Joak, kurrat - jalad põhjas!

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1636 kommentaari.

Olev Vallimaa, olev15@solo.delfi.ee, 2005-07-20 08:50:34

106,6 on Tallinnas.

Olev Vallimaa, olev15@solo.delfi.ee, 2005-07-20 08:57:49

Peeter, aga tänast kava vaadates:

19:05- 20:00 Traditsiooni Tarkus

Olev /kukalt kratsides/

PL; toomas, 2005-07-20 08:59:16

Via’t hoiab nõnda elus vastandumise ja kogukonnaühtsuse tasakaal.

PL: Hea määratlus. Võibolla ka kultuuri ja “kultuurituse” tasakaal? /PL

wc, 2005-07-20 09:01:57

PL: Hea määratlus. Võibolla ka kultuuri ja “kultuurituse” tasakaal? /PL

Ehk PL versus kõik muud.

PL, muusa, 2005-07-20 09:04:42

Aga oma mõtlemine on mul primitiivsel tasemel, nii et otsmikule koputamine on nagu viletsale näpuga näitamine.

PL: Oled kah viimne viimsete seas - nagu magi?

PL, 2005-07-20 09:08:14

Mis on klassikaraadio pikkus Tallinnas, kui keegi teab piast öölda?

PL: Piaks olema Vikerraadiost paremal otsa pool.

PL, 2005-07-20 09:22:05

Loodan, et eila said lõik aru, what is enlightement. Ja et täna ei kohta me enam neid arusaamatuid, kes tulevad kogemust nõudma või kuue miljardi subjektiivset kogemust mitteobjektiivseks pidama.

Et täna oldakse jo veidi ärkvemal kui eila.

Vean kihla, et kunagi tuleb aeg, kus hakatakse isegi kaasa mõlgutama.

Ja ärgu topitagu kõikse aeg mu vääritut olest enda ja Tõe vahele.

Ja siit siis hommikusalm laamalt:

Vahel tundub mulle, et tänapäeva kultuuri suurim saavutus on hiilgav oskus müüa sansaarat ja selle viljatuid meelelahutusi. Mulle näib, et kaasaja ühiskond on ülistuseks kõigele, mis juhib meid tõest eemale, muudab raskeks elu tõe nimel ja võtab inimestelt koguni julguse uskuda, et tõde on olemas.

Mu tänud eilse eest iseäranis Mailale avatud ja inimsusliku käitlemise eest.

PL, 2005-07-20 09:25:58

Peeter, aga tänast kava vaadates:

19:05- 20:00 Traditsiooni Tarkus

Olev /kukalt kratsides/

PL: Tänan, Olev, tähtsa täpsustuse eest. Elan vist aastataguses ajas.

PL, 2005-07-20 09:31:25

Ehk PL versus kõik muud.

PL: Nii see pole. PL versus ehk paar-kolm “teekäijat”. On “kõhklejaid”, “mõistjaid” ja “taipajaid” Ka mõni, kes juba tegelebki “teostusega” (teate küll).

priit kelder, 2005-07-20 09:42:48

Toomas, miks mitte ka inimkeskne maailm? Kuigi mu tõdemus ei sättinud ju inimest keskele; ta vaid adub, hoomab, tajub ümbritsevat. Kogu lugu. Olen siin kevad-talvisel sessioonil ära toonud ühel korral C.G.Jungi mõttekäigu, kui ta möödunud sajandi algul külastas üht kõrgplatood Aafrikas ning,hing kinni looduse ülevusest, möönas, et enne seda, kui inimene ei olnud sinna sattunud, ei olnud seda ilu ja ülevust olemaski. Küllap õigus tal.

elfitaat, 2005-07-20 09:49:05

Nii palju erinevaid maailmavaateid ja siiski nii suur ühisosa selles kõiges. See ongi VIA.

ettepanek, 2005-07-20 10:03:57

Mu meelest võiks aurutleda pisut ka mõtlemise olemuse üle. Näiteks, mis on mõtlemine ja mõtted, kuidas need tekivad, miks tekib inimesel mingil ajahetkel just mingi selline konkreetne mõte, mitte teistsugune, mis on mõtete avaldumise ja tajumise eesmärk, jne. Ühesõnaga kõike sellega seonduvat. See haakuks müstika teemaga hästi.

Maila, ettepanek, 2005-07-20 10:09:09

Aga äkki kirjutad sellest artikli? Siis me saaksime kommenteerida ja arutada.
:)

toomas, priit kelder, 2005-07-20 10:13:34

Jungi ja Sinuga nõus. Ja vist on õige ka see, et Sinu nägemust pole õigus nimetada “inimkeskeseks”, sest inimene pole seal keskena, nagu Jumal on keskene minu maailmapildis, mis aga suhtumises objektiivsuse ja inimese vahekorda on hoopis Sinu omaga nähtavasti peaaegu identne.

///Aga mis puutub “reaalsuse loomisse kogemise läbi”, siis pean ma ütlema, et Tsuktsi Hiiemäele ülesronimise ja sealt Tiibeti või maausu, kes teab!, riideräbalate keskelt Taevaisa otsimise mõttepilt muutub mul üha teravamaks: ma olen juba üsna kindel, et Tsukts tõesti lähebki sinna ja leiab oma kogemise teel sealt oma Taevaisa!

Maila, toomas, 2005-07-20 10:18:58

Kahjuks ma ei jaga Sinu arvamust tsuktsi ja hiiemäe asjas. Ma arvan, et kui tsukts sinna läheb, siis ta kogeb kohta ja olukorda oma fundamentaalaksiomaatikast lähtuvalt. Ta leiab sealt kinnituse oma usule (so. ateismile). Taevaisa ta sealt küll ei leia.

flööt, 2005-07-20 10:19:23

takerdumata neisse nähtumustess enam läbi antipaatiate ja sümpaatiate.

Kas on arusaadav?
———————————-

Õnneks mitte.
Kui oleks, peaksin ehk Dr. Kaagi poole pöörduma.

toomas, Maila, 2005-07-20 10:25:29

A kes teab? Äkki tsukts saabki sealt mingi ilmutuse, kui kombineerib oma via-st saanud juttude lugemise ja reaalse Hiiemäe tipu nelja (kolme) tee risti, sealsed pühapuud ja nendele seotud riideräbalad.

Minul näiteks on tõesti nii, et kui ma Roosipärjas loen teise ringi neljandat palvehelmekümmet (Jeesuse kirgastumine Tabori mäel), tuleb kohe silme ette Paluküla!

toomas, 2005-07-20 10:31:55

Tänan kõiki, nii tänahommikusi on- kui ka offlainereid head sõnastamist võimaldanud seltskonna eest ja suundun perekondlikku sfääri: muuhulgas tuleb õetütar Loomaaeda loomi kaema viia. Piatse jällelugemise ja -kirjutamiseni!

PS. Ettepanek mõtlemise üle arutada on väga hea. Mind huvitaks eriti sõnade ja sõnastamise ning mõtlemise omavaheline vahekord.

Maila, toomas, 2005-07-20 10:34:04

Kas ilmutus on kristlik või üldine mõiste?

Maila, toomas, 2005-07-20 10:42:45

Kuidas siis ikkagi nii selle hiiemäe ilmutusega? Miks Sa räägid hiiemäega seoses Taevaisast? Kas mitte Maaema ilmutuse ei oleks seal pidanud saama? Maaema, kellele ohverdada punaseid sukapaelu viljakuse nimel.

Ei veennud Sa mind selles, nagu kogemus ei lähtuks subjektiivsest aksiomaatikast.

***