Ihust ja Verest

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1169 kommentaari.

toomas, 2005-10-21 12:50:35

eelmine oli muide... mitmes komm, ah? :)))

toomas, 2005-10-21 12:53:48

/Eelmine oli muidugi mõeldud Hele veidikese õrritlemisena, ta ei pahanda - loodan!/

jälgija, 2005-10-21 12:55:35

Maailma jagamine heaks ja halvaks on kõige ehedam rumaluse tulem.

toomas, 2005-10-21 12:56:57

Maailm ei jagune tõesti heaks ja halvaks.
Heaks ja halvaks jagunevad näiteks inimeste teod tegijate inimeste endi seisukohast.

Ti, toomas, 2005-10-21 12:57:35

*
Armas Talumatu.. :)))

Mhh.. ise olete ta-lu-ma-tud!! Ja armsad.. :)

Küll jututaks praegu. Talumatult. A aega pole..

/Tänitap: tööd tulep teha- tööd tulep teha..

Et võiks õhtul Eesti teatri laule kuulata.
/Toomas? Küljeluu? Kas olete juba kuulanud?/

A küll ma ükskord jututan jälle.. :)

toomas, 2005-10-21 12:59:52

Aitüma, Ti!

Andsid mulle kõigele lisaks võimaluse
oma Orestese valiku üle arutleda.

Lihtsalt niisama sel teemal rääkima
hakata poleksin saanud.

Nüüd sain.

Aitüma.

Sügavat teatrielamust!

b-b, 2005-10-21 13:02:36

Sügavat teatrielamust

Ti-le soovin omalt poolt mitmuses:

sygavaid teatrielamusi, sest seal on nii ilus
-musi lõpp ;)

Ti, b-b, 2005-10-21 13:12:05

*
-musi lõpp ;)

Hmm.. või selline lõpp?!

Nu selle nimel võib küll natuke pingutada ja tööd teha.. :))

/Akkap kärmelt kribama- üldse mitte vastumeelselt enam.. :)

v.l., 2005-10-21 13:14:59

ti - tähendus nii ‘küljeluu’ kui 'ravitseja'

b-b, 2005-10-21 13:20:33

Aga rumalusest kui patust veel.. Järsku plahvas pähe, et luteri kirikus, enne armulauale - ja armulaud on meil siinne teemagi - minekut, lauldaksegi ju just niisugune tekst: minu syda, rõõmustele,/ jäta patu kombed jälle,/ tõtta ära pimedusest, /mine välja rumalusest,/ sest sind laual kutsutakse,/ õnnistust sul pakutakse./
Jeesus, maa ja taeva Looja,/tahab su sees aset teha

Et palutaksegi ju, et saaksime välja rumalusest :)

Heelium, Lilleke, 2005-10-21 13:55:50

Asi selles ongi, et soovib aga ei suuda ju:)
Miks muidu alkohoolikul üldjuhul kõik elulised funktsioonid v.a. neelamine lakkavad olemast...
ikka sel põhjusel, et elab/joob üle võimete

Minuarust juua ikka suudab, muid asju enam ei suuda ...aga ok, võib ju ka sinu kombel võtta asja :)

DiaTheo, 2005-10-21 14:09:26

Õigupoolest on mõnevõrra kummastav (samas ka kuimitmendat-setmendat korda taasesinev), et usklased (Andruse) usuteemale pühendet artikli sisule vähimatki tähelepanu ei osuta!

On ju tegemist ühe fundamentaalsema teemaga, mida kaudu lausa õigeusu, katoliikluse ja protestantismi ning nende vooluharukeste veelahkmedki suurelt jaolt kulgevad. Teisalt, artiklis esitet Andruse personaalne käsitlus on kõike muud, kui mõnes senises ja valitsevas dogmas näpuga järge ajav.

Kui aga tüli usklaste-mitteusklaste leeride vahel puhkeb, on (mõned) usklased kärmed mitteusklastele ette heitma, kuidas nood nendel sisulist dialoogi arendamast segavat.

Oki, eks võtan siis mitteusklasena veelkorra teema üles.

***

“Kristlik teoloogia on /.../ sajandite jooksul välja töötanud lugematul hulgal seletusi selle kohta, kuidas Jeesuse ihu ja veri saavad samaaegselt olla leib ja vein.”
...
“Need kummalised sõnad veini ja leiva kohta on üheks ristiusu nurgakividest. Kui me neid sõnu ei usu, siis on meie jaoks usu keskmeks ehk moraal või mingisugused printsiibid, igal juhul mitte enam sage ja elav muutumise ime.”

Mis veel iseloomustaks elavamalt ristiusu absurdsust, kui need kaks tõest lausungit!?

Kuigi ihu-vere ja leiva-veini transsubstantsiatsiooni ja/või kosubstantsiatsiooni dilemmale esitatakse sadu ja sadu interpretatsioone, olemuslikult täiesti erinevaid interpretatsioone, alates Laterani Konsiilist (1215) üle reformatsiooniaegsete transformatsioonide (XV-XVI) Vatikani II Konsiili ning mitmesuguste kaasaegsete, vaenutsevaid Kirikuid ühendada püüdvate konvergentsikatseteni välja - jääb ihhu ja verre tingimusteta uskumise nõue ometi jõusse!!

Kordan siia juurde äsja artiklist tsiteeritut:

“Need kummalised sõnad veini ja leiva kohta on üheks ristiusu nurgakividest. Kui me neid sõnu ei usu, siis on meie jaoks usu keskmeks ehk moraal või mingisugused printsiibid, igal juhul mitte enam sage ja elav muutumise ime.”

***

No ja Andrus ise? Mis on Andrusel kui autoril meile uut ja omanäolist lisada?

Palju! Põhjapanevalt uut ja palju! Kolmandat korda tsiteerin Andruse märkimisväärseid sõnu artikli lõpust:

Kas ei oleks nüüd siis ehk käes ka aeg hakata rääkima lihast kui lihast, verest kui verest, leivast kui leivast ja veinist kui veinist, ilma neid omavahel segamata ning erinevaid asju tähendama panemata? Vahest meie aeg lihtsalt ei vaja enam, et sinist kutsutaks roosaks ja roosat siniseks?

***

Usklased, kuidas te vastate Andruse püstitatud küsimusele?

Ja kui alul rääkisin kummastavusest, siis see see kummastavus ongi - te EI VASTAGI Andruse küsimusele, te ei asugi temaga diskussiooni, te ei tee huvitumagi usualasel teemal mõtteid vahetama:-(

Heelium, DiaTheo, 2005-10-21 14:18:15

Järsku nad sellepärast ei aruta seda teemat, et ei taha uskmatute ees tülli minna?

Reede, Dia Theo, 2005-10-21 14:34:35

Jumal on Sind kutsunud.
Ma võrdleksin Sind Peetrusega kalapaadi kõrval, kelle juures Jeesus seisatas.

(Koopia on delfis, sest pole kohta, kus Sa ei käiks)

Heelium, P&P elik puust ja punaseks, 2005-10-21 14:49:49

A teeks nii — võtaks klaasi armulauaveini ja kolm klaasi tavalist. Paneks need lauale ritta. Siis küsiks usklikult, milline neist on Jeesuse veri. Teeks seda 20 korda :)

v.l., 2005-10-21 14:54:59

Kuidas keegi - mõni ütleb, et polnud üheski seda - pange veel neli klaasi.

DiaTheo, :-)))), 2005-10-21 14:55:34

Eukaristis tuleb nimetada asju õigete nimedega.
Jeesuse ihu ja Jeesuse veri.
Mis sest et nad veini ja leiva kujul on.

Mind paluks ka õigete epiteetidega kõnetada:

“Oh sa mu tark, vägev, noor ja ilus”

Mis sest, et ma loll, väeti, vana ja inetu olen:-))

DiaTheo, 2005-10-21 14:57:29

He arvas, et 20st veiniklaasist täisjoomiseks piisab, v.l. leiab, et mõni tahaks veel lisa:-))

b-b, 2005-10-21 14:57:49

Teeks seda 20 korda :)

Noh, see oleks juba suurem jooma-orgia :)
Tee ära, s.t lohista vein kohale, aga hoia alt, kui kehva veini tood!

toomas, DiaTheo, 2005-10-21 15:06:10

Andrus:

Kas ei oleks nüüd siis ehk käes ka aeg hakata rääkima lihast kui lihast, verest kui verest, leivast kui leivast ja veinist kui veinist, ilma neid omavahel segamata ning erinevaid asju tähendama panemata? Vahest meie aeg lihtsalt ei vaja enam, et sinist kutsutaks roosaks ja roosat siniseks?

***
DiaTheo:

Usklased, kuidas te vastate Andruse püstitatud küsimusele?

Mina vastan ehk nii, et olemuslik on see, et kui preester oblaati-veini üles tõstab, on kindlasti nendega juhtunud midagi erilist ja selle erilisuse väljendamiseks peab olemas olema mingi keeleline väljend.

...täna ma just muide missal mõtlesin selle peale:

Pirita kloostris on kabeli altaritagusel seinal Jeesuse skulptuur ristil.

Mõte, mis missa ajal tuli, oli see:

"Kummaline. See kuju peaks ju olema rohkem Jeesus Kristus kui see tegelik Jeesus Kristus seal Isa Vello käes. Mnjah. Veider."

***