Ihust ja Verest

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1169 kommentaari.

jälgija, 2005-10-19 16:47:51

Netigul endal on mitte ainult kolmas, vaid ka neljas ja viies silm üsna pungis. See seletab ka osavust Ülima Tõe leidmisel netiavarustelt.

Uuk, 2005-10-19 16:48:35

: )))))))))))))

Hele, 2005-10-19 16:48:45

Uuk, ei armulauast ma küll tea tuhkagi.

Uuk, Hele, 2005-10-19 16:53:57

Ega usumehed ka tea. Usuvad.
Sul seeest õige “kõhutunne”. Nii näib.

mõistmatu, uuk, 2005-10-19 16:54:42

451 pKr Halkedoni 4. oikumeeniline kirikukogu tunnistab, et Kristus on üks isik kahe loomusega, täiuslik Jumal ja täiuslik inimene, Tema kaks loomust on teineteisega ühendatud segamatult ning lahutamatult.

Kas siit võib tuletada, et süüakse ja juuakse ka inimese liha ja verd?

v.l., 2005-10-19 17:00:35

Haritum rahvas

Aaa... vabandust!

Uuk, mõistmatu, 2005-10-19 17:00:42

Lihasuse ja veresuse mõttes küll. Konkreetslt inimese Jeesus mõttes mitte.

Wilma, 2005-10-19 17:00:54

Ei roomakatoliikluses ega õigeusus pole olemas isiklikku, individuaalset pääsemist.

Lahti ka oskad seda seletada.

Või jääb see samasuguseks sinulikuks katteta hüüatuseks nagu oli: Pärispatt on protestantlik mõiste.

jpk, 2005-10-19 17:14:30

Vaata “Shanti” oli kasutusel kõige madalama kasti, kempsuküürjate hulgas ja tähendas “head tööpäeva algust”.

Noo???

ОМ
ASATOMA SADGAMAYA
TAMASOMA JYOTIRGAMAYA
MRITYORMA AMRITANGAMAYA
OM SANTHIH SANTHIH SANTHIH

See põle vetsupoti puhastamise õpetus.

mõistmatu, uuk, 2005-10-19 17:15:38

Lihasuse ja veresuse mõttes küll.Konkreetselt inimese Jeesus mõttes mitte.

Ei saa aru. Kuidas sellest aru saada võiks?

Kas nii, et Jumal omab füüsilist liha ja verd?

öök, 2005-10-19 17:32:26

Ega kahte asja korraga ikka hästi teha ei saa —puhastada oma ülikonnaga rentslit ja tudeerida sanskriti keelt.

Uuk, Wilma, 2005-10-19 17:50:19

Litsalt öeldes nii, et ilma sinuta pole ka minul pääsemist.

Aga pärispatt oma täies hiilguses on protestantlik mõiste, mis üritab tõlkida προπατορικο αμαρτημα´t.
Et algusest alata peaks ju eri konfessioonide antropoloogia ning soterioloogia läbi võtma. Pole kindel, kas siin selleks just õige koht.

Lühidalt öeldes - erinevused tulenevad erinevast jumalakujulisuse ning -sarnasuse mõistmisest. (Viimane võib muidugi tuleneda vastavalt, kas siis septuaginta või masoriitliku teksti kasutusest).
Protestantidele tähendab see algset jumalikku õiguskorda ning esiisade patt seega jumalakujulisuse täielikku hävimist. Niisiis hukkamõistetute mass, heaks võimetu sugu. Inime omast jõust on võimetu Jumalaga suhtlema. Nii et üks samm veel ja täielik ettemääratus.
Selle vastandub siis valgustusajastu ratsionalism ja sellest tekkind nn loomulik teoloogia, öeldes, et kõik on inimese teha. Pääsemine muutub eetilseks arenguks.
Kui oled asjapulk, tead isegi, mis siin rohkem jaurata.

Uuk, mõistmatu, 2005-10-19 17:52:07

mõtiskle omamise - olemise kategooriatele.

33338, 2005-10-19 17:56:05

uukk:
EGA usumehed kaa tea

öökk:
EGA kahhte assja korraga ikka ässti teha EJ saa

nagu vxjjb txdeda, kullakallis öökk käjjb alles lasteajjas.

Heelium, 2005-10-19 18:23:43

Ma lugesin, mõtlesin ja tekkis küsimus, et mida tegid pühakud kuskil üksi metsas? Erinevatel perioodidel on kohe täitsa roomakatoliku pühakud oma “osaduse jumalaga” väidetavalt üksi kuskil metsas istudes kätte saanud, vististi isegi ilma armulauata.

Üks huvitav sõnade sugulus, millele keegi kunagi viitas: OM=>OMN=>AAMEN.

Teine asi, et siin räägitakse midagi tekstide autentsusest ja roomakatoliklusest jms. Minu arvates ei muuda paavsti kinnitus ühtegi teksti autentsemaks või vähemautentsemaks, seda enam, et nad on korduvalt ümber mõelnud (nagu näiteks vanasse testamenti suhtumise muutus kuskil 1960'nda aasta paiku pluss/miinus 10, täpselt ei mäleta).

Ma arvan, et siinsete usklike suhtumine, mis asetab teatud kristluse voolud teistest kõrgemale, on minu puhul küll kurtidele kõrvadele suunatud :) Seda enam, et mulle meeldib rohkem üldse mõni kujutlus varakristlusest, kui see Rooma kiriku tegevus :)

Uuk, Heelium, 2005-10-19 18:37:16

Heelium, 2005-10-19 18:23:43

Neile tõid inglid armulauda. : )

Matteus 7,13-14, 2005-10-19 18:43:51

Minge sisse kitsast väravast, sest lai on värav ja avar on tee, mis viib hukatusse, ja palju on neid, kes astuvad sealt sisse!
Kuid kitsas on värav ja ahtake on tee, mis viib ellu, ja pisut on neid, kes selle leiavad.

andrus, 2005-10-19 19:12:44

uuk ae

kuis kreekaksi selle lunastuse ja päästega on

iskupiitel ja spasiitel

viimane on vabasatja vast enam kui päästja

aga tavakeeles et keegi Jeesust iskupiiteliks kutsuks

ehh küllap on aga pole kuuld lihtsalt

Heelium, Matteus, 2005-10-19 19:19:33

Raamat ei ole tee.

v.l., 2005-10-19 19:40:19

OM=>OMN=>AAMEN
Aamen tuleb egiptlaste Amoni kultusest, kus kasutati jumalateenistusel ütlust “Amen” (tähendus oli vist -Amon on- aga võin ka siinkohal eksida)

***