Karma – saatus (tegude saadus)

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1436 kommentaari.

Harri Kingo, DiaTheo, 2004-12-14 11:29:30

Õige: abrakadabra.

Kui Bernhard Shaw läks raamatupoodi ja palus müüjatarilt raamatut “Anna Karenina”, oskas nooruke naismüüja vaid vastuseks pärida: "Misasja? Abrakadabra?"

Harri Kingo, DiaTheo, 2004-12-14 11:33:26

DiaTheo: “Jumal ja paratamatus:-)))) - ... mul pole sõnu. Sa pole ristiusust ja selle Jumalast kohe kopka eest aru saanud!”

Kas Jumal ristiusus siis pole paratamatu? Millist vaadet sa seda väites esindad peale oma isikliku?

Harri Kingo, DiaTheo, 2004-12-14 11:38:39

Ma eeldan sinu heas tahtes kirjutatud vastust ja selgitusi, sest teadmised, mis sul on, on head siin jagamiseks, mitte aga selleks, et sa saaksid öelda: "Mina tean... aga teile (sulle) ei ülte, vot!"

minakaheitea, 2004-12-14 11:53:51

Andrus:Tõesta meile saatust kui mees oled.

Kord elas Palestiinas mees, kes palus: Minu Isa, kui on võimalik, siis mingu see saatus minust mööda!
aga saatus ei läinud mööda
pihta läks
ja täitis Kirja pilgeni.

Kas see siis ei tõesta?

Harri Kingo, 2004-12-14 12:26:38

Kristluses pole Jumal paratamatus... ja budismis on olemas Absoluut...

Need on küllalt kardinaalsed DiaTheo arusaamad, võrreldes kristluse 2000 ja budusmi 2500 aasta pikkuse traditsiooni, filosoofia, õpetuste ja käsitlustega.

Hea, et siin jätkub vähemasti ainest edasisteks arutlusteks neil teemadel, sest intrigeerida oma avaldustega rohkem asjadest teada saada suutis DiaTheo mind tõesti!

Kuid - tervis kõige tarvilikum vara, ja aeg minna budistlikult mõteldes nüüd oma hirme hambaarsti ees ületama...

Harri Kingo, Andrus, 2004-12-14 12:37:09

Tekstikatkete “Et kiri täide läheks...” autentsuses on veidi mul põhjust kahelda. Ehk saaks selliseid avaldusi võtta tõesemalt, kui need kõlaksid: “Et Isa tahe sünniks...” või “Et Sõna saaks tegelikkuseks...”

Siis ehk. Palja kirja pärast aga... See näib olevat rohkem kirjutajate isiklik soov ja inimlik käsitlus.

Ehk oskab Andrus siin veidi algtekstide tähenduste abil selgitust tuua? Metodismis ju ülitugev see metoodilisus ja spetsiifiliselt metodismile omane tekstide induktiivne analüüs...

Andrus - ae?

Padre Alfonso, 2004-12-14 12:44:39

Kuid - tervis kõige tarvilikum vara, ja aeg minna budistlikult mõteldes nüüd oma hirme hambaarsti ees ületama...

Õnnitlused Kingole ühe Tõelise Sündmuse puhul!

Loodetavasti pole väisatava tohtri näol tegemist mõne ateistiga, kelle loomupärane Kurjus pääseks hambapuuri õõva tekitava ulgumise taustal valla.

Mis veel hullem, mõni meedikuks maskeerunud pimeduse saadik võib oma silmitus salakavaluses välja kitkuda Üleinimlikke Väärtusi esindava Tarkusehamba!

Sestap loodame, et Kingo on väga kaalutlev ja ettevaatlik oma sammudes ja nõuab enne saatusliku otsuse tegemist piisavaid tõendusi hambaarsti sobivuse kohta oma ametisse ning et ta on ikka see, kellena esineb.

Doktor võiks alustuseks saata Kingole e-maili, kus avab oma ideaale ja eesmärke ning kavandab teed nende poole liikumiseks.

Kuis saab keegi avada oma suu usus-usaldumises kellelegi, kelle usaldusväärsus pole kontrollitud ja veel kord üle kontrollitud?

Andrus, 2004-12-14 12:59:40

Minakaheitea

Mnjah hea vastus! Karikas mingu mööda. Kui karikas sinuni jõuab siis tuleb ta tühjaks juua. Ega me ju tegelt ei tea mida see tähendas aga jah seda saab nii tõlgendada et Kristus teadis oma stsenaariumit ette. Nujah lihtne oleks öelda et Ta ju Jumal mis tal viga. Kas teadis ta aga stsenaariumit või lihtsalt seda mida Tema pidi tegema oma sisesunni ajel. Ikkagi kui nn saatus on siis on ta pigem sisemine, mitte stsenaarium.

Ok duubel kaks.

Harry, ma ei ole eksegeet ma ei tea. Ja millise kirjakoha kohta sa küsid. Sõna saatus on 68 a tõlkes vaid korra kautatad Juuda kirjas äralangenute kohta. Uues tõlkes on seal saatuse asemel - sõna KÕIK. Kõigega rahulolematud.

Kui saatus on ma möönan et ta võib ju olla siis tuleb ta ära oodata ja oma kartsinoomini ausalt vastu pidada ja Sina ei pea ennast mitte enne oma kartsinoomi ära tapma - hau.

duubel kolm

Andrus, 2004-12-14 13:02:14

Kiri täide läheks. Nujah eks see proofriiding käis ju kogu aeg UT-s. Elik nad toppisid maailma raamatusse umbes nii nagu moslemid täna.

Tänased toeloogid topivad pigem raamatut maailma.

Neil oli aint 1 suur lugu. Meil on sadu lugusid.

Hau

duubel 4

Andrus, 2004-12-14 13:06:27

Me ei näe ju täna Piibelt kui ainuvõimalikku maailma elustsenaariumit.

hau

duubel 5

EA, 2004-12-14 13:08:06

HK ja Andrus. Saatusest ja vabast tahtest.

***

Ära vastanda saatust ja vaba tahet, need on üks. Mõlemat kokku on 100%.

Vaba tahe on see, et võid teha mida tahes 100%.

Saatus on see, et kõigil neil 100% vabadel tegudel on 100% tagajärgi.

Eks ole, lihtne :)

Andrus, 2004-12-14 13:13:43

Kes eitab et tagajärjed käivad järgi. A kuis me neist aru saame. Jeesus löödi risti - paha.
teises kontekstis - hea. Kuidas sa hindad tagajärgi. Sul pole kriteeriume. Tunnista üles ausalt.

Hau

duubel 6

Padre Alfonso, 2004-12-14 13:15:40

EA, 2004-12-14 13:08:06

Hästi öeldud.
Ja õiged asjad kipuvadki lihtsad olema.

EA, 2004-12-14 13:34:44

Andrus:
“Kuidas sa hindad tagajärgi. Sul pole kriteeriume. Tunnista üles ausalt.”

***

Eile õhtul kirjutasin pikemalt DiaTheole, et mingit hindamist pole vaja. Tagajärgi tunneb inimene ise valu, naudingu või rahu suuruse järgi.

Ma küsin sinult: kui valus oli Jeesusel? Kui suur oli tema rahu? Osadus Jumalaga? Kui valus oli naisel sünnitades?

Vasta, palun, ausalt! Tunnista üles :)

EA, 2004-12-14 13:56:28

Andrus, ae-ae !

priit kelder, 2004-12-14 13:59:46

EA,

Jeesusel ei saanud tema loomu pärast valus olla, kuivõrd teda oletatakse tervikjumala üks hüpostaasidest olevat. Sellisena ei saa ta aga mitte mingisugust tunnet (valu, kaastunnet, armastust või pahameelt jne)tunda, sest nende tundmine rebiks ta alla pühaduse pjedestaalilt, kuhu Pühakiri ja adeptid ta asetanud on. Liiatigi ta ju teadis, kuhu ja milleks ta läheb, sest oli kogu näitemängu kaasstsenarist ja -lavastaja ja peaosaline. Kaastunnet tunnevad vast siinses triidis paljunämmutatud bodhisatvad, ent Jeesus ei olnud ju bodhisattva.

PL, Njah, 2004-12-14 14:05:55

Teises teemas juba küsisin, kuid vastust ei näinud: millest tulevad need OSHO hinnangud ühelt astmelt järgmisele jõudjate suhtest? Minu jaoks on kahtlaselt “ümmargused” need 1/10 edasijõudjate suhtarvud ja seda kõigi (sic!) 4 üleminekuastme puhul...

PL: OSHO. müstik ja jutuvestja, nagu ta oli - nagu muinasjuttudes: 3,7,9,12 jt “müstilised” numbrid. Nii et neid ei tasuks võtta nii täpselt - pigem asja sisu, mida ta edasi tahab anda - selle kogemuse võimsus füüsise suhtes. Muide, ta isegi möönab, et sellest pole ükski valgustunu varem rääkinud.

Vastseliina Toomas, 2004-12-14 14:07:48

minakaheitea, 2004-12-14 11:53:51

Andrus:Tõesta meile saatust kui mees oled.

Kord elas Palestiinas mees, kes palus: Minu Isa, kui on võimalik, siis mingu see saatus minust mööda!
aga saatus ei läinud mööda
pihta läks
ja täitis Kirja pilgeni.

Kas see siis ei tõesta?

Tõestama on lihtsam ja üldisem sõna kui stsientistlik falsifitseerimistvõimaldav verifitseerimine.

Keeleline Saatuse tõestus:

Saatus on olemas, sest Jumal saadab saatuse, nagu näitab sõna “saatus” päritolemine sõnast “saatma”, nii nagu meie siin meile ühises eesti keeles seda sõna jagame, nagu me jagame ka sõna “Jumal/jumal”.
(Saatus ja Jumal on olemas, sest kui saatust ja Jumalat ei oleks olemas, ei jagaks me eesti keeles sõnu “saatus"<”saatma" ja “Jumal/jumal”.)

Vastseliina Toomas, 2004-12-14 14:13:30

Jumalisa saatis Jeesus Kristuse kui saatuse.
Sõna sai lihaks.

EA, 2004-12-14 14:13:36

priit kelder

Jätame paljunämmutatud pühakud ja jumalad kõrvale, kuid oma valu sa ju tunned? Ja liigagi hästi! Iga päev. Eks ole see parim mõõdupuu.

***