Joak, kurrat - jalad põhjas!

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1636 kommentaari.

tsukts, 2005-07-16 01:11:36

Kus on Sinu tavapärane asjalikkus ja nauditav mõtteloogika, tsuktsa? Või oleneb see oluliselt teemast?

Sa otsid pommis loogikat??? Kuigi jah, ta on olemas.

Panna pomm plahvatama keset Teherani, karjuvad londonlased-pl-lased: “Jess, jess, hurraaa”, panna ta plahvatama keset Londonit, hakkavad pl-lased nutma, et miks nii, miks siin... kus see loogika on.
Aga pommiloogika on vaid üks - plahvatada, olenemata sellest, kes ta süütab ja kus ta süüdatakse.

Mõistad? Ei mõista?

tsukts, DiaTheo, 2005-07-16 01:20:15

Mulle jääb arusaamatuks ka esimese astme nali... nu ei suuda ma leida niskit naljakat sellest, et Arlekiin kolgib Pierrod ja see nutab valu pärast... ja Arlekiin naerab :o(((

PL, 2005-07-16 01:47:50

(lahkub nuttes)

tsukts, 2005-07-16 02:14:24

Püha Teresa, kas PL, 2005-07-16 01:47:50 on jumalat?

Muide sügaval ateismi ja materialismi ajastul lauldi sihukest laulu:

Kord poiss ja tüdruk läksid läbi linna,
poiss oli noor ja tüdruk noorem veel
ei olnud palju mad neil koju minna
kuid terve öö nad olid koduteel...

Miks just nemad, aga mitte see tüdruk teise poisiga või see poiss teise tüdrukuga? Kehakeemia? Müstika? Saatus? Jumalik käsk?

Aga mis seal vahet on...

Ei tea... ei kipu selguse saamiseks ei füüsikalaborisse ega mustale missale... Lihtsalt elan ja ei huvita, kas tegemist on viie essi või mingi pheenema värgiga... Ei huvita... Lihtsalt...

toomas, 2005-07-16 05:36:04

Tere hommikust!

Ei ole muidugi PL-ga nõus, sest olen “uskja”.

Uskmine on hüpoteetiline teooria maailma kohta, mis lisaks objektiivsusele (mille kohta käivad loodusteaduse teooriad) hõlmab ka subjektiivse maailma, neid omavahel tervikusse sobitades (minu puhul: läbi Kostariika tarakanide mõiste).

Uskmine eeldab, et ei toimu subjekti Pidevat Arenemist, mida propageerib PL, vaid toimub enda sobitamine usu dogmaatiliste skeemidega, mille abil on võimalik eelkõige enda subjektiivset maailma objektiivsusega üha paremini kokku sobitada.

Mida lihtsamad, üldisemad ja “primitiivsemad” (ka Jungi arhetüüpide mõttes) usu dogmaatilised skeemid on, seda paremini subjektiivse maailma objektiivsusega kokkusobitamine õnnestub.

Maailm kokku on palju lihtsam kui PL müstilised skeemid.

toomas, 2005-07-16 05:43:59

Mina lähen täna matkale muuhulgas ühe isiklikult endale püstitatud ülesandega: proovin veidi juurelda selle üle, kuidas omavahel sobitada (i) oma uskmist, (ii) oma keeleteadlust, (iii) oma ettekujutust teadusest.

(iii) puhul olen südames saientist
(ii) puhul alustasin oma teadlasteed saientistina, soovides ka keeleteaduse puhul taotleda katselis-eksperimentaalse meetodi rakendamist, kuni jõudsin arusaamiseni, et see on võimatu, ning kaotasin tegelikult jätkuvalt tänase päevani ära alternatiivse aluse, millelt võiks keeleteadust positiivse programmina teha (aga olen veendunud, et erinevad keeled kui sellised on entiteedid, mida on võimalik loogiliselt järjekindlalt kas uurida või siis postuleerida!)
(i) usun Jeesusesse Kristusesse kui interfeissi, mis võimaldab mul olla kontaktis kogu Jumalaga.
Kiidetud olgu Jeesus Kristus!

toomas, 2005-07-16 05:46:22

Ma kopin siia veidi oma värskeid usuteemalisi ütlemisi, et vestlust persse-saatmistelt veidi antsakamatesse voogudesse juhtida:

toomas, 2005-07-16 05:47:26

raits, 16.07.2005 01:32
Tean ainult üht usku, mis ei ole kellelegi verega külla tulnud, kus pole äärmuslasi, perverte, ega agitaatoreid, see on BUDISM! Kõik muu on jumala nimel kavaldamine, millega inimesi õnge tõmmatakse. Jumalat kardetakse ja tema nimega saab manipuleerida!

toriseja (=mina), 16.07.2005 05:06
BUDISM on neile, kes suudavad olla üksi, ka ilma Jumalata.

Aga mis puutub sellesse, et budismiga ei seostu vägivalda, siis võib öelda samuti, et kristlusega ei seostu vägivalda, ainult et niihästi budismi kui ka kristlust võidakse olla ära kasutataud vägivallaga seoses. Võrdle ristivallutusi Eestis ja näiteks Sri Lanka budistlike singalite vägivallapoliitikat hinduistlike tamilite vastu.

toomas, 2005-07-16 05:53:26

toriseja, 15.07.2005 12:56
Kristluse mahategemine on Saatana töö.
See uudis siin (=DELFI uudis kristliku partei juhist vägistajast)on Saatana initsieeritud.

toriseja, 15.07.2005 12:57
Maailmas on hea ja kuri.
Hea on Jumal, kurja kannab Saatan ja deemonid.

toriseja, 15.07.2005 12:59
mirjam, 14.07.2005 12:30
kõige jubedamaid tegusid tehaksegi maailmas ideoloogia ja usutgelaste poolt. kui aju on mingitviisi vägistatud siis ei saagi sealt midagi normaalset oodata.

Ilma ideoloogia/usuta ei saa ükski inimene hakkama. Tähtis on ainult, et ideoloogia/usk oleks õige.

toriseja, 15.07.2005 13:00
x, mirjam, 14.07.2005 12:32
vaata, lugu on lihtsalt nii, et kui tegemist ei oleks olnud kristliku partei juhiga, siis poleks seda uudist siin üleval

tegu on jälk, aga usu mind - lapsevägistajaid on maailmas paraku tunduvalt rohkem ... ja kindlasti mitte kõige enam “usutegelaste” hulgas ...

Justnimelt!

Meedia teenib paraku paljus mõttes just Jumala vastaseid.

toriseja, 15.07.2005 13:04
kristlus sakib, 14.07.2005 12:56
kõik need kristuse nimelise juudi vanamehe kummardajad tuleks põlema panna! värdjakari niisugune.

Heal juhul tunnistab kommija Jumalat teisel viisil, neutraalsel juhul elab oma emotsiooni välja, halval juhul teeb teadlikult Saatana tööd.

toriseja, 15.07.2005 13:07
Usuvärk, 14.07.2005 12:57
Usk on samasugune äri nagu iga teinegi. Ainult, et selle taha saab igasugu perverssusi peita. Julma ükskõiksusega peidetakse “jumalasõna” taha täielikku saasta ...

Usku võidakse kasutada ära äriks nagu iga teist asja.
Ainult et usk iseenesest on hea ja iga teine asi ilma usuta on halb.

toriseja, 15.07.2005 13:10
baltasar, baltasar@hot.ee, 14.07.2005 13:09
no tere terve maailm. inimesed abielluvad, lasevd end kirikus laulatada ja saavad lapse, kelle ristivad sealsamas kirikus, mõeldes, et see on püha ja õige ja siis kui see laps saab pisu vanemaks tuleb see sama pühaisa ja väänab taha sellele lapsele ja meie käime ikka kirikuid ja muid kodasi pidi jumalat kummardamas. tahaks küsida, kus see jumal siis on kui tema jüngrid lapsi vägistavad. ei saa hästi aru, miks tehakse annetusi, et neid pervareid toita, annetajad maksavad selle eest, et nende lapsi vägistatakse.tore kristlik maailm.

Jumala teed on väga keerulised, nagu hea ja halva vahekorra ilmingud maailmas näitavad. Aga lõppkokkuvõttes on olemas ainult Jumala headus, sest vale ja halb vaob. Saatan hävitatakse.

toriseja, 15.07.2005 13:12
RDK, 14.07.2005 13:10
Usk on kurjast, see muudab inimesed skisofreeniliseks, metsikuks.

Usk annab elule sügavuse, võimaluse Kõigest endale kõikehõlmava elupildi luua, millesse kuulub ka arusaamine skisofreenilisusest ja metsikusest.

toriseja, 15.07.2005 13:16
jah, 14.07.2005 13:21
/.../organisatsioon, mis jutlustab “elu püsiväärtusi” ehk kõrvuni verise juudijumala ja juutide ohverdatud kevadkuninga-patuoina kummardamist, juutide äravalitust jne.

Ristiusk on Kirik ja Kirik on ristiusk, nii et organisatsioon tõesti ja selle organisatsiooni juurde kuuluvad tõesti ka dogmad, seda tõesti (lähtun Rooma seisukohast).

Need dogmad leiavad kinnitust Jeesuse Kristuse oma elu isandaks vastuvõtnud inimeste elust.

toriseja, 15.07.2005 13:21
doh, 14.07.2005 13:32
Antud juhtum näitab lihtsalt, et jutt religiooni moraalselt puhastavast toimest on jama. Inimloomus jääb, kirkule ja mantratele vaatamata, oma madalate instinktide poolest niisama ettearvamatuks nagu oli seda miljonite aastate eest.

Lihtsalt tekib küsimus: kellele seda kasutud piiblijampsi vaja on kui see midagi paremaks ei muuda?

“Piiblijampsi” pole vaja mitte selleks, et inimest “paremaks muuta”, vaid selleks et selles maailmas siin üldse inimesena olemas olla.

toriseja, 15.07.2005 13:23
doh, 14.07.2005 13:35
Üldiselt peaks religioon kuuluma psühholoogia valdkonda. Ja sellel alusel tuleks õpilasi ka koolis tolle inimkäitumise fenomeniga tutvustada.

Religioon on inimese elamise alus, rohkem kui psühholoogiaga on tal kokkupuutepunkte filosoofiaga.

toriseja, 15.07.2005 13:27
Jumal, 14.07.2005 15:46
Mul täitsa pohh uskudest. Kui inimene on normaalne, siis saadan ta taevasse, kui mitte, siis saadan põrgu. Ja täiesti kama, mis usku ta on või kas ta üldse mind usub.

Sobiv vaatenurk näiteks islami- või juudiusulisele.
Kristlane usub, et Jumal armastab teda.

toriseja, 15.07.2005 13:33
Nuff, 15.07.2005 09:49
... ja siis teeb paavst avaldusi, et Harry potter mõjub lastele halvasti ja peaks ära keelama.Hoopis mõned jumalasulased mõjuvad lastele ikka kohe kole halvasti.

Minu arusaamises on Harry Potteri viga see, et hea ja kurja vahekorra kajastamisel annab ta heale ja kurjale võrdiseseisva alge väärtuse. Selge see, et kristlasena ei saa ma sellist gnostilist positsiooni õigeks pidada: järgin paavsti.

toriseja, 15.07.2005 13:36
Novott. Sai põhjalikult torisetud!
Oldagu tublid!

toomas, 2005-07-16 05:57:30

doh, to toriseja, 15.07.2005 14:17
Filosoofia on iseenesest “teadus” mis mõnikord kõnnib vaimuhaiguse piiridel ja vahest ka ületab selle...

doh, to toriseja, 15.07.2005 14:19
Religioon ja filosoofia on lahutamatud, tõepoolest. Mõlemad armastavad argumenteerida teemadel mida pole kunagi olnud, mida ilmselt ei tule ja keegi ei näe.

toriseja, doh, 15.07.2005 14:21
Ja missugune hirmus koht oleks maailm, kui seal ei oleks ei religiooni ega filosoofiat. Inimene oleks sellises maailmas nelja s-tegevust toimlev organism.

toriseja, 15.07.2005 14:22
Aga religioon on minu isikliku veende järgi muidugi anti-filosoofia, õigemini küll vastupidi: filosoofia on anti-religioon.

doh, to toriseja, 15.07.2005 14:24
_Inimene oleks sellises maailmas nelja s-tegevust toimlev organism._

Ta on seda siiani...

toriseja, doh, 15.07.2005 14:37
Õnneks on inimesel ka mõtted ja tal võib olla taotlus leida üles Kõike Omavahel Siduv Lihtne Mõtestatus, mis minu hinnangul nõuab Jumala mõiste kaasahaaramist.

online, 15.07.2005 14:39
Toriseja, millisest jumalast sa räägid, neid on ju palju.

toriseja, 15.07.2005 14:40
Jumal on üks, tema interfeiss on Jeesus Kristus.

doh, to toriseja, 15.07.2005 14:57
Minu meelest ei ole kena ühte interfeissi monopoliseerida.

toriseja, doh, 15.07.2005 15:04
Aga keegi ei monopoliseerigi ju. Me oleme lihtsalt kõik täpselt inimesed ja Jumal kannab meie eest hoolt, et meil oleks interfeiss olemas Jeesuse Kristuse kujul, kes on täiuslik Jumal ja täiuslik inimene ühtaegu.

toriseja, 15.07.2005 15:28
Jeesus Kristus on võlunimi,
mis avab ukse kogu Jumala juurde.

prääks! (=mina), 15.07.2005 15:29
prääks!

toriseja (= mina uuesti), 15.07.2005 15:29
prääks jah!
Hääleta: -2 -1 0 +1 +2

doh, to toriseja, 15.07.2005 16:09
Nii veenvale kõnele pole midagi vastu öelda. Juba homme lähen ja ostan palvehelmed ära, kloostrikongi juba reserveerisin.

toriseja, doh, 15.07.2005 20:10
Tore. Loodan Sinuga koos Püha Missat pühitseda!

(Kloostrisse ära siiski enne mine, kui pole oma kutsumuses veendunud.)

siriseja, to toriseja, 15.07.2005 20:26
Kristlus on muistsete Lähis-Ida ja Vahemere-äärsete müsteeriumusundite kommertslik mugandus.

koriseja (=mina), 15.07.2005 21:07
Aamen.

toomas, 2005-07-16 06:00:38

toriseja, 16.07.2005 05:16
_to, toriseja,, 15.07.2005 15:51
se sinu usk pole olnud alati ja ei saa ka olla igavene, see on ajutine nähtus mida vajavad nõrgad ja nõdrameelsed._

Iga inimene on nõrk vähemalt selles mõttes, et ta sureb. Muidugi võib ka beersergina lahingusse tormata, et võimsalt surres Valhalla sissepääsu taotleda, aga ikkagi üks hetk peale surma sind ikkagi siin maailmas enam pole ja see tähendab, et ka beerserk pole mingis mõttes surmast üle.

Nõdrameelsus: iga inimene muidugi nõdrameelne pole, aga teadvuse hämarolu tunneb vahetevahel küll igaüks, kasvõi parajasti unne suikudes.

Aga sellega, et usku on vaja nõrkadele ja nõdrameelsetele, s.t. inimestele, jään nõusse küll.

_Kel omal mõistus see ei vaja miskit usku mingisse muinasjuttu._

Selge mõistuse hetkel millestki arutledes võib usk olla teisejärguline tõesti. Ometi ei saa minu parima äratundmise järgi kõige olemasoleva üle mõtiskledes selle mõtestamiseks Jumala mõistest üle ega mööda. Usk Jumalasse lisab sellele mõtestamisele põhjendatud isikliku hakkamasaamise tunde.

_...nagu keski juba varem on öelnud usk on narkootikum lollidele._

Kahtlemata võib usku kasutada ka narkootikumina ja mitte ainult lollidele.

Tarvastu Tõbras, 2005-07-16 06:35:25

Ah, et ei lähegi seekord missale, vaid matkale:-)))

See on hea, et rahu ja entiteeti ka rabast leida võib...

Kena päeva!

toomas, 2005-07-16 06:50:45

Tere, Tarvastu Tõbras!

Entiteet on kahtepidine:
(i) hõlmamatu kui Jumal
(ii) hõlmatav läbi Jeesuse Kristuse, kiidetud olgu ta nimi.

Ikkagi see InsKariga kahekõne ülemöödunud sügisest:
hõlmamatu seos tema hinduistliku panteoni ja minu hõlmamatu Jumala vahele läbi kontakti meie maailmade vahele. (Ja teistpidi: minu Issand Jeesus Kristus üheks jumalaks tema hinduistlikku panteoni).

Ma mäletan siiani seda põksuva südame tunnet, kui ma oma kristlikust maailmast tema hinduistliku maailmaga kontakti astusin ja oma maailmapilti avardasin: "On see võimalik? On mul kristlasena võimalik suhestuda Indra endaga?"

toomas, 2005-07-16 06:53:21

Aga rabaentiteet, rabaentiteet...

Eelmine kord talvel Loosalu järve äärest tulles raba peal: seal hakkasid võimsad vaimud möllama ja ma põgenesin sealt ummisjalu.

Jah, kardan ma loodust ja loodusvaime! Mulle meeldivad rohkem inimesed, näiteks siin via-s!

Tarvastu Tõbras, 2005-07-16 07:02:43

Või, et kardad loodust ja loodusvaime?
Minuga on vastupidi.
Tead, kui kogu sellest sebimisest ja nügelemisest ja jalatahapanemisest, petmisest ja maiteamillest veel küll saab ja Maandada ennast ikkagi ei õnnestu ühegi nipiga, ei nõrga /olematu/ usu, ei kange viina, ei külmaõlu, ei kuuma sauna, ei armastatud kaasaga, siis ainuke koht, kus hingerahu tagasi tuleb on looduses olles.
Selg vastu Üht suurt mändi ja kuulata, kuis ladvas vaimud sosistavad.
Ja kõik lähebki paralanksi.

toomas, 2005-07-16 07:06:09

Ja minul jälle on selles funktsioonis inimesed.
Mõnikord saan rahu tagasi näiteks sellest, et lähen siin tavalisse Lasnamäe bussi ja sulandun inimeste massi sisse.

toomas, 2005-07-16 07:08:34

Aga Tsukts võiks otsesõnu PL vabandada küll,
see mõjuks minu arust kõigile hästi!

muusa, matkatilstele, 2005-07-16 07:28:48

Õnnistud päeva teile!

muusa, Toomas, 2005-07-16 07:40:28

Ma arvan ka, et me ei tarvitseks laskuda tavasõimu tasemele.
Las siia jääda see rafineeritult halvav solvang suurtele sõnameistritele.
Minu jaoks kubises artikkel ise taolistest rafinaatidest ja tekitas täieliku kaose suhtumises artikli autorisse.
Et see oli aga taotluslik ja kasutatud viisakaid sõnu, siis pidasin paremaks distansteeruda.

.

toomas, 2005-07-16 07:44:32

Aitäh, muusa!
Varsti hakkab meie reis peale.

***