Kristlus ja vägivald

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1537 kommentaari.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-04 12:14:19

Vastseliina Toomas, rannatydruk, 2005-01-04 10:29:47
Miks küüniline? Kui vägistamine on juhtunud, on see lihtsalt tõsiseik. Ning tõsiseik on ka see, et vägistamisi kui selliseid juhtub. Nii inimeste seksuaalseid kui ka mitte-seksuaalseid vägistamisi kui ka rahvaste vägistamisi.
Nii lihtsalt on ja selle eest ei saa pead liiva peita.

Ehk siis muudaks näiteks Kasistusseadustikku ja koristaks sealt ära vägistamise paragrahvi? No see asi on juhtunud ja mis siin ikka enam teha.
Ja ega tapmistki enam heastada saa ja seepärast pole selle üle mingit mõtet enam jahuda...

Vastseliina Toomas, Padre Alfonso, 2005-01-04 12:19:13

Vastseliina Toomas:

/Kristlus on.../ Järelikult veenev mõtteviis, kui nii paljud kui vähemalt 34 000 on vähemalt oma kommuuni raames nii edukalt...

Padre Alfonso:

Jah, kui tuhatkond aastat vägivallaga veenda, siis on inimesed veel mitu põlvkonda üsna veendunud...
;-)

Oi-oi. Kui Sa pead vägivalda maailmas nii olemuslikuks, siis võib Sinupoolset kristluse ja vägivalla eksiseostamist pidada ju lausa komplimendiks kristluse aadressil!

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-04 12:20:05

Vastseliina Toomas, 2005-01-04 11:18:51
Kristlus on Jeesus Kristus, kelle ihu näiteks ka mina täna hommikul sõin ja kelle verd näiteks ka mina täna hommikul jõin.
Dixi!

Huvitav, mis kirikus sina küll käid?
Mulle pakuti omal ajal Toomkirikus küll mingit täiesti maitsetut jahuplönni ja anti selle allaloputamiseks lonks ‘Kagori’ peale.
Ja ei näinud ma kusagil nurgas lihamägesid ega veretõrt.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), levi, 2005-01-04 12:23:11

Vastseliina Toomas, rannatydruk, 2005-01-04 11:06:27
Vägivald ja armastus on kristlaste jaoks antonüümid.

Vot see on küll õige :o)

Vägivald on tegu, mis pannakse toime kristlase vastu ja armastus on samasugune tegu, mille paneb toime kristlane, aga tingimata teistsuguse vastu.

Vastseliina Toomas, PL, 2005-01-04 12:24:21

Mõnikord aga saab võitlusest võistlus ja võistlusest mäng. No siis peaks kõik rahul olema.

See võiks olla küll meie kõigi taotlus siin Viias!
:)))

Vastseliina Toomas, Meia, 2005-01-04 12:26:49

Meia, 2005-01-04 12:05:17

Kuid me ei saa väita et Vanatestamendi Jumal on üks Jumal ja Uuetestamendi Jumal on teine .
Meil on ainullt ÜKS Jumal ja seda ei saa muuta .

Nõus.
Aga sel juhul ei saa me samuti väita, et islami Jumal oleks kolmas.

Ristiusus on Jeesus Kristus interface Jumala kui terviku juurde.

Seda kannab ristiusus eelkõige Uue Testamendi neli evangeeliumi, kuigi muidugi mõnes mõttes ka kogu Piibel.

Vastseliina Toomas, 2005-01-04 12:29:04

/käärip rõõmsalt käised ülesse ja asup Hojjale vastu andma, ise värisep ootusrõõmust üle kogu keha!

praktik, 2005-01-04 12:30:06

priit kelder, 2005-01-04 08:29:14

“Aadamal ja Eeval paradiisis puudus nähtavasti alles õige arusaamine omakasust ja loomulikult arenenud inimesest. Mõistete selgitamiseks saatiski Jehoova nad vangitorni, mida hakati nimetama maailmaks, ja siin algas raske töö ja väike palk, mis tekitasid omakasulised mõtted - inimlikud mõtted.
Kaini ajal pidi inimkond juba õige kaugele arenenud olema, sest kuidas muidu võis ta mõttele tulla, oma venda malakaga maha lüüa. Jakob aga talitab juba päris kultuuriinimemsena, kui ta oma pimedat isa ja kohtlast venda korraga petab - omakasu osttarbel.”
..........................
27.XII hommikul sain järjekordse kuldse tilga Jumala taevasest kastekannust teise inimesega arutledes jumalariigist peale toimunud suurt maavärinat Kagu-Aasias.
Põhiidee oleks selles:Jumala loodud maailm,milles me elame on niivõrd keeruline,et inimesel ilma kannatusteta elada selles on võimalik ainult Jumala abiga.Kannatamine tuleneb siis teadmatusest,oskamatusest ehk valgustamatusest.
Kuna selles pikas arutelus oli ka evangeelne sõnum sees,siis jägan mõtteid sellest ka teiega.Ma arvan,et see ei ole see,mida keegi kunagi ütles mulle:et kas ma ei arva,et ma loobin pärleid sigade ette!
Mt 7:6
6 Ärge andke seda, mis on püha, koertele, ja ärge heitke oma pärleid sigade ette, et nad neid ei tallaks oma jalgadega ega pöörduks tagasi ja teid lõhki ei kisuks! [a]
2Ms 29:33; 3Ms 22:10; Õp 9:7,8
—————————————————————————
selles maailmas kus me elame,räägitakse palju tapmisest ja tapetakse palju.Lõvi,puuma,panter jne.on kiskjad ja tapjad.Gasell,kits jne.ei ole kiskjad,vaid rohusööjad.Miks puuma tapab gaselli?Selleks,et ta ise ja pojad ellu jääksid.
Miks tapab inimene teise inimese?Siis kui see teda segab!(häirib on tee peal ees)
kunagi lugesin kusagilt ütlemise,mis pidi kuradi piiblist olema:õnnis on minu tahtmine ja neetud olgu igaüks,kes seda takistab!
Kiskjate puhul tundub kõik normaalne olevat.See murrab,et ellu jääda ja saagiks jääb oskamatu või kannatav(haige) gasell.Jumalaloodud inimese puhul mitte.Kui ta oleks ahvist arenenud loom,siis samuti on normaalne,et ta kui loom tapab enda kasu huvides.Sest selles maailmas loom ju tapab teist looma.
Mida me võiksime inimese kohta,kelle Jumal on loonud siis öelda kui ta tapab.Ta on loomastunud inimeneOlgu ta siis maausuline või kristlane.See olukord näitabki kui kaugele on levinud või süvenenud jumalariigi evangeelium.See olukord näitabki kui paljud inimesed on jumalariigi
evangeeliumist valgustatud,teadjad,oskajad Jumala loodud maailmas elama.Kes on Jumala kaitse all ja ei kannata,kes on Jumala poolt aegsasti informeeritud ja hoitud kurja eest.Arutelu on väga pikk ja lai.Siinkohal lõpetan!Vot!

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-04 12:30:54

Vägivallast pisut teise nurga alt, 2005-01-04 10:37:19
Isegi kui uue elu loomist üritada igati armastusega pehmendada, siis kahjuks on alati selles protsessis mingi hetk mil ta paraku tekitab valu.

Londoni naispolitseinikele olevat välja antud eeskirjad, kuidas käituda vägistamise korral. Ja nendes olevat kirjas, et kui (te) ei saa vägistajast jagu füüsilist jõudu kasutades või püüdes teda veenda oma kavatsuset loobuma, siis laske end lõdvaks ja katsuge saada rahuldus :o)))

Vastseliina Toomas, Hojja, 2005-01-04 12:31:45

Ehk siis muudaks näiteks Karistusseadustikku ja koristaks sealt ära vägistamise paragrahvi? No see asi on juhtunud ja mis siin ikka enam teha.
Ja ega tapmistki enam heastada saa ja seepärast pole selle üle mingit mõtet enam jahuda...

Ei leevenda ükski karistusseadustik iseenesest vägistatu kogetut kui vägistatu ise olukorraga leppida ei suuda. (Tapetul selles mõttes nii raske enam ei ole.)

v.l., 2005-01-04 12:34:44

Kuid me ei saa väita et Vanatestamendi Jumal on üks Jumal ja Uuetestamendi Jumal on teine .
Meil on ainullt ÜKS Jumal ja seda ei saa muuta .

Jumal on Üks ja muutamtu, testamendid on inimeste looming.

Vastseliina Toomas, Hojja, 2005-01-04 12:36:24

Vastseliina Toomas:
Kristlus on Jeesus Kristus, kelle ihu näiteks ka mina täna hommikul sõin ja kelle verd näiteks ka mina täna hommikul jõin.
Dixi!

Hojja:
Huvitav, mis kirikus sina küll käid?
Mulle pakuti omal ajal Toomkirikus küll mingit täiesti maitsetut jahuplönni ja anti selle allaloputamiseks lonks ‘Kagori’ peale.
Ja ei näinud ma kusagil nurgas lihamägesid ega veretõrt.

Lihamägi ja veretõrs on siit maailmast,
aga Jeesus Kristus on praegu juba/veel siit maailmast ära: siin maailmas olematu.

Välja arvatud siis, kui ta Pühal Missal Pühast Vaimust transsubstantsioneerub armulaualeiva ja armulauaveini asemele.

Vaat siis on ta ka siin maailmas olev.

Nii lihtne ongi

/kuigi nõuab uskumist tõesti!/!

v.l., 2005-01-04 12:37:24

...kelle ihu näiteks ka mina täna hommikul sõin ja kelle verd näiteks ka mina täna hommikul jõin.

Kannibalistlike sugemetega komme mis võeti kristlusse üle teistest religioonidest. Sama rituaali peeti enne mithra kultuse kandjate poolt.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-04 12:39:38

Vastseliina Toomas, Meia, 2005-01-04 12:26:49
Aga sel juhul ei saa me samuti väita, et islami Jumal oleks kolmas.

Ja kust sinul üldse taolised patused mõtted, et see nii saab olla?

Ma olen siin mitmeid kordi tsiteerinud paavst Gregorius VII kirja moslemitele, milles ta kirjutas: “Me usume teiega ühte jumalat, ainult et erinevalt.”

Niisiis islam ja kristlus on tegelikult ÜKS. :o)))

Vastseliina Toomas, Hojja, 2005-01-04 12:39:44

Vägivald on tegu, mis pannakse toime kristlase vastu ja armastus on samasugune tegu, mille paneb toime kristlane, aga tingimata teistsuguse vastu.

Vägivald on tegu, mis pannakse toime näiteks inimese vastu ja armastus on samasugune tegu, mille paneb toime inimene näiteks ka teistsuguse inimese vastu.

Vägivalla ja armastuse erinevuse enda sees tunneb ära igaüks, kes seda siiralt soovib.

Vastseliina Toomas, 2005-01-04 12:46:53

Kannibalistlike sugemetega komme mis võeti kristlusse üle teistest religioonidest. Sama rituaali peeti enne mithra kultuse kandjate poolt.

Olgu pealegi minu ja minusarnaste piiratus neile, kes seda ei jaga. Aga eks Teiegi ole piiratud omal moel. Minu interface teispoolsusesse on mind kaitsva Kiriku seitse sakramenti, neist eriti Meie Issand Jeesus Kristuse ihu söömine ja vere joomine.

Dixi.

Vastseliina Toomas, 2005-01-04 12:50:34

Ma olen siin mitmeid kordi tsiteerinud paavst Gregorius VII kirja moslemitele, milles ta kirjutas: “Me usume teiega ühte jumalat, ainult et erinevalt.”

Niisiis islam ja kristlus on tegelikult ÜKS. :o)))

Jah. Ja üldse mitte naljaga pooleks, vaid mingil abstraktsioonitasemel isegi väga.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2005-01-04 12:51:42

Vastseliina Toomas, Hojja, 2005-01-04 12:31:45
Ei leevenda ükski karistusseadustik iseenesest vägistatu kogetut kui vägistatu ise olukorraga leppida ei suuda.

Üks linnalegend sulle ja leia ise sellest mõte.

Kord vägistasid kolm sõpra ära ühe tüdruku. Tüdruk tundis ühte neist ja olnuks temaga ka nõus, aga kolm oli tema jaoks lig, mis liig.
Mõne aja pärast helistas tüdruk poisile ja ütles, et talle see kogemus meeldis ja tal on veel kaks sõbrantsi, kes tahaksid midagi taolist läbi elada. Kutsugu aga poiss oma sõbrad külla ja tüdrukud tulevad viinadega.
Tulid poisid, tulid tüdrukud, ja panid lauale viinad, milles oli unerohi.

Kui poisid hommikul ärkasid, olid nende mehelikkused ilusasti ära opereeritud ja kinni seotud, niiet nende elu polnud ohus.

Padre Alfonso, 2005-01-04 12:52:35

Minu interface teispoolsusesse on mind kaitsva Kiriku seitse sakramenti, neist eriti Meie Issand Jeesus Kristuse ihu söömine ja vere joomine.

Tasuta snäkk ja veinilonks koos õige brändinimega teevad imet.

Vastseliina, Hojja, 2005-01-04 12:53:47

Ei saa Sust aru. Seleta lähemalt, kui seda õigeks/vajalikuks pead.

***