Karma – saatus (tegude saadus)

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1436 kommentaari.

Vastseliina Toomas, 2004-12-14 14:14:37

Jeesus Kristus on igaühele saatus.

Vastseliina Toomas, 2004-12-14 14:16:47

Igaühe saatus on Jeesus Kristuse ihu süüa ja verd juua. Mõned tunnevad oma saatuse ära.

EA, 2004-12-14 14:17:57

V. Toomas

Jumal ei saatnud saatuse, vaid saadetise - panderolli, kus kõik kirjas täpselt sinu elulugu.

Tegelikult sa ise oledki see jumal, kes sulle saatuse loob.

Vastseliina Toomas, 2004-12-14 14:18:04

Jumalisa saadab inimesetele maailmasse saatuse.
Mõned tunnevad selle ära, mõned ei tunne.

PL, Njah, 2004-12-14 14:19:58

Nietzshe oma üliinimese teooriaga oli haige kääbus võrreldes isegi väikseima budaga. Nietzshe “Nõnda kõneles Zarathustra” on nii igav jura, et ma ei suutnud seda läbi lugeda. Midagi tarka seal küll pole, ei soovita kellelegi.

Nietzshe oli haige, kuivetund, niru ja alaväärsust põdev hull, ma ei usu iial, et ta oleks RÕÕMUST JA ARMASTUSEST HULLUMAS, kui, siis ainult valust.

PL: Jah, kuskiltpeale läks Nietzcshe tõepoolest hulluks, kannatamata välja - kui Jungi osundada - “psühhootilist kriisi”. Aga sama on juhtunud ka paljude teiste loomeinimestega (kuni minu kauge esiisa Juhan Liivini välja). Kuid enne seda jõudis Nietzsche anda nägemuse Kentaurist - postkonventsionaalsest tervikisiksusest (kes “ise loob oma väärtused”)ja laulda talle oodi tema “igavesest taastulekust”. Mis Sa arvan, Erik, miks tahab eneseni jõudnu siia naasta? Ja aita mind: mitusada elu pidi Buddha kannatamatult ootama, enne kui siit “kannatuseorust” pääses?

Aga hulludega ongi nii (nt skisofreenikutega), et neile antakse tunda nii Põrgut (alateadvust - alla surutut) kui Taevast (üliteadvust, mis pole veel kunagi teadvusse kerkinudki)). Nende erinevust geeniustest olen juba eelnavas avanud. Ja mõnestki geeniusest saab lõpuks hull (nagu mitte iga shamaan ei pääse “shamaanihaigusest” terve nahaga).

Aga minu protest budistlikule eskapismile (mis on kristlusega nagu kaks tilka vett) oli sisulisem. Millised oleksid siin Sinu vastuargumendid? Tõsi, Kallinen möönab, et inimene saab nirvaanas olles elada juba siin - täisvaartuslikku elu. Milleks siis põgeneda? Milleks väljuda ringkäigust - kui Looja ometigi spetsiaalselt, nö eritellimusel selle võimaluse endale on loonud?

Püüdgem mõelda veidikegi metafüüsiliselt.

Vastseliina Toomas, EA, 2004-12-14 14:20:02

Mul on tegelik elulugu - mu saatus - ja mul on mu arusaamine ja äratundmine mu saatusest.
Ilma Jumala armuta ei tea ma, kas see on õige.

Saatus on jah Jumala saadetis.

EA, 2004-12-14 14:20:49

V. Toomas

Kas verivorst, mida kristlased jõulu ajal söövad, ongi see Jeesuse veri ja ihu?

Jeesuse olete juba ammu nahka pand, nüüd peate roojase sea verd ja ihu sööma.

DiaTheo, 2004-12-14 14:21:05

EA: "Eile õhtul kirjutasin pikemalt DiaTheole, et mingit hindamist pole vaja. Tagajärgi tunneb inimene ise valu, naudingu või rahu suuruse järgi."

Õigus, esmapilgul tõepoolest pole. Läbi uussündide ahela aga astub ta paratamatult esile. See aga teisane, polegi tähtis.

Tähtis on vaid see, kuidas maharahustada õnnetut, vaest, lombakat, küürakat. Seda olukorras, kus see õnnetu, vaene, lombakas, küüraks näeb, kuidas rikka lapsed maanduvad otsekohe, juba sündides, muudkui riburada mööda heasse karmasse ja vaese omad halba.

Kui valgetele läänlastele on budism rohkem elufilosoofia, siis vaesele budistile on ta ikkagi religioon. Ja religiooni ülesanne, teadagi, on inimese suigutamine status quo aktsepteerimisele - karma, näe, sul selline. Oledki sunnitud teenima teisi olevusi, kel teisene karma. Aga sa püüa, kui küllalt ennastsalgavalt püüad, võrsub 2500 aasta pärast ka sinu juurtest paremate viljadega puu.

Ühesõnaga, inimesele tehakse selgeks, et elu kui niisugune on an sich, oma korraldatuses, dharmas, väga moraalne. Ja kui seesama moraalne elu sulle personaly pahupoolt näitab, pole selles keegi siin maa peal süüdi, vaid ainuüksi sinu eellased, kes ei osanud “olla oma õnne sepad”! Pealegi, vaene õnnetu, saa aru, õnn pole ju ometi mammonasse peidetud, õpi oma vajadusi piirama!

Õigus, olen sedavõrd budismi “humaansusega” peri, et, tõepoolest, õnn pole mammonas peidus - küll aga võtab mammona puudumisel tühjas kaukas ÕNNETUS oma koha sisse - ja selle koha pealt kipuvad kõik religioonid suu vett täis võtma:-(

PL, EA, 2004-12-14 14:22:10

PL, Njah, 2004-12-14 14:19:58

Vabandust, see kiri oli muidugist Erikule.

Vastseliina Toomas, 2004-12-14 14:22:30

Söön küll verivorsti kaa, kogu talve aja, maitseb hea.

Andrus, 2004-12-14 14:25:34

Saatus on sisutu raammõiste. Muud miskit. Kui teda üldse kasutada siis nii nagu Toomas. Jeesus -maailma saatus.

Vastseliina Toomas, 2004-12-14 14:26:13

Jeesuse ihu ja veri - iga Püha Missa iga Armulaud, eile, täna praegu ja, kui Jumal annab, homme

Täna Eestis Tallinnas, Tartus, Valgas, Ahtmes, Narvas ja mujal.

Täna mujal kogu maailmas.

Andrus, 2004-12-14 14:27:38

Kristlus ei ole fatalismiusk nagu Islam. Kus tuleb mitte arutleda vaid alistuda. Sellele mis juhtub tuleb alistuda sest see ongi Jumala tahe.

EA, 2004-12-14 14:28:52

PL

Mingit põgenemist nirvaanasse ei ole. See on TAGASITULEK.

Meie oleme hoopis põgenenud nirvaanast!

See põgenemise mõte tuleb sul sellest, et pead oma seisundit keskseks ja õigeks, ning nirvaanat kusagil seal kaugel olevaks.

Nirvaana on siin ja praegu, kuid hoopis meie, siin, oleme põgenenud kusagile kaugele ära.

DiaTheo, 2004-12-14 14:28:52

Toomas: “Jeesus Kristus on igaühele saatus.”

Niisama palju oli Jeesus Kristus ise, iseenda poeg ja jumal, kui Suddhodana ja Maya poeg Buddha oli valgustunu-ärganu! Muinasjutud mõlemad.

Otsi ikka saatust reaalsemast elust.

V. Toomas, 2004-12-14 14:29:46

Islam - fatalismiusk
Budism - fatalismikäitumine
Kristlus - fatalism

Fatalism - saatuslikkus

Inimese saatus on olla kristlane.

Andrus, 2004-12-14 14:30:41

Islamis on Jumala otseselt kõige eest vastutav ja subordinatsiooniliinid on otsesed ja lühikesed. Budismis on need väga pikad, nii pikad et juhtmete omatakistus ei luba vastutusel teise otsa välja jõudagi vaid see hajub ära tänu juhtmete pikkusele.

Nii et pikad juhtmed härrased budalased. Muud pole viga miskit.

Tola, 2004-12-14 14:33:05

priit kelder: Jeesusel ei saanud tema loomu pärast valus olla...

Tarkus ei vabasta füüsilise valu tunnetamisest.
Ükskõik kui teadlik inimhing ka surmast ei oleks, tema maine keha tõrgub sellele alati vastu...

Andrus, 2004-12-14 14:34:39

Fatalism on hea termin sellepoolest et ta sisaldub igas religioonis ja üldse igas iga inimese ilmavaates ühel või teisel viisil.

Ehkki teda ei ole.

EA, 2004-12-14 14:35:17

Nirvaanasse tagasitulek.

Nirvaana on kodu ja meie oleme eksinud kaugele kodust.

Kristlased vist ütlevad: poja tagasitulek isa juurde.

***