Harjutusi Algajale Dekonstruktorile

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 775 kommentaari.

DT, 2005-12-14 15:28:37

Huvitav mõttevahetus.

Andrus:
dia theo
ei saagi inimest kui lapsena usaldust ta elus pole

Ja laps, väetike usaldab ju ilma jumalata, eksole. Mille peale padme kurjalt kostab:

Niisama, Jumalata, võid sa aga usaldada ka oma koera.

:-))))

Ei ühildu, kohe mitte ei ühildu usklaste ja usklike arusaamised maailma asjust:-))

Padme, toomas, 2005-12-14 15:28:51

Toomas, Padme, 2005-12-14 15:20:06

Jah, Sul on õigus. Dogmaatika paneb mu elule korralikud ja kindlad raamid.

Seda ma mõtlesingi.

Me tegelikult vajame kõik reegleid ja reglementeeritust. Kuid reglementeeritust ühenduses vabadusega - ja selle parimaks analoogiks on tee - “Mina olen tee, tõde ja elu”.

toomas, 2005-12-14 15:30:16

Erinevalt T.Paulist,kes räägib lõpetatusest, räägin mina vajadusest edasi minna, ja see tähendab, et oleme alles alguses:

Liigne arengutaotlus tähendab lihtsate tõdede liigset hägustumist.

Inimene on ühesugune aastal 6000 eKr, O ja 2005 pKr.

Padme, DiaTheo, 2005-12-14 15:31:25

Kõik ühildub, DiaTheo, kui sapole nii jäik kõike meeleheitlikult ühte punkti taandama.

DT, 2005-12-14 15:31:55

Jäi sul vaesekesel sepahaamri ja Koh-I-Noori allegooria jälle mõistmata. Teist korda ka selgitama ei hakka, järsku võtad veel õppust ka:-)

Niiet, edu “edasiminekul” ristiusuga".

Jälgija, ae, ma vajan puhkust:-)

toomas, tsukts, 2005-12-14 15:32:39

Kui me ei defineeri inimest läbi neegrilisuse, siis miks peaks seda läbi usklikkuse tegema?

Nojah. Kui “usklik” ja “inimene” on alternatiivsed perspektiivid meieendi suunas, siis võib Teise Poole nimetamiseks tekkida kindlasti selline vajadus.

Padme, toomas, 2005-12-14 15:34:19

Oma varjust ei saa keegi kiiremini, Toomas. Seepärast ära muretse.

Ja see võrdlus - see on rohkem ilukirjandus. Reaalselt oleme 8000 aastat tagasi elanud inimesega ikka väga erinevad. Esmalt just selle poolest, mis on meie kõrvade vahel.

toomas, Ti, 2005-12-14 15:34:44

Ma saan sellest aru küll, et turvalisem ja kindlam on elada mingites raamides, millele toetuda..

Aga kui ühel hetkel need raamid liiga paindumatuks osutuvad, mh?

Sellist kogemust mul senini ei ole.
Justnimelt paindumatud raamid on mulle senini andnud võimaluse oma elukvaliteeti märgatavalt tõsta.

toomas, Padme, 2005-12-14 15:37:45

Nojah, vaat ei usu, et 8000 aasta eelne inimene minust kvaliteedilt märgatavalt erineks. (Mingil ajaloohetkel “ahvist inimeseks saamise muutus” aga muidugi oli.)

Padme, ma arvan, et, 2005-12-14 15:37:57

Toomaski vajab mitte kinnimüüritud kambrit, vaid avatud teed, kuid käsipuudega teed.

Padme, toomas, 2005-12-14 15:38:44

Ta ei erine sinust ehk oma potentsiaali poolest, kuid oluliselt selle potentsiaali teostumise poolest.

toomas, Padme, 2005-12-14 15:38:51

Me tegelikult vajame kõik reegleid ja reglementeeritust. Kuid reglementeeritust ühenduses vabadusega - ja selle parimaks analoogiks on tee - “Mina olen tee, tõde ja elu”.

Tee sobib selles mõttes heaks metafooriks tõesti.

Padme, toomas, 2005-12-14 15:41:08

Bulgakovi “Koera süda” annab pildi sellest, kuidas samas ajas elavad inimesed pole samaväärsed. Mida siis 8000 aasta tagusest tahta, kui ta sellisena siia aega tõsta?

tsukts, 2005-12-14 15:42:49

toomas, tsukts, 2005-12-14 15:32:39

Pole olemas Teist Poolt. On palju inimesi, kes peavad ankeetides ja küsitlustes ennast määratlema umbes taoliste etteantud valikute hulgast.
1.Kristlane
2.Moslem
3.Uskmatu

Kuidas sulle meeldiks, kui sul palutaks öelda, kas sa oled neeger, hiinlane või mitteneeger?

Jama ju selle usuvärgiga ja tema domineerimispüüdlustega, kui üritatakse inimese maailmavaadet selgitada küll läbi millegi inimesele ainuomase, aga siiski mitte üldomase.

Padme, kirjandusklubilistele:, 2005-12-14 15:45:00

Maailmakirjandus oma tegelaskujudega on ikka äärmiselt “ebapoliitkorrektne”!

Äkki on elu ise kah “ebapoliitkorrektne” - teeb selge vahe inimese ja inimese vahele - kas meie tolerandid seda kirjanduslikus realismis väljendatud tõsiasja ei karda?

dt, Andrusele, 2005-12-14 15:47:46

Siin veel üks inimeseks saamise-hakkamise-osutumise “mõõdupuu”, kreeka õigeusu oma:

Athen - In deutlicher Form hat die Heilige Synode der Kirche von Griechenland in einer öffentlichen Stellungnahme die Abtreibung verurteilt und erklärt: “Die Orthodoxe Kirche missbilligt ausdrücklich die Abtreibungen, da ihrer unverrückbaren Position zufolge der Embryo vom Moment der Empfängnis an eine menschliche Person ist, und jede Person ein Recht auf Leben hat”.

toomas, tsukts, 2005-12-14 15:52:12

Okei. Kui soovid olla “lepitamatu”, siis Sinu soovi tuleb mul austada, niikaua kui see mulle kui usklikule ohtlik pole.

ahvgepards, 2005-12-14 15:52:13

Kui usklastele ei meeldi see nimetus, siis loobugu ka nemad seostamast minuga seda, mida minus ei ole ja millest ma puudust ei tunne ja nimetagu mind inimeseks ja siis hakkan ma neid usklikeks nimetama. Ja jäävad siin omavahel vaidlema usklikud ja inimesed :o))

Täiesti nõus! minu meelest on samuti liig, kui need kurjad usklased või inimesed või kesiganes seostavad sind mõistuse olemasoluga, eriti kui sa sellest ise ka veel puudust ei tunne!

Ti, ahvgepards, 2005-12-14 15:55:43

*
ahvgepards, 2005-12-14 15:52:13

Kuule, see, mis sa nüüd ütlesid ei olnud küll ilus.
No ei olnud.. vähemalt minu kõrvale-silmale..

/Kas sa ise tunned ennast hästi?

Padme, 2005-12-14 15:55:49

Teaduse ebateaduslikkus väljendub selles, et psisimas pisimast - stringid - on ta jõudnud juba puhta matemaatika konstruktsioonideni, aga suurimast suurima - Universumi - ja inimese olemasolu selles äraseletamiseks on ta loonud teadusele enesele alatiseks ülejõu käiva konstruktsiooni Multuversumist ja lõpmatutest universumitest selles...

Väga ebateaduslik on see meie teadus kaasajas!

Või on teadus jõudmas mingile piirile, kust edasi saab vaid TEISTMOODI?

Nagu kristluski - edasi saab vaid TEISTMOODI.

Ja see ei tähenda teaduse või kristluse hülgamist, lõppu. Ikka EDASI minemist, hoides alles vana ja vajaliku.

***