Ihust ja Verest

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1169 kommentaari.

b-b, 2005-10-17 14:47:07

Lugesin.
..see kirjakoht tuli kah meelde, et ‘mullast oled sa võetud ja mullaks pead sa saama’. et omal moel on see ju ehk sama segane, kui too ‘ihu ja veri’.

Samas, on ju arusaadav, et kõik on tõesti sestsamast mullast, kõik, mida me sööme, on ju kas mullast kasvanud või siis keegi, kes omakorda taimi (mis mullast kasvanud) söönud. Ehk - seesama muld jälle on omakorda olnud kellegi ihu, koosneb laipadest. Nii on leibki ju ihu, ning miks mitte, et vein on n.ö Emakese Maa veri :)

Alati sööme me kellegi ihu ja verd :)
Ja saame ise mullaks tagasi.

b-b, 2005-10-17 14:59:56

Noh.. ja armulaual on sõna see, mis leiva ja veini ihuks ja vereks pyhitseb. Kui sõna juba nii võimsaid trikke teeb, et koguni ise lihaks saab (Joh 1,14), asi tal siis see vein ja leib vereks ja ihuks muuta :)

Uuk, 2005-10-17 15:59:51

Jajah, nii see käib.

... > transubstantiatio > ubiquitas > nihilus

Po, 2005-10-17 16:01:38

Vbl Jeesus mõtles lihtsalt nii: “Sööge, minuga samast lihast (vennad); jooge, samast verest (vennad)” Noh et sööge-jooge, ma olen samast materjalist kui teie.

Po, 2005-10-17 16:02:05

Vbl Jeesus mõtles lihtsalt nii: “Sööge, minuga samast lihast (vennad); jooge, samast verest (vennad)” Noh et sööge-jooge, ma olen samast materjalist kui teie.

Po, 2005-10-17 16:04:43

Miks topelt? Kas sellep, et kohe artikli alt kommisin? Viskas mingi veidra valge lehe ette.

Hele, 2005-10-17 16:22:10

b-b: Kui sõna juba nii võimsaid trikke teeb, et koguni ise lihaks saab

Alguses ju Sõna oligi. Ehkki see Logos tundub midagi enamat olema.

Uuk, 2005-10-17 16:26:08

Pulmakutse on ikka üks tore asi. Rõõmusõnum ja puha.
Tasub ikka mitu korda läbi lugeda, kaaluda nii ja vaagida naa. Võib ka lausa tagurpidi lugeda, miks mitte, võimalusi on palju. Mõni on lennuki voolinud, teine hoopis ahju alla hakatuseks tsurganud.
Ainult et jah, see oht on küll, et kui liiga kaua trükivärvi imetleda, sõnu uurida, või hetkel päevamoelise hermeneutika koolkonna vägitükke proovida, võib juhtuda, et pulma ei jõutagi. Jama küll. Mitte et pulm seepärast ära jääks, vaid lihtsalt ise jääme osa saamata.
Pulmakutse on esmalt ikkagi kutse pulma, mitte aga “pulmaloov” või “pulmarajav” sõnarada.
: )

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-10-17 16:38:03

”Võtke sööge, see (on) minu ihu”………. ja “võtke jooge, see (on) minu veri”

Mu meelest ongi TERVIKUST jutt.

Oled osake Temast ja tema on osake Sinust.

Olev:)))

Hele, 2005-10-17 16:45:42

Seda küll, et pulmakutse uurimisest ei piisa teada saamaks, kas kutsel märgitud maja üldse kusagil olemas ongi.

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-10-17 16:50:48

Nii pakuvad juudid meile täna Kristuse ohvriga täiesti konkurentsivõimelist ohvrit - nii ühekordset kogu maailma lunastavat individuaalohvrit kui ka kollektiivset rahvuslikku põletusohvrit – holokausti .

Paraku see vaid ühe inimkillu ohver...pigem enesehaletsus kasusaamise lootuses.

b-b, Andrus, 2005-10-17 17:03:09

Artiklist hakkas veel silma:

Samuti oli Jeesusele omane paigutada end mitmetesse eluolukordadesse, kus ta ilmselt tegelikkuses kunagi ei olnud viibinud

Seda, kus Jeesus tegelikkuses kunagi viibis, millistes eluolukordades, ei ole ilmselt meist kumbki, hää Andrus, pädev otsustama :) Siinkohal kirjakoht Joh 8, 58 ‘Jeesus ytles neile: “Tõesti, tõesti, ma ytlen teile, enne kui Aabraham syndis, olen mina.”

Ja näiteks Toomas Paul ongi ilusti seal tõlkinud olen mina. Teised mehed on tõlkind ka ’olin mina'.

Hele, 2005-10-17 17:10:32

Kestev igavik võib tõesti pigem oleviku kui mineviku ajavormis väljenduda.

Hää tunnetus enese ühtsusest kõiksusega, ajab paadund panteist oma joru.

b-b, 2005-10-17 17:12:07

Aga mulle see paadunud panteisti ‘oma joru’ päris meeldib ;)

b-b,
paadunud pagankristlane

b-b, 2005-10-17 17:14:48

Sest see enese yhtsus kõiksusega on omal kombel ka too ihu ja veri, leib ja vein.. :)

Ehk polegi tähtis, milline on too pulmakutse tõepoolest, tähtis on pulm ise.

Hele, 2005-10-17 17:15:32

b-b, kas “pagan” tähendab siinkohal “mittejuut” või (loodettavasti) midagi maailmavaatelisemat?

b-b, 2005-10-17 17:18:59

Hele, pagan tähendab mu puhul eeskätt seda, et olen ja jään yhe mõnusa pagan-rahva keskelt võrsunuks, tehtagu v tina :)

Kuskil (Droogides vist jah) kirjutasin täiesti siiralt, mis vaimolendeid ma veel usun.. Usungi.
Tunnen end yhtviisi hästi nii näiteks gooti katedraalides kui eesti hiites, ja ei viitsigi seda salata. Mõlemad on õiged ja hääd kohad. Aga õigeid ja häid kohti on oi kui palju veel :)

Olev Vallimaa, kork15@hot.ee, 2005-10-17 17:21:35

...et sinist kutsutaks roosaks ja roosat siniseks?

Sinine jääb ikka siniseks, kuigi vaatlejad teda roosana, rohelisena, mustana...või millisena iganes...ARVAVAD NÄGEVAT. :))

b-b, 2005-10-17 17:36:30

Hele,
ja tegelikult on nagunii meil rahvausundis ju paljud asjad läbipõimunud. Igatepidi.
Võtame v tolle praeguse teema - armulaualeiva, oblaadi. Vanarahvas on mõnuga uskunud, et oblaat yks vägev nõidumisvahend olnud :)
On ju päris koledaid lugusid pajatet, kuis jahiõnne nõidumiseks tuleb kirikust pihta panna pyhitsetud armulaualeib. Siis too leib pannakse nt vana-aastaööl v jõuluööl kuhugi aiateiba otsa, ja tulistatakse jahipyssist yle õla sinna pihta. Tagasi vaadata ei tohi. Pyss hakkavat kuradima hästi märki tabama, jahisaak garanteerit. Nojah, olnuvat ka neid, kes hoolimata keelust tagasi vaatasid.. Oioi, kole lugu :)

Rahvausund on huvitav asi ja rahvajutud..

Uuk, Joh 8,58, 2005-10-17 17:37:38

Ειπεν αυτοις ο Ιησους Αμην αμην λεγω υμιν πριν Αβρααμ γενεσθαι εγω ειμι.

Siin see ειμι on aktiivse tegumoe kindla kõneviisi olevik, (indikatiiv preesens), mida õieti ei saagi teisiti tõlkida, kui Paul seda teind.

***