Karma – saatus (tegude saadus)

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1436 kommentaari.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2004-12-14 16:29:18

nipitiri, 2004-12-14 16:26:23
muide, sokikudumise kontekstis...

Õiget juttu räägid, isegi mees, kes ei nutnud, tegeles kudumisega :o))

Lilleke, Padre Alfonso, 2004-12-14 16:30:50

Ju sa arvestasid sellega, et vastu nina saad;)

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2004-12-14 16:33:23

Padre Alfonso, 2004-12-14 16:28:25
Nooh, kuni sa hindad end vaid välise, halvimal juhul teiste arvamuse järgi, on see tõesti nii.

Kõmmutad tarakani oma okulaaril :o)))

Pole Jeesus usklikust N-ist midagi arvanud, kuid ikkagi peab N Jeesust ennast heamaks ja kodanik K arvab, et Buddha oli temast targem.

Ning naabrimeeski ei tea midagi sellest, et sina pead teda endast ülemaks/alamaks.

Padre Alfonso, 2004-12-14 16:33:46

kudumine on tegelikult hea mõtteidkorrastav tegevus ka täiskasvanustpeast... nagu origami ja ikebana jpt...

Sokikudumise kontekstis võib veel lisada, et süvenenud sokikudumine viib hoopis jõudsamalt valgustumise poole kui ükskõik kui innukas tormlemine ja ühelt teoorialt teisele karglemine.

priit kelder, 2004-12-14 16:36:28

Nj

Taiji tõlgendaksin ma eesti keelde kui “ülima /piir/väärtuse”. Sisuldasa on see vist printsiibina ülem ka peronifitseeritud jumakestest.

Hele, 2004-12-14 16:38:23

Maskide ja õpetuste taga on inimesed, kes mõtlevad, tunnevad, otsivad oma tõde ja õnne vastavalt oma kogemusele ja loomusele. Kellegi pahaks nimetamine teda paremaks ei tee. Kui mul tuleb tahtmine leida viga, siis otsin seda iseendast, sest ainult omi vigu saan ma parandada.

Padre Alfonso, 2004-12-14 16:46:55

Kõmmutad tarakani oma okulaaril :o)))

Kõik su näited käivad ikka selle va välise hindamise kohta. Kuni mõõdulint on sinust väljaspool, pole vahet, kas mõõdad end Jeesuse, Buddha või Peeter I ratsamonumendi suhtes.

Lõpetuseks pean kurbtusega nentima, et väike mõistujutt Kostariika tarakanist sihiku klaasi peal on ikka jõus. Enne mõistukõne ümber pööramist tuleks kaaluda selle asjakohasust...

EA, 2004-12-14 16:57:03

Vaevalt et Peeter oma naisele julgeks öelda, et istu nurgas ja punu sokki!

Kodus laskub naise ees ühele põlvele ja jutlustab tundide kaupa suurest armastusest.

Padre Alfonso, 2004-12-14 16:58:22

Kellegi pahaks nimetamine teda paremaks ei tee. Kui mul tuleb tahtmine leida viga, siis otsin seda iseendast, sest ainult omi vigu saan ma parandada.

Õige. Tõsi. Loomulikult. Täpselt nii see ongi.
Ainus probleem on selle “Kui”-ga.

Nii palju kui ma tean õiget juttu rääkivaid inimesi, pole veel ühelgi, kordan, mitte ühelgi tekkinud tahtmist endas mingeid vigu avastada.

Vahel on väga virgutav kenadus ja õiged sõnad kuradile saata. Tõeline teeline on selle eest tänulik, teised turtsuvad veidi ja jätkavad veel mõnusama eneseimetlusega.

Kahju ei sünni kummalgi juhul.

Veelgi enam: väike ebamugavus on vägagi kasulik. Elu kulgeb teatavasti tõusude ja mõõnadega, mis tähendab et alati peale mõõna järgneb tõus ja edasiminek.

nipitiri, EA, 2004-12-14 16:57:03, 2004-12-14 17:02:46

vale lähenemine... :)
vabatahtlikkuse alusel ikka...
kudugu peetrid või peetrinaised...

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2004-12-14 17:08:40

Padre Alfonso, 2004-12-14 16:46:55
Kõik su näited käivad ikka selle va välise hindamise kohta. Kuni mõõdulint on sinust väljaspool, pole vahet, kas mõõdad end Jeesuse, Buddha või Peeter I ratsamonumendi suhtes.

Roni välja oma matrixist ja tõmba korraks minu kamassid jalga :o))
Kui sa hindaksid ainult ennast absoluudina, siis sul poleks vaja mingit ideaali, mille poole liikuda. Võiksid istuda kiiktooli ja hakata pöidlaid keerutama(nirvaana, noh :o))

Kuid siiski on kõik suhteline ja sa liigud mingi ideaali poole ja järelikult oled sellele ideaalile andnud hinnangu.
Ning ei oma tähtsust, misasi see ideaal on.
Sama asi kehtib ka vastupidi kui sa üritad millestki halvast eemale saada, seega annad hinnangusa sellele millelegi, et see on halb.

Võibolla tõepoolest nirvaanas ei hinda keegi kedagi, kuid isegi bodhisattvad oma kaastundega annavad teistele hinnangu, et neil teistel on millestki puudus.

Lõpetuseks pean kurbtusega nentima, et väike mõistujutt Kostariika tarakanist sihiku klaasi peal on ikka jõus. Enne mõistukõne ümber pööramist tuleks kaaluda selle asjakohasust...

Kurb küll kui arvad, et sinul on tõemonopol...

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2004-12-14 17:13:27

Padre Alfonso, 2004-12-14 16:58:22
Nii palju kui ma tean õiget juttu rääkivaid inimesi, pole veel ühelgi, kordan, mitte ühelgi tekkinud tahtmist endas mingeid vigu avastada.

Aint et... kust sa tead, et sul on mingi viga külges? Äkitse on see, mida sa veaks pead, hoopiski mingi väägade väärtuslik värk, mida sa nagu silmatera hoidma peaksid? :o)))

Padre Alfonso, 2004-12-14 17:16:25

Kui sa hindaksid ainult ennast absoluudina, siis sul poleks vaja mingit ideaali, mille poole liikuda. Võiksid istuda kiiktooli ja hakata pöidlaid keerutama(nirvaana, noh :o))

Hõõrusin silmi, sest ei uskunud, et sellist juttu ajab mõni mittekingo. Absoluudid, ideaalid...

Mitte sellest polnud jutt, vähemalt minu poolt mitte ja mäletamist mööda ka jutu algus käis muu asja kohta.

A see selleks, paistab et Sinuga vestlemine on sarnane jahilaskmisega, kus põdra makett lendab siksakke tehes ja sujuvalt pardiks ning seejärel jäneseks muutudes kõrgel metsa kohal.

Kurb küll kui arvad, et sinul on tõemonopol...

Ristirahvas rõõmusta ja ära rohkem mossita, sest õnneks ei arva ma teps mitte nii.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), Padre Alfonso, 2004-12-14 17:16:25, 2004-12-14 17:19:26

Miks need inimeste konnasilmakesed nii õrnakesed on, et piisike pitsitus ja jutt muutub koheselt mölaks?

:o(((((((((((

Padre Alfonso, 2004-12-14 17:23:45

Äkitse on see, mida sa veaks pead, hoopiski mingi väägade väärtuslik värk, mida sa nagu silmatera hoidma peaksid? :o)))

Pead anda loomulikult ei saa, kuigi seda peaks teinekord lähemalt uurima. Peame kõigepealt pead kokku panema ja määratlema, mida keegi peaks peab. Pealegi peab peamisele keskenduma ja selleks on jällegi pead vaja.

Padre Alfonso, 2004-12-14 17:29:20

Miks need inimeste konnasilmakesed nii õrnakesed on, et piisike pitsitus ja jutt muutub koheselt mölaks?

Konnasilmad on nagu konnasilmad ikke, aga Hodža Nasreddin(tuntud ka Rahurikkuja nime all) pitsitab ju nii kõvasti et võtab kohe silmast vee välja.

Ausalt, mina tunnistan tema võitu ja annan alla. Hea, et hingeke imekombel sisse jäi...

:o))))))))))

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), Padre Alfonso, 2004-12-14 17:33:42

Jätkame homme :o)))))

Padre Alfonso, 2004-12-14 17:38:54

Ahjaa, võlgnen vist selgituse, mida tähendab mu 17:23:45.

Kannan alandlikult ette, et ma ronisin välja oma matrixist ja tõmbasin korraks Hodža Nasreddini kamassid jalga.

Võtsin esimese ettejuhtuva sõna (mis oli “pea”) tema kommentaarist ja panin kirja kõik, mis sellega seoses pähe tuli.

Nagu näete, polegi Padre nii lootusetu kui algul paistab... õpetatakse karud tantsima, asi siis Padre inimese moodi vestlema drillida...

Hele, 2004-12-14 17:45:08

Padre Alfonso, 2004-12-14 16:58:22
Nii palju kui ma tean õiget juttu rääkivaid inimesi, pole veel ühelgi, kordan, mitte ühelgi tekkinud tahtmist endas mingeid vigu avastada.

Teaks ka nii täpselt, kes kui õiget juttu räägib ja nende kõiki tahtmisi...
Kas muinasjutud on õiged jutud? Õige jutt on see, mis annab inimesele seda, mida talle vaja. Apelsinipuude tõde on see muld, milles nad hästi kasvavad. Üks inime saab õndsaks Krišnaga ja teine Kristusega, kolmas ehitab oma taevateeks lopsaka metafüüsilise labürindi ja neljas leiab rahu alles siis, kui on eelmisele kolmele nende vead selgeks teinud või kõik olevused nirvaanasse aidanud. Aga ometigi... Kõik on Üks.

nj, Priit Kelder, 2004-12-14 17:50:20

Taiji tõlgendaksin ma eesti keelde kui “ülima /piir/väärtuse”. Sisuldasa on see vist printsiibina ülem ka peronifitseeritud jumakestest.

Ülem? On need võrreldavad? Hiina kultuuriruumis vast küll. Aga kes/mis on kristlaste jumal (Isa, Absoluut)? Ehk sama(Printsiip), aga nad ise seda ei tea. Ketserlik mõte.

***