Kristlus ja vägivald

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1537 kommentaari.

Vastseliina, Padre, 2005-01-04 12:55:34

Brändinimi pole õnneks Merkantiilsete Kostariika Tarakanide maailmast, vaid lihtsalt Nimi.

Nime nimeks on - Jeesus Kristus.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-04 12:55:52

Vastseliina Toomas, Hojja, 2005-01-04 12:36:24
Välja arvatud siis, kui ta Pühal Missal Pühast Vaimust transsubstantsioneerub armulaualeiva ja armulauaveini asemele.
Vaat siis on ta ka siin maailmas olev.
Nii lihtne ongi
/kuigi nõuab uskumist tõesti!/!

Nujah... minule anti seda luterlikus kirikus ja seepärast vist jäi silmamoondus olemata :o)))

Aga eks see on lugu kogumikust ‘lihalõhn ja kullakõlin’, mäletad seda?

Vastseliina, Hojja, 2005-01-04 12:58:41

kogumikust ‘lihalõhn ja kullakõlin’

Ei mäleta. - Ja olen myuide ka siin juba seda õppinud, et veidigi keerukamate lugude kui “Meie... söömine ja joomine” rääkimises mina Sulle küll vastu ei saa :o)))

rannatüdruk, Vastseliina, 2005-01-04 13:01:22

Vägivalla ja armastuse erinevuse enda sees tunneb ära igaüks, kes seda siiralt soovib.

Mulle on jäänud mulje, et vägistajad ei pidavat eriti vahet tajuma.

Selle kristluse kahe poolega näib olevat samamoodi. Kõigepealt surutakse oma võim ja usk ja jumal vägivallaga peale ja siis öeldakse, et see jumal on armastus, et see jumal on ohvrite jumal.

Äkki defineeriks siis aja, kui pikk on normaalne periood kui vägivallast läbi paratamatuse saab armastus? Või peaks saama?

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-04 13:02:31

Vastseliina Toomas, Hojja, 2005-01-04 12:39:44
Vägivald on tegu, mis pannakse toime näiteks inimese vastu ja armastus on samasugune tegu, mille paneb toime inimene näiteks ka teistsuguse inimese vastu.

Kiri Tallinna timuka mõõgalt: Jumala arm ja truudus on igal hommikul uus. Tõstes mõõka aitan ma patuse igavesse ellu.

No ütle nüüd, kas patuse igavesse ellu aitamine pole mitte armastusakt? :o)
Ja ega siis Tallinna timukas üksi... ka teisedki... ee... kristlikud kohtunikud hävitasid patuse keha ainult selleks, et tema hinge hukatusest päästa.
Nu kõige ehedam armastus ju :o))

Padre Alfonso, 2005-01-04 13:03:59

Brändinimi pole õnneks Merkantiilsete Kostariika Tarakanide maailmast, vaid lihtsalt Nimi.

Nimi “Jeesus Kristus” on kõigi merkantiilsete brändide esiisa ja katoliku kirik võrkturustuse häll.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-04 13:07:23

Vastseliina, Hojja, 2005-01-04 12:53:47
Ei saa Sust aru. Seleta lähemalt, kui seda õigeks/vajalikuks pead.

Kui sa pead silmas linnalegendi, siis seal oli tegemist kättemaksuga. Ja see tõi vägistatule kergendust.
Ta läks küll oma teo eest vangi, aga need kolm kutti ei saanud enam rahuloleva moluga meenutada seda ööd, mil nad seda tüdrukut väg... armastasid.

Vastseliina, Rannatüdruk, 2005-01-04 13:10:31

Vastseliina Toomas:
Vägivalla ja armastuse erinevuse enda sees tunneb ära igaüks, kes seda siiralt soovib.

Rannatüdruk:
Mulle on jäänud mulje, et vägistajad ei pidavat eriti vahet tajuma.

Sul on nähtavasti õigus, et on olemas inimesi, kes armastust ei koge ja peavad selle asemel vägivalda armastuseks. (Ja ka selles, et tegelt on see suur probleem.)

Selle kristluse kahe poolega näib olevat samamoodi. Kõigepealt surutakse oma võim ja usk ja jumal vägivallaga peale ja siis öeldakse, et see jumal on armastus, et see jumal on ohvrite jumal.

Et Eesti ristiusustati tule ja mõõgaga?

Aga see miso rahvas seal Kirde-India kolmnurgas Bangladeshi ja Birma vahel, kes võttis möödunud sajandi alguses rahumeelselt ristiusu vastu ja on nüüd protsentuaalselt enda hulgas kõige rohkem
misjonäre maailma saatev rahvas maailmas (nii et veidi aega tagasi oli näiteks meil siin Tallinnas Ema Teresa õdede hulgas ka üks misolanna).

Ma ei usu, et minu kui eestlase ja selle miso nunna jaoks oleks meie rahvaste kristliku ajaloo erinevuse tõttu Kirikus midagi põhimõtteliselt erinevat.

See sama mõte, mille Andruse loo kommentaariks täna hommikul juba kirjutasin: ristiusk ja rahvus välistavad teineteise, kui millestki muust üldse mitte rääkida.

Äkki defineeriks siis aja, kui pikk on normaalne periood kui vägivallast läbi paratamatuse saab armastus? Või peaks saama?

Ja miso rahva juhtum?

v.l., 2005-01-04 13:11:40

Kui poisid hommikul ärkasid, olid nende mehelikkused ilusasti ära opereeritud ja kinni seotud, niiet nende elu polnud ohus.

Selline tegelik juhtum on teada, kus üks noormees vedas sõpradega kihla ühe tüdruku peale. Hiljem sai tüdruk teada, et poiss oli tema peale kihla vedanud. Järgmisel korral uinutas tüdruk, kes oli meditsiinikooli õpilane, poisi ja tegi selle väikese lõikuse. Ainult tollele neiule järgnes kohuasi.

Vastseliina Toomas, Padre Alfonso, 2005-01-04 13:15:06

Nimi “Jeesus Kristus” on kõigi merkantiilsete brändide esiisa ja katoliku kirik võrkturustuse häll.

Ei saa ma Sind keelata mõtelda nii, kuidas tahad.

Mina mäletan, kui kuulsin nime “Jeesus Kristus” esmakordselt sel moel, et see pani mind võbisema.
(Soome sõbra suust 1991. aastal seal Jaapani järve ääres, kus oli seina peal see TOM HELP JESUS RULES!-tekst)...

Jah, õigupoolest, kui meelde tuletada, ei vapustanud mind seal mitte see KIRJUTATUD TEKST, vaid see ÖELDUD NIMI.

Nimi - see võtab kokku olemuse!

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), Vastseliina, 2005-01-04 13:18:30

Et Eesti ristiusustati tule ja mõõgaga?

Aga see miso rahvas seal Kirde-India kolmnurgas Bangladeshi ja Birma vahel, kes võttis möödunud sajandi alguses rahumeelselt ristiusu vastu ja on nüüd protsentuaalselt enda hulgas kõige rohkem

No siin vahib ju vastu see asi, mida me püüame sulle kogu aeg selgitada.
Kui mõlemad tahavad, on tegemist armastusega, aga kui ainult üks ja see üks kasutab oma tahtmise saavutamiseks jõudu, siis vägistamisega.

Vastseliina Toomas, 2005-01-04 13:19:01

Aga ka kirjutatud tekst võib muidugi vapustada.

Minul juhtus nii Prokuraatori ja Jeshua stseenidega Bulgakovi Meistrist ja Margaritast.

Jah. Tõesti vapustas (kusjuures sellest, mis ristiusk on, polnud ma tollal veel midagi kuulnud).

(Feuchtwangeri Juudi sõda samuti.)

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), Vastseliina Toomas, 2005-01-04 13:21:41

Nimi - see võtab kokku olemuse!

Venemaal pidavat olema mitukümmend tuhat Ivan Ivanovitš Ivanovi...

Vastseliina Toomas, Hojja, 2005-01-04 13:22:36

Vastseliina Toomas:
Aga see miso rahvas seal Kirde-India kolmnurgas Bangladeshi ja Birma vahel, kes võttis möödunud sajandi alguses rahumeelselt ristiusu vastu ja on nüüd protsentuaalselt enda hulgas kõige rohkem

Hojja:
No siin vahib ju vastu see asi, mida me püüame sulle kogu aeg selgitada.
Kui mõlemad tahavad, on tegemist armastusega, aga kui ainult üks ja see üks kasutab oma tahtmise saavutamiseks jõudu, siis vägistamisega.

Nojah aga edasi.

Mina ennast küll ristiusust vägistatud ei tunne, pigem ikka Pirita 60 Loo pärast nagu omast eesti rahvast vägistatud.

Kas minu suhe ristiusku peab nüüd siis ikka erinema selle miso nunna suhtest?

Ei. Selle rahvuse upitamisega religiooni asemele ei jõua kaugele ei rahvuse ega religiooniga!

Vastseliina Toomas,
Miso Munk

Ants, Hodža, 2005-01-04 13:24:30

Kiri Tallinna timuka mõõgalt: Jumala arm ja truudus on igal hommikul uus. Tõstes mõõka aitan ma patuse igavesse ellu.

Kellele see kiri mõeldud on?

Mida see ütleb?

Kas ei kuuluta see inimlikku õigust alamaks jumalikust? Kas ei kutsu see otsustajaid järele mõtlema?

Oli timukal ka palju erialast tööd?

Oli elu sitt ja ebaõiglane linnas?

Mis meil sinuga Tallinnas toimunuga asja on, hingasime me ju sinuga partel suitsuvingu sel ajal?

Või oled ka sinivereline nagu Raivo?

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), Vastseliina Toomas, 2005-01-04 13:25:23

Vastseliina Toomas, 2005-01-04 13:19:01
Jah. Tõesti vapustas (kusjuures sellest, mis ristiusk on, polnud ma tollal veel midagi kuulnud).

Hmm... ehk oleks tõesti vaja kooli sisse viia nii usu- kui ka ateismiõpetus. Kui ikka tasapisi harjutada organismi mürgiga ja anda vastumürki, siis sellised asjad ei vapusta...

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-04 13:28:19

Vastseliina Toomas, Hojja, 2005-01-04 13:22:36
Mina ennast küll ristiusust vägistatud ei tunne,

Nuvot, see ongi seesama eeskiri Londoni naispolitseinikele :o)))

levi, 2005-01-04 13:34:25

rannatüdruk:
Küüniline on nimetada vägivald armastuseks.

Olen suga nõus, et inimestevahelises toreetilises suhtes kindlasti, kuid elus siiski palju variante, mida nii kindlalt määratleda ei saa.

Vastseliina: Vägivald ei ole kunagi armastus.

Kuid elus esineb ka vägivalda armastuse pärast. Seda ka ühe ja sama isiku osas. Nt.oma armastatu vägivaldne takistamine, päästmaks teda ohtlike tegude tagajärgedest.

Tegelt neid variante on teisigi.

Näiteks keegi, kes vihkab teda või seda, mida või keda teine armastab, kutsub (provotseeerib) kindlate tegudega armastajas esile vägiavallateod provotseeerija suhtes (analoogia provotseeritud tapmisega).

Vastseliina: Kas on tegemist vägivalla või armastusega, selle tunneb hea tahtmise korral kohe ära.

Tahtmine üks, saamine iseasi.

Põhimõtteliselt saab seda kohe ära tunda ainult armastaja(d). Kõrvalised ei saa alati seda kohe ära tunda.

rannatüdruk:
Või tulebki nii välja, et vägivald ja armastus on kristlase jaoks sünonüümid?

Vastseliina: Vägivald ja armastus on kristlaste jaoks antonüümid.

Seda on nad kindlasti ka kõigile, sõltumata usust või mitteusust. Iseasi on aga armastuse all peetava seisundi-'nähtuse'nimetamine armastuseks. Tundub, et siin eri tunnetus -ja reaalsusastmed.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-04 13:35:20

Vastseliina Toomas, Hojja, 2005-01-04 13:22:36
Ei. Selle rahvuse upitamisega religiooni asemele ei jõua kaugele ei rahvuse ega religiooniga!

Ajalugu on näidanud, et kui puuduvad välisvaenlased või on nad kättesaamatud, hakatakse otsima neid omade hulgast...
Inkvisitsioon ei pööranud algul mingit tähelepanu nõidadelele, sest neile jätkus ketsereid. Kui ketserid otsa said, hakkas inkvisitsioon ka omal ajal ärapõlatud nõidu... armastama.

Kui kõik oleks kristlased ja katoliiklased pealegi, räägiksid ainult ladina keelt ja oleksid ühte värvi, kas siis tuleks rahu maa peale?
Vaevalt, kindlasti hakataks taas karja seast kärnaseid lambaid otsima... ja leidma.

Vastseliina Toomas, Hojja, 2005-01-04 13:35:54

Vastseliina Toomas:
Vägivald on tegu, mis pannakse toime näiteks inimese vastu ja armastus on samasugune tegu, mille paneb toime inimene näiteks ka teistsuguse inimese vastu.

Hojja:
Kiri Tallinna timuka mõõgalt: Jumala arm ja truudus on igal hommikul uus. Tõstes mõõka aitan ma patuse igavesse ellu.

No ütle nüüd, kas patuse igavesse ellu aitamine pole mitte armastusakt? :o)
Ja ega siis Tallinna timukas üksi... ka teisedki... ee... kristlikud kohtunikud hävitasid patuse keha ainult selleks, et tema hinge hukatusest päästa.
Nu kõige ehedam armastus ju :o))

Olen isegi kogenud oma elus pikki perioode, kus elamine on olnud väga piinarikas ja palju rohkem oleks tahtnud siitmaailmast juba lahkunud olla.

Aga Madis Kõiv: “Ülim ebaõiglus...”

***