Fooriteoloogiast

« Tagasi artikli juurde    Artiklile on 1303 kommentaari.

läbiastuv külaline, 2005-06-30 20:46:04

Θωμας Χαραφορος
See on tõesti midagi sellist, millise sügavuseni Eestis, tänu Jumalale, laskutud ei ole.
Nojah, ma siis kommenteerin veidi. Kui preester peab Missal kehastama pühamast pühamat - Kristust - on aga riietunud naeruväärseks klouniks, siis on selge, et irvitatakse Kristuse üle. Edasi, tabernaakel on pildil lükatud keskkohast paremale poole küljele ning selle ees seisavad SELJAGA SELLE POOLE tänavapättideks riietunud suvalised mehed (sa vast tead, et tabernaaklile tuleb isegi möödudes kummardusega au anda?) Sellel pildil ei leia me altarilt seda, mis seal igal juhul olema peab - risti. “Preestrite” istekohad - mis meenutavad baaripukke - on paigutatud altari ette - kus nad mitte migil juhul olla ei tohiks. Ning päris tähtsusetuks ei loeks mina ka pildi ülaservas ventilatsioonisüsteemist tulnud tolmu - niisugust asja Kristust austav süda altariseinas küll ei lubaks. Kui ma ei teaks, et see on ametlikus kirikus peetud Missa ja ma näeksin ainult pilti, oleksin kindel, et tegu on satanistide musta “missaga” - veidi pehmemal kujul, sest tagurpidi risti ja pentagrammi ei ole - aga ma usun, et kui meil oleks lähifoto tabernaaklist, leiaksime ka sealt üht-teist “huvitavat”. Vot sedasi.

Aga preester on sakrament niisama palju, kui oled sakrament sina ise kui seda vastu võtad - näiteks armulaual või pihil. Ta on preestrikspühitsemise sakramendi küll kunagi vastu võtnud aga ei ole seda sellepärast veel ise. Sakramendid on Kristuse nähtamatud teod, mida Ta LÄBI preestrite teeb. Kui ei usu, uuri seda asja i. Vello käest.

Θωμας Χαραφορος, 2005-06-30 20:52:42

Sinu pahameel on igati arusaadav,
aga maailmas juhtub paraku palju väga taunitavat.
Ikkagi arvan, et neokatehhumeenide liigne piitsutamine Eestis kannab paraku ka sellise patuse hoiaku kui natsionalistliku kõrkuse varjundit. Kirik on universaalne ja sealhulgas eestikeelne, mitte vastupidi.

läbiastuv külaline, 2005-06-30 21:05:21

Θωμας Χαραφορος,

Ei noh, vaata, valik on kas minna/olla Kristusega või mitte. Mingit poliitilist korrektsust neokate suhtes pidada - see näitaks lihtsalt, et Kristus ei ole meile piisavalt tähtis. Kui ikka i. Alfonso näitab jutluse ajal krutsifiksi peale nimetissõrmega - zhest, mida üldiselt mõistetakse, kui vaenulikkusavaldust või vähemalt lugupidamatust näidatava suhtes või kui Tartus paneb i. Miguel jõuludeks tabernaaklile pentagrammi, mille sees on tagurpidi pentagramm - siis on uskliku ees valik - kas hakata sellele vastu ja jääda Kristusele truuks või... nojah see või mõtle ise välja

Θωμας Χαραφορος, 2005-06-30 21:07:58

Ei ole ei Isa Alfonso ega Isa Migueliga seoses midagi sellist kogenud, mis mind Sinu hinnanguid jagama paneks.

Θωμας Χαραφορος, 2005-06-30 21:11:31

läbiastuv külaline,

Kirikule tuleb alluda,
see on põhiline!

Niikaua kui nad on Kiriku poolt meile
määratud preestrid, nii lihtsalt on.

Kirik teab paremini kui meie.

läbiastuv külaline, 2005-06-30 21:13:05

Nojah, mis ma ikka oskan öelda. Tore on kui külaline tuleb, veel toredam, kui ära läheb. Head vestlemist teile siia foorumisse.

Θωμας Χαραφορος, 2005-06-30 21:17:38

Noh, mis sa nüüd.
Terav ma nüüd küll olla ei tahtnud!
Ole tubli!

33338, 2005-06-30 21:40:09

Voomas,
miss vxj kess on KIRIK? äki samasugune surelik ning ekkslik nagu sa isegi?

Θωμας Χαραφορος, Numbrimees, 2005-06-30 21:43:01

Kirik on Olend, tema pea on Jeesus Kristus, mina olen Kiriku põrna vasaku poole 34567989732147654376521497-s rakk.

muusa, 2005-07-01 15:02:30

Θωμας Χαραφορος, 2005-06-30 21:11:31

läbiastuv külaline,

Kirikule tuleb alluda,
see on põhiline!

———————————————————————
Mulle meeldis, kuidas see läbiastuv külaline siin väikest raputust tegi.
Nagu tolmust vaipa oleks kloppinud.
Paavstide nimistus on paraku nii palju Peetruse “järelkäijaid”, kes Kristuse nimele häbi teeksid kui see oleks võimalik.
Minu veendumus on, et mitte kunagi ei tohi mingit kogudust, konfessiooni või kirikut pimesi usaldada.
Usu, aga kontrolli.
“Ärkamine algab minust enesest”.
Kui minu kogudus või konfessioon võtaks vastu otsuseid, mis minu usu ja Kristuse osadusega vastuolus oleksid (homoabielud, surmanuhtluse ja abortide lubamine), ma hakkaksin kaaluma, kas olla üks sellest kogudusest.

Θωμας Χαραφορος, muusa, 2005-07-01 17:20:42

Eks me esindamegi siin kahekesi
kaht arusaama ristiusust,
järjepidevuslust ja vabakirikliklust.
Loomulikult on need paljudes
asjades väga erinevad.
Mina näen oma mätta otsast
vabakirikliku traditsiooni rolli
Lutherist alates selles,
et kristliku järjepidevuse täieliku
eitamisega Peetrusest - Rooma piiskopist lahkulöömiseni välja sundisid nad
kristlikku järjepidevustraditsiooni
puhastuma.

Ainult Püha Missa!

Ainult Jeesus Kristus minu suus -

- vähemaga ma ei lepi!

muusa, Θωμας Χαραφορος, 2005-07-02 08:30:06

Mhmm!

Ainult Jeesus Kristus minu suus ...

Kas see on piibellik seletus?
Palun viidet kirjakohaga.

Θωμας Χαραφορος,, muusa, 2005-07-02 21:09:00

Ma pean Sulle nüüd otsima selle koha, kus juttu sellest, et ainult need, kes Jeesuse Kristuse ihu söövad ja verd joovad, pääsevad taevariiki. Ma tean, et see koht kuskil evangeeliumis on...

Aga okei, ma otsin...

Θωμας Χαραφορος,, muusa, 2005-07-02 21:25:19

Ma pean nüüd ütlema, et ma tean, et selline evangeeliumikoht on olemas, aga ma ei tea, kus täpselt ega suuda praegu seda ka üles otsida.

—-

Eks seda eelmist lauset võib ju võtta ka minu suhtumise märgina Pühakirja: loomulikult on Pühakiri keskse tähendusega, aga muugi - näiteks pärimuslik teadmine - on tähtis.

33338, 2005-07-02 22:46:58

Voomas, ära otsi seda kohhta evang"eeliumis, otsi tegelikust elust. äki tuleme káasagi!

muusa, 2005-07-03 05:41:40

Nojah!
Niipaljukest siis Piiblist ja Jumala armust.:(
Eh Toomas!

Θωμας Χαραφορος, muusa, 2005-07-03 12:18:53

Ei saa aru,
miks ühendad siin Piibli ja Jumala armu.
Jumala arm on kindlasti palju laiem kui Piibel!

muusa, Θωμας Χαραφορος, 2005-07-03 13:36:19

Ongi!
Just nimelt!
Ja mitte ainult see “Kristus minu suus...”.
On ka “Ja kes iial Issanda nime appi hüüab...”
ja “Sest nõnda on Jumal maailma armastanud, et igaüks, kes Temasse usub..”
ja “Kes tunnistab mind inimeste ees, seda tahan mina tunnistada oma Isa ees...” jne, jne, jne.

Olen tööl ja sellepärast ei saa praegu eriti süveneda.

Θωμας Χαραφορος, muusa, 2005-07-03 14:08:00

Ilusat pühapäeva Sulle!

Ma kardan, et meil kummalgi
on teineteise suhtes
eelarvamusi, mis tulevad
sellest, et oleme mõlemad
kindlalt oma traditsiooni
sees ja meie traditsioonid
- baptism ja katoliiklus -
on ajalooliselt üsna erinevad.

Aga see ei ole ju ületamatu!
Mis tore asi näiteks, et
meie Isa Philipp ordineerutakse
Eesti katoliku piiskopiks
10. septembril kell 11
ei kuskil mujal kui Teie Oleviste
kirikus.

Ma arvan, et see on suur Jumala
and, et Eesti kristlased omavahel
nii hästi läbi saavad, et see on
võimalik!

Armas Muusa! Tõesti ilusat ja
rahulikku, ning Sinule töist!,
pühapäeva!

Θωμας Χαραφορος, muusa, 2005-07-03 14:08:44

ordineeritakse

***