Kristlus ja vägivald

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1537 kommentaari.

väikese mulliga, levi, 2005-01-06 11:55:33

Olen täitsa nõus leviga, et Hozza ja Alfonsi suguste kristluse ja kristlaste mõnitamine ja tahtlik halvustamine võib mõjuda nõrgema närvikavaga, siirale ja netikeskkonnas kogenematule inimeslee täiesti ruineerivalt.

Sellisel juhul on tõesti parem kõigest sellest eemale hoida.

Ometi kiitus levile selle võitlusvaimu ja tahtmise eest, enda jaoks püha asja eest seista ja seda kaitsta.

Seda, et Hozza ja Alfons satanismiga tegeleks, seda ma ei arva, asi sellest kaugel.
Aga lihtsalt õelad, kurjad, vastanduvad ja eriti kristlust ja kristlasi vihkavad inimesed on nad küll.
Nad ei otsi siin kompromisse ega ühist nimetajat, veelvähem üksteisemõistmist vaid on siin ainult hävitamas, neile võõrast, hirmutavat ja antipaatset.
Ja selleks kõlbavad kõik vahendid.

Sellegipoolest, neid mitte isikliklt võttes ja kõik see sapipritsimine olematu lastetoa ja rumaluse arvele kirjutades, saab nendega hakkama.

Vastseliina Toomas, levi, 2005-01-06 11:55:42

Hodžal on kahtlemata õigus, väites midagi sarnast (umbes), et ei ole vaja kristlastel kirjutada. See ongi tegelt kõige õigem. Aga siis tekib paratamatult üles küsimus: mille pärast oli üldse sellist artiklit vaja? Kelle jaoks? Mitteusklikele halbadele, kes seda niivõiteisti teavad ja selle tagajärjel selliselt käituvad?

Oi ei. See oli väga hea artikkel, sest probleemidest rääkimine on alati palju õigem kui probleemidest kõrvalevaatamine. Kristluse ja vägivalla suhe on probleem. Eriti “tule ja mõõga” ajalooga Eestis.

Samas ütlen sulle ausalt, et artikkel on väga rumal ja eksitav (anna andeks andrus, et nii ütlen, aga teisti ei saa, sest soovin selle rongi peatumist).

Ristiusk ei ole nii nõrk, et absoluutselt kõigest ei oleks suutlik arutama.

kaak, 2005-01-06 11:56:38

Andruse artikkel on tegelikult väga hea.

Kui keegi vastavalt oma rikutuse astmele sellest aru ei saa...pole vaja teisi süüdistada, kõige vähem artikli autorit.

Tundes Andrust, tean, et teda vähemalt aususe ja siiruse puudumises süüdistada ei saa.

Vastseliina Toomas, Padre Alfonso, 2005-01-06 11:57:46

Mille KURADI jaoks seda usust jahumist vaja on, kui usklik selle asemel, et kasutada oma usu antud võimalusi enda tervise parandamiseks siin vihkamisest soiub ja siis psühhiaatri juurde abi saama jookseb?

Sest usk on kõiksus ja sinu mainitud nähtused kuuluvad samuti kõiksusse.

Usk EI OLE ühiskonnast eraldunud kitsas eluvaldkond nimestikus “Kultuur. Teadus. Usk jne.”

nipitiri, 2005-01-06 12:01:30

ei oska ma rääkida usust
ei oska ma rääkida tunnetest
nende jaoks pole sõnu
sõnad on selleks, et rääkida sellest
mida tean
üht-teist ju tean
veel rohkemat ei tea
sestap' räägin vähe
*
võtsin eile appi lause
see on tõde, sest see meeldib mulle
mulle meeldib näiteks:

Imagine there’s no heaven
It’s easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today...
Imagine there’s no countries
It isn’t hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace...

You may say I’m a dreamer
But I’m not the only one
I hope someday you’ll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world...

You may say I’m a dreamer
But I’m not the only one
I hope someday you’ll join us
And the world will live as one

*

b-b, 2005-01-06 12:01:34

Ristiusk ei ole nii nõrk, et absoluutselt kõigest ei oleks suutlik arutama.

Mhmh, just sedasama olen ammu mõelnud. Ja et Kristus ei ole mingi könn, keda kaitsma peaks, Jumal samuti mitte. Tõde ei vaja enda eest võitlemist, muidu ta ju poleks mingi tõde vaid yks puuslik teiste hulgas :)

Padre Alfonso, 2005-01-06 12:05:23

Sest usk on kõiksus ja sinu mainitud nähtused kuuluvad samuti kõiksusse.
Usk EI OLE ühiskonnast eraldunud kitsas eluvaldkond nimestikus “Kultuur. Teadus. Usk jne.”

Toomas, Toomas, nüüd räägid küll mööda.

Jutt ei ole mingist abstraktsest kõiksusest ega eluvaldkondadest.

Jutt on kõige praktilisemast, lihtsamast ja isiklikumast asjast- palve tervendavast jõust.

Seletage mulle see ära, miks on nn. “kristlased” valmis kulutama tunde vihatud tuuleveskitega võitlemisele, kuid ei kuluta minutitki puhastavatele ja tervendavatele palvetele?

Isegi palvetama nende eest peab keegi teine.

b-b, 2005-01-06 12:10:37

Seletage mulle see ära, miks on nn. “kristlased” valmis kulutama tunde vihatud tuuleveskitega võitlemisele, kuid ei kuluta minutitki puhastavatele ja tervendavatele palvetele

:)))))))

Väga hää :)

Ja paraku just nii ongi, sest siis algab soigumine teemal, et ‘olen ju kõigest inimene’, ‘vaim on kyll valmis, aga ihu nõder’ jne jne. Ja praegu naeran rõõmsalt ka enda yle, sest tõesti sagedamini võiks ka mulle meenuda, et yks pisike palve.. No nii, nagu tark naine Agatha Christie lasi miss Marple'il vahetevahel lugeda yhe pisikese palve.. :)

Ärge õiendage hyva Alfonso kallal, sest yks Issanda vits õigel ajal õiges kohas ei tee iial halba :)

elfitaat, 2005-01-06 12:22:03

Olen täitsa nõus leviga, et Hozza ja Alfonsi suguste kristluse ja kristlaste mõnitamine ja tahtlik halvustamine võib mõjuda nõrgema närvikavaga, siirale ja netikeskkonnas kogenematule inimeslee täiesti ruineerivalt.

Sellisel juhul on tõesti parem kõigest sellest eemale hoida.

Ometi kiitus levile selle võitlusvaimu ja tahtmise eest, enda jaoks püha asja eest seista ja seda kaitsta.

Seda, et Hozza ja Alfons satanismiga tegeleks, seda ma ei arva, asi sellest kaugel./

Olge tänulikud Hodžale ja Alfonsile, sest nemad aitavad teil tugevaks saada. Need on ju teie omad mustad plekid alateadvuses, mis väljapääsu nõuavad. See on puhastumine.

Kõik sümptomid näitavad, et see on oma alateadvusest või tõmmatakse ligi oma sagedusele sarnast negatiivset energiat.

Tuleb osata ise puhastuda. Tuleb osata ennast kaitsta. Tuleb edasi areneda kõrgemale tasemele.

b-b, 2005-01-06 12:26:48

Ahsoo, palvest ja palvetamisest veel.. Meenus M. Lutheri ytelus, et ta näeks kyll enda vastas pigemini jõuku relvastet sõjamehi kui yht tõsist palvetajat :)

väikese mulliga, Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), Olev Vallimaa, 2005-01-06, 2005-01-06 12:28:02

Hozza, su sobramine ajaloos ja minevikus, ei aita sul elada täna, siin ja praegu.
Sa õigustad oma niruks inimeseks olemist, mingi ajalooga ja otsid vabandusi ja põhjusi eiteamilleks eiteakust.

Kükita pealegi seal ajaloosõdades, elu siin läheb sinust lihtsalt mööda.
Sa käid nagu vähk selg ees, pilk minevikuvarjudel ja süda õelust ja tigedust täis, mida selat ajaloohämarusest ammutad.

Sinu elu ise tead.

Teised elavad päikesekäes ja näoga tuleviku poole ja on selged, rahus ja õnnelikud.

Vastseliina Toomas, elfitaat, 2005-01-06 12:33:21

Olge tänulikud Hodžale ja Alfonsile, sest nemad aitavad teil tugevaks saada. Need on ju teie omad mustad plekid alateadvuses, mis väljapääsu nõuavad. See on puhastumine.

Täiesti nõus.

Tuleb osata ise puhastuda. Tuleb osata ennast kaitsta. Tuleb edasi areneda kõrgemale tasemele.

Selles mõttes arenemise propageerimisega olen täpselt samuti täiesti nõus. Ja ka PL egregoridega selles isiksusliku arenemise mõttes.

Ehkki /arutlep endamisi.../

Ehkki muidugi pean egregore Puhtast Usust alamaks -mnjaa...

siin kirjutades tuli järsku mõte:

Äkki saan läbi selle egregori mõiste, tema kreeka etümoloogiale ‘kaitseingel’ - nagu Peeter kirjutab -, enda jaoks lõpuks sisu Omaenda Kaitseingli mõistele. See on suurepärane!!!!
Peeter! Aitüma!

Vastseliina Toomas, Alfo-sõber, 2005-01-06 12:36:32

<i>Jutt on kõige praktilisemast, lihtsamast ja isiklikumast asjast- palve tervendavast jõust.

Seletage mulle see ära, miks on nn. “kristlased” valmis kulutama tunde vihatud tuuleveskitega võitlemisele, kuid ei kuluta minutitki puhastavatele ja tervendavatele palvetele?</b>

No kuidas siis ei kuluta.
Mina näiteks lugesin just praegu Valgusrikka Roosipärja palveringi.

Alfo! Ära loobi liigseid üldistusi!

Vastseliina Toomas, 2005-01-06 12:41:50

Vastseliina Toomas:
Ristiusk ei ole nii nõrk, et absoluutselt kõigest ei oleks suutlik arutama.

b-b:
Mhmh, just sedasama olen ammu mõelnud. Ja et Kristus ei ole mingi könn, keda kaitsma peaks, Jumal samuti mitte. Tõde ei vaja enda eest võitlemist, muidu ta ju poleks mingi tõde vaid yks puuslik teiste hulgas :)

Just just.

Enda eest peame võitlema see-eest meie kõik.
Mida me siin praegu sõnade abil ka teeme.

Ei oleks siia DELFI/VIA kommentaariumiruumi tulles suutnud ette kujutada, kui reaalne, “eluline”,
sõnade abil enese eest võitlemine tegelikult on.

Aitüma kommentaariumiruumi inimestele ja selle hoidjatele!

b-b, 2005-01-06 12:45:29

Enda eest peame võitlema see-eest meie kõik.
Mida me siin praegu sõnade abil ka teeme.

Võibolla jah, võibolla ei :)
Sõltub, mida võitlemiseks pidada.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), väikese mulliga, 2005-01-06 12:45:55

Teised elavad päikesekäes ja näoga tuleviku poole ja on selged, rahus ja õnnelikud.

Sa võid petta teisi kristlasi, kes mõttes aplodeerivad iga minu vastu suunatud rünnaku peale, sa võid petta inimesi, kes näevad ainult vormi ja mitte sisu, aga sa ei peta ennast, mind ja sinu jumalat.
Me teame, et sa valetad, et su hinges pole rahu ega õnne, on vaid viha ja sopp ja toitud sa ainult vihast ja sopast.

Me teame, et ma pole siia ega delfisse toonud ühtki uut suhtumist, olen vaid selle viha, mida kristlased on siin näidanud uskmatute ja muu-usuliste vastu pööranud teie endi vastu. Ja see sama suhtumine, mis pani teid omal ajal rõõmust naerma, sest seda tegite teie, paneb nüüd teid valust kiunuma, sest seda tehakse teie suhtes.

Sa kiunud valust ja näed ainult soppa.
Pole sind kusagil näha, kui pole riidu ega kaklemisi, sest sulle ei meeldi ninnunännu, nagu sa seda nimetad. Aga mina olen kohal ka siis ja sa tead seda.

Kes meist on õnnelikum, kas mina, kelle maailmas on peale sõnniku ka lilli ja liblikaid või sina oma pimeduses ja sopahunnikus.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-06 12:55:31

Vastseliina Toomas, 2005-01-06 12:41:50
Enda eest peame võitlema see-eest meie kõik

ohvtopikut:

Tapeti inimene. Kohtu all on kolm meest. Üks neist räägib, et mina pole milleski süüdi, mina ainult seisin kõrval ja ei jõudnud veel lüüa.
Teine räägib, et mina tegutsesin hädakaitse piirides. Tapetu tungis mulle esimesena kallale: kukkus kolmanda mehe löögist mulle otsa ja lõi peaga silma siniseks, vaadake ise. Alles siis panin ma talle jalaga...

Vastseliina Toomas, Hodža, 2005-01-06 13:01:43

Usu või ära usu, meie kahekesi siin Lasnamäel küll armastame Sind, olgu need suhted ristiusuga meil siin millised tahes. Ei mingis teoreetilises mõttes, vaid lihtsalt seepärast, et oled pakkunud mõnusaid koosolemise hetki. Ja seepärast kannatame Su ärplemised kenasti välja.

Ja Sinu argumentide kohta arvan tõesti seda, et oled teinud selle vea, et eestlaste vallutamist sakslaste poolt Muistse Vabadussõja kaotamise tulemusel vaatled sakslaste poolt kasutatud kristliku butafooria võtmes.

Nagu näitavad vanavene laensõnad rist, papp, raamat, oli ristiusk meile tuttav ammu enne sakslasi.

“Tule ja mõõga” kontseptsiooni väljatöötamise ajal olid sakslased veel Eestis alles ja seepärast ristiusustamist ja saksastamist nii segi ei aetud. (Täpselt samuti, nagu me ei saa praegu ühiskonnas tervikuna rääkida venelaste tegelikust tegutsemisest Eestis 1940. ja 1950. aastatel, sest venelased on siin alles.)

Vastseliina Toomas, b-b, 2005-01-06 13:03:45

<i>Vastseliina:
Enda eest peame võitlema see-eest meie kõik.
Mida me siin praegu sõnade abil ka teeme.

b-b:
Võibolla jah, võibolla ei :)
Sõltub, mida võitlemiseks pidada.</b>

Noh. Näiteks võitlust isenesega enda puhastamiseks kurjusest kui teadmatusest.

b-b, Vastseliina, 2005-01-06 13:04:51

Mhmh, täiesti nõus :)

***