Karma – saatus (tegude saadus)

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1436 kommentaari.

EA, 2004-12-14 15:12:10

Andrus

Ja kui sa tunnet, et on hämu, siis järelikult nii ongi - meel on veel hämune, selginemata, ning enese tõelist olukorda võimatu määratleda.

Ühes pühakirjas Buddha võrdles inimese meeleplekke vana laeva köitega, mis niiskuses ja päikeses kõdunevad. Vaimne harjutaja kunagi ei tea, kui tugevad need köied veel on, kuid lõpuks nad kaovad.

Teine lugu oli selline, et puusepp raiub iga päev puid ja kirvevarresse on kulunud sõrme jäljed. Puusepp ei tea kunagi, kui palju vart ta iga päev ära kulutag. Kuid ta teab, et see iga päev natuke kulub.

Nii ka buda õpilasega, kes harjutab. Ta ei tea, kui kaugele ta on jõudnud, kuid teab, et liigub edasi. Millisel arenguastmel ta oli, millised olid teod ja tagajärjed, jne, - lõplik selgus oma arenguteest saabub pärale jõudes, valgustudes. Ja siis tagasi oma eludele vaadates.

Naer, 2004-12-14 15:13:10

Nii et pikad juhtmed härrased budalased. Muud pole viga miskit.

Naer on terviseks. Mitte nutt ja hala. Naerev buda Andrus.

DiaTheo, PL, 2004-12-14 15:15:52

Jumal on lihtsalt kirjanduslik kujund, poeteem. Sümboliga viidatakse siin tasandile, mida tegelikult veel ei taibata.

Just nimelt! Ei taibata või pole olemaski, ei saagi taibata!

EA, 2004-12-14 15:16:56

Andrus
“Mina ei hinda mingit tagajärge. Ma hindan õpilaste töid ja need on ka viletsavõitu.”

***

Selles see häda vist ongi, et sa hindad teisi, õpilaste töid, mitte ennast. Sul oleks ka vaja kedagi, kes sind hindaks. Ma panen sulle hindeks kahe: 2

Arusaam saatusest ehk põhjustest ja tagajärgedest on väga hämune:)

PL, 2004-12-14 15:23:18

Kust võtad, et pühakud ei ole rõõmsad? Pühakute näod kiirgavad rõõmust ja rahust! Ka siis kui nad siia ilma tulevad. Nutavad nad siis, kui näevad sinu ja kõikide olendite kannatusi siin ilmas.

PL: Vaatan: Padrel on piir peal - peab mind juba EA-ks. Ega ei pea ju kõike lugema, mida välja ei kannata. Nt mina jätan mõne hästi targa ja pika rahulikult vahele. Nime võiksid ka muuta - nt Patricia - siis oleks ehk lahedam olla. Muidu pead siin meeste “targa jutu” peale oma peakest murdma.

PL, Padra A., 2004-12-14 15:25:17

Tunne on ainus täpne kriteerium, mida me usaldada võime.

Vaat see on üks õige naisejutt! Küllap siis ka oskad öelda, mis vahe on tunde ja inutitsiooni vahel (mul see viimane na niru)?

andrus, 2004-12-14 15:25:21

Hinnake mind ometi. Aga tegelt olen ma hindamatu.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2004-12-14 15:26:25

EA, 2004-12-14 15:12:10
Nii ka buda õpilasega, kes harjutab. Ta ei tea, kui kaugele ta on jõudnud, kuid teab, et liigub edasi.

Tjah, aga kuhu?

Lugesin kuskilt, et elanud kunstnik(see võis olla ka ilukirjanduslik väljamõeldis) kelle üks silm oli värvipime ja kes kattis maalides kinni oma terve silma.
Kujuta nüüd ette, et tema värvipimedusest keegi midagi ei teadnud ja teda peeti ‘nägijaks’.
Tal tekiksid jüngrid, kes püüaksid reaalset taevast näha samasugusena, nagu kunstnik oli maalinud, sest see on ‘tõde’ ja mõnel see koguni õnnestuks.
Kellel veel ei oleks õnnestunud, see harjutaks, et küll ükskord ikka õnnestub ja need, kes kohe mitte kuidagi ei näeks kunstniku taeval ja päris taeval midagi ühist, oleks sihukesed paadunud ja rumalad, et mis nendest ikka tahta :o)

Mis arvad?

EA, 2004-12-14 15:26:48

PL
“Miks siis Buddha suure rõõmuga uuesti ei kehastund? Oli ta dualist? ”

***

Kust võtad, et ta kurb oli? Mina arvan, et ta tuli suur rõõmuga!

Ja budalus ei ütle, et kogu elu on kannatus, vaid et elus on palju kannatust. Eks ole rõõmu ja kõike, kuid enamiku olendite elu seisneb karmis olelusvõitluses, teiste õgimises, tülides, lahutustes, sõdades, näljas, vaesuses jne.

Budalus keskendub kõige hädalisemate aitamisele ja kaastundele, rõõmsad ja rõõsad saavad ise hakkama.

DiaTheo, PL, 2004-12-14 15:27:11

Küllap siis ka oskad öelda, mis vahe on tunde ja inutitsiooni vahel (mul see viimane na niru)?

Üks on olevikuline, teine tulevikku suunatud:-))

PL, 2004-12-14 15:28:37

Näed sa enda ümber mõnd pühakut? Ei.
Võin sulle täie kindlusega väita, et ka peeglist ei vaata sulle mitte pühak vastu.

Sestap soovitan loobuda kaljukindlatest väidetest selle kohta, mida pühakud ja jumalad mõtlevad, teevad või tahavad.

PL: Jah, pühakud on väga tülikad. Ajavad meid pisikesi marru. No kujutada ette vaid: keegi on meist otsekui suurem. Kelle egosse siuke häbematus sisse mahuks? Keegi pole kuskil näind ühtki pühakut. Aga seelikus padresid võime näha nii palju kui kulub.

Padre Alfonso, 2004-12-14 15:30:30

Rahune, PL.
Mis öelda, ma ütlesin. Pikalt kemplema ei hakka, sa lähed liialt kergesti tsüklisse.

Nii selle taltsutamatu meelega juba on: see on nagu pähklikoor tormisel merel. Kord rõkatakse laineharjal, siis taotakse nuttes pead vastu põhja.

Silmapiiri näeb siiski vaid tüünel merel.

DiaTheo, EA, 2004-12-14 15:32:24

Eks ole rõõmu ja kõike ...

Pole ju seal “rõõme ja kõike”?? Budistid ise küll naeravad ja rõõmustavad ja puha. Aga Buddha õpetus haarab ju ainult kannatamise teemat! Või?

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2004-12-14 15:32:50

PL, 2004-12-14 15:28:37
Aga seelikus padresid võime näha nii palju kui kulub.

Hmmm...

Padre Alfonso, 2004-12-14 15:33:05

On Sul naistega mingi probleem. PL?

Panin tähele, et kui eriti valusasti torgata tahad, siis üritad oponendile kohe seelikut selga venitada.

Kas tahad äkki oma murest rääkida, PL?

Nõndanäinu, 2004-12-14 15:33:30

Selles see häda vist ongi, et sa hindad teisi, õpilaste töid, mitte ennast. Sul oleks ka vaja kedagi, kes sind hindaks. Ma panen sulle hindeks kahe: 2

Arusaam saatusest ehk põhjustest ja tagajärgedest on väga hämune:)

PL: See Erik on tublim kui ma arvasin. No päris traksis poiss kohe. Vaat kuis mõjub usukera, millist me tahtsimegi - inimesed plahvatvad otse silme all. See on tõeline alkeemia. Kui nii edasi läheb, oleme varsti kõik budad. Ja nirvaanasse pole kah enam kiiret, sest siin on ju nii mõnus.

EA, 2004-12-14 15:34:50

Hodža

Täiesti võimalik, et kunstnik on värvipime:)

Aga kui sa pead pimedat kunstnikku nägijaks ja hakkad õilaseks, siis oled veelgi pimedam kui tema.

Kuid ma kunsti teemat ei valda hästi.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2004-12-14 15:38:14

EA, 2004-12-14 15:34:50

Ei kuule sa veel ühe käe plaksu... ei kuule.

Näed alles sõnades ainult sõnu :o))

DiaTheo, 2004-12-14 15:38:16

"Sestap soovitan loobuda kaljukindlatest väidetest selle kohta, mida pühakud ja jumalad mõtlevad, teevad või tahavad."

Saandki üheselt aru, kes just sedasi ütles.

Omalt poolt lisaksin, et kristluses ja kristlastes häiribki mind kõikse rohkem see maiste kristlaste väidetav teadmine sellest, mida just nende jumal mõtlevat ja tahtvat.

PL; EA, 2004-12-14 15:39:30

“Miks siis Buddha suure rõõmuga uuesti ei kehastund? Oli ta dualist? ”

***

EA: Kust võtad, et ta kurb oli? Mina arvan, et ta tuli suur rõõmuga!

PL: Usun. Kuid ometigi pidi tema lahkumisrüõõm olema veel suurem. Miks?

EA: Ja budalus ei ütle, et kogu elu on kannatus, vaid et elus on palju kannatust. Eks ole rõõmu ja kõike, kuid enamiku olendite elu seisneb karmis olelusvõitluses, teiste õgimises, tülides, lahutustes, sõdades, näljas, vaesuses jne.

Budalus keskendub kõige hädalisemate aitamisele ja kaastundele, rõõmsad ja rõõsad saavad ise hakkama.

PL: No nii - ongi meil lunastususund käes (mida mahajaana ju ongi). Ometigi loodan, et ka need “kõige hädalisemad” saavad kord - läbi “aitamise ja kaastunde” - “rõõmsateks”, kes ei heieta enam “hädaliste” unistusi surmajärgsest Taevariigist ("nirvaanast")

***