Karma – saatus (tegude saadus)

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1436 kommentaari.

Harri Kingo, Njah, 2004-12-14 00:03:36

Kuidagi äraspidine on see mõte, et religioon tuleneb reklaamist. Õigem oleks nagu arvata, et reklaam on kaasaja äraspidine religioon selle kõige totramas vormis ja mõtestatuses...

Kui õpetaja koolis räägib oma õppeainest, siis on see reklaam? Kui ta seda lastele ka õpetab, on see reklaam? Kui lapsed õpitust targemateks saavad, on see reklaam?

Kuidagi väga ebaveenvad näivad mulle Njahi religioonide samastamised reklaamiga...

PL, 2004-12-14 00:20:46

KALLINEN: Näiliku põhjuse sellele on muidugi andnud Gautama Buddha filosoofia lähtekoht, kannatuse tõdemine.

PL: Mitte kannatuse tõdemine, vaid jalgalask nirvaanasse, ära. Kas Kallinen ei näe seost?

K: Zeni iseloomust tuleneb, et sellest on võimatu kirjutada ühtlaselt ja ammendavalt. Seda võib esitada vaid viidet...

PL: Kallinen on luulekriitik, kes ei taipa, et edasi anda luuletuse vaimu saab vaid luuletades, mitte luule ümber targutades (ka luulekriitika võib olla luule - suure kriitiku puhul sageli suurem luuletusest endast)

K: Zen`ist pole mõtet kirjutada reflektsioonis - see on tavaline mõistuse auk, kuhu see pidevalt koperdab. Mõistus arvab nimelt et ta midagi tunneb, nt et ta armastab, teab jne.

K: Zen põhineb isiklikul kogemusel ja on läbinisti praktiline. – Mis on siis kõik religioonid, dogmad ja filosoofiad? Need kõik on teatud asju puudutavad aated, zen aga tähendab elavat püüdlust jõuda vahetusse kontakti tõelusega, lubamata teooriatel ja sümbolitel tulla tundja ja tunnetatava vahele.

P: Kallinen kipub müstifitseerima, kuna ilmselt pole puutunud kokku teadusega (zen on ju poeesia, lausa kartes teadust) Zen on Kentauri tasand - intellekti liitmine vaistuga ja seeläbi vahendituse, eheduse, terviklikkuse saavutamine oma reaktsioonides. Arenguliselt - ei midagi nii erilist. mida oelks “võimatu välejndada”. Pigem muudab zeni enda fanaatiline “antiintellektualism” selle talle raskeks.

K: Ja just seetõttu on zenist kirjutamine nii raske.

PL: Jah, see läheb tal tõesti üle kivide ja kändude. Miks ta nii punnitab? Või teenib ta sellega endale elatist?

tase, 2004-12-14 00:26:36

_Kui ta seda lastele ka õpetab, on see reklaam?_

Sa lähened asjale äraspidi, ka reklaam õpetab.

Njah, HK 12.12 18:49, 2004-12-14 00:30:34

"kui ka meie maiselt algeliselt tasandilt paistab miski meile valus, ülekohtune, ebaõiglane, ei ole me lihtsalt võimelised mõistma, milleks selline asjade käik tegelikult just hea oli..."

mysterious ways” elik kõlab vägagi “hapude” viinamarjade moodi õigustusena.

Oli HEA, et see lapsena eksimus ja valu sul kõik oli - selleta poleks sa suutnud kesta.

????
Eksimusi ikka juhtub, aga neid ei nuteta taga. Kõlab umbes samuti nagu kunagi ühe invaorganisatsiooni esindaja ütles, et “emad peaks väga kurvad olema, et nende lapsed tervete, mitte vigastena sünnivad”...

PL, 2004-12-14 00:36:01

Edasi ei viitsind hetkel lugeda. Aga mulle tundub, et selliseid tekste on avaldatud juba sada aastat - kKümnete kiibitsejate poolt sadu kordi üle korratud banaalsusi zen`i “sõnulväljendamatusest”. Kui Bodhidharma suundus mõirates kuhugi Hiina kanti, siis mis oli selles sõnulväljendamatut?

Poeesiaga on ikka see lugu (sama nt kristlusega), et müstifikatsioonid ja ebausk on kiired tulema - enne kui teadus paneb asjad nö kargelt paika. Inimene kipub siin - ilmselt kogemuse puudusel - rakendama pigem oma imikuea “maagilist mälu” (mis ajab segi tegeliku ja soovitava) kui tervikisiksuse maailma muutvat, “ilmutuslikku” kujutlust.

Ma saan aru, et Suzuki oli oma kultuuri patrioot, kes imetles kohalikke talumehi ("kulakuid"), nagu meiegi enda omi imetleme nende mahlakate ütluste pärast. Aga kuna ta haritlasena asja ise polnud ilmselt nuusutanud, sündiski tolstoilik kohaliku “mužiku” kummardamine.

See osa zen´ist aga, mis küünib selgelt transpersonaalseni (jättes tühipalju mõistuse ületamise kaugele selja taha), pakub juba rohkem huvi.

Njah, HK 23:56, 2004-12-14 00:40:16

"Materialisti ideaali näitavad kõige paremini ilmselt reklaamiklipid TV-s?"

See siiski hoopis olmeinimese ideaal. Aga ehk viitad mõningaid tõsiateismi allikaid, mis just sellise reklaamina käituvad. Isiklikult pole ühtki kohanud. Oki, kommunismi propaganda ehk väljaarvatuna. Seegi üks religioonidest.

Küll aga mahuvad selle reklaaminduse alla nii kristlus kui ka budism.

Kristlus oma pärispatu ja paradiisiga.
Budism oma elupõliste kannatuste ja nirvaanaga...

Hele, 2004-12-14 00:43:11

PL, Dia Theo, 2004-12-13 22:57:39
Parem võiks siis juba massimõrva korraldada - kah “vabastaks miljoneid”.

Pole see asi nii lihtne, see oleks nagu nohu ravi giljotiiniga. Ei nad sellest veel vabane, tagasi ´pidid tulema ju kursust kordama.

Ma vabastaks seeasemel miljonid sest eskapismist, mida õnnetud ühes kooris kuulutavad. Annaks kõigepealt õnne maitsta - ja vaataks, kas ka siis tahavad jalga lasta.

Oleks minu olemine ...
teiseks minu tegemine....
´´´´´´
A tegelt tunnen ära küll, seda noringi. Kellele on palju antud, sellelt palju küsitakse.

PL, 2004-12-14 00:47:14

No on ikka kristlus mõnele (kes on praegu võib arvata et järjekordsel missal) hästi mõjund! Kui ei saaks käega katsuda, ega ei usukski.

Imelime (jumalime)

Illuminaat, 2004-12-14 00:50:06

Kristlus oma pärispatu ja paradiisiga.
Budism oma elupõliste kannatuste ja nirvaanaga...

Jaa-jaa, need on meil praegu kaks tähtsat reklaamifirmat, üks ullikestele, teine mõistlikele. Mõlemad kerge saak.

Njah, HK 00:03, 2004-12-14 00:50:27

"Kuidagi äraspidine on see mõte, et religioon tuleneb reklaamist."

Kas jälle leiti minu tekstist sealpuuduv 0-tase? Pole nagu midagi sellist väitnud.

Küll olen kogu aeg seda meelt olnud, et reklaamid on hoopis religioonidelt snitti võtnud ja mitte asjata. On ju religionistid möödunud aastatuhandete vältel osavalt välja lihvinud meetodid, kuidas inimeste ajukäärude vahele pugeda...

PL; Hele, 2004-12-14 00:56:23

Pole see asi nii lihtne, see oleks nagu nohu ravi giljotiiniga. Ei nad sellest veel vabane, tagasi ´pidid tulema ju kursust kordama.

PL: No nii - mis vahet kehalisel ja hingelisel massimõrval? Me ajame lapse auku, enne kui ta nooreks või vanakski jõuab saada. Miks me ei kannata oodata aega, kus hing ise nirvaanasse potsatab, kui mängud mängitud ja enam ei viitsi? Ei - peab ikke budaks hakkama ja jalutamise asemel lennukiga tormama. Andke ikka inimestel aega atra seada.

PL, 2004-12-14 01:04:10

Ja miks ei tule bodhisattavd siia tagasi sügavalt rõõmsal meelel, et juhatada inimesi sellesama sisse? Mis “nirvaanast” me räägime, kui Maa on neile ikka veel “kannatuseorg”? Siis pole nad ju veel tuhkagi taiband. Iga vähegi üle keskmise seltsimees teab, et nirvaana on AINULT sansaaras, mitte aga kurat teab kus. Hindu vähemalt nautis elu, nagu see parajasti anti, budalane aga...

Häbi!

Mina küll ei kavatse siit kuskile lahkuda. Isegi inglid kadestavad inimesi, Jumalast rääkimata, meie aga...

Budalus vähemalt mõikab, et inime suurem-kõrgem kes tahes jumalaist.

Njah, PL 12.12 19:07, 2004-12-14 01:04:36

"nirvaana ei keela kellelegi sellest kõnelemast, sest vähemalt 1/100 valgustunutest säilitavat - OSHO jutu järgi - kõnevõime."

Teises teemas juba küsisin, kuid vastust ei näinud: millest tulevad need OSHO hinnangud ühelt astmelt järgmisele jõudjate suhtest? Minu jaoks on kahtlaselt “ümmargused” need 1/10 edasijõudjate suhtarvud ja seda kõigi (sic!) 4 üleminekuastme puhul...

EA, 2004-12-14 01:06:25

PL,Hele
“Ehhh, mõistan Nietzschet, kes ületab mäekõrguselt kõik need buda-mudad - mitte haletsema ja kaasa tundma tulla siia, vaid hulluma rõõmust, armastusest, valust, ..”

EA:
Buda-muda??? Kas oled purjus või hullumas, et nii labaselt?

Nietzshe oma üliinimese teooriaga oli haige kääbus võrreldes isegi väikseima budaga. Nietzshe “Nõnda kõneles Zarathustra” on nii igav jura, et ma ei suutnud seda läbi lugeda. Midagi tarka seal küll pole, ei soovita kellelegi.

Nietzshe oli haige, kuivetund, niru ja alaväärsust põdev hull, ma ei usu iial, et ta oleks RÕÕMUST JA ARMASTUSEST HULLUMAS, kui, siis ainult valust.

Njah, HK 12.12 21:02, 2004-12-14 01:23:12

"Sama ka usklikuga - tema kogemust kinnitab tema enda elu."

Mis on selle eluga toimetuleku kriteeriumiks? Sest muidu võib ka aastaid prügikastides kondavat pidada eluga toime tulevaks.

Ja kuidas kinnitab usklase elu tema paremini hakkamasaamist, kui ka mitteusklased elus samamoodi hakkama saavad...

EA, 2004-12-14 01:26:36

PL
“Ja miks ei tule bodhisattavd siia tagasi sügavalt rõõmsal meelel, et juhatada inimesi sellesama sisse? Mis “nirvaanast” me räägime, kui Maa on neile ikka veel “kannatuseorg”? Siis pole nad ju veel tuhkagi taiband.”

***

Kust võtad, et pühakud ei ole rõõmsad? Pühakute näod kiirgavad rõõmust ja rahust! Ka siis kui nad siia ilma tulevad. Nutavad nad siis, kui näevad sinu ja kõikide olendite kannatusi siin ilmas.

See ei tähenda, et nad ei rõõmustaks, kui näevad rõõmsaid ja õnnelikke olendeid. Mis tunne sul oleks, kui sa oleksid valudes, aga pühak su kõrval naeraks rõõmsalt ega osutaks kaastunnet?

Ja pea meeles, pühakud tulevad siia mitte rõõmsate ja õnnelike pärast, vaid just vaeste, haigete ja kurbade inimeste pärast.

Võibolla sina oled rõõmust hullunud, kuid ära unusta, et väga paljud tunnevad valu, haigust, viha ja kurbust. Mida nad tunneksid, kui näeksid Peetrit endi keskel naeru lagistamas?

Njah, nj 12.12 21:04, 2004-12-14 01:27:03

"üks tõlgendus veel:
kolmesus on qi(üks)+ yin-yang(kaks)
"

Kuidas, kui qi ise jaguneb tao kombel neikssamuks yin'iks ja yang'iks?

Lilleke, PL, 2004-12-14 01:28:13

PL, 2004-12-14 01:04:10

Einoh:)))....sa oled andekas.

Hele, 2004-12-14 01:34:50

PL, Hele, 2004-12-13 23:36:39

Ex stasis olex hää. Kas Andrus i saaks meile saata siia algatuseks üht Tuvi. Või Toomas Kristuse ihu ja verd (vabandan, Toomas).

Kas Peetri oma kundalini siis juba Viimse poole suundus ilma Peetrit ära ootamatta PL: Mina küll ei kavatse siit kuskile lahkuda või magab teine lihtsalt talveund, sabaots suus?

Unelauluks midagi Tuvist leebemmat:
http://www.hot.ee/helleen/Exxtasis.mp3
http://www.islachayanne.org/IC_Radio_Provoc_Exxtasis.htm

Provocame...

Lilleke, 2004-12-14 01:40:49

“Today, more than ever, leaders of the world’s faiths need to understand the philosophies that have guided civilizations and continue to provide insight into the nature of existence, the basis of knowledge and the best way to live,” said Shamar Rinpoche. “An understanding of the Western mind will better prepare His Holiness Karmapa to bring the ancient wisdom of Buddhism to the modern world.”
http://www.karmapa.org/karmapa_org_redesign/news/news_october_2004.htm

***