Kristlus ja vägivald

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1537 kommentaari.

Padre Alfonso, 2005-01-05 14:54:32

Kas teise maailmavaate esindajate skisodeks, poolearulisteks ja napakateks nimetamine on sallimatus?

Oleneb olukorrast ja teise maailmavaate esindaja tervislikust seisukorrast.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-05 15:01:21

praktik to njah, 2005-01-05 14:53:15
Kuna Sinu arusaamise võnkesagedus ei ole piisavalt konkreetne,siis mina ei hakka aega raiskama,et Sulle midagi selgitada!Vot!

:o)))))))))))))))))))))))))))))))9

Üks vana nali uues kuues.

Hull hoiab kätt rusikas ja pomiseb teistele: "Mul on siin rusikas klaver, aga ma ei näita seda teistele, sest te olete hullud ja võngute valesti."

väikese mulliga, Hozza, 2005-01-05 15:02:43

Seda su sallimatust ja ja teistle pähesülitamiset loen ma sinult, mitte Kaplinskilt ega Piiblist.

Isegi leebemast leebe Hele kohta leiad sa oma varamust salvavaid ja mõnitavaid ülbamisi, rääkimata siis kangemate kujude kohta siin.

elfitaat, hodža, 2005-01-05 15:03:29

/Ma arvan pigem, et just igat masti usklased jätavad palju suurema osa maailmast oma silmaklappide varju, nimetades seda parimal juhul infomüraks.
Nii võib, aga see pole ilus, pole ilus seletada, et nää, meie teame teist rohkem :o(/

Kui ma olen kusagil väitnud, et tean sinust rohkem ja kui see ei ole nii, siis anna andeks.

rannatüdruk, Padre Alfonso, 2005-01-05 15:04:10

Kas sallimatuse alla käib ka kellegi maailmavaate toeks olevate valeväidete esiletoomine?

Ma päris täpselt ei tea, kust läheb sallimatuse piir. Tajun seda nii, et oma maailmavaate aluste selgitamine on loomulik. Aga kui hakata nõudma, et teine võtaks omaks Sinu seisukoha, siis on see sallimatus. Väita, et Sa oled õnnetu ja rumal, kuna usud Jumalasse on hoiakult analoogne väitega, et Sa oled õnnetu ja rumal, kuna ei ole Jumalat leidnud.

Usuvabadus ja tolerants tähendavad justkui seda, et igaühel on õigus oma maailmavaatele ja teise usuliste tunnete riivamisest tuleks hoiduda. Kuidas aga arutleda nende maailmavaate alustalade üle ilma tunnete riivamiseta, ei ole mulle päris selge.

elfitaat, tase, 2005-01-05 15:07:08

kas fantaasiamaailm on mõttemaailm on vaimumaailm.

Ma küsin neid küsimusi, et me ühtemoodi mõistetest aru saaksime, siis on vähem möödarääkimisi.

Kas need eelpool nimetatud maailmad võib paigutada kõige, mis on alla?

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-05 15:08:53

väikese mulliga, Hozza, 2005-01-05 15:02:43

Seda su sallimatust ja ja teistle pähesülitamiset loen ma sinult, mitte Kaplinskilt ega Piiblist.

Siin pole midagi imestada :o)

Natsid ka ei näinud koonduslaagrites, gaasikambrites ega krematooriumites midagi halba.
Halb oli hoopis see, kes nende vastu sõna võttis. Vot nii on lood, läbard.

Aga mis puutub Helesse, siis minu jaoks pole tähtsust on ta leebemast leebem või mitte, nagu ei oma ka tähtsust, et Lilleke on minu ‘parteikaaslane’.
Aga see asi jääb sulle arusaamatuks, läbard.

muusa, rannatüdruk, 2005-01-05 15:14:36

Eh, sind!
Oma heast kogemusest, heast sõnumist kuulutamist ja soovitamist ei saa ju nimetada sallimatuseks.:(
Meie pisipõnn pidi tänase tormiga välja minema. Nõue, et sellise ilmaga tuleb kindad kätte panna, tundus temale halb, vägivaldne, rõve sundus. Sellest tõusis tõsine lärm.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-05 15:16:19

elfitaat, hodža, 2005-01-05 15:03:29
Kui ma olen kusagil väitnud, et tean sinust rohkem ja kui see ei ole nii, siis anna andeks.

Kuna me ei esine siin oma nimede all ja pole ka isiklikult tuttavad, siis me esindame mitte niivõrd iseennast kui mõningaid maailmavaateid.
Kui ma räägin elfitaadist, siis ei mõtle ma härra X-i, kes kuskil arvuti taga istub, ja seepärast pole mu jutt suunatud otseselt härra X-ile.
Ja seda enam sinu poolt tsiteeritud kommis rääkisin ma usklastest.

väikese mulliga, Hozza, 2005-01-05 15:16:33

Nooo??
Ei ole lilleke sinu parteikaaslane.
Ära solva lillekest.

Muidu nii kõva mees, aga nüüd poeb lillekese seelikuvoltide vahele :(

väikese mulliga, Alfons, 2005-01-05 15:17:57

Padre Alfonso, 2005-01-05 14:54:32

Kas teise maailmavaate esindajate skisodeks, poolearulisteks ja napakateks nimetamine on sallimatus?

Oleneb olukorrast ja teise maailmavaate esindaja tervislikust seisukorrast.
_________________

Kust tead sina kellegi tervislikku seisukorda?

Padre Alfonso, 2005-01-05 15:18:54

Usuvabadus ja tolerants tähendavad justkui seda, et igaühel on õigus oma maailmavaatele ja teise usuliste tunnete riivamisest tuleks hoiduda. Kuidas aga arutleda nende maailmavaate alustalade üle ilma tunnete riivamiseta, ei ole mulle päris selge.

Usklik väidab, et Maa on lapik, teine vastu et ei ole, usklik solvub.

Usklik väidab, et teine on rumal ja õnnetu, kuna pole Jumalat vastu võtnud, see vaidleb vastu et ei ole nii, usklik jälle solvub.

Usklik väidab veel midagi, teine ei vasta üldse, usklik leiab jälle põhjuse solvumiseks, kuna temast ei tehta välja.

Siit kokkuvõte: solvumisi maailmavaate alustalade üle arutlemise käigus tuleb võtta rahulikult.

Hele, 2005-01-05 15:19:25

Hodža: Ja et tal on sinust kahju, siis topib ta sulle kasvõi vägisi oma kristuse ihu närimiseks, et sinagi pääseksid, sest sinu toit ei toida.

Tema pakub oma vaimutoitu, ent ei topi seda vägisi. Kuid mõned topivad ja selliseid on nii usklike kui uskmatute hulgas. Mõned toppijad loodavad, et kui kõik muu toit kõlbmatuks kuulutada, siis söövad kõik nende suppi ja kiidavad kokka. Kahtlane ollus küll, mida sedaviisi reklaamida vaja on. Mind igatahes tõukab tugevasti eemale, kui mingi tõe-, armastuse- ja headuseõpetus oma konkurente halvustama asub.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-05 15:21:29

rannatüdruk, Padre Alfonso, 2005-01-05 15:04:10
Väita, et Sa oled õnnetu ja rumal, kuna usud Jumalasse on hoiakult analoogne väitega, et Sa oled õnnetu ja rumal, kuna ei ole Jumalat leidnud.

Ei ole analoogne. Kohe mitte ei ole analoogne.
On olemas üks selline asi nagu hädakaitse. Hädakaitsele on õigus ainult sellel, keda rünnatakse. Ründaja võib karjuda palju tahes, et tal on häda ja tal võibki olla, aga ründajaks jääb ta sellegi poolest.

Ja kes on siin ründaja peaks olema näha kristlaste õpikust - piiblist.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-05 15:25:17

väikese mulliga, Hozza, 2005-01-05 15:16:33

Erinevalt sinust, tuhandenimeline läbard, pole mul vaja kellegi ega millegi varju pugeda.
Aga sellest parteikaaslusest oled pidevalt rääkinud sina, koos oma iidoliga ja kui sa oskaksid lugeda ja loetut mõista, siis oleksid sa näinud ühe sõna ees ja taga piisikesi ülakomasid :o)

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-05 15:29:45

Hele, 2005-01-05 15:19:25
Tema pakub oma vaimutoitu, ent ei topi seda vägisi.

Kes on see tema? Toomast pead silmas või üldse kristlasi?
Mis tähendab, ei topi vägisi? Kui mõtled Toomast, siis tema pole küll mõõgaga ringi jooksnud, aga see-eest kristlased...

Ei oska sulle vastata, kuna ei tea, keda sa mõtled.

väikese mulliga, Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-05 15:29:45, 2005-01-05 15:47:32

Ei tea, mis seltskonnas sina küll liigud, et pead mingite mõõgavendadega võitlust pidama???
Ja kas sa pole mitte sajandotega eksinud???

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), väikese mulliga, 2005-01-05 15:52:09

Inimsusevastased kuriteod ei aegu.

Ja isegi sinusugune loll peaks taipama, et mõõk on sümbol.

Vastseliina Toomas, Hele, 2005-01-05 16:01:13

tase: Milleks see foorumgi...

Hele:
Et tutvuda teiste tõdedega ja selle abil oma tõde edasi ehitada.
Et tutvustada oma tõde ja anda teistele võimalus selle abil oma tõde edasi ehitada.
Muidugi võib ka tugevuskatsetuses ja tarvilikes lammutustöödes teineteisele abiks olla, aga enne peaks teada olema, et sedasorti abi oodatud on.

Väga Sinuga nõus.

Sõnastasid justkui minu eest. (Ei, ei ole epifaania, vaid pigem abi üsna keerulisel hetkel.)

väikese mulliga, Hozza, 2005-01-05 16:01:32

Hodza, need ei aegu sinu jaoks ja sinu peas.
Ja sa ei suuda leppida sellega, et kaasja kristlastel pole sellega midagi pistmist, sa vajad vaenalst. Sa vajad süüdlast, ohvrit, midagiganes, et oma viha kuidagi õigustada.
Tavalised kristlased kõlbavad selleks küll, nagu näha.

Kaua sa oma vihkmaisega elad?
Vihates elad?
Vihaga elad?
Süüdlasi ja kättemaksu otsides elad?

Sinu ainuke elu ja seda ainult vihkamises elada...???

Kas pole see mitte arutu raiskamine.

***