Harjutusi Algajale Dekonstruktorile

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 775 kommentaari.

kaak, 2005-12-10 09:05:58

Mäejutlused on muidugi tore teema...olenevalt sellest, kas neid peetakse mäe tipust või mäe alt.

Eks alpinistidel ja söekaevuritel on ikka erinev sõnum maailmale.

kaak, Andrus, 2005-12-10 09:08:55

Ausalt öeldes ma ei saa aru, miks tassisid selle Derrida siia.

Ehk seletaksid lollikestele.

andrus, 2005-12-10 10:31:37

eee et kuhu siis derridad tassitakse?

andrus, 2005-12-10 10:33:42

ma ee tahtsin öölda et vaat kus mees

dekonstruktor ja puha

andrus, 2005-12-10 10:36:08

et me kõik ju (de)konstruktorid üht või teist pidi

polevõ?

jälgija, 2005-12-10 11:04:09

kuid.. antud juhul pole nõus siiski selle pärast, et vaata, siiski MITTE KEEGI ei saa öelda mitte poolt sõna teise inimese usu kohta.

Sellist mula ajavad need, kes usust ainult räägivad.

Käige minu sõnade, mitte tegude järgi jne.

jälgija, 2005-12-10 11:07:23

aga mõnele mehele anna tasuta reisid üle ookeani ja soe töökoht ning ta on valmis uskuma kasvõi vanakurja ennast.

Kellast kellani loomulikult.

Tööasjad, ei midagi isiklikku.

Muul ajal võib konstruida ja dekonstruida, et intelligendi moodi paista või nii.

rannatüdruk, 2005-12-10 11:22:51

jälgija
Sellist mula ajavad need, kes usust ainult räägivad.

Ja sellist mula ajavad need, kes kõhklematult ja täpselt teavad kõike teise inimese usust.

jälgija, 2005-12-10 11:30:34

just.

Joosu, 2005-12-10 12:03:20

üldiselt herr Jeezuz ka põhiliselt aina rääkis.
ikka käis ja rääkis.
rääkis ja käis.
ja jälle rääkis.

et jah. tolle aja üldmentaliteedi dekonstrueeris sellega muidugi kõvasti.
ei saa öelda, et mitte.

.)

andrus, 2005-12-10 12:08:03

jah aga sa jälgija aru ka saad mis ta rääkis või?

soovitan sul Priidult küsida Mäejutluse tuuma kohta näiteks. Ta valdab teemat ladusalt.

DiaTheo, 2005-12-10 12:10:57

Eespool on küsitud, kaak vist küsis, et milleks Andrus “Derrida siia ikkagi tiris”?

Aga see ju ainus asi, millest arugi saada saab: hiljuti maisest ilmast lahkunud Derrida mälestuseks! I vsjö!

Ja kui teksti lugedagi kui ülevaadet Derrida mõtetest Andruse võtmes - otsimata lokaalsemat probleemipüstitust ja vastust küsimustele milleks ja miks - siis sellisena on artikkel arusaadav küll.

Andruse kohta, kel enamasti kombeks hüplevalt, ilma ilmutatud seosteta, mõttelt mõttele liikuda, kohe heasti väljapeetud, sellisena.

Iseasi on muidugi, mil määral eesti keele põhine mõtleja üldse Derrida prantsuse keele põhisesse mõttemaailma sisse elada suudab. Mina küll ei suuda, minu jaoks jääb tema tekst enamasti tekstiks an sich. Aga kelle tekst mulle ei jääkski tekstiks an sich, kui teksti eesmärgiks on selgitada, et kohvitass laual pole ikke päris seesama asi, mis ta mu peas on, mis ta tekstina väljendatuna on.

Derrida prantsusbaasisele mõttearendusele lisandub siia veel ka öeldu ja kirjutatu eristatus, asine mittekattuvus. Artiklis on see küll lausa alapealkirjaga

Difference ja differance

väljatoomist leidnud, aga selle sõnapaariga edastatav tuum avamata jäänud, mo meelest. Tegemist on tähendusfinesside mänguga samakõlaliste sõnade vahel, mis eristuvad vaid kirjapildis. Liiatigi veel on teine sõna Derrida omalooming, tehissõna, tähenduslikult seitsmepalgeline.

Mitte ei usu, et VIA lugeja suutis selle alapealkirja all loetust just sellises, Derrida poolt “Difference ja differance” all mõeldavas nüansirohkuses aru saada. Kui Andrusel sinna miskit üldse peidetud oligi. Mina igastahes seda “peidetut” leida ei osanud.

Teine moment, mida artikli puhul toonitaks, on asjaolu, et Derrida ise ei vaadelnud dekonstruktsiooni mingi väite süteemse lahkamise meetodina. Andruse poolt on Derrida dekonstruktsioon nagu universaalseks meetodiks kujundatud. Derrida “dekonstruktsioon” peaks igast väitest, sündmusest ise välja kasvama, praktilise väljundina.

Aaaaaga ... filosoofilise mõtisklusena peaks antud artikkel kaasamõelda suutvatele-tahtvatele siiski maiuspala olema:-))

andrus, 2005-12-10 12:15:49

erinevus = erinewus

on püütud noid Derrida differance maakeeli vahendada

andrus, 2005-12-10 12:16:36

et mitte ei ole erinev

vaid erinew

andrus, 2005-12-10 13:02:18

jah ma näen sedasama kui totaalset vasakpoolset vandenõu

mille käigus juba Kaplinski barbarust teeb ja dekreedid tulevad Brüsselist

mis meid kõiki liistule tõmbavad. Nii et jah huvitav meetod on aga järelmitega ei ole absol nõus.

MIna kui parempoolse ilmavaatega inimene kes järgib “Range isa” mudelit ehk isikliku vastutuse ja autoriteedi tasakaalu mudelit ei lepi siukse piirava vasakapoolse “hoolivate lapsevanemate” mudeliga mida esindavad igast sotsdemokraadid ja muud aisbergid

no pasaran

andrus, 2005-12-10 13:03:18

uuk ütles kah et apo ja apo

uuk on suur valge aujärg

ka kui tema juba ütles siis on logost mis kole

Olev Vallimaa, olev15@solo.delfi.ee, 2005-12-10 13:15:57

andrus, 2005-12-10 13:02:18

Sõnadeta elik...:)))

33338, 2005-12-10 16:12:31

pole siin minngit parem ega vasakpóolsust. on vajd valik, kass ONN OLEMAS vxj POLE. ehk lihhtsamalt: kass éeslitta käru liigub edasi kuj seda éeslit ette kujutleda vxj mitte.

Hele, 2005-12-10 17:14:18

ta liigub siiski

Olev Vallimaa, olev15@solo.delfi.ee, 2005-12-10 17:36:25

Vali milline pool tahes, ta liigub ikka... inimese tahtest sõltumata.

Inimese jaoks on see vaid arengu või stagnatsiooni küsimus... muud ei midagist.

***