest, vaid taevastest-põrgutest, mida parajasti läbitakse (mõned hullud läbivad mõlemaid korraga)

Kui ma kukun kaevu, mil pole põhja...Minu hüpotees oli: pole vahet, kas kukun sinna teadmatult või teadlikult (nagu teeb seda religioon)

Pole välistatud, et Ken Wilberil (ja sul) on õigus, ja vahe siiski on.

Kuid see tundub liig endastmõistetav.

PL, praktik, 2005-01-03 17:30:34

see on kahtlemata üks lähenemise nurk elule.Mina leian,et siiki on hea kui selles loos on keegi konkreetne isik sees,kellega saab ikka isiklikult suhelda ja rääkida.Lugu iseenesest on liiga lai ja laialivalguv mõiste.Vot!

Lugu on ikka Kangelasest - tavaliselt Maa pealt Teed Taevasse teadvast pooljumalast (poolinimesest)- kellega suhelda ja samastuda. Lool on ikka tegelased - nagu kompositsioongi.

Ja Loo lõpp on - nagu arengulisel muinasjutul ikka - alati hea. Lõpp on parem kui algus.

Alles tagantjärgi võib selguda, et teiselt poolt vaadatuna on asi hoopis vastupidi (Pidin ma pühakuks saama!)

Aga see väljub juba muinasjutu piirest.

PL, 2005-01-03 17:33:43

Meie Issand Jeesus Kristuse kõrval apostlite hulgas.

PL: Näib, et see sõltuvus on igati õigustet.

Miks mitte leida end ikka ja uuesti heast seltskonnast.

Siis on ka Jumal ligi.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), Vastseliina Toomas, 2005-01-03 17:34:13

Mis stsientismi kui usundi eriti ohtlikuks teeb, on Kostariika tarakanid, inimese elamise jaoks ebaoluliste teadmiste seadmine inimeste elamise põhitõdedest kõrgemaks

Hmmm...
Ja mis on siis põhitõed? See vä:

Apostlite ülesanne

5. Need kaksteist läkitas Jeesus, käskis neid ning ütles: "Ärge minge paganate teele ja ärge astuge samaarlaste linna,

6. vaid minge ennemini Iisraeli koja kadunud lammaste juurde.

7. Ja minnes kuulutage ning öelge: taevariik on lähedal!

Padre Alfonso, 2005-01-03 17:35:03


Mõista-mõista, mis see on:
lipp lipi peal
lapp lapi peal
ilma nõela pistmata?

Kutsud mind oma lasteaeda mängima?

Ei, üritasin käepäraste vahenditega PL-i mõttemaailma visuaalset pilti luua.

Aga
ega see
päris hästi õnnestund-
puudu jäi
Tubli Annus Müra-Dünamiiti, mis
Lipid ja Lapid
Ürgplahvatuse Jungiliku Arhetüübina kaootilis-pedagoogiliselt
Kõrvulukustavas Vaikuses
ringi laperdama
paneks
või mis arvaks sellest
Wilbur?

Padre Alfonso, 2005-01-03 17:39:32

Kui ma kukun kaevu, mil pole põhja...Minu hüpotees oli: pole vahet, kas kukun sinna teadmatult või teadlikult (nagu teeb seda religioon)

Sul miski probleem selle kukkumisega.
(tea, kas libedate kõnniteede pärast vai mis?)

Näe, kägu ka kukub, aga pole ta seepärast buda ega hull.

Äkki hoopis Kolmas Tee?

PL, 2005-01-03 17:41:56

PL: Jah, kosutust on raskel hetkel kindlasti vaja.

Tore, et seda möönad. Kas see võimalus sobib orgaaniliselt Sinu mudelisse, mis üldiselt tundub pigem olevat suunatud “kõiksusevallutamisele”?

Oleneb isikliku hulluse faasist. Viimane kuulub maniakaalsesse, esimene depressiivsesse faasi.

Asi on praktiline nagu Juhan Liivi "Joak, kurrat, jalad põhjas!"

PL, 2005-01-03 17:44:34

Oma Jumala eeskujul kahte liini ajades võib kristlane rahumeeli jutlustada armastust ja külvata hävingut, kusjuures ta ei eksi Õpetuse vastu mitte milleski.

No see jo tavaline skisofreenia, kus vari ei tea, mis mask teeb. Ja vastupidi. Seks ongi Saatan, va patuoinas.

PL, 2005-01-03 17:49:36

Mis stsientismi kui usundi eriti ohtlikuks teeb, on Kostariika tarakanid, inimese elamise jaoks ebaoluliste teadmiste seadmine inimeste elamise põhitõdedest kõrgemaks

PL: (noogutab justkui nõustudes). Kuid kas pole tegu lihtsalt eri daimonitega, mis meil parasiteerivad, olemata tasakaalustatud teiste daimonite poolt?

Oskame/saame elada vaid läbi jumalate, aga nood põrgulised kipuvad kõikse aeg unustama, kes on kes(s)e.

PL, 2005-01-03 18:02:53

Näe, kägu ka kukub, aga pole ta seepärast buda ega hull.

Kas oled alles käo usku või juba kägu ise?

Äkki hoopis Kolmas Tee?

Ja kägu tema prohvet?

Lase aga tulla! Kui ei mahu ühelegi riiulile, on lootust.

Lilleke, 2005-01-03 18:27:19

/Ligi 2000 aastat vägivalda sanktsioneerinud apologeetika seljas ei saa enam edasi sõita. Kui kirik ise korraks meeleparandajate ja armuotsijate kilda astub, taastab ta seeläbi ehk ka osa oma kõikuma löönud autoriteedist meie ühiskonnas./

Ka praegustest pingetest kristluse islami vahel oleks ehk abi, sest sealt alates jäetaks usk kui selline üldse teisejärguliseks ja läheb võitluseks kultuuri,maailmavaate jne. eest..

Vastseliina Toomas, PL, 2005-01-03 19:06:38

Lugu on ikka Kangelasest - tavaliselt Maa pealt Teed Taevasse teadvast pooljumalast (poolinimesest)- kellega suhelda ja samastuda. Lool on ikka tegelased - nagu kompositsioongi.

Ja Loo lõpp on - nagu arengulisel muinasjutul ikka - alati hea. Lõpp on parem kui algus.

Alles tagantjärgi võib selguda, et teiselt poolt vaadatuna on asi hoopis vastupidi (Pidin ma pühakuks saama!)

Aga see väljub juba muinasjutu piirest.

—-

Muud valikut pole.

Seda et ma praegu siin olen tühistada ei anna.

Olemine on.

Vastseliina Toomas, Lilleke, 2005-01-03 19:09:49

Ka praegustest pingetest kristluse islami vahel oleks ehk abi, sest sealt alates jäetaks usk kui selline üldse teisejärguliseks ja läheb võitluseks kultuuri,maailmavaate jne. eest..
—-
Kas siis usk pole maailmavaade?

Minu usk on küll minu maailmavaate kese.
Vähemalt ideaalis. (Tuleb möönda, et praktilises mõtlemises kannan siiski ka korralikku annust stsientismi.)

***