Kristlus ja vägivald

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1537 kommentaari.

tase, Toomas, 2005-01-06 13:43:53

_Minu isiklik kogemus ütleb, et paradoksaalselt on nii, et mõningate konkreetsete rangete moraalinõuete järgimine lisab tegelikult muus elamises isiklikku vabadust, mida tavaliselt seostakse just tolerantsiga moraalinõuete lõdvendatuse mõttes. (Tegelikult on see väga üllatav tõsiasi küll.)_

1984

Ilmselt on eeskuju nakkav.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-06 13:44:06

Vastseliina Toomas, Hodža, 2005-01-06 13:37:24
Haa. Haa. Haa.

Ega keegi millegi sees olijatest ei taha näha selle halba, mille sees ta on. Eks see ole umbes nagu emagagi...

Võta pihku Dumas ‘Kakskümmend aastat hiljem’ ja loe läbi 363 lehekülg...

Padre Alfonso, 2005-01-06 13:44:09

Leidsin Sulle hea nime.

Nimi ei riku meest.

A üldiselt on nime väänamine muude ideede lõppemise märk.

nipitiri, Vastseliina, 2005-01-06 13:44:20

mõtlesin üleilmselt...
kõigis religioonides...
riikides...
keeltes siis ka...
üldiselt... gotmituns
tegelikult ma ju ei arva, et kõigist religioonidest ainult kristlus vägivalda õigustaks...

tase, praktik, 2005-01-06 13:46:28

_Muhameedi jumalat pole olemas,selleks pole mingit praktilist tõestust,et ta on olemas_

Tohoh, ning sinu jumala kohta on siis praktiline tõestus olemas?

tase, Toomas, 2005-01-06 14:00:40

_Täpselt samuti, nagu tugevama õigus andis “armsale eestirahvale” õiguse võtta minult minu elu seoses Pirita 60 Looga._

See oli ikka jumal, kes sul rikastuda ei lasknud, mitte eesti rahvas.

väikese mulliga, Alfonso, 2005-01-06 14:03:15

Seletage mulle see ära, miks on nn. “kristlased” valmis kulutama tunde vihatud tuuleveskitega võitlemisele, kuid ei kuluta minutitki puhastavatele ja tervendavatele palvetele?

Miks sa lahmid ja labatsed.
Kust võtad sa ülbuse öelda, mitu Minutit või tundi keegi usklik oma ajast palvele pühendab?
Ära räägi asjadest , millest sul õrna aimugi pole.
Ega saagi olla.

tase, Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-06 14:08:56

_Sel hetkel kui ristisõdijad said paavvsti heakskiidu, lakkasid nad olema sakslased ja jäid ainult kristlasteks._

Tõepoolest, millistest sakslastest on siin jutt?

Võibolla siiski inimestest, kes olid mingis seoses Sacheniga?

Vastseliina Toomas, tase, 2005-01-06 14:13:07

_Vastseliina Toomas:
Me ei ole mehed La Manchast ega vaja vahetusriideid. Ja isegi kui vajame, mulle riiete vahetamine ei meeldi.

tase:
Seda mõtlevad üldiselt ka need eesti mened, kes USAsse illegaliseeruvad. Hiljem saab pesemine ja riiete vahetamine elunormiks._

:))) Tore et see mu eilne jurajutt ikka mõne selle sisu arutava kommentaari kah välja meelitas.

Tase, aitüma!

Ilmselt on eeskuju nakkav.

väikese mulliga, Alfonso, 2005-01-06 14:15:45

Soovitan soojalt: lase oma nädalavanune solvumine lahti ja hangi prillid.

Millal ja millega sa mind nädal tagasi solvasid.
Värskenda mu mälu palun!

Vastseliina Toomas, Hodža, 2005-01-06 14:17:08

Ega keegi millegi sees olijatest ei taha näha selle halba, mille sees ta on. Eks see ole umbes nagu emagagi...

Elamise paratamatus on paraku see, et millegi sees oleme igatahes. Minul isiklikult on eestluse sees olemine kõige raskem asi. Kristluse sees olemist pean privileegiks, ärateenimata privileegiks seejuures.

Vastseliina Toomas, Alfonso, 2005-01-06 14:20:44

Nimi ei riku meest.

Kus Sa sellega! Õige nimi paneb mehe õigesti paika.
Nimi määrab. Jeesus Kristus!

A üldiselt on nime väänamine muude ideede lõppemise märk.

Mõnikord on nime muutmine aga arutelu viimine uuele tasemele.

Näiteks on mul õnnestunud maha raputada oma vana nimi “Duude” koos selle Pirita Loo-allusioonidega.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), Olev Vallimaa, 2005-01-06 14:21:22

Vastseliina Toomas, Hodža, 2005-01-06 14:17:08
Elamise paratamatus on paraku see, et millegi sees oleme igatahes. Minul isiklikult on eestluse sees olemine kõige raskem asi. Kristluse sees olemist pean privileegiks, ärateenimata privileegiks seejuures.

Ilus ümmargune jutt, aga minu mõte oli hoopiski muus ja just 363 lehekülg annab sellele selgituse.

Padre Alfonso, 2005-01-06 14:22:37

Millal ja millega sa mind nädal tagasi solvasid.
Värskenda mu mälu palun!

Pole kursis, hea inimene, eriti arvestades et sind järjekordselt solvuma pannud lõik oli kirjutatud vastuseks elfitaadile.

Aga kui sa siin juba kurjustad, siis selgita ära, millal on see osa päevast, millal sina ligimeste armastamise ja palvetega tegeled? (eelmine solvumise allikas)

Või kui see küsimus liiga solvav tundub, siis selgitad ehk selle ära, miks siirad usklikud jubedalt solvuvad, kui neile palvetamisest tõusvat tulu meelde tuletatakse?

Vastseliina Toomas, tase, 2005-01-06 14:23:11

tase:
Täpselt samuti, nagu tugevama õigus andis “armsale eestirahvale” õiguse võtta minult minu elu seoses Pirita 60 Looga.

Vastseliina Toomas:
See oli ikka jumal, kes sul rikastuda ei lasknud, mitte eesti rahvas.

- - -

Noh ütleme siis, et Jumal armsa eestirahva kürva vahendusel.

ü.k., 2005-01-06 14:24:03

kurval?

Vastseliina, nipitiri, 2005-01-06 14:24:42

Ma umbes nii saingi aru.

Jumal on Jumal, ükskõik kas sellest rääkida ristiusu sõnadega või mitte.

Andrus, 2005-01-06 14:24:55

niih

toomas võta kontakti

millaski

aeg oleks raamatuid vahetada

ootan ka su uut artikkelt

Vastseliina Toomas, tase, 2005-01-06 14:27:24

Võibolla siiski inimestest, kes olid mingis seoses Sacheniga?

Sa arvad, et sakslased on asjaarmastajad, et ajad segi saksakeelse sõna Sachen ‘asjad’ ja Saksimaa nime Sachsen?

Ma ei usu, et saksa ristirüütlid eriti asjaarmastajad olid. Oskasid ikka oma germaani taplustööd minu arust küll.

Vastseliina Toomas, Andrus, 2005-01-06 14:28:07

Tore.

***