Kristlus ja vägivald

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1537 kommentaari.

Hele, 2005-01-05 16:02:10

Hodža: Kui mõtled Toomast, siis tema pole küll mõõgaga ringi jooksnud, aga see-eest kristlased...

Toomas on ju kristlane ja ilmas on lisaks temale veel päris palju kristlasi, kes mõõgaga ringi ei jookse. Piir vägivalla ja vägivallatuse vahel ei kulge piki piiri usu ja uskmatuse vahel. Võib oletada, et mõlemal skaalal jaotuvad inimesed ligikaudu normaaljaotuse järgi ja olulist seost usklikkuse ja vägivaldsuse vahel ei ole.

väikese mulliga, Hozza, 2005-01-05 16:09:19

Hozza, Toomas on täpselt samasugune kristlane, kui miljonid teised üle maailma.
Sõimates neid ja räusates siin kristlaste aadressil, teed sa seda kõigi nende aadressil, Toomas kaasaarvatud.

Vastseliina Toomas, Padre Alfonso, 2005-01-05 16:09:46

Hele:
Et tutvuda teiste tõdedega ja selle abil oma tõde edasi ehitada.
Et tutvustada oma tõde ja anda teistele võimalus selle abil oma tõde edasi ehitada.

PA:
Ka hobust võib ehitada... kui puutöö peale annet ja inimene puuhobusega rahul on.

Üks Hobune puha.

Ma arvan, et põhimõtteliselt võib hobust ehitada küll. Ettekujutus hobusest kui tingimata materiaalsest bioloogilisest massist võib mõnedes olukordades olla lausa destruktiivne.

Padre Alfonso:

Kui Tõdede purustamisest rääkida,
siis kas on väga suur vägivald
mõnele lapsepõlve kinni jäänud
koogimeistrile vihjata,
et kookide mekk on hoopis etem,
kui niiske liiva asemel
jahu ja mune kasutada?

Kes oled Sina ette kirjutama,
mida keegi koogiga tingimata peab tegema.
Nõus, Sa võid olla autoriteet keelama,
mida konkreetselt Sa koogiga teha ei tohi,
aga Sa ei saa ette kirjutama, et
ma tingimata pean koogi ära sööma.

Mina näiteks ei taha Sinu kooki süüa,
sest Sa oled minu jaoks liialt üleoleva
hoiakuga inimene, Padre.

Ennem suren näljast kui söön Su kooki!

Tõsiselt!

Vastseliina Toomas, Hodža, 2005-01-05 16:14:53

Hele:

Et tutvuda teiste tõdedega ja selle abil oma tõde edasi ehitada.
Et tutvustada oma tõde ja anda teistele võimalus selle abil oma tõde edasi ehitada.

Hodža:

See, millest me siin räägime, ei ole tõde. Parimal juhul võib seda nimetada tõe killukeseks. Tõde on sinu, minu, tase, padre ja kõigi teiste elud ja sealhulgas ka need vaated, millest siin ei räägita ja mida me üksteise kohta ei tea.
Usuvärk on ainult üks osa inimesest, üks väga pisikene osa.

Mina räägin siin küll enda arvates tõest ja usk on minu jaoks küll minu kui inimese keskmes.

Kirjutad: “Usuvärk on ainult üks osa inimesest, üks väga pisikene osa.” Ma ei mõista tõesti, kust võtad õiguse teiste inimeste olemuse üle sel viisil otsustada?

Hele, 2005-01-05 16:15:05

Toomas: Ei, ei ole epifaania,

Ma olen endast siin vist üpris ühemõõtmelise mulje jätta osanud... :)
/itsitap ja punastap

Aga reaalis olen ma peaaegu normaalne, ausalt.

b-b, 2005-01-05 16:26:45

Mina näiteks ei taha Sinu kooki süüa,
sest Sa oled minu jaoks liialt üleoleva
hoiakuga inimene, Padre.

Hahhaahhhaaa :)

Vahest on meie hää Padre lihtsalt veel ypris noor? Ses suhtes ypris noor, et viitsib vaeva näha, teesklemaks yleolevat hoiakut (mis tal vahel tõesti õnnestubki ;). Sestap pole mul Padre koogi suhtes midagi, sest kõigest õpib. Või peaks hoopiski järeldama, et syyes kasvab isu?

:)

b-b, 2005-01-05 16:28:11

Teeks õige väikese mulliga kodanikule natuke suurt mulli?

Vastseliina Toomas, 2005-01-05 16:29:14

rannatüdruk, Hodža, 2005-01-05 13:02:20

Äkki on hoopis nii, et Toomas läks ühte teed pidi ja tase teist?

Mulle meeldiks ka asja nii näha. Aga mulle selgitati, et kristlik maailmavaade on terviklik ning selline tolerantne maailmavaade on postmodernistlik ja killustatud. Terviklik maailmavaade pidada välistama need killustatud ja tolerantsed variandid.

Tolerantsel ja killustatud maailmavaatel pole ka midagi eriti viga, kui ta suudab olla enda ja ligimeste suhtes heatahtlik-"armastav", nii et kõigi heatahtlikkusest-"armastusest" kokku saab ühiskonda positiivselt kokku liitev tsement.

Kui nii tõesti oleks võimalik, võiks mõelda, et eraldi Jumalat polegi vaja, sest niikuinii on nn. “Jumalariik” juba inimeste seas olemas.

Vastseliina Toomas, Padre Alfonso, 2005-01-05 16:31:45

Vaata ise, milliseid kõhuvaluhoogusid saavad siin tegelased, kelle maailmapilt on kokku kleebitud vaimsetest vahukommidest.

Kas need kõhuvaluhood pole väga tihti tekitatud hoopis mõnedest eriti oskuslikust kõhtu suunatud hoopidest?

nipitiri, 2005-01-05 16:37:19

juhtumisi...
jäid täna ette...
söödeti ette?
ilusad mullid...

http://gallery.photo.net/photo/3002689-md.jpg

väikese mulliga, b-b, 2005-01-05 16:43:35

Paluks jah, üks surr mull, b-b, võib ka mitu!
Igastahes parem, kui Alfonsi ja Hozza jätkuv sapivaht.

/Jääb mulli ootama/

Vastseliina Toomas, Hodža, 2005-01-05 16:44:27

rannatüdruk:

Mulle meeldiks ka asja nii näha. Aga mulle selgitati, et kristlik maailmavaade on terviklik ning selline tolerantne maailmavaade on postmodernistlik ja killustatud. Terviklik maailmavaade pidada välistama need killustatud ja tolerantsed variandid.

Hodža:

Väga hea näide sallimatusest. Ilma ropendamata, ilma ägestumata, aga sallimatu teistsuguste vastu.

Kas Sa paned ikka tähele, et Sinu kommentaari on võimalik lugeda niihästi nii et
(i) Sinu kommentaar käib Rannatüdruku kommentaari sisu kohta (s.t. oled Rannatüdrukuga nõus)
(ii) Sinu kommentaar käib Rannatüdruku kommentaari stiili kohta (s.t. kritiseerid Rannatüdrukut).

Ilma kontekstita siinsete “omad vs. võõrad”-leerijaotuse kohta ei oleks võimalik (i) ja (ii) vahel valida.

Mida peaks tegema, kas sallima selliseid?
Või mõtisklema nende Kaplinski sõnade üle

Salliv suhtumine sallimatusse mitte ei suurenda, vaid vähendab sallivust maailmas.

“Omad vs. võõrad”-leerid jäävad maailma alles.
Vastandus “salliv vs. sallimatu” käib nende leeride olemasolule reageerimise kohta.

Seepärast soovitan siinse kommentaariumi heakäekäigu nimel endas kultiveerida sallivust ka sallimatuse suhtes.

Mina, Hojja, muide seda Sinu suhtes üritan, sest Sa oled “võõraste” suhtes, kelle hulka mina usklikuna kahjuks kuulun, ikka sallimatu küll.

väikese mulliga, nipitiri, 2005-01-05 16:45:44

Nipitiri:))
Tänud, suurepärased mullid.
Õige asi, õigel kohal, õigel ajal :)

Hele, 2005-01-05 16:54:23

Hodža: See, millest me siin räägime, ei ole tõde. Parimal juhul võib seda nimetada tõe killukeseks. Tõde on sinu, minu, tase, padre ja kõigi teiste elud ja sealhulgas ka need vaated, millest siin ei räägita ja mida me üksteise kohta ei tea.

Toomas: Mina räägin siin küll enda arvates tõest

Igaüks jagab siin oma valitud suurusega killukesi oma tõest,
kes jagab oma koogiservapuru ja kes ehmatavalt suuri koogitükke.
Võib juhtuda, et inimene jagab siin endast midagi sellist, mida ta mujal jagada ei saa.

b-b, 2005-01-05 16:54:28

Jyst, nipitirilt juba parimad mullid :)

aga siiski:

http://bubbles.org

nipitiri, b-b, 2005-01-05 16:58:35

:)
mulli sisse saada on vist vahva küll...
mingi atraktsioon oli lastele...
suvel telekas jäi silma...
tõsimeeli pole taga ajanud...

Vastseliina Toomas, Hele, 2005-01-05 17:01:20

Kas pole imelik, et mõni inimene päris rõõmsalt ja pikka aega elab sellest, mida vihjaja liivakookideks peab?
Ma võin pakkuda teisele inimesele tükki oma koogist, aga ma ei ürita tema kooki porilompi visata - ka siis mitte, kui tema kook minu jaoks liiga magus või soolane on.

Ma tõesti tahaks teada, mis tundega Toomas Kristuse ihu sööb. Ent minu usupuuduse tõttu on see kogemus mulle kättesaamatu. Ma ei saa tema koogist toituda, ent ma ei ärgita teda tema koogist loobuma (mida ta pealegi niikuinii ei tee) - mida oleks mul selle asemele pakkuda? Minu müstikalembene panteism teda ära ei toidaks.

Mõni aga ainult sellega tegelebki, et teiste kooke söödamatuks kuulutab. Milleks küll?
Me ju ei kahtle selles, et teised inimesed suudavad endile valida õiget toitu ja riietust, õigeid sõpru ja elukaaslasi. Miks siis peetakse teist tervet täiskasvanut võimetuks enesele sobivat maailmavaadet leidma?

Aitäh, Hele!

Pealegi on need minu liivakoogid tehtud liivast ja seepärast lausa kutsuvad lammutushimulisi inimesi enda peal tammuma. (Tavalisi kooke nad talluma ei hakkaks, sest toidu kui mateeria vastu on neil respekti.)

No aga iseküsimus on muidugi, miks ma neid liivakooke siia kommentaariumi vormin.

Võibolla tõesti vajadus minimärterluseks, mille rahuldamist ühiskond keskeltläbi enam üldse pakkuda ei suuda.

Tegelikult väga Harri Kingo käitumise moodi, ainult “verbaalsetes siidikinnastes”.

...Kuigi. Mnjah.

Kui sügavas südant läbi katsun, siis tegelt on kõige taga nähtavasti ikkagi ärakuulamatus ja ühiskondlik ükskõiksus mu Pirita 60 Loos. Need kommentaariumid siin on ainsad kohad, kus olen saanud nendest rääkida ja mu märterlustaotlus liivakookidega tegelt tasakaalustab ja “normaliseerib” seda infot.

Siin ma saan olla kes ma olen hoolimata Pirita 60 Loo taagast. Palun võimaldage seda mulle edasi.

Padre Alfonso, 2005-01-05 17:05:03

Kes oled Sina ette kirjutama,
mida keegi koogiga tingimata peab tegema.
Nõus, Sa võid olla autoriteet keelama,...

Vahemärkuse korras nentigem, et asi pole sugugi nii hull kui mõne katselennul pisut kannatada saanud maailmavaate omaniku sõnavõttudest arvata võiks.

Raske õppusel, kerge lahingus, nagu ütlevad rahuväelased.

Vastseliina Toomas, Hodža, 2005-01-05 17:07:15

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-05 13:38:53

Hele, 2005-01-05 13:28:08
Minu müstikalembene panteism teda ära ei toidaks.

Asi on selles, et tema arvates ei toida see ära ka sind ja sa lähed koos sellega põrgusse.
Samuti saadab ta põrgusse minu, budistid, moslemid, maausulised... kõik põrgusse küpsema, peale tema enda.
Ja et tal on sinust kahju, siis topib ta sulle kasvõi vägisi oma kristuse ihu närimiseks, et sinagi pääseksid, sest sinu toit ei toida.

/tema, ei tähenda mitte konkreetselt Toomast/

Aga paraku tähendab küll.

Sa pead hoolega jälgima, kus Sa oma ütlemistes piiri ületad, millega “võõra” sel viisil nurka surud, et...

nipitiri, 2005-01-05 17:08:01

leidsin ka liivakoogi(meistri)... :)

http://akamai.tehnokratt.net/pictures/larko/liivakook.jpg

***