Ihust ja Verest

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1169 kommentaari.

Hele, 2005-10-24 10:09:00

Heelium: usk: miski, mida peetakse tõeseks

33338: ussk - misski mida peettakkse txéseks, omamatta ülttse minngejd argume.ntte.

Argumentidest usklikel puudu ei tule, ehkki usk on argumentidega vähem jäigalt seotud kui teadmine.
Küsitakse: “kust sa tead?”, aga: “miks sa usud?”.

nipitiri, 2005-10-24 13:10:24

rääkides tunnetest
rääkides usust
sõnu ei jätku
*
ometi väheks jääb rääkida ainult teadmisest... :)

Heelium, 33338, 2005-10-24 14:01:16

2) suhhtumine - oma arrvamuse kaélam'äärimine tejstele.
nii oleks talutavam. viimasekohhta on palju näjttäjd siittki. enda suhestamine ümbritseva illmaga on pigem oma kuudi lejjdmine. ja kujj ej lejja, sis súlle se lejttakkse.

Inimene võib teisesse inimesse hästi või halvasti suhtuda, aga ka rahasse hästi või halvasti suhtuda. Suhtumine on nagu “mulle meeldib ...”, “mulle ei meeldi ...”, “ma tahan ...”. Sinu poolt toodud tähenduses kasutatakse muidugi ka :)

—————————————-

1) ussk - misski mida peettakkse txéseks, omamatta ülttse minngejd argume.ntte.

Ma märkisin need tähendused lõpus — on veel “ma usun sind” ja “ma ei usu sind” ja “see on uskumatu” stiilis laused. Sellepärast panin selle sinu poolt toodu “uskumusena” eraldi ja märkisin, et “usk” tähendab seda mõnes kontekstis.

Wilma, 2005-10-24 17:44:33

andrus, 2005-10-20 08:26:09

jah kordame üle

ohvri mõiste on võõras kuna

1)tähendab kõnekeeles kuriteohvrit
2) kuna elame inidividualistlikul ajal kus (keegi kedagi ei päästa - ükstastkõik kuidas sooviks - runnel)

ja ega me tahakski ei päästa ega päästetud saada teiste poolt onju

see on ikka mingi individuaalne müstiline keeruline eneseponnistus

kas pole

muidu poleks nagu põnev

miks ei taha me näha seost koolikiusamise ja Jeesuse vahel

või 60 miln ja Jeesuse vahel

iga teoloogia on ju tekkinud induktiivis elik inimkogemusest

mis on muutunud deduktiivseks ehk ise reaalsust määravaks

ja nii arvamegi me et religiooni iseloomustab tema terminoloogia ja tegelemine teispoolsusega

oh ei kõik on palju lihtsam

ega Jeesus asjata öeld et see on varjule pandud tarkade ja mõistlike eest ja ilmutatud väetimaile

kas pold Jeesus tavaline ohver (a la koolivägivald)kes tapeti ja kes tootis palju sotsiaalset sidusust nät Heroodes ja Pilaatus said sõbruks jms

kes ise osales (teadlikult) selles selleks et selle toimemehhanismi igaveseks meile paljastada

ja ta ülestõusmine näitab et Jumal ta õigeks mõistis - selles

seega - samuti toimib iga kes loobub oma õigusest selleks kanda teiste pattu olgu ta siis religioosne inimene või mitte

võtku enese rist oma peale

elu on rist ja viletsus jms

kristluse tugevus on ta sotsiaalsuses

aga muidugi on mingi TM ja Om-i kordamise kaudu põnevam päästet taodelda

ja sokkida teisenenud teadvuseseisunditest

Kristlus ütleb et olge igatepidi kained

ei ole paljusi reaalsusi - on vaid üks
ja teispoolsus ei ole mitte teisel pool vaid meist ajateljel lihtsalt ees........

loomulikult on kristlus isegi mattunud hämusse

protestandid on teinud tast eetika
ja katoolikud müstika

aga põhisisu on alles ja seal

silmad neil on aga nad ei näe

ja viimaks peab blaseerunud nihilist hakkama prohveti viisil rääkima

häda sunnil

ehh teid küll

Seda kommentaari on ikka väga raske kaheti mõista. Ehki paljud ehk tahaks.

:(

kaak, voilà, 2005-10-24 23:52:56

See on juba ajaloost teada-tuntut tõde. Küüditamine ja juutide tapmine, see kõik juhtus justkui iseenesest. Moraalse taluvuse piir tõuseb veel pügala võrra. Kui järgmiseks kas või mitmele lapsele kooliõues kuul pähe kihutatakse, siis jahume täpselt samamoodi kohukestest edasi.”

Veronika surm on otsekui ohverdus iseseisvuse altarile, et meie, teised, saaksime astuda pika sammuga otse heaoluühiskonda, arutleb ajakirjanik Lea Larin.

VOILÀ!

Katariina, 2005-10-25 09:25:31

Kuidas mõista Wilma?

Hele, 2005-10-25 15:31:41

ja viimaks peab blaseerunud nihilist hakkama prohveti viisil rääkima

häda sunnil

ehh teid küll

ükski hea tulemus meie totaalsel vaimupimedusel :)

aga kui ausalt
siis kõigepealt tuleks teada
kas, keda ja millest üldse on vaja päästa
et mitte päästa kala veest ja oravat puu otsast

ja kas kellegi päästmiseks just kedagi ohverdada on vaja
või saab korraldada ka ohvritetta päästeoperatsioone

ja kas enese ohverdamine ilmtingimatta kedagi päästab
või hoopis teised kaasohvriteks teeb
et ela oma süüga et sa ei olnud sama ennastohverdav kui mina
või kui sa seda süüd kanda ei jaksa
siis ohverda ka ennast ära ja las teised kannavad süüd edasi
nüüd juba ka sinu eneseohverduse pärast
süü ja ohvrite hulk muudkui kasvavad ...

ei taha
see on jama süsteem
Jeesus juba kandis kõigi patud
aga Andruse arvates sellest ei aita
tahab ise ka teiste patte kanda
aga ikka ei saa nad ära kantud
siis ütleb teistele et kandke teie ka...
kõik muudkui kannavad kõigi patte
aga ära kantud nad ilmaski ei saa
nagu sõelaga veekandmine

ohverdamise vastu vist ohverdamisega ei saa
kui just ohverdamise kommet ennast ära ei ohverda

Wilma, 2005-10-25 15:56:46

Oot, ma vastan hiljem, mul on praegu Kariibi mere kandis pisut tegemist.

Wilma, 2005-10-25 16:02:36

Ma vastan!

Pole vaja nii kärsitu olla ja libama hakata.

Wilma, Katariina, 2005-10-25 16:09:47

Kuidas mõista Wilma?

Nii tulekski mõista.

ehkki viiuliteadlane on aastatepikkuse uurimistöö tulemusel jõudnud järeldusele, et viiul pole päris kasutu asi, näiteks võib temaga naelu seina lüüa või umbrohtu kõblata, siiski ei tee see rabav avastus viiuliteadlasest veel muusikasõpra, pigem vastupidi.

33338, 2005-10-25 19:30:41

nohh, ej jättku ej liha ega verrd et se kuradi 1000 lxpuks kättäsáada? ommikul kaen kass mxni seda on julend ka teha.

Jaan, 2005-10-25 19:54:35

nohh, ej jättku ej liha ega verrd et se kuradi 1000 lxpuks kättäsáada? ommikul kaen kass mxni seda on julend ka teha.

Siin oli juba üle 1000 kommi, aga siis kadusid kommid kuhugi ära.
Mingi jama vist, tehnika veab alt.

jpk, 2005-10-25 20:02:12

Wilma, Katariina, 2005-10-25 16:09:47

Et siis viiulimeister teeb viiuli valmis ja viiuliteadlane hakkab uurima, mis värk see ikkagi selline on???
Ma muidugi ei tea, aga mul on tunne, et tavaliselt võtavad mõne asja ette kõiksepealt füüsikud ja alles siis läheb asi inseneride kätte.
A mis puutub viiulisse ja muusikanautlemisse, siis klaveriga ei saa naelu seina sisse lüüa ega umbrohtu kõblata, aga kuulata kõlbab sedagi.

tonn, täis, 2005-10-25 20:16:01

.

Heelium, 1001, 2005-10-25 20:27:02

1001

kaak, 2005-10-25 21:03:35

1002

Arvan, et toimetus on üliõnnelik kui neil portaalis nii suuri sõna ja mõttemeistreid leidub.

Who´s next?

nipitiri, 2005-10-25 21:59:12

1003

why not?

Kylli, 2005-10-25 22:08:42

1004

:-)

Wilma, jpk, 2005-10-25 23:03:39

A mis puutub viiulisse ja muusikanautlemisse, siis klaveriga ei saa naelu seina sisse lüüa ega umbrohtu kõblata, aga kuulata kõlbab sedagi.

Mina olen ikka väga seda meelt, et ka viiulit peaks ainult sihtotstarbeliselt kasutama, selleks milleks ta loodud on.

Aga et klaver muuks ei kõlba, kui ainult klimberdamiseks, selle väite lükkan ma küll ümber. Kooli aulas sai tiibklaveriga ringi rallitud, niikaua, kui üks ratas alt ära tuli. Niiet siis transpordivahend ja arvestades massi, ka hea vahend inertsi näitlikustamiseks. Uhke ma muidugi klaveri väärkasutuse üle ei ole, aga nii tõesti juhtus.

Et siis viiulimeister teeb viiuli valmis ja viiuliteadlane hakkab uurima, mis värk see ikkagi selline on???

Kui sa panid tähele, siis viiuli all pidasin ma silmas religiooni ja viiuliteadlane on seega teoloog ja mitte lihtsalt teoloog, vaid konkreetne, et mitte öelda Andrus, kes kirjutas ei vähem ega rohkem, kui: Kristlus ütleb et olge igatepidi kained
ei ole paljusi reaalsusi - on vaid üks
ja teispoolsus ei ole mitte teisel pool vaid meist ajateljel lihtsalt ees

ja veel: kristluse tugevus on ta sotsiaalsuses

Minule tundub, et transtsendentaalsete tõotuste religioonist välja opereerimine, müstikast ja maagiast puhastamine ning religiooni sotsiaalseks labidaks degradeerimine ei ülenda teda, vaid just see muudabki ta tegelikult kasutuks. Niiet sedalaadi teoloogid ei mata ainult oma surnuid(Lk 9, 60), vaid ka religiooni.

Seda rääkisin ma selleks, et sa viiulist ja naelast õieti aru saaks, mitte selleks, et sa minuga nõustuks. Ma tean su vaateid ja austan neid...niivõrd kuivõrd.

nipitiri, 2005-10-25 23:08:06

klaverid on teadagi selleks, et nende pealt tolmu pühkida... :)

***