Joak, kurrat - jalad põhjas!

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1636 kommentaari.

suvi on, 2005-07-13 15:29:57

Aga kui tulla Maslow' juurde tagasi võib väita, et meie siinsetel isakestel ja õpetajatel on probleeme - probleeme enesehinnanguga ja just seepärast üritavad nad teistele pähe soristada ja nende vaateid maarohust madalamaks tampida, et ise kaugemale paista.

Küll ennevanasti oli hää, kui kõik selle soristamise sai ühe Kingo kaela ajada ja oli teada, kes on see mahatampija ja kaugemalepaistja....
Liinid olid selged.
Üks paha, kõik ülejäänud head.
Nüüd jääb pahatihti arusaamatuks, kas tsukts teeb enesekriitikat või keda üldse siin selliste isakeste ja kingoliste tiitlitega austatakse.

Obinitsa Ookean, 2005-07-13 16:06:29

Populaarteadus? noeitea mida sa siis ütleksid kui oleksid seda filmi - folklooriga küll seal midagi pistmist ei olnud - näinud?

Kes annab selle garantii, et füüsikud ise toda päristeadust õigesti peegeldavad?

Hele, 2005-07-13 16:21:43

DiaTheo,
alustuseks 10:27 eest maksimaalsed stiilipunktid.
Iseenesest selge mõnu sellist teksti lugeda. Sellist Viat ma tahtsingi!
Aga egas ma kena vormi pärast veel sisu kallal jorisematta jäta...

Sama kehtib müstika kohta. Visioonid, mille segiloksutatud ajuollus või keemia esile kutsuvad, on uni vaid, sassilöödud ajukeemia-füüsika objektiivne reaalsus.

See on üks võimalus, nullhüpotees, mida arvestamatta jätta poleks kuigi arukas. Kui aparaat imelikke asju näitab, tuleb alati arvestada võimalusega, et aparaat on lihtsalt rikkis. Aga kui kõik muud võimalused välistada ja kõik teooriale mittevastavad tulemused tabelist maha kriipsutada, milleks siis üldse midagi uurida? Kõik ju niigi ette teada, mis olla saab ja mis mitte.

Mitte ei usu, et me nendest asjadest erinevalt aru saame.

Minulgi oli tükk aega raske uskuda, et inimene, kes liitri valguse massi rehkendada mõistab, võib teatus piirist edasi korrutada, et “seda pole, sest seda ei saa olla ja kui siiski on, siis on see väga paha”. Paraku pole meist keegi läbinisti ratsionaalne, ehkki teiste juures on seda kergem märgata kui iseenda näitel.

Esteks. Filosoofia mainimine on kurjast. Siiani oli juttu ikke ainult religioonist ja selle kõrgemast arenguastmest

Kui juba elumõtte otsimine kurjast on, mis osad filosoofiast siis enam siiapoole tantsuplatsi piirjoont jäävad? Dialektiline materialism ja “teaduslik ateism”?

rannatüdruk, Hele, 2005-07-13 16:28:06

Naudin tema teksti täiega ja ega tunne mingit süümepiina sellepärast, et ma ei taha piirduda “lihtsalt elu elamisega” ehk viie s-tähega tegevusega.

See on vist nii, et kuni hindad sarnaseid väärtusi, jääb teisitimõtlejate halvustamine kahesilmavahele. Mäletad, meil korra oli juttu, et kui ma matkamist reklaamin, siis need, kes ei jäksa, tunnevad ennast ebamugavalt. Ometi ei ole ma kordagi hüüdnud: kõik need, kes ei jäksa sada kilomeetrit ühtejutti käia, on teise sordi inimesed. Aga Peeter selles artiklis hüüab katuselt sõnaselgelt, et hei teie mittemüstikud, kes te pole veel põrgust õieti väljagi arenenud...
On’s ime, et mittemüstikud seepeale tunnevad, et neile pähe lastakse. Ei suutnud ta piirduda tripi elamuste kiitmisega, pidi ikka teisi halvustama sealjuures.

rannatüdruk, 2005-07-13 16:31:34

Obinitsa Ookean, 2005-07-13 16:06:29

Skeptik vist siin millalgi kommenteeris toda filmi, kui mu mälu ei peta. Kuskil foorijutu all.

Hele, 2005-07-13 17:23:01

rannatüdruk: Aga Peeter selles artiklis hüüab katuselt sõnaselgelt, et hei teie mittemüstikud, kes te pole veel põrgust õieti väljagi arenenud...
On’s ime, et mittemüstikud seepeale tunnevad, et neile pähe lastakse. Ei suutnud ta piirduda tripi elamuste kiitmisega, pidi ikka teisi halvustama sealjuures.

Jah, ma püüangi jätta teisitimõtlejate halvustamist kahesilmavahele ja aru saada, mis inimesel head ja huvitavat ütelda on. Kahjuks mahub mõnigi tekst niimoodi täielikult silmevahesse, Peetri oma igatahes mitte. Siis ma reageeringi sellele tekstiosale, mis minu arust väärib edasiarendamist-arutlemist.

Peaaegu igaüks peab oma veendumusi kõige õigemateks ja teiste omi mitte nii õigeteks. Kes kütab teisitimõtlejatele põrgut, kes diagnoosib neil vaimuhaigusi või “sassis ajukihte” (iccc@DiaTheo, no on teooria!). Võibolla alles pääle lõplikku valgustumist suudab inime teiste suhtes paha tundmast ja ütlemast päriselt loobuda.

Seekord ma siiski omameelest kommentaariumi tasakaalu hullusti müstikute kasuks ei rikkunud, või kuidas?

Hele, 2005-07-13 17:37:49

Obinitsa Ookean, 2005-07-13 16:06:29
Kes annab selle garantii, et füüsikud ise toda päristeadust õigesti peegeldavad?

Hea küsimus :). Mis see päristeadus siis veel on, kui mitte see, mida teadlased teevad?

Nn. “dokumentaalfilme” olen ma mitmeid näinud ja selle põhjal ongi mul tekkinud arvamus nende “keskmise” tõesisalduse kohta. Teadusinfo kõige usaldatavamad allikad on minu meelest teadusajakirjad, ehkki vigu esineb ka seal.

rannatüdruk, Hele, 2005-07-13 17:40:26

Ei, tasakaalu Sa küll ei rikkunud, müstikud vist praegu siin vähemuses. :))

33338, 2005-07-13 17:44:35

káasajal loettakkse ka piblapúuriajd TÉADLASTEKS!

tsukts, rannatüdruk, 2005-07-13 19:09:11

Ometi ei ole ma kordagi hüüdnud: kõik need, kes ei jäksa sada kilomeetrit ühtejutti käia, on teise sordi inimesed.

Miks sa pole hüüdnud?
Miks Hele ei kiitle oma füüsikasaavutustega või toomas ei suru oma tiitli raskusega oponete vastu maad või...?

Sellepärast, et see on teil saavutatud, see on osa teie elust, see on... see on... teie enda riietus...
Aga PL ja teised isakesed pole ise saavutanud seda, millest nad jahuvad ja ainus võimalus ennast teostada ongi teisi halvustada. Nad ei ole need, keda nad mängivad. Nad on nagu väikesed tüdrukud, kes panevad selga ema kleidi ja jalga ta kõrge kontsaga kingad ja kujutavad ette, et nad on nüüd suured daamid...

Üldiselt, ma olen vaadanud seda, et inimene, kes on midagi, ei ärple sellega, kes ta on ja ei pea halvemaks neid, kes pole nagu tema.

Konsultant, 2005-07-13 19:47:51

Jah, ma püüangi jätta teisitimõtlejate halvustamist kahesilmavahele ja aru saada, mis inimesel head ja huvitavat ütelda on.

Hea mõte.

Umbes sama nagu osta juuksekasvu edendavat imevedelikku kiilaspäise müügimehe käest.

Olev Vallimaa, olev15@solo.delfi.ee, 2005-07-13 19:55:44

Pärast õrnukest äikesepuhangut meil siin Lelles veel palavam on, kui lõuna ajal oligi. Pugesin korraks isegi kartulikeldrisse peitu, mille tulemusena avastasin tühja kapsatünni tagant igivana liitrise piimapudeli, milles sõrmepaksuse hallituskorraga kaetud kullakarva vedelik. Ei hakanudki kõrvetava päikese kätte minema vaid korkisin lahti ja jõin mõnuga otse pudelist- hallitus mu neeldu ei sattunudki, küll aga see...KULLAKARVA VEDELIK.:)

Ja tunnistan, et PAGANA HEA OLI.

Olev:)))

P.S. Mõistujutt küll, kuid teinekord saab ka “unustatud” õunamahlast abi.

muusa, Hele, 2005-07-13 20:21:50

Peaaegu igaüks peab oma veendumusi kõige õigemateks ja teiste omi mitte nii õigeteks

Eks ikka mõnd kuulatakse/loetakse vaimustusest suu ammuli kah!

rannatüdruk, tsukts, 2005-07-13 20:31:18

tsukts, rannatüdruk, 2005-07-13 19:09:11

Mitte päris. Eks me ole siin ikka kõik edevad ja igaüks veidi ärpleb ja müüb oma värki. Rivaliteet ruulib. :)

muusa, tsukts, 2005-07-13 20:48:00

Ega ükski mees pole rääkinud , kuidas ta mersuga sõitis ja lipsu ja valget kraed kandis?
Las nad räägivad!
Mõni kirjutab isegi OMA luuletusi!

DiaTheo, 2005-07-13 20:54:16

Minuarust aasite ilmaasjata Peetri kallal - tegi teine ju ainult nalja. Ja mina püüdsin oma kandi pealt sama vastu teha:-)

sarkastilise iroonia tipptsaavutusest, 2005-07-13 20:59:30

Dia Theol on äraütlemata suur anne naeratades ja kaunisõnaliselt äärmiselt sitasti öelda.

Ma kohe, nagu muusa mainis, loen alati suu ammuli seda andekuse tippsaavutust.

tsukts, muusa, 2005-07-13 21:37:31

Kas ma rääkisin ka seda, et need on alaarenenud või madalamad, kes lipsu ei kanna või mersuga ei sõida?
Või kas sina pead luuseriteks kõiki neid, kes süsti teha ei oska?

DiaTheo, 2005-07-13 21:37:34

Ai-ai-ai, Hele!

See on üks võimalus, nullhüpotees, mida arvestamatta jätta poleks kuigi arukas. Kui aparaat imelikke asju näitab, tuleb alati arvestada võimalusega, et aparaat on lihtsalt rikkis. Aga kui kõik muud võimalused välistada ja kõik teooriale mittevastavad tulemused tabelist maha kriipsutada, milleks siis üldse midagi uurida? Kõik ju niigi ette teada, mis olla saab ja mis mitte.

Aparatuuri korrasolu kontroll on kindlasti üks kriitilise eksperimentaatori plusse. Aga ... kui ka pärast süsteemsete- ja juhuvigade väljafiltrimist jääb sõelale hulk katsepunkte, mis teooriat ei kinnita, siis aus teoreetik asub ümbermudeldama oma teooriat. Aga sina põrutad kuidagi ühest seinast kohe teise, nägematta-tunnistamattta vahepealset võimalust - püstitatud hüpoteesi võimalikku, tunnetattud paikapidamatttust.

Kui juba elumõtte otsimine kurjast on, mis osad filosoofiast siis enam siiapoole tantsuplatsi piirjoont jäävad?

Elumõtte otsimine pole kurjast! Ma pole seda väitnud! Lihtsalt arengus edasijõudnud, siis needsinatsed, kes on läbinud ahela

ateistist==>uskjaks,

uskjast===>müstikuks,

müstikust==>objektiivsest reaalsussähvatusest valgustunuks

(enamik inemesi läbib selle ahela varases lapsepõlves, mõnedel üksikutel võib teatud periood pikaks venida - teadus olla juba avastamas, miks see nendel eksemplaridel just nõnnamoodi kulgeb:-))

ei tunne enam tarvet elu mõtte järele ei teistelt ega iseendilt pärida:-)) Nende näpp sihib jälle taevasse, ei Taevasse, nende Mina on koos Temaga haihtunud, kogu tähelepanu on keskendunud vaid minale, kui ainsale, mis minul ... ja ilmselt ka sinul ja temal ja kõikidel teistel ... ainsana ainuomane on!

DiaTheo, 2005-07-13 21:55:45

Selline tark küsimus mulle esitet:

levi, DiaTheo, 2005-07-13 11:03:00

a miks enesetapjal, kes on otsustanud endalt elu võtta poomise läbi, tekib pärast poomise elluviimist, kuid enne surma, ‘iseeneselikult’ veel orgasm?

Paar üpriski usutavat vastust esitati juba, mina pean aga tunnistama, et ma ei tea vastust. Kuigi on ilmne, et ma tean peaaegu kõike - mille muu pärast sinagi selle küsimuse just minule esitasid.

Aga järsku tead sa ise õiget vastust? Kontrollid lihtsalt mind?

Tohib, ma pakun ühe võimaliku vastuse?

Küllap tohib!

Vada ... kui keegi just enesetapu tee on valinud, siis mida ilmsemalt pole ta maise eluga rahul ja kiirustab jumalale sellekohast etteheidet tegema.

Jumal aga, kartes elus ebaõnnestunu püha ja õigustatud viha, püüab sel teel taevasse rändava
suitsiidlase viha mõnevõrragi leevendada!

Kas sain pihta? No kui päriselt mitte, siis ligidale ikka, levi?

PS
Kui ma nüüd liigselt hoogu sattusin ja küsimus ei sisaldanudki neid allhoovusi, mida ma arvasin oma herkude tundlatega tajuvat, siis seks puhuks palun takkajärgi vabandust. Ja luba kiidelda, et ka üks teine, maisem, tööhüpotees selleks puhuks väljamõeldud sai. Kahjuks on mul katsematerjaliga hetkel napp käes, ei saa kontrollida praktikas:-)))

***