Fooriteoloogiast

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1303 kommentaari.

muusa, Ma kardan, et meil kummalgi, 2005-07-03 15:42:40

Ma kardan, et meil kummalgi on teineteise suhtes
eelarvamusi, mis tulevad sellest, et oleme mõlemad
kindlalt oma traditsiooni sees...

Kui kaua peab olema ühes usus, et nimetada seda oma traditsiooniks?

On üks usk, üks ristimine ja üks Jumal.

Mõistad?

Θωμας Χαραφορος, 2005-07-03 16:05:57

On üks usk, üks ristimine ja üks Jumal.

Täna oli Pirital Pühal Missal üks neegrinaine, kes, nagu pärast välja tuli, otsis tegelikult Elu Vee kogudust, kes pidas jumalateenistust teiselpool teed, Pirita vanas kinos. Püha Missa teda ei rahuldanud.

Θωμας Χαραφορος, muusa, 2005-07-03 16:18:09

Küsid, kui kaua peab olema ühes usus, et nimetada seda oma traditsiooniks.

Ma ei tea Sulle midagi mõistlikku vastata muud kui meie Rooma kiriku kohta: meie võime oma traditsiooni viia Peetruseni. Kaks tuhat aastat pidevat Jumala teenimist on mulle suur väärtus, mis teel tehtud eksimustest hoolimata aitab rasketel hetkedel palju.

muusa, Θωμας Χαραφορος, 2005-07-03 16:36:19

Ei, ma ei mõelnud usundi traditsioone, vaid iga inimese isiklikku suhet usuga, Jumalaga.

Θωμας Χαραφορος, muusa, 2005-07-03 16:36:59

Mulle on tõesti väga tähtis, et saan ennast samastada kõigi eelnenud kristlaste põlvkondadega, ennast kujutada nende asemele sellesse aega, kui nad elasid, elada isiklikult üle kristlaste lõhenemisi, proovida leida nendest lõhenemisest midagi head Kirikule kui tervikule.

Samuti proovin mõelda juudiusulistest ja moslemitest, kes samuti kummardavad Jumalat, hindudest, budistidest, maausulistest, kõigist.

Vahel teevad inimestevahelised lõhed väga haiget ja neid ei kannata välja. Siis tuleb tagasi tõmbuda oma haavu ravima.

Aga oma Usk kolmainsasse Jumalasse... See on ikkagi kogu mu maailmapildi kese, mis avaneb kõige paremini vaiksetes omaette mõtisklustes ja palvetes, nii palju, kui ma palvetada oskan.

Sellel teel pole ma veel eriti kaugele jõudnud.

Teiste inimeste heaks olen samuti väga vähe teinud.

Neitsi Maarja: eilsel palverännakul avanes mulle temas palju uut, mis teda mulle lähendas.

Θωμας Χαραφορος, muusa, 2005-07-03 16:40:50

Ma saan aru, et Sinu ettekujutus suhtest traditsiooni on teistsugune, et usk Jumalasse puudutab Teda ja praegu elavaid inimesi, mitte neid, keda enam pole?

Θωμας Χαραφορος, 2005-07-03 17:45:51

Igatahes: aitäh, Muusa, selle vestluse eest ja vabandust, kui ei suutnud Sinu küsimustele nii hästi vastata, kui oleks kohane olnud!

muusa, Θωμας Χαραφορος, 2005-07-03 21:29:46

Mida sa nimetad baptismiks?
Miks sa arvad, et olen baptist?
Oleviste pärast?
Kas sa tead Oleviste kiriku ajalugu nõuka ajal?

Θωμας Χαραφορος,, muusa, 2005-07-04 11:51:29

Oleviste ajaloost nõuka-ajal tean niipalju,
et sinna olid sunnitud koonduma kõik(?) Tallinna vabakirikud.
Ma arvasin, et Sa kuulud baptistide kogudusse Oleviste pärast tõesti. Kas eksisin?
Baptism kui usuvool on mulle väga võõras,
ma ei tea sellest peaaegu midagi.

muusa, 2005-07-05 13:12:27

Ega ma rohkem sellel teemal ka peatu.
Keeletargana peaksid sa lihtsalt teadma, et baptism tähendab ristimist.
Ka katoliiklased ristivad. Ja luterlased. Ja metodistid jne,jne,jne.
Ole tubli omas usus!

Θωμας Χαραφορος, 2005-07-05 14:56:12

Oh, Muusa, miks Sa oled nii okkaline ja ei taha mulle retooriliste küsimuste esitamise asemel oma seisukohti otsesõnu kirjutada? Äkki oleks mulle sellest abi?

Aga baptismi tähenduse kohta: ristimist tähendab see sõna inglise keeles - seda tean küll (ja võiks ju lisada, et sõna-sõnalt mitte “ristimist”, vaid “vettekastmist”), aga sõnamänge siinsel teemal ma mängida ei taha.

Aitäh hea soovi eest!

muusa, Θωμας Χαραφορος, 2005-07-05 15:27:41

Miks retooriliste?
Kui sa räägid erinevatest traditsioonidest, siis eeldasin, et sa neid traditsioone tead ja võrdled.
Aga selgus, et sa võrdlesid asja, mida sa mõningal määral tead (katoliiklus) asjaga, millest sa midagi ei tea.
Ma ei tahaks enam eriti, sest Maila ütles täna, et siin on tuhandeid lugejaid. Tuhandete lugejate jaoks on minu etteasted aga liialt harimatud.

33338, 2005-07-05 16:04:06

vott Voomas, muusa soovitab sul ennast lxpuks ka risstilassta. et siis ehk saavat sust assjagi.

muusa, 33338, 2005-07-05 16:20:37

Miks sa ütled Toomassele Voomas? On sul kidakeel või? Kidakeel ei lase keeleotsa ülemise vastu esihammaste võlvi. Kidakeele puhul on muidugi ka meede häälikutega probleeme, aga esialgu torkas see sinu puhul silma.

muusa, 2005-07-05 16:32:12

Pea vist ülekuumenenud, kijavigu liiga palju.:((

“ülemiste hammaste võlvi vastu...
...muude häälikutega probleeme”

33338, 2005-07-05 17:07:46

pole sul nejjd MUJJDäälikujd vajagi, ajttab Θ > F > V äälikustki. selgitus on eesspol.

Θωμας Χαραφορος, muusa, 2005-07-05 20:38:52

No kuidas ma siis mitte midagi ei tea!
Loomulikult on mul olemas mingi oma arvamus vabakirikutest, kuid olen samuti kindel, et see on liiga ühekülgne. Andruse vahendusel olen siinses isiklikus suhtlemises palju uut teada saanud metodistliku kiriku kohta, millest on väga hea meel. Ja mis puutub harimatusse, siis eks me kõik lihtsad usklikud ole nendes asjades rohkem või vähem iseõppinud.

33338, 2005-07-05 20:43:40

kass VABAkirikus on jumal vaba? ning teda ej rakendatta inimeste unistuste vankkriette.

muusa, 2005-07-05 21:16:52

ma ei tea sellest peaaegu midagi.

Need olid ju sinu sõnad!
Aga ma ei räägi siin praegu sellest tõesti rohkem.
Kõike head sulle!

kiropraktik, 2005-07-16 21:53:20

Vau!
Satun ootamatult siia, kus on käinud huvitav vestlus kahe erneva konfessiooni liikme vahel, aga kahjuks kõik lõppenud.
Mis on siis baptism, ei saanudki teada.
Kas ristimine üleni vee alla?

Oot-oot, ma ju arvutisõltlane, vaja netist uurida!
Mis oleks veel lihtsam.
Aga elavat inimest ja vestlust ei asenda miski.
Eks ole, head Muusa ja Toomas.

***