Kristlus ja vägivald

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1537 kommentaari.

Padre Alfonso, 2005-01-06 14:29:33

Noh ütleme siis, et Jumal armsa eestirahva kürva vahendusel.

A mida hirmsat see armas eestirahvas siis Toomale tegi?

Padre Alfonso, 2005-01-06 14:31:49

Eelmisele lisaks, et küsin seepärast, et kristlasi parafraseerides solvab mind hingepõhjani, kui eesti rahvast süüdistatakse millegi äravõtmises, kusjuures näiteks mina eestirahva osana pole võtnd miljonitki!

Vastseliina Toomas, Hodža, 2005-01-06 14:33:22

Ilus ümmargune jutt, aga minu mõte oli hoopiski muus ja just 363 lehekülg annab sellele selgituse.

Mul ei ole mainitud lehekülge käepärast.

Vastseliina Toomas, Alfonso, 2005-01-06 14:35:54

Või kui see küsimus liiga solvav tundub, siis selgitad ehk selle ära, miks siirad usklikud jubedalt solvuvad, kui neile palvetamisest tõusvat tulu meelde tuletatakse?

Sa solvad mind! Ma olen siiras usklik ja ma ei solvu jubedalt, kui mulle palvetamisest tõusvat tulu meelde tuletatakse.

Vastseliina Toomas, 2005-01-06 14:38:22

ü.k., 2005-01-06 14:24:03

kurval?

—-

Ei. Armsa eestirahva kürva /looma peenise/ vahendusel. Armas eestirahvas nikkus mu loomalikult läbi.

/Heiti Talviku jutt oma munandikoti kinkimisest Betti Alverile tubaka hoidmiseks Jaan Krossi memuaariraamatust “Kallid kaasteelised”/

Padre Alfonso, 2005-01-06 14:38:48

Ei, Toomas, sina solvad mind! Anna kohe vastust eestirahva pattude asjus!

b-b, Toomas ja Alfonso, 2005-01-06 14:41:26

Te kutsuge teineteist duellile :)

Vastseliina Toomas, Alfonso Segoviast, 2005-01-06 14:43:01

Sina oled ju Hispaaniast. Mis Sul asja eestirahva loomalike pattudega?

Padre Alfonso, 2005-01-06 14:43:12

Te kutsuge teineteist duellile :)

Eip.
See poleks Vastseliina suhtes humaanne.

Aga vastust eestirahva asjus tahaks küll kuulda ja kähku!

Padre Alfonso, 2005-01-06 14:45:41

Sina oled ju Hispaaniast. Mis Sul asja eestirahva loomalike pattudega?

Sama palju kui üksikul kristlasel üldiste süüdistustega kristluse aadressil.

Kas hakkab analoogia koitma või peab veel puisemalt ja punasemalt ette joonistama?

Vastseliina Toomas, Alfonso Segoviast, 2005-01-06 14:45:47

Aga vastust eestirahva asjus tahaks küll kuulda ja kähku!

Ei saa aru, mis vastust ma andma peaksin.
Et kuidas julgesin ellu jääda või?

Po, 2005-01-06 14:47:41

Minagi tahaks vastust eeatirahva asjus...

Kui kõik tuleb Jumalast või Jumalalt, kuidas siis &0-miljoni loos on süüdi eestirahvas?

Vastseliina Toomas, Padre Alfonso, 2005-01-06 14:49:07

Vastseliina Toomas:
Sina oled ju Hispaaniast. Mis Sul asja eestirahva loomalike pattudega?

Padre Alfonso:
Sama palju kui üksikul kristlasel üldiste süüdistustega kristluse aadressil.

Vale analoogia.

Igale üksikule eestlasele on kohustused kätte
näidatud väga konkreetses maises seaduseraamatukeses nimega Eesti Vabariigi Põhiseadus.

Maises mateerias oleme kõik eestlased.

Vastseliina Toomas, Padre Alfonso, 2005-01-06 14:51:30

kristlasi parafraseerides solvab mind hingepõhjani, kui eesti rahvast süüdistatakse millegi äravõtmises, kusjuures näiteks mina eestirahva osana pole võtnd miljonitki!

Sina oled lasknud eestirahval märatseda põhiseadusevastast omandireformi teostades.
(Mina muidugi ka, aga olen sellele vähemalt sõrgu vastu ajanud, mis ei võta minult muidugi süüd olla ise samuti armsa eestirahva liige.)

väikese mulliga, Alfonso, 2005-01-06 14:52:01

See, millal ja kuidas keegi palvetab, ei ole sinu asi, Alfonso.
See on inimese ja Jumala vaheline asi.
Ja sa oled tühine lahmija.
Oma suures püüdes kuidagigi teisi torgata, räägid sa jaburusi asjadest, millest sul aimugi pole.

Ja ära kirjuta mulle mingeid solvumisi kaela.
Ära projitseeri mulle omi emotsioone.

Pole sina see, kes suudaks siin mind solvata.
Küll solvad ja mõnitad sa siin kristlasi üldiselt.
Kuidas keegi solvuda võtab, on igaühe enda asi.

Padre Alfonso, 2005-01-06 14:53:04

Ei saa aru, mis vastust ma andma peaksin.
Et kuidas julgesin ellu jääda või?

No kuidas muidu terane Vastseliina nüüd nii taipamatuks muutus?

Ok, hästi aeglaselt ja puust ja punaselt:

1. Ükskõik mida laitvat kristlaste tegude kohta öeldakse, kohe on platsis keegi (eriti Vastseliina), kes väidab, et ei ole nii, kuna tema isiklikult või keegi keda ta tunneb, ei käitu nii.

Või väidavad kristlased, et neid on isiklikult solvatud.

2. Sina loobid tõsiseid süüdistusi eesti rahva pihta.

Kui ma reageerin, küll parodeerides, solvumisega nagu keskmine kristlane, siis tundub see sulle arusaamatu ja totter.

Kuidas sa seda seletad?

Meie ja nemad?
Jupiterid ja härjad?
Meie ja nende moraal?
Meie ja nende tõde?
Meie ja nende tunded?

Vastseliina Toomas, Po, 2005-01-06 14:53:58

Kui kõik tuleb Jumalast või Jumalalt, kuidas siis &0-miljoni loos on süüdi eestirahvas?

Sest 60 miljoni lugu on väga konkreetne maine lugu, mille taga on omandireform, mis on puhas eestirahva vägivald, mis on risti vastu põhiseadusele.

väikese mulliga, Padre Alfonso, 2005-01-06 14:31:49, 2005-01-06 15:02:19

Eelmisele lisaks, et küsin seepärast, et kristlasi parafraseerides solvab mind hingepõhjani, kui eesti rahvast süüdistatakse millegi äravõtmises, kusjuures näiteks mina eestirahva osana pole võtnd miljonitki!

:)))))
Kasssanäe, milline valukisa, kui sind kellegi hulka arvatakse, kes jutksui vastutaks millegi eest.

Aga siit sinusuguste poolt muud ei loegi, et kristlus ja kristlased.
Ka Toomas on nende seas vaid üks persoon.
Ja kõik teisedki siinkirjutavad usklikud.

Kas Toomas on tapnud, vägistanud ja tule ja mõõgaga sind ähvardanud, on kurjuse ja vihkamise etalon???
Aga just seda sa siin kõigile külge poogid.

Ja nüüd korraga, aiaiai, mis te mulle liiga teete, mina isikililt pole midagi teinud.
Mage, oikui mage :((

Vastseliina Toomas, Padre Alfonso, 2005-01-06 15:02:20

1. Ükskõik mida laitvat kristlaste tegude kohta öeldakse, kohe on platsis keegi (eriti Vastseliina), kes väidab, et ei ole nii, kuna tema isiklikult või keegi keda ta tunneb, ei käitu nii.

Just.

Või väidavad kristlased, et neid on isiklikult solvatud.

Nõrgemate hädakaitse.

2. Sina loobid tõsiseid süüdistusi eesti rahva pihta.

Jah.

Kui ma reageerin, küll parodeerides, solvumisega nagu keskmine kristlane, siis tundub see sulle arusaamatu ja totter.

Oi ei. Näen selles tüüpilist eestlase reaktsiooni olukorrale, kus tuleb tunnistada, et eestirahvas polegi tingimata ajaloo õnnetu ohver, vaid et ka temal endal on ajaloos ohvreid, kaasaarvatud tema enda rahvuskehast.

Kuidas sa seda seletad?

Eestlastesse “oh kui palju me oleme pidanud kannatama!”-loogikaga sissekasvatatud silmaklappidega tegelikkuse suhtes, mis ei luba tegelikkusele adekvaatselt reageerida ja seetõttu tuleviku olukordadeks võimalikult hästi ennast ette valmistada.

Meie ja nemad?

Ei. Meie, eestlased, ise koos kõigi oma ohvritega.

Jupiterid ja härjad?

Meie ja nende moraal?
Meie ja nende tõde?
Meie ja nende tunded?

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-06 15:05:14

Vastseliina Toomas, Hodža, 2005-01-06 14:33:22
Mul ei ole mainitud lehekülge käepärast.

Aitame siis sind.
**************
“Te tahate tungida selle hirmsa saladuse põhjani,” ütles Winteer. “Hüva, olgu nii. Kuulake siis, milline on see naine, kelle pärast te tulete täna minult aru pärima. On kindel, et see naine mürgitas minu venna. Ning selleks, et saada ka minu pärijaks, valmistus ta tapma mindki. Mul on selle kohta tõendid. Mida te selle peale ütlete?»
“Ütlen vaid, et ta oli minu ema.»
“Ühe mehe, kes kunagi oh õiglane, hea ja puhas, viis ta nii kauge1e, et see surnuks pistis önnetu Buckinghami hertsogi. Mida. arvate te sellest kuriteost, mille kohta mul on samuti tõendid?”
“Ta on minu ema.”
“Tulnud tagasi Prantsusmaale mürgitas ta Béthune’I augustiinlaste kloostris noore naise, kes armastas üht tema vaenlastest. Kas see kuritegu ei veena teid, et karistus oli õiglane? Ka selle kuriteo kohta on mul tõendeid.”
“Ta oh minu ema,” karjus noormees, kelle hüüded kõlasid iga korraga ikka metsikumalt.
“Süüdistatuna mõrvas ja alatustes, põlastusváärne kõigi silmis kuid ikka veel ähvardav nagu verejanuline panter, .langes ta lõpuks nende meeste hoopide all, keda ta oli meeleheitele viinud ja kes talle iial vãhimatki kurja polnud teinudd. Oma hirmsate kuritegude pärast viidi ta kohtunike ette. Ja see timukas, keda he kohtasite ja kes, nagu te väidate. teile kõik jutustas, seesama timukas pidi teile ka ütlema – kui ta teile tõesti kõik jutustas - , et ta värises rõõmust, makstes kätte oma venna häbistamise ja sellele järgnenud enesetapu eest. See rikutud tüdruk, truudusetu abikaasa, ebainimlik õde, mõrtsukas, mürgitaja, kes äratas jälestust kõigis, kes teda tundsid, kõigis rahvastes, kes teda enda hulgas vastu võtsid, suri neetuna taeva ja maa poolt. Selline naine oli ta.”

363

Mordaunt ei suutnud nuuksatust tagasi hoida ja veri valgus ta kahkjasse näkku.
Ta surus käed rusikasse, higi voolas ta näolt ja ta heledad juuksed olid laubal püsti tõusnud nagu Hamletil.
“Vaikige härra,” Hüüdis ta metsikus vihas, “Ta oli minu ema…”

***