Karma – saatus (tegude saadus)

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1436 kommentaari.

rannatüdruk, EA, 2004-12-13 18:48:55

Tänan, see sisendas lootust.

Siirdungi siis mediteerima, et leida oma sisemist vett.

Hindus consider that the holy water of Muktinath can wash away negative karma, the results of one’s past negative actions. Others say this can only be done by the inner water to be found by meditation.

EA, 2004-12-13 18:57:06

DiaTheo:
“Karma EI ole tegu, karma ON hinnang teole. Kellegi, kellegi transtsendentse, jumalatestki kõrgema hinnang, hinne maise olevuse maisele teole. Karma on ju kumulatiivne! Kuidas saaksid erinevad teod tegudena liituda?”

EA:
Karma on teo põhjus, tegu ja teo tagajärg kokku, aga mitte sugugi hinnang. Hinnang võib olla milline tahes, kuid see ei muuda saatust, teo tagajärge.

Saatus (karma) just ongi erinevate tegude summa - tegude vili.

Ja hinnangu asemel on kannatus, valu suuruse järgi mõistab inimene, et on valel teel.

Hinnangust olulisem on teo põhjus, motiiv, milliste kavatsustega tegu tehti.

Ei ole mingit hinnete panemist,hindajaid ega hinnatavaid, ei mingeid eksameid, kohtuid ega prokuröre. Kogu see teater on elava fantaasia vili. (Selle teatri näivusest kirjutab hästi Tiibeti surnuteraamat)

Lihtsalt: teo põhjus, tegu ja tagajärg. Kõik.

DiaTheo, 2004-12-13 19:14:58

EA - ja mille näol, mil viisil kandub elust lahkunu karma, tegu siis, taassündivasse koera-elevanti-külapoissi?

Ja kuidas teod liituda oskavad? Kes-mis mõõdab ära lahkuja karma, kui lahkujast endast enam kannatajat pole?

Mis roll siis Absoluudile üldse jääb?

EA, 2004-12-13 19:23:07

Kingo:
Heade tegude läbi ei koguta mingit “head karmat”, vaid VANABNETAKSE karmast."

EA: Heade tegude läbi kogutakse vaid head karmat, mis EI VII vabanemisele, vaid sünnile jumalate ilma.

Kunagi küsis üks kuningas Buddhalt: Olen lasknud ehitada tuhandeid stuupasid, templeid, trükkinud pühakirju, toitnud vaeseid, kas selle tulemusel saavutan vabanemise, nirvaana?

Buddha vastas: Ei, selle tulemusel sa ei saavuta vabanemist. Vabanemine saavutatakse läbi tarkuse, läbi iskliku arengu ja mõistmise. Heategude tulemuseks on vaid parem sünd, kas õnnelikus peres, valitsejaks või jumalaks.

Johannes Tuhk, 2004-12-13 19:43:55

Lilleke:
“Pean tõdema, et see vaimne iluop.(läbi religiooni)tundub küllalt ohtlik olema .....tulemuseks võib olla täiesti uus ilus inimene ja võib ka olla tüsistustest igaveseks moondunu..”

Küll see Lilleke võib ikka vaimukas olla!
Olen varemgi tema repliike imetlenud.
Ma kujutlesin seda lugedes ette Michael Jacksonit, siis aga mõnd meie religiooni-ilueedit:-)))
Kes vajadusel läheb soost hoolimata trendidega kaasa, süstides lopsakate neegrihuulte tarvis, silikoone sättides ja rasvaimu tehes.
Uue trendi maale tulles aga laseb välja tõmmata hambad nagu kunagi Twiggy järgijad...
/nagu hea veini järelmaitset nautides/

666. kommentaar, 2004-12-13 20:15:40

Olen kuri!

v.l., 2004-12-13 20:17:18

karma. (a) Activity, action, work, duty. (b) Fate; consequences of acts done in this life and past lives.

Vastseliina Toomas, 2004-12-13 20:18:24

Olin 666./Kurja funktsioonis, a tegelt olen iseeneses hea, nagu kestahes/mistahes iseenesest
(vrd. Käsmu koer).

Vastseliina Toomas, 2004-12-13 20:20:56

Tõnu Karma elab Riias ja oskab hästi liivi keelt. Huvitav, kas see mõjutab Liivi Karmat?

Vastseliina Toomas, 2004-12-13 20:21:31

Aga Kaarma on Saaremaal.

Vastseliina Toomas, 2004-12-13 20:23:01

Karma...Kaarma...Kaarmaa...

Huvitav, mis maa võiks olla Kaarmaa?

Vist Malaisia!

Malaka ja Saravakk kokku on tõesti kaar.

Vastseliina, 2004-12-13 20:27:16

Tegelt on veel parem Kaarmaa Norra.

Ja pealegi on Norras kõik korras,
nii et lisaks Kaarmaa kaarele on seal ka Kollektiivne Hea Karma.

Võib olla isegi Head Karmat pole
ja Norra on naftast lausa nirvaanas.

Kes teab...

Vastseliina, 2004-12-13 20:30:34

Naftast saab eriti nirvaana lähedasse seisundisse, kui naftat sisse hingata.
Aga tuleb olla ettevaatlik,
sest see on tervisele ohtlik.

Vastseliina, 2004-12-13 20:32:13

Mu jutt on vist veidi kohatu...
seepärast sulpsan praegu ära Wordi...

SULPSTI!

v.l., 2004-12-13 20:48:35

Karmast:
http://www.sathyasai.org/search/volume16/sss16-07.pdf
Siin on öeldud näiteks, et karma seadus toimib kõigel, millel on keha, mitte ainult inimestel.
http://www.sathyasai.org/search/volume16/sss16-16.pdf
Siin näiteks, et avataaradel ei ole eelmiste elude karma-keha.
http://www.sathyasai.org/search/volume15/sss15-23.pdf
Siin juttu nelja tüüpi karmast:
Production,acquisition,transformition,refinement.
Siin ka karma ja taevas olemise seosest.
http://www.sathyasai.org/search/volume23/sss23-30.pdf
Juttu karma ja karma-jooga seostest.

Hea jutt karmast eesti keeles:
http://www.parnu.ee/Raulpage/karma/#moju

EA, 2004-12-13 20:53:27

"Kohalesaabunu, 2004-12-13 09:58:40

Sest selleks et kogeda “Jumala armu” reaalselt, läbi teiste, peab märkama teisi. Märgata teisi tähendab neilt õppida. Õppida teistelt tähendab neid tunnustada. Teisi tunnustada tähendab neid väärtustada. Väärtustada tähendab kogeda neid kellenagi, kelles on ilu, armastust, tõde. Kogeda ilu, armastust,tõde tähendab kogeda jumalikku - kogeda jumalikku teises tähendab tunda ära iseennast. Tunda ära iseennast tähendab kogeda armu, mis täidab kogu olemist, mis pakitseb tundeist, mõtteist, mida keegi sellisel viisil veel pole tundnud ega mõelnud. Maailm muutub värskeks."

Väga kaunilt öeldud!

Harri Kingo, EA ja Hodža, 2004-12-13 21:09:44

E.A.: “Lisaksin omaltpoolt, et Harri loodab, et armuline Jumal vabastab ta ebameeldivast karmast, kuid sellega on nii nagu ta ise tunnistas, et ülemkohus (Jumal) ei tunnista kehtetuks alamastme kohtu (karma) otsust.

Aga tegelikult on budaluses vastupidi: ülemastme kohtuks on karma seadus, millele allub ka Jumal ja kõik muud olendid.”

—————————————————-

Esiteks, budismis on tõesti jumalate sfäär üks sansaara sfäär ja sealgi kehtib jumalate suhtes karma. Kuid jutt oli hoopis muust kui sansaara ühe maailma jumalatest.

Kas just budismi ja budisti, kuid E.A. arusaamade kohaselt on õigluse - karma - põhimõte kõrgem kui armastuse - budismis kaastunde - põhimõte. Ometi, budad on sansaarast väljas, kuid just nende kaastunne - armastus - on see, mis igati toetab inimeste püüet ületada karma ja vabaneda sansaarast.

Kui karma oleks ülem budade kaastundest, mis kasu oleks siis üldse budade kaastundest!? Ebaloogiline, EA.

Minu veendumus ja ka kogemus ütleb muud - õiglus - karma - on alati madalama toimega kui armastus - kaastunne. Armastus-kaastunne leevendab õigluse halastamatust... ja see on nii ka inimeste eludes ja suhetes. Seda õpetas ka Jeesus, kui jättis kurjale kurjaga tasumata ja õpetas tehtud kurja tasuma headusega. Ka Buddha kaastunne on karmat ja sansaarat ületav, mitte sellele alluv - ja sellest olemistasandist on mu jutt.

Mis puutub mu vaadetesse, siis olen võrrelnud siin budistlike ja kristlikke käsitlusi, püüdnud leida samasusi ja analoogiaid, mitte aga püüdnud budismile liita kristlust, või neid kokku miksida, või midagi muud.

Ma arvan, selline eksitus mu kirjutatu sisu osas on hooletu lugemise tulemus.

EA, 2004-12-13 21:10:42

DiaTheo, 2004-12-13 19:14:58

“EA - ja mille näol, mil viisil kandub elust lahkunu karma, tegu siis, taassündivasse koera-elevanti-külapoissi?

Ja kuidas teod liituda oskavad? Kes-mis mõõdab ära lahkuja karma, kui lahkujast endast enam kannatajat pole?

Mis roll siis Absoluudile üldse jääb?”

EA: Saatus kandub elust ellu nagu vesi voolab jões - lihtsalt voolab.

Teod liituvad omavahel nagu vesi jões - vees on palju veetilkasid. Ometi kõik kokku - vesi. Vihma sajab, palju tilku - kõik kogunevad jõkke ja voolavad merre.

Keegi ei mõõda ega hinda vett jões - jõgi lihtsalt voolab. Ei mingit raamatupidamist. Vesi võtab ise kuju, ise voolab, ise leiab tee, ikka ühinemise või lahknemise suunas. Mõnikord kuivab jõgi, mõnikord ajab üle kallaste.

Absoluudi roll? On absoluudi roll, lihtsalt on. See ei tee midagi, aga teeb kõik. See on tühjuse peegel, millel peegelduvad inimeste teod. Peegel on peegel - ei mõõda, ei hinda, ei arvusta, ei peta, näitab nii nagu on.

Inimene mõtlustab, vaatab oma südame teadvustamise peeglisse ja näeb oma saatust voolamas. Kuid peeglit ennast on juba raskem näha, sest näeme seal iseennast ja näivuste maailma paljusust.

Peeglit ennast polegi olemas, on vaid peegeldus.

EA, 2004-12-13 21:14:53

HK

Buddhalt küsiti, kas ta on karma ületanud?

Buddha vastas: “Ei, ma olen karma seadusega üks”.

PL, 2004-12-13 21:16:10

See on üksildase järve ääres filmitud ühe mehe eluringi hõlmav linateos,
mis kantud budistlikust maailmavaatest. Film on jagatud viide ossa,
millest igaüks esindab üht etappi mehe elus. Võrratud visuaalsed
detailid ja peenelt loo sisse kootud motiivid annavad edasi
originaalset, ent täiesti universaalset lugu, mis liigub Süütusest läbi
Armastuse ja Kurjuse Valgustuseni ning kulmineerub Taassünnis.
Noor poiss elab väikeses ujuvtemplis kaunil järvel koos vana meistriga,
kes jagab talle õpetusi Buddha vaimus. Aastaid hiljem saabub meistri
juurde ravile tütarlaps. Seksuaalne ärkamine ja mässumeelsus viib noorte
põgenemiseni. Ent mehe iha muudab ta elu peagi põrguks ning ta naaseb
järvetemplisse, et saavutada hingeline kirgastumine.

Kim Ki-duk on Lõuna-Korea visionäärist filmimeister, kes jõudnud kunsti
ja filmikunsti juurde iseõppimise teel. Ta on saanud alghariduse
väikeses maakoolis, töötanud tehastes ja teeninud armees, kus ta nakatus
maalikunstipisikusse. Kunstiõpingute järel Pariisis avastas Kim Ki-duk
filmi ning on alates 1996. aastast oma teostega festivalidel osalenud.
1999. aastal avas tema film Birdcage Inn Berliini filmifestivali,
järgnes filmi Saar (The Isle) edu Sundancei, Moskva, Veneetsia ja
Rotterdami festivalidel ning edaspidi on kõik tema osalenud maailma
tähtsamatel festivalidel ning võitnud ka auhindu.

Filmi kestvus 1:43

Linastusajad 10-16 detsember

14:00
16:30
18:45 (va 13 dets)
21:00

Kino Sõprus
Vana-Posti 8
Tallinn
6441919
www.kino.ee

***