Ihust ja Verest

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1169 kommentaari.

kaak, 2005-10-23 08:52:29

Mine täna, kui oled Helsingis, näiteks Eteläsatama juurde Püha Henriku kirikusse Pühale Missale (mõtlen tõsiselt)!

Tänan Toomas soovitusest...kuid ma ei ole isegi ristitud, järelikult olen pagan...ja paganate koht ei ole mitte väljavalitute kodades.

Meid paganaid isegi ei maeta pühasse, kiriku omanduses olevasse multa.
Nii on lood lääne demokraatia maades, kus kirik on riigist lahutatud.

Mis puudutab aga tänast Helsingi missat, siis eelistaksin pigem vestelda Philippe Jourdaniga Tallinnast, kes on jätnud vägagi sümpaatse mulje...kui inimene.

toomas, kaak, 2005-10-23 08:54:38

Kui Sa seda soovid ja Tallinnasse tuled, siis võin kindlasti Sulle seda kontakti vahendada! Anna teada!

(Aga kirikusse Pühale Missale võib vabalt minna ka ristimata inimene - ühisrituaalist saab sellest hoolimata osa!)

toomas, 2005-10-23 08:56:05

Ja selle peale lõpetangi, sest hakkame end Piritale seadma.

Tsäuki!

Po, kaak, 2005-10-23 09:01:08

Meid paganaid isegi ei maeta pühasse, kiriku omanduses olevasse multa.

Tõesti ka või? Aga millest siis see jama eelmisel nädalal, et kuskil anti koguduse liikmetele matusetoetust ja nood ei saanudki oma kadunukesi matta sama kallilt kui uskmatud ja kirkosta eronneet, mida ometi seadus nõuab?

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-10-23 09:05:16

Täna on jälle pühapäev ning meeldiv on soovida VALGUST ja RÕÕMU ... ikka sinna Lasnamäele ja Soomemaale, et te oma igapäevasest rassimisest korragi puhata saaksite. :)))

kaak, Po, 2005-10-23 09:18:30

Soomes on kirikumaffia ennast võrdlemisi hästi tundnud, sest surnuaiad on kirikumaadel ja enamasti kirikuga piirnevatel territooriumitel.

Pole nö.munitsipaalmaad nagu Eestis kus võiks laibad auku visata.

Sellele imelikule olukorrale(mis on muuseas kestnud vähemalt 100 aastat) on viimasel ajal ka hakatud tähelepanu pöörama.

Mõned aastad tagasi oli meil vaidlus ühe kolleegiga, kes väitis, et kui pole maksnud kirikumaksu, siis võib sinu mateeria visata kas Porvoo jõkke või niisama metsa alla mädanema jätta.

Siin on muidugi hea asi see, et riik tuleb vastu oma terviseinspektoritega, kes sellist asja ei luba...

Seega maetakse uskmatu laip kuhugi sohu või maale, mis on kirikust kaugel/või ei kuulu sellele konfessioonile.
Seega tundub, et isegi maa, mis peaks kuuluma kõigile inimestele, on erinevate kirikute bisniss.

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-10-23 09:20:14

Tean, et hall sombune taevas ajab meele mõruks. Ma siis käisin ja vaatasin korraks taevasse ning nägin, et päike piilub juba hallide pilvetompude tagant maa ja inimeste poole. :)))

Po, kaak, 2005-10-23 09:51:01

Hautaustoimilain peruslähtökohdat

Lain keskeisenä lähtökohtana ovat arvokkuuden ja kunnioittavuuden vaatimukset ruumiin ja tuhkan käsittelyssä sekä hautausmaan hoidossa. Hautaamisessa, tuhkaamisessa ja tuhkan käsittelyssä tulee kunnioittaa vainajan katsomusta ja toivomuksia

Oikeus hautasijaan

Jokaisella on oikeus saada hautasija kotikuntansa evankelis-luterilaisen seurakunnan hautausmaalta. Seurakunta voi osoittaa hautasijan myös ulkopaikkakuntalaisille.

Pyydettäessä hautasijan voi saada erityiseltä tunnustuksettomalta hauta-alueelta. Tunnustukseton hauta-alue on tarkoitettu uskonnollisesti neutraaliksi vaihtoehdoksi niitä varten, jotka eivät uskonnollisista tai katsomuksellisista syistä halua tulla haudatuksi evankelis-luterilaiselle hautausmaalle. Tunnustuksettomalla hauta-alueella seurakunta toimii ainoastaan alueen teknisenä ylläpitäjänä.

Hautaustoimeen liittyvissä käytännön kysymyksissä voi yhteyttä ottaa vainajan kuolinhetken kotipaikkakunnan seurakuntaan.

http://www.minedu.fi/opm/kirkko/hautaustoimilaki2.html

kaak, 2005-10-23 10:02:54

Jokaisella on oikeus saada hautasija kotikuntansa evankelis-luterilaisen seurakunnan hautausmaalta. Seurakunta voi osoittaa hautasijan myös ulkopaikkakuntalaisille.

Sa unustasid ära ühe pisikese detaili.

<b>Nimelt see “jokainen” on see, kes on maksnud kirkollisveroa!</i>

Raha, raha...ja veekord raha, see Jeesuse Kristuse poolt neetud raha.

Tölnerid tunnevad end hästi ja irvitavad Kristuse õpetuse peale tänapäeval.

Aga nagu ütles klassik Vallimaa Raplamaalt...VALGUST!

rannatüdruk, toomas, 2005-10-23 10:21:34

Sõnaga: sellest näiteks leian tuge arusaamisele, et kurjuse olemasolu maailmas on objektiivne tõsiasi ning et kurjus ei ole relatiivne asi.

Minus ei tekitanud maride näide mingeid seoseid kurjusega. Mõtlesin hoopis, et niikaua, kui kõik on ühesugused kütid ja korilased ning toit sõltub maast ja ilmast (ning kõigil ühtemoodi), on inimene looduseusku. Aga kui saabub seisuslik või kapitalismuslik aeg oma kinnisvarade ja võimusuhetega, siis läheb inimene kirikusse jumalat paluma. Ta näeb, et kristlane olla on kasulikum ja ohutum. See kasulikkuse ja ohutuse mõte tuli mumeelest maride selgitustest hästi välja.
Nii et kummardatakse seda jumalat, kes toidab.

rannatüdruk, toomas, 2005-10-23 10:45:28

Selles mõttes siis looduseusk tundub taanduvat koos eluviisiga.

Eestis nii selget usuvahetuse näidet ei olnud, sest puudub veendumus, et õigeusklike jumal toidaks paremini kui muud kristlikud jumalad.

rannatüdruk, toomas, 2005-10-23 10:51:30

Ja Eestis on hoopis levinud umbusk, et ühed võõrad jumalad kõik ning tolku pole ühestki.

Levi, 2005-10-23 10:58:46

Ja Eestis on hoopis levinud umbusk, et ühed võõrad jumalad kõik ning tolku pole ühestki.

Õige, sest need jumalad on inimesed.

rannatüdruk, kaak, 2005-10-23 11:00:48

Kuidas Soomes tuhastamisega on? Kas uskmatu tuhastatud võib saada ja tuha kuhugi kaunisse järve või saarestikuvetesse valatud?

jälgija, 2005-10-23 12:40:13

Eestis nii selget usuvahetuse näidet ei olnud, sest puudub veendumus, et õigeusklike jumal toidaks paremini kui muud kristlikud jumalad.

Kas ei toimunud Eestis mitte massiline õigeusku pöördumine, kuna selle eest lubati nn “hingemaad”?

See usku ärkamine peaks mida ilmsemalt toitumisega seotud olema.

jälgija, 2005-10-23 12:42:01

Klassikule Raplamaalt ütleks, et iga pilveke ei peaks veel tuju nulli viima.

Tuleb meeles pidada, et Päike pole kuhugi kadunud, teisel pool pilvi lõõskab ta nii et võtab silmad kipitama.

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-10-23 13:14:41

jälgija, 2005-10-23 12:42:01

Ja et silmad kipitama ei hakkaks, on ka pilved loodud...filtriteks .:))

sisseviskaja, 2005-10-23 13:50:28

See usku ärkamine peaks mida ilmsemalt toitumisega seotud olema.

Söömine on esimene, mis toetab instinkti number üks- elu alalhoiu instinkti.
Eluga paremaks toimetulemiseks nii füüsilises kui vaimses mõttes on väetil olevusel maailmakõiksuses vaja kontakti endast vägevamatega- jumalatega.
Kellel on selleks usk teaduse kõikvõimsusesse, kellel loodusesesse (mis tuleneb ikkagi sõnast “loodu”), kellel üleloomulikesse vaimolenditesse...
Ristiusus on selleks ainujumal kolmainsusena.
Aga üleminek ühest konfessioonist teise- minu meelest sõltub see iga inimese individuaalsusest ja elukeskkonnast.
Põhimõte- lähenemine Jumalale, kõige Loojasse on omane kõikidele uskudele.
Ja kas on tähtis, millise tee inimene valib, kui kõik teed Rooma viivad.
Kuna maakera ümmargune, saab kohale ka vastassuunas minnes, kuid võtab natikese rohkem aega.
(Aga teadususklastel moodsad liiklusvahendid käepärast, küll nemadki kohale jõuavad :-) )

rannatüdruk, 2005-10-23 13:57:45

See usku ärkamine peaks mida ilmsemalt toitumisega seotud olema.

Ja kinnisvaraga.

skeptik, 2005-10-23 14:21:59

sisseviskaja
Põhimõte- lähenemine Jumalale, kõige Loojasse on omane kõikidele uskudele.

Uskudele võibolla küll, aga kõik ei ole usklikud.

Isegi kui lisada usklike sekka ka need teadususklased, kes usuvad teaduse kõikvõimsusesse, ei hõlma sugugi kogu inimkonda.

Vähemalt mitte mind.

Aga inimene ma olen ja osa inimkonnast.

***