Ihust ja Verest

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1169 kommentaari.

jälgija, 2005-10-23 18:07:28

Olematu olematus on tõestamatu.

Tõesti või?
Millega austet skeptikud siis oma aega sisustavad?

Heelium, skeptik, 2005-10-23 18:09:04

Tõestada saab positiivset väidet.
Universaalset negatiivset ei saa tõestada.

Ja see, et midagi ei saa tõestada, teeb sellest absoluutse tõe?

Mina olen asju võtnud üldiselt nii, et on tobe uskuda seda, mis ei ole tõestatud — olgu see kristlik või ateistlik usk. Ja ma ei hakka esitama näiteks selliseid väiteid, et mõni usklik ei ole saanud oma usule mingeid tõendeid, sest ma ei tea, mida ta on saanud või mida mitte.

Tead, see ei ole skeptitsism, mida sa siin kuulutad :) Aga anyway, jätan su parem rahule hoolimata oma äärmisest skeptitsismist selles suhtes, et sa üritad omistada kindlat tõesust väitele, mida su oma jutu järgi ei saa tõestada :)

kaak, 2005-10-23 18:09:17

Nii et tuhastamise eest ikka ei pea kirikumaksusid maksma?

Ega sa rannatudruk ometi arva, et kirik on ühtlasi ka krematoorium?

Iseenesest oleks see muidugi hea äriidee.
Läheb usklik kirikusse oma sakramante tegema...ja samas saab ka ohverduse teha, läheb kuuma käärkambri krematooriumi, kus ta tuhastatakse.

See ongi holokaust...ehk põletusohver.

Siit ka väljend...ahju!

Tuleb välja, et need kommarite ja juutide ahju ajamised olid hoopis hea tagamõttega ja kantud sügavast religioossest mõttest ja hoolivusest.

Heelium, skeptik, 2005-10-23 18:10:59

PS. skeptik — lendav spagetikotkas või misiganes see oli, ei puutu üldse vaidlusalusesse teemasse :)

Või kui puutub, siis ma tooksin ühe argumendi selle kasuks, et päikest ei ole olemas — nimelt on väga mõttetu usk see, mille järgi taevas on helendav spagetikotkas.

Heelium, kaak, 2005-10-23 18:13:13

Sellised lahedad ahjud on olemas, vist venemaa piirkonna päritoluga, mille peal magatakse ...vene muinasjuttudes ka kohtab neid.

Kassidele on ka ajalooliselt meeldinud ahjus magada :)

jälgija, 2005-10-23 18:13:22

Tead, see ei ole skeptitsism, mida sa siin kuulutad :)

Absoluutselt nõus.

skeptik, 2005-10-23 18:26:46

jälgija, 2005-10-23 18:13:22

Tead, see ei ole skeptitsism, mida sa siin kuulutad :)

Absoluutselt nõus.

Nojah, kui autoriteetideks on Victor Zammit ja Montague Keen, siis küll.

Heelium, usk, 2005-10-23 18:37:18

Kui keegi ütleb mulle, et võõral maal elavad ükssarvikud ja ta on ühte näinud ...on keskaeg, loomulikult.

Mul on kolm võimalust:
1. Ma usun, et on
2. Ma ei usu, et on; ja ei usu, et ei ole
3. Ma usun, et ei ole

Needsamad 3 võimalust on Jumala puhul, kusjuures jagada võib seljuhul nii:
1. Kristlane, judaist, moslem, gnostik, ...
2. Agnostik, budist, skeptik, ...
3. Ateist, füsikalist, materialist, ... — kusjuures kohustuslik komponent on see usk ainult ateismis nendest kolmest.

Heelium, usk, 2005-10-23 18:38:25

PS. teist on see, kes usub, et on jumal.

Ateist — null jumalat
Monoteist — üks jumal

Lisada võib erinevaid eesliiteid ka kahe, kolme või enama Jumala usu märkimiseks.

jälgija, 2005-10-23 18:43:20

Nojah, kui autoriteetideks on Victor Zammit ja Montague Keen, siis küll.

Nimetatud kodanikud on täpselt sama palju autoriteedid kui teatav p-sekukkunud mustkunstnik, keda meie skeptik matkib.

Kummaline on vaid skeptiku fanaatiline usk, et viimati nimetatud persoon ajab õiget asja, esimesed kaks aga jama.

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-10-23 18:56:23

Oleva olu on tõestatav.

Tõepoolest...liialt vara mind maetakse.

Olev:)))

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-10-23 19:08:53

Aga kui juba jutt matuste peale läks...

Kuna ka minul on õigus riiklikele matustele, siis mu testamendis on väljendatud ka mu viimne soov:

soovin, et mu maine keha tuhastataks ja puistataks seejärel lennumasinalt sünnimaa rüppe.

Heelium, Olev, 2005-10-23 19:11:18

Ja sa oled päris kindel, et see on viimane asi, mida sa enne surma soovid?

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-10-23 19:18:04

Testamendi täitjaks olen määranud EESTI RIIGI.

See on ka kõik, mida avalikustada saan ja milleks mul õigus on.

Levi...vaat niimoodi on nüüd lood.:)))

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-10-23 19:19:58

Heelium, Olev, 2005-10-23 19:11:18

Jah.

kaak, 2005-10-23 19:21:01

Ära Olev nüüd surema ka hakka.
Meil ilma sinuta igav, kes meile ikka valgust soovib?

skeptik, 2005-10-23 19:28:48

Kujutleme inimest, kes on tuttav teaduse meetoditega, on ehk lausa teadlane, nt tuumafüüsik, kuid sügava huviga ka kosmoloogia suunas. Korraldab eksperimente, arvutab ja tõlgendab, on jõudumööda kursis ka naaberalade saavutustega.

Vanemad tal religioossed polnud, kirikus ei käidud, söögipalvet ega issameiet ei loetud. Ajalootunnis küll oli juttu religioonidest, kirjandustunnis tutvuti muu hulgas ka Piibliga.

Satub siis ükskord kokku teoloogiga. Uskliku teoloogiga, kes usub, et jumal on täiesti olemas.

Küsib me teadlane, et millistele eksperimentidele või vaatlusandmetele selline kategooriline väide ka toetub. Meenub ju, et ta omagi teadusharu raames on mitmesuguseid väiteid esitatud, mis lähemal vaatlusel siiski kinnitust pole leidnud.

Oma uuringute käigus pole me teadlane küll sattunud sellistele katseandmetele, mis viitaksid mingisuguse supernaturaalse agendi toimetamisele. Seda mõtet teoloogile väljendades saab me teadlane teada, et sellise väite põhjal võib teda agnostikuks või ateismiusklikuks nimetada. See võib küll sildikleepimisena või soovina teist paika panna tunduda, aga kuna teoloog nii särasilmi ja veendunult räägib mingist asjast kui olevast, siis neelab ta selle märkuse alla ja püüab kogu “avatud meele” varudega asja edasi uurida.

Kuidas ja mida vastab me lugupeetud teoloog? Kuidas ta ehitab üles oma argumendi?

Ja kui teadlane ütleb, et toreda loo rääkisid küll, aga kus on tõendusmaterjal? Kus on väidet kinnitavad vaatlustulemused? Milline võiks olla eksperiment selle hüpoteesi kinnituseks või ümberlükkamiseks? Ah et selline asi polegi võimalik? No hea küll, jäägu see jumal samasse kohta, kus igiliikurid, N-kiired, maailmaeeter, flogiston, elan vital, geotsentriline kosmoloogia, astroloogia jne jne juba ees ootavad.

Mille peale teoloog ütleb... Mida küll?

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-10-23 19:32:17

Hää KAAK... eks ikka selle suremiseni veidi aega läheb...nüüdseks aastat viis ehk.

Kuid näha on, et see ka päevapealt juhtuda võib... ma olen selleks lihtsalt valmis...kui tuleb aeg, siis lihtsalt lähen.

Olev:)

jälgija, 2005-10-23 19:34:55

Teadlased, erinevalt populaarteadusehuvilistest müügimeestest, ei tõtta teooriaid üle parda heitma vaid seepärast et mõni teine teooria varem tõestust leidnud pole.

DiaTheo, 2005-10-23 19:43:52

Teooria on midagi sellist, mis olemasolevast lähtudes ning senist uue loogilise väitega rikastades mõnda lünka senistes teadmistes täita üritab.

Kuda küll jälgija, kel ilmselged asjadki enamasti ärajälgimatta jäävad, nüüd ühtäkki “teooriaga” arvas kohtuvat???

***