Karma – saatus (tegude saadus)

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1436 kommentaari.

Harri Kingo, v.l., 2004-12-12 18:05:45

Jah, v.l., anna viide või nimetus raamatust.

rannatüdruk, Harri Kingo, 2004-12-12 18:07:01

Kas Sa teed mulle korraldusi?

Harri Kingo, rannatüdruk, 2004-12-12 18:09:28

See on palve.

Kas taas need “kõlad” ja “intonatsioonid” mind lugedes?

Ehk pöörad veidi tähelepanu ka tsuktsi SÕNADELE ja vähem munu “kõladele” ja “intonatsioonile”?

See oli ettepanek-palve.

Padre Alfonso, 2004-12-12 18:09:37

Ega Hadzi ju nimetanudki kedagi skisofreenikuks.
Vaid mõned isiksused läksid seda hirmsat sõna nähes veidi ärevile.

Kentsakas värk selle sisemise häälega, jah.

rannatüdruk, Harri Kingo, 2004-12-12 18:10:39

See, kuidas Sa kõikidele siin korraldusi jagad, on ületanud juba mitmete taluvuspiiri.

Harri Kingo, 2004-12-12 18:12:56

Hodža: “Maiviitsi enam skisofreenikute nägemustest/kogemustest ise rääkida ega raamatut lugemiseks pakkuda :o)”

————————

Ilmselt jutt siiski religioossetest inimestest. Ja religiooni pinnal mingid solvamised pole ehk sobivad siia, Padre? Või on?

Hoidkem koht puhtana.

(See oli arvamus-küsimus-üleskutse)

Po, rannatüdruk, 2004-12-12 18:14:13

Küllap see:

Polügrafist, 2004-12-08 15:31:38

Ja mida siis mina lugesin täna Matthew E. Bunsoni raamatust “XIV dalai-laama tarkuseõpetused”?

Harri Kingo, rannatüdruk, 2004-12-12 18:14:19

Palve pole korraldus, rannatüdruk. Kedagi skisofreenikuks nimetada pole vestlus.

Kui sind häirisin oma palvega, vabanda muidugi.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2004-12-12 18:19:54

Harri Kingo, Hodža, 2004-12-12 17:57:41
Oleks väga kena, kui sa vähemasti siin EI SÕIMAKS usklikke (või mind) skisofreeniku(te)ks.

Ära näe tonti seal, kus seda pole. Skisofreenia pole antud kontekstis sõimusõna vaid mudel. Sa räägid kogemustest. Oki ma tõlgin sulle natuke skisofreeniku kogemustest ja annan tema kirjutatud raamatu lingi.
Loe seda ja ütle, kas pole tema kogemused tema jaoks reaalsed - sama reaalsed kui sinu omad sinu jaoks.
Tema kogemused ja nägemused tekkisid tema ajus, aga oled sa veendunud et sinu omad seal tekkinud pole... kuigi jah, temagi arvates tulid need väljastpoolt tema pead.

Kujutage ette, et hommikul ärgates, näete te oma voodi kõrval seisvat olendit, kes on kaetud purpurpunaste soomustega ja kes kinnitab, et saabus otseteed Marsilt. Ta õpib tundma inimsugu ja teie aju sobib väga hästi kavandatud uuringute läbiviimiseks...

... Kui teie iseloom ei luba teil uskuda marslase olemasolusse, siis võib sama lihtsalt külastada teid Issand Jumal ise või kurat või mõni teine mitteordinaarne kuju.

http://lib.ru/PSIHO/OBRAJEN/obrajen.txt

v.l., 2004-12-12 18:20:50

Lehitsesin eelmine nädal raamatupoes, eesti keelne. Järgmine nädal, kui veel müügis, lähen soetan endale. Detaile ei vaadanud, millal see just ilmunud oli ja mis kirjastuselt. Pealkirjas oligi vist sõna 'mõttekilde'

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2004-12-12 18:23:45

Harri Kingo, rannatüdruk, 2004-12-12 18:04:48
Kutsu tsukts korrale. Siin pole skisofreenikuid, nagu ta arvab ja end väljendab.

Siin pole ka tsuktse, nagu sa arvad.
Pole tsukts minu rahvus, ega ka mitte passi kantud nimi :o)))

Harri Kingo, Padre Alfonso, 2004-12-12 18:24:15

Ah et mudel...

Ma neist mudeleist juba arvasin eespool midagi: et igat sellist mudelit kontrollib elu kui praktika - elus toimetulek. Kui kellegi mudeliks on miski rohelise marslase õpetused, ja ta elu läheb neid järgides ummikusse, siis pole põhjust seda mudelit usaldada.

Sama ka vaimse kogemusega - elu ja edasine praktika on selle tõesuse-tegelikkuse tõhusaks kontrolliks.

Po, rannatüdruk &v.l., 2004-12-12 18:25:49

Oot ma toon kohe siia selle raamatu ja kirjutan täpselt.

Harri Kingo, 2004-12-12 18:27:58

Ma arvasin, Hodža, et see olid sina, kes kirjutas, et sa oled sama siin ja mujal. Aga ju ma eksisin.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2004-12-12 18:29:41

Harri Kingo, Padre Alfonso, 2004-12-12 18:24:15
Ma neist mudeleist juba arvasin eespool midagi: et igat sellist mudelit kontrollib elu kui praktika - elus toimetulek.

Sa elad inimeste hulgas ja inimesed aitavad sul toime tulla, mitte sinu jumal.
Räägid praktikast?
Ajalugu on täis praktikat, kus jumal ei aidanud temasse uskuvatel inimestel eluga toime tulla, ei ole neid päästnud ei nälja-, tule, külma- ja teistest surmadest, kuigi teda paluti nii väga.

Po, rannatüdruk&v.l., 2004-12-12 18:37:02

"Dalai-laama tarkuseõpetused" Matthew E. Bunson.
Kirjastus Pegasus OÜ 2005

Originaali tiitel:
Matthew E. Bunson,
Dalai Lama “The Wisdom Teachings of the Dalai Lama”.

Hodža Nasreddin(Rahurikkuja), 2004-12-12 18:37:37

Padre Alfonso, 2004-12-12 18:09:37
Ega Hadzi ju nimetanudki kedagi skisofreenikuks.

Attäh muidugi, a mul veel Mekas käimata :o)))

Neet, 2004-12-12 18:37:41

Monoteism on suhteliselt noor nähtus inimkonna ajaloos.
Võimalik, et see on seletatav teatud korrastuse poole püüdlemisel “ürg(baas)religioonist”.
Ka VT ja UT on laenanud palju mitmete rahvaste paganlikest legendidest.
Seega ei ole piibel sugugi täielik originaal.
Kui nendel kaugetel aegadel oleks kehtinud Copy-right seadus, oleks piiblil eeldatavalt kehvasti läinud.
Hinduismi ja budismiga on asi võib olla keerulisem, samas võib olla ka mitte, võttes arvesse geograafilisi momente, eriti veel sellel ajal.

Hele, 2004-12-12 18:46:53

Dalai+laama raamat
http://www.pegasus.ee/?PID=books&ID=117

Harri Kingo, Hodža, 2004-12-12 18:49:16

Inimesed aitavad kaheldamatult ka mind ühiskonnas, see pole mulle teadmata. Sain seda teada, kui kunagi üle lastesõime läve astusin - käisin sõimes nimelt. Hea, et meenutasiud seda aega.

Ma arvan, et oma väga algelises inimolemises ja väga kitsalt tervikut mõista suutes pole me kuigi pädevad arutama, miks mõni sureb varem, miks mõni hiljem, miks mõni rahus, teine kannatuses.

Jumala kohta on öeldud, et ta ei tee ühtegi eesmärgitut ega juhuslikku tegu ja mitte miski ei ole talle üllatuseks.

Võiks seda küllalt üldist ütlemist mõista oma maise inimpraktika huvides ja seisukohalt selliselt, et kui ka meie maiselt algeliselt tasandilt paistab miski meile valus, ülekohtune, ebaõiglane, ei ole me lihtsalt võimelised mõistma, milleks selline asjade käik tegelikult just hea oli...

Ka väikelaps oma lapse-elus kukub, saab haiget, eksib, teeb valesti, tal on valus, ta nutab tõsiselt... Kuid kui omaenese eluski seda lapseaega praegusest tagasi vaatad, siis tead täpselt, milleks need lapse “nii tõsised tragöödiad” kõik vajalikud olid, ega kurvasta nende pärast põrmugi.

Oli HEA, et see lapsena eksimus ja valu sul kõik oli - selleta poleks sa suutnud kesta.

Budistid vaatlevad elukannatusi kui võimalust neid kasutada oma arenguks. Toosama Sogyal Rinpoche kirjledab paljusid oma juhtumeid surijatega, kus hirm, kannatus, valu, meeleheide, ahastus ja kogu seemasenmdav palett tundeid, mis surijat valdavad, võivad oskaja käes pöörduda vabanemist soodustavateks teguriteks. Tal on väga huvitav peatükk kõigest inimlikust ja negatiivsest, kuidas ma milliseks poisitiivsuseks seda saab endas pöörata... Ja ka suurepärased näited budistlike õpetajate suremiskunsti, -tarkuse ja -oskuse kohta - nii seda võiks tõesti nimetada.

Üldisemalt - Jumal pole kedagi päästnud suremisest - me kõik sureme. Ma arvan, et see on väga tark asjade korraldus.

***